PDA

View Full Version : Welke versterker?



Spectacus
22 maart 2008, 03:10
Hallo, ik speel nu al bijna meer dan 5 jaar gitaar maar toch weet ik nog altijd niet zoveel over de verschillende merken/soorten versterkers, aangezien ik van plan ben om een nieuwe versterker te kopen had ik graag eens wat hulp gekregen daarbij.
De enigste versterker die ik tot nu toe heb gehad is de Generation 3 van Randall (combo) maar ik zou graag eens een halfstack proberen, maar dat is net zoiets waar ik niet zo veel over weet: zoals welke head ik moet gebruiken bij welke speaker? etc. Op het eerste zicht had ik gedacht aan en Line 6 Spider III of een Randall KH 120 RHS.

Ik speel alleen maar metal zoals: Metallica, Chimaira, Lamb of God, Children of Bodom, Devilriver ... ik zeg dit zodat je toch weet in welke richting ik zoek. :rockon:

classicrooock
22 maart 2008, 10:43
het zou al helpen :wat is je prijs bereik, en wat voor cab wil je een 2x12 of 4x12?
ik heb al een paar slechte, maar ook goede ervaringen gehad met de spider series, maar ze zijn niet echt gemaakt voor mijn muziek stijl. aan jou stijl te zien zal deze mischien wel passen
de kh heb ik nog niet gehoort of getest dus kan er niets over zeggen.

ps:vermeld je prijs bereik ,waar je het nodig hebt.

Kaboemba
22 maart 2008, 14:40
Vertel eerst is war je dat ding voor nodig hebt, thuis, oefenruimte, kroeg, zaal, anders krijg je namelijk van die kul antwoorden als hierboven.
Meteen roepen dat je een buizen moet nemen is namelijk nogal onzin als je alleen thuis speelt of als je b.v. voor een gemakkelijke handzame oplossing kiest.
Daarnaast is je budget ook van belang.

marter544
22 maart 2008, 14:49
Ik zou eerder kijken naar een normale head van randall ipv. de kirk hammet sig. Dan betaal je namelijk (te) veel voor de naam die er op staat...

caliban
22 maart 2008, 21:51
Als je alleen maar metal speelt, denk ik dat een ENGL fireball wat voor je is.

Spectacus
22 maart 2008, 22:38
Ik had gedacht aan een prijs tussen de 1000 en 1500 euro, ik zou de verserker vooral gebruiken voor thuis maar ook om op te treden en te oefenen met de band. Het liefst zou ik eens een 4x12 cab willen proberen. En wat bedoel je dan met een normale Randall head? de goedkoopste die ik kon vinden van randall was die van Kirk.

pannekoek
23 maart 2008, 02:55
Ik had gedacht aan een prijs tussen de 1000 en 1500 euro, ik zou de verserker vooral gebruiken voor thuis maar ook om op te treden en te oefenen met de band. Het liefst zou ik eens een 4x12 cab willen proberen. En wat bedoel je dan met een normale Randall head? de goedkoopste die ik kon vinden van randall was die van Kirk.

beter zoeken!

of anders de peavey 6505?

http://www.youtube.com/watch?v=A-if8ePBzdU

lijkt me wat voor jouw!

ik wil er zelf ook 1 aanshaffen !!!

Rude Perception
23 maart 2008, 03:01
beter zoeken!

of anders de peavey 6505?

http://www.youtube.com/watch?v=A-if8ePBzdU

lijkt me wat voor jouw!

ik wil er zelf ook 1 aanshaffen !!!

Uhm, heb jij niet net een JVM gekocht?:???: (ja, dat heb je)
Daar moet toch alles uit te halen zijn?

caliban
23 maart 2008, 14:23
Uhm, heb jij niet net een JVM gekocht?:???: (ja, dat heb je)
Daar moet toch alles uit te halen zijn?
Niet zoveel ruis als uit een peavey 5150.

MichaelSS
23 maart 2008, 14:40
Uhm, heb jij niet net een JVM gekocht?:???: (ja, dat heb je)
Daar moet toch alles uit te halen zijn?

Wat moet jij nou weer met een 6505 :// :\\

Bevalt die marshall ook al niet..

TimmU
23 maart 2008, 15:07
Wat moet jij nou weer met een 6505 :// :\\

Bevalt die marshall ook al niet..
als hij een 6505 heeft dan word die binnen een week toch wel weer ingeruild voor iets anders.

marter544
23 maart 2008, 15:14
The young Nocki..

pannekoek
23 maart 2008, 15:14
als hij een 6505 heeft dan word die binnen een week toch wel weer ingeruild voor iets anders.

jongens jongens wat zijn we weer flauw.... ik vind de 6505 meer een high gain only amp, niet wat ik zocht dus...

ik ben tevreden met mijn jvm maar ik zoek ooit nog een echte high gain scheuram... misschien over een jaartje of 2 ofzo

ErikE
23 maart 2008, 15:24
Aha, dus zo iets als de JVM, maar dan zonder fatsoenlijk clean kanaal?

MichaelSS
23 maart 2008, 16:48
jongens jongens wat zijn we weer flauw.... ik vind de 6505 meer een high gain only amp, niet wat ik zocht dus...

ik ben tevreden met mijn jvm maar ik zoek ooit nog een echte high gain scheuram... misschien over een jaartje of 2 ofzo

Je zegt toch echt dat je hem zelf ook wilt aanschaffen...?? en de 6505 een high gain amp? Je zocht hem niet, maar toch wil je er één aanschaffen.

caliban
23 maart 2008, 16:52
Laat pannekoek toch gearslutteren, er zijn zoveel amps die ik ook overweeg, termijn van 2 jaar is een mooi uitgangspunt.

Geoffrey
24 maart 2008, 15:04
Niet zoveel ruis als uit een peavey 5150.

Dus de Peavey 6505 ruist minder dan een 5150..? :o
Dat is ook het eerste dat ik daar van hoor..

De ruis van een Peavey is zeeeeeer makkelijk weg te krijgen..dus daarvoor moet je het zeker niet laten.

@TS: Tuurlijk kan ik je een 6505 aanraden..maar ga deze gewoon eens testen.
Er word wel gezegd dat deze niet veelzijdig is.. maar geloof me dat is hij volgens mij zeker en vast wel!!! Er zal zeker wel op gewezen worden "de clean is niet goed"..(typ maar eens 6505 in bij zoeken..kom je gegarandeerd tegen!!!) maar met een pedaaltje verhelp je veel!!!!!!!! En voor de rest is deze goed voor zowel rock, metal,.. wat je maar wil. word beschouwd als een metal-bak..maar deze kan nog zoooooooooooooveel meer!!!

caliban
24 maart 2008, 17:38
Dus de Peavey 6505 ruist minder dan een 5150..? :o
Dat is ook het eerste dat ik daar van hoor..

Dat bedoelde ik niet, ik verwarde de 5150 met 6505. De vraag was wat je wel met een 6505 kan en niet met een marshall JVM. En ik dacht direct aan ruisen.
(Geen idee of een JVM echt stil is, het is gewoon grappig hoe 5150's en 6505's altijd als ruisende bakken worden uitgemaakt.)

Geoffrey
25 maart 2008, 12:37
Dat bedoelde ik niet, ik verwarde de 5150 met 6505. De vraag was wat je wel met een 6505 kan en niet met een marshall JVM. En ik dacht direct aan ruisen.
(Geen idee of een JVM echt stil is, het is gewoon grappig hoe 5150's en 6505's altijd als ruisende bakken worden uitgemaakt.)

Eerder belachelijk dan grappig eigenlijk..maar toch wel grappig :hippie:

Het is inderdaad zo dat deze redelijk wat ruis meebrengen..maar soms lijkt het alsof dit echt wel een probleem is voor veel mensen..en toch makkelijk kan opgelost worden.