PDA

View Full Version : Wanneer nieuwe gitaar



BramSchouten
22 maart 2008, 00:55
Hallo, ik speel nu ongeerveer 1 jaar gitaar. Op mijn Squier Strat, nu ben ik er eigenlijk een beetje op mijn gitaar hoewel het een top dingetje is. Maar ik wil nu onderhand wel eens een nieuwe gitaar kopen of ben ik hier nog niet aan toe?

Squier4ever
22 maart 2008, 00:58
dat bepaal je toch zelf? als jij vind dat je een nieuwe nodig hebt koop je er lekker een. zijn niet echt regels ofzo aan verbonden.

Wausser
22 maart 2008, 01:01
koop een nieuwe wanneer je GAS niet meer te houden is....

BramSchouten
22 maart 2008, 01:07
Hoe lang deden jullie met jullie eerst gitaar dan? :strat:

MattellicA
22 maart 2008, 01:09
5-6 maand... :cheerup: Als ik jouw was kocht ik er dus 2 tegelijk... :seriousf:

pannekoek
22 maart 2008, 01:09
koop een nieuwe wanneer je GAS niet meer te houden is....

ik speel nu bijna 1.5 jaar en heb al 5000 euro uitgegeven ofzo:P

ritmuller startersetje(december 2006 gekocht om te beginnen)
cortez akoestische gitaar(december 2006 voor kerst gekregen)
peavey rotor exp(met me verjaardag in januari 2007gekocht)
roland cube 30x(met me verjaardag in januari 2007 gekocht)
gibson les paul studi (in juli gekocht)
boss rc20xl (in augustus gekocht)
marshall jvm410h(in januari 2008 gekocht)
marshall 1960tv(samen met me jvm gekocht)

en natuurlijk een hoop kabels, muurbeugels accesoires en een switchpedaaltje voor me cube :rockon:

en nu ben ik aan t gassen op een ibanez jem 7v!


cant stop me :blast:

Squier4ever
22 maart 2008, 01:13
ik speel nu bijna 1.5 jaar en heb al bijna 5000 euro uitgegeven ofzo:P

ritmuller startersetje(december 2006 gekocht om te beginnen)
cortez akoestische gitaar(december 2006 voor kerst gekregen)
peavey rotor exp(met me verjaardag in januari 2007gekocht)
roland cube 30x(met me verjaardag in januari 2007 gekocht)
gibson les paul studi (in juli gekocht)
boss rc20xl (in augustus gekocht)
marshall jvm410h(in januari 2008 gekocht)
marshall 1960tv(samen met me jvm gekocht)

en nu ben ik aan t gassen op een ibanez jem 7v!


cant stop me :blast:

kun je al spelen? ;)

pannekoek
22 maart 2008, 01:15
kun je al spelen? ;)

nog niet aan toe gekomen! ik ben alleen maar bezig met kopenkopenkopen!

BramSchouten
22 maart 2008, 01:19
Haha, wel een heleboel mooie spullen pannekoek! van een starterset overgegaan naar een gibson les paul, toe maar ;)

pannekoek
22 maart 2008, 01:21
Haha, wel een heleboel mooie spullen pannekoek! van een starterset overgegaan naar een gibson les paul, toe maar ;)
eerst nog een peavey rotor exp 6 maanden gehad hoor :P

Squier4ever
22 maart 2008, 01:22
ik speel alweer ruim 12 jaar en mijn duurste gitaar was 230 euro... ben nu dan wel aan het sparen voor een 335 dot (epi helaas) en die gaat er binnenkort dan ook komen. je moet een beetje roeien met de riemen die je hebt. goeie gear is leuk, maar je moet er wel wat mee kunnen.

BramSchouten
22 maart 2008, 01:26
Op wat voor gitaar speel je nu dan?

Squier4ever
22 maart 2008, 01:28
squier strat, jack & danny les paul en london city tele

op de tele na allemaal gemod. speel in mn band voor op de les paul en dat begin ik aan het beestje te merken. hij wordt een beetje gammel op bepaalde plaatsen, maar hij doet en klinkt nog prima

pannekoek
22 maart 2008, 01:29
squier strat, jack & danny les paul en london city tele

op de tele na allemaal gemod. speel in mn band voor op de les paul en dat begin ik aan het beestje te merken. hij wordt een beetje gammel op bepaalde plaatsen, maar hij doet en klinkt nog prima

wat heb je allemaal vervangen aan je strat?

Braindead
22 maart 2008, 01:31
Of je er aan toe bent is moeilijk te beoordelen. Er zijn leerlingen die lessen in een mercedes. Zijn die er aan toe? tja wie zal het zeggen. Ik denk dat je ten eerste moet kijken naar waar je nu zit in je ontwikkeling. Ben je al op een aardig niveau? Een andere vraag is; loop je ergens tegenaan? Merk je bijvoorbeeld dat het geluid niet is wat je zou willen of merk je dat je op een andere gitaar veel beter speelt. Dat zouden indicaties kunnen zijn dat je eraan toe bent....
Dus vertel eens wat meer over jezelf. Waarom denk je zelf dat je er wel aan toe bent?

Squier4ever
22 maart 2008, 01:33
wat heb je allemaal vervangen aan je strat?

pups, pots, slagplaat, switch, jack. wil nog een keer de topkam en tuners doen. oh en alle halsen opgeschuurd btw, speelt veel lekkerder.

pannekoek
22 maart 2008, 01:34
pups, pots, slagplaat, switch, jack. wil nog een keer de topkam en tuners doen.
of verander dan ook de hele neck :p :noob:

BramSchouten
22 maart 2008, 01:44
Of je er aan toe bent is moeilijk te beoordelen. Er zijn leerlingen die lessen in een mercedes. Zijn die er aan toe? tja wie zal het zeggen. Ik denk dat je ten eerste moet kijken naar waar je nu zit in je ontwikkeling. Ben je al op een aardig niveau? Een andere vraag is; loop je ergens tegenaan? Merk je bijvoorbeeld dat het geluid niet is wat je zou willen of merk je dat je op een andere gitaar veel beter speelt. Dat zouden indicaties kunnen zijn dat je eraan toe bent....
Dus vertel eens wat meer over jezelf. Waarom denk je zelf dat je er wel aan toe bent?

Ik cover vooral nummers , dan zoek ik ze in tabs op of op youtube met de naam van het liedje en 'guitar lesson' erachter :p . En dat gaat me aardig goed af moet ik zeggen, maar ik zie zulke mooie gitaren die ik zo graag wil hebben. Maar ik vraag me af of dat nou wel nodig is, als ik een nieuwe gitaar zou kopen ga ik natuurlijk weer een stapje verder. Zit te denken aan een mooie epiphone of een fender stratocaster rond de 700 euro, misschien iets meer. Maar omdat ik niet weet of het nu al nodig is vraag ik raad! :D .
Mijn stijlen zijn trouwens: - Pink Floyd
- Patti Smith
- Jethro Tull
- Deep Purple
- Eric Clapton enz.

Squier4ever
22 maart 2008, 01:44
of verander dan ook de hele neck :p :noob:

nee die is prima en speelt lekker, alleen de gemonteerde hardware begint af te takelen na 10 jaar spelen.

Squier4ever
22 maart 2008, 01:45
Ik cover vooral nummers , dan zoek ik ze in tabs op of op youtube met de naam van het liedje en 'guitar lesson' erachter :p . En dat gaat me aardig goed af moet ik zeggen, maar ik zie zulke mooie gitaren die ik zo graag wil hebben. Maar ik vraag me af of dat nou wel nodig is, als ik een nieuwe gitaar zou kopen ga ik natuurlijk weer een stapje verder. Zit te denken aan een mooie epiphone of een fender stratocaster rond de 700 euro, misschien iets meer. Maar omdat ik niet weet of het nu al nodig is vraag ik raad! :D .
Mijn stijlen zijn trouwens: - Pink Floyd
- Patti Smith
- Jethro Tull
- Deep Purple
- Eric Clapton enz.

zodra jij vind dat je er aan toe bent moet je dat gewoon doen....
zo aan de namen te zien roep ik strat btw.

BramSchouten
22 maart 2008, 02:24
Dan lijkt me een Fender Stratocaster een mooie gitaar. Deze vind ik echt super mooi! Hoe duur is die ongeveer en iemand ervaring met deze gitaar?
http://img225.imageshack.us/img225/6930/0110400755xlox3.jpg (http://imageshack.us)

Giels
22 maart 2008, 03:36
Pff... Fender Strats heb je in alle soorten en maten, met allemaal een andere prijs natuurlijk. Het ligt er dus aan welke je wil. Zelf heb ik een USA Strat, die kosten zo'n 900-1000 euro nieuw. Ik ben er zeer tevreden mee, maarja dat is ook weer per persoon verschillend. Eigelijk heb je vrij weinig aan mijn post, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Hmmff... Weltrusten.

BramSchouten
22 maart 2008, 03:57
Eigenlijk heb je vrij weinig aan mijn post, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.


Die bewaren we:D

BramSchouten
22 maart 2008, 03:59
Maar wat voor stijl speel je?

wikwakka
22 maart 2008, 08:23
hmm, ik speel zo'n drie jaar en heb 4 verschillende gitaren gehad, waarvan ik er nu nog twee over heb. Eigenlijk zou ik het liefst 1 keer per jaar een nieuwe kopen, maar dat vind ik teveel van het goeie worden dus wacht ik tot de volgende zomer voor ik er weer een koop.

Jay75
22 maart 2008, 09:24
Speel nu zon 12 jaar en heb in de laatste 5 jaar zo,n 25 gitaren gehad ofzo.
Iedere keer weer wat anders geprobeerd, nu heb ik er 4 die ik wel even wil houden hehe. Hoewel ;)

Maar soms kocht ik er wel eens 2 per week haha, omdat ze goedkoop op marktplaats stonden. Gewoon dus, als je zin hebt in een nieuwe gitaar gewoon kopen ( 2dehands ) als ie niet bevalt heb je zo je geld terug.

macwilliams
22 maart 2008, 09:34
Mijn eerste gitaar was een Avora lp die ik een paar maand heb gehad.
Weggedaan omdat de looks niet paste bij de muzieksoort, niet omdat
ik zo goed kon spelen. Mijn tweede gitaar is een blijvertje gebleken
heb haar al 20jaar. Mijn 3de gitaar ook maar een paar maand. Verkocht
omdat iemand anders er verliefd op was. Mijn 4de gitaar heb ik pas 2of3
maand geleden gekocht de 5de vorige maand de 6de vorige week.
Waren allemaal gevoels aankopen,onwetend en ongehinderd van elke vorm
van ratio.

kenx
22 maart 2008, 09:52
Zoals al eerder gezegd kies je gewoon zelf of je een nieuwe koopt of niet.
Graag zouden we al iets meer kunnen helpen als je zegt welke stijl(len) je gaat spelen of speelt.

Een zeer allround gitaar is de stratocaster. Je hebt een USA -zoals hierboven vermeld- voor een 900 à 1000 euro. Maar in jouw geval is een Mexico of Japan meer als genoeg. Die gitaren vind je al iets sneller, en is pakken beter dan een squier. Als je een bepaalde gitaar hebt gevonden kan je ook altijd de zoekfunctie gebruiken. Over stratocaster, telecaster, les paul, sg enz... zijn al heel veel topics met revieuws over gemaakt.

Nog veel plezier!!

grtz,

kenny

pupanus1
22 maart 2008, 09:53
Wat je vooral moet onthouden dat je van betere gear niet beter gaat spelen :) Als je tevreden bent over je squier waarom iets anders doen?

Ik speel nu alweer zo'n 2,5 jaar (tijd gaat snel) en mijn eerste gitaar was een Aria Pro II Wildcat ik ben nog steeds super tevreden over de gitaar, maar deze heeft een zwevende brug en omdat ik mijn gitaar constant anders stem werd dit erg vervelend.

Toen ben ik gaan kijken voor een gitaar met een vaste brug voor weinig geld dat werd een Epi Les Paul Special II daar had ik leuke dingen over gelezen, affijn dat ding gehaald en in standaard E klinkt het best MAAR als ik m lager stem wordt het bagger. Dus eigenlijk heb ik er nog niks aan.

Dus nu ga ik voor een ESP Horizon string through, omdat ik weet dat deze gitaar wél aan mijn eisen gaat voldoen.

Ik zeg koop een gitaar omdat je óf een andere sound wil kunnen spelen (als je een strat hebt maar je wilt graag ook een Les Paul sound produceren bijvoorbeeld) óf omdat je een gitaar wilt met andere features (neck through, string through, zwengel stengel, noem maar op :))

GAS is namelijk damn verraderlijk, en alleen een gitaar kopen omdat hij zo mooi is schiet je niet veel mee op :) (hoewel ik dat uiteraard ook het liefste zou willen >>kwijlt ondertussen verder op Explorers<< :D

yalexw
22 maart 2008, 10:00
Ik speel nu iets van 1,5 jaar en ben begonnen met een strat die een gitaar winkel laat maken voor hen om te verkopen deze heb ik nog steeds prima ding wel heb ik mijn versterker vervangen.
(Ik ben op moment wel bezig om te denken over het bouwen van mijn eigen gitaar :sssh: )

G.G.
22 maart 2008, 10:15
(Ik ben op moment wel bezig om te denken over het bouwen
van mijn eigen gitaar :sssh: )

Moet je zeker doen. Er gaat werkelijk niets boven een goed zelf - en handgebouwd instrument

Hardguitar
22 maart 2008, 11:35
Ik speel nu ongeveer 3 maanden(daarvoor een beetje aangekloot maar nu met les) en ben nu voor een LTD m1000 aan het sparen.

Heeft lekkere metal-pickups en een goede clean sound en de hals is ook heerlijk.


3 maanden klinkt misschien kort, maar in die 2 maanden voordat ik op les ging kenden ik al veel akkoorden,powerakkoorden en 2 toonladders en speelde metallica.
En nu op de les ga ik ook flink vooruit, dus vind dat ik het ook wel verdient heb :p

Ben stiekem gewoon een gear-freak

bassej
22 maart 2008, 11:38
Ben stiekem gewoon een gear-freak

gewoon kopen!:D don't worry it'll make you happy!

Wausser
22 maart 2008, 11:51
Ik speel nu 1,5 jaar en hebt in totaal ongeveer €2000 uitgegeven
Ibanez GRG170DX
Roland MicroCue
Ibanez BTB06LTD(bas)
Ashdown FiveFifteen
Yamaha APX500(elektro-akoustisch)
PRS SE Custom
+nog wat aanverwante zaken(kabels, standaards, koffer etc)

ben nu alweer aan het sparen voor een betere versterker

humbucker
22 maart 2008, 12:06
Ik speel zo'n 12 jaar en heb op 3 gitaren gehad in mijn leven. (ben denk ik de enige hier). Op mijn eerste klassieke heb ik een jaar of 6 gespeeld en er toen per ongeluk op gaan zitten --> was dus total-loss. Toen dus een nieuwe moeten kopen (Prudencio Saez) en daar speel ik vandaag de dag ook nog altijd op. Qua elektrisch zit ik ook nog bij mn eerste instrument nl een Squier Strat. Laatst heb ik een nieuwe versterker gekocht (Vox ac15) en van de gelegenheid ook gebruik gemaakt om enkele gitaren te testen. Ik heb toen geen enkele mexicaanse Strat vast gehad die mijn eigen Squier eruit speelde. Je moet dus gewoon wat geluk hebben, de kwaliteit over het algemeen van Squier is minder maar hier zitten gelukkig ook nog enkele uitschieters tussen. Zo heb ik er 1 :D.
Als je zelf een nieuwe gitaar wilt zou ik het zeker doen, het is niet iets wat wij je kunnen aanraden. Zoals je ziet zijn er mensen (en zo zijn er veel hier :D) die hééél veel gear hebben. Maar er zijn er ook nog enkelen die het met veel minder (moeten) doen. Tis maar wat je zelf wilt. Zolang je spel maar primeert en niet de gear die je hebt !

pupanus1
22 maart 2008, 12:14
haha ik dacht dat ik gear junkie was maar het valt mee vergeleken met de rest hier:D Meestal kwijl ik er alleen op en laat ik het wijselijk staan :D

Ik heb tot nu toe denk ik zo'n 680 euro uitgegeven in 2 jaar (daar zitten kabels en snaren uiteraard niet bij :))

~Dimitri~
22 maart 2008, 14:22
In juli 2006 begonnen met :

Washburn x10 & voxDA 15 ampje
In augustus 2007 een Fender FM212R versterker gekocht.
En deze week mijn nieuwe ( 2de) gitaar gekocht/besteld , een Epi firebird.
En als ik hem heb begin ik te sparen voor een nieuwe versterker ( liefst een tubeamp ofzo :) )
En ook een akoestische washburn aangeschafd achter 8 - 9 maanden denk ik

Oja pedaaltjes verzameld over pakweg een jaartje : Big Muff , Vox Wah en een Boss TR-2

Valt allemaal wel mee denkik , vooral als ik alles zelf moet betalen , en soms valt dat niet goed mee voor een 16 jarige

Wausser
22 maart 2008, 15:03
Valt allemaal wel mee denkik , vooral als ik alles zelf moet betalen , en soms valt dat niet goed mee voor een 16 jarige

ja heb ik ook, gewoon hard werken en sparen

macwilliams
22 maart 2008, 15:34
In juli 2006 begonnen met :
Valt allemaal wel mee denkik , vooral als ik alles zelf moet betalen , en soms valt dat niet goed mee voor een 16 jarige


Goh daar heb ik nou helemaal geen last van. Ze komen het bij mij gratis en voor niets langsbrengen. Werken doe ik voor de lol en hypotheekbetalen is 100% aftrekbaar...

Ik heb juist het gevoel dat ik vandaag de dag meer wegbreng dan binnen haal :angry:

~Dimitri~
22 maart 2008, 18:44
Nja kbdoel dat het nog meevalt wat ik al allemaal heb aangeschaft in bijna 2 jaar van materiaal in mijn opzicht.

Maar dat het niet zo gemakkelijk is als ge alles uit je eigen zak betaald , terwijl ik er veel zie die in de muziekwinkel binnenkomen met vader of moeder als sponsor.

Petekay
22 maart 2008, 23:06
Nja kbdoel dat het nog meevalt wat ik al allemaal heb aangeschaft in bijna 2 jaar van materiaal in mijn opzicht.

Maar dat het niet zo gemakkelijk is als ge alles uit je eigen zak betaald , terwijl ik er veel zie die in de muziekwinkel binnenkomen met vader of moeder als sponsor.

Pffffff, sjeesus, zoek een (parttime) baan man............... :D

~Dimitri~
22 maart 2008, 23:37
Men aantal dagen zijn op :p

Ik mag al geen job meer doen tot in juli ofzo ... tis toch ook altijd iets e :D

BramSchouten
23 maart 2008, 00:26
Ik was vandaag in Utrecht, Feeback en Dirk de Witte gechecked en heb me toch een paar mooie gitaren gezien!! :o

Maarja, ik moet ook alles zelf betalen en hard werken bij de Albert Heijn als vakkenvuller ;)

pannekoek
23 maart 2008, 00:32
ja heb ik ook, gewoon hard werken en sparen

jah idd ik heb afgelopen jaar 5000 euro uitgegeven en ik ben net 17 geworden.

alles zelf gekocht!!!

Snuiter
23 maart 2008, 13:18
Bram, als je tevreden bent over je huidige gitaar, waarom wil je dan persé een nieuwe? Als ik jou was zou ik eerder denken aan een upgrade van je Squier, nieuwe hardware et cetera. Dan ben je waarschijnlijk al een heel eind op weg qua gewilde Strat geluid en het scheelt je een hoop centjes...

Jeroen_TRC
23 maart 2008, 13:29
Ik speel nu drieënhalf jaar gitaar en ik heb er 20 € winst mee gemaakt :D (snaren etc. niet meegerekend).

Goedkope Chinees gekregen van m'n tante, 250 € voor een Ibanez GSA60, die geruild tegen een gave maar vage Electro-akoestische Western.
En die weer verkocht voor 250 €.
Versterker gekocht voor 90 € (peavey huppeldepup, scheurbak en daar hield ik niet van) en weer verkocht voor 110 €.

Dus nu heb ik de Chinese akoestische nog (hij kostte toen m'n tante hem kocht - 15 jaar geleden - 150 gulden dus spotgoedkoop maar hij speelt geweldig) en verder niets. Ik zit toch op kamers dus veel elektrisch spelen is er niet bij.

Hoewel, ik ga over een maandje verhuizen en een huisgenootje heeft een Gibson SG!! :rockon:


jah idd ik heb afgelopen jaar 5000 euro uitgegeven en ik ben net 17 geworden.

alles zelf gekocht!!!


Gek man, daar kun je een auto van rijden!!!!! :sssh:
(vooruit, als je 18 bent ;))

BramSchouten
23 maart 2008, 13:39
Bram, als je tevreden bent over je huidige gitaar, waarom wil je dan persé een nieuwe? Als ik jou was zou ik eerder denken aan een upgrade van je Squier, nieuwe hardware et cetera. Dan ben je waarschijnlijk al een heel eind op weg qua gewilde Strat geluid en het scheelt je een hoop centjes...

Wat voor hardware bedoel je dan om het strat geluid te krijgen? Of is het niet beter om gewoon te gaan sparen voor een compleet nieuwe fender stratocaster?

bassej
23 maart 2008, 13:56
Wat voor hardware bedoel je dan om het strat geluid te krijgen? Of is het niet beter om gewoon te gaan sparen voor een compleet nieuwe fender stratocaster?

J ekan wel al je harware vervangen, maar de nek en body zijn natuurlijk ook veel beter, ik zou doorsparen voor een ( 2e hands) fender, die klinkt direkt al lekker.

Mark1990
23 maart 2008, 14:38
jah idd ik heb afgelopen jaar 5000 euro uitgegeven en ik ben net 17 geworden.

alles zelf gekocht!!!

wattefak! ik weet niet wat voor ouders jij hebt, maar ik heb de mijne moeten smeken om mn geld uit te mogen geven aan gitaren. maargoed, ik heb afgelopen jaar toch ook 1000 eurootjes uitgegeven aan het gitaarspelen, dus ik heb nu ook wel even genoeg denk ik.
hoewel het GAS gevoel altijd blijft sluimeren in mn binnenste :sssh:

bloodgulge2
23 maart 2008, 14:46
ik sinds september zon 850 (950 met snaren erbij)
en voel me toch al wat schuldig :)

ben 16

bassej
23 maart 2008, 14:52
k ben 15 en heb net een fender gekocht, maarja mijn ouders vinden het beter dan een computer of ps3.

BramSchouten
23 maart 2008, 15:45
k ben 15 en heb net een fender gekocht, maarja mijn ouders vinden het beter dan een computer of ps3.

Ja precies, zo denken mijn ouders er ook over ;)
Maar ik besteed zowiezo geen geld aan games alleen maar aan effectpedalen en misschien aan een nieuwe fender. Maar hoe lang speel jij nu gitaar? en wanneer heb je je fender gekocht?

GibsonDC
23 maart 2008, 15:46
Ik ben nu ook 16 over 2 weken word ik 17 en ik denk dat ik dit jaar ongeveer alleen al 5500 euro heb besteed aan gitaren en versterker, maarja wat bassej ook zegt beter als een PS. Eigenlijk is het niet normaal hoeveel gitaren ik al heb gehad in die 5 jaar dat ik speel gezien mijn leeftijd. Nu nog een Gibson L-1 Robert Johnson Signature en dan nog een ... en nog een.. .Het blijft maar doorgaan dat is het probleem:).

marter544
23 maart 2008, 16:05
Tering, jij bent 16, hebt een Gretsch, 2 dure Gibsons en een Hiwatt versterker? 8-) Ik dacht dat ik al redelijk extreem was in de gitaren die ik heb gehad, speel nu 3,5 jaar en ben 17:

-Begonnen op een Ibanez GRX40, heb ik 2 jaar op gespeeld, hij is er nu nog maar wel wat aan geklust.
-John Birch SG, custombuild voor m'n oom destijds, word nooit op gespeeld, ding is niks voor mij.
-Dure Schecter gekocht, gaat niet meer weg.
-Japanse Ibanez 7-snaar RG gekocht, staat op marktplaats, wil een Telecaster (já! Ik word oud en wijs)

BramSchouten
23 maart 2008, 17:01
Nogmaals:

Mijn stijlen zijn vooral; blues, progressive rock, psychedelic rock, hard rock.
Geen metal ofzo!

Invloeden:

Jethro Tull
Patti Smit
Jimi Hendrix
Pink Floyd

Wat voor gitaar word hiervoor door jullie aangeraden?

- Alvast bedankt!

stratestic
23 maart 2008, 21:43
Een tip niet teveel gitaarzaken ingaan en daar op dure gitaren spelen.
Eigenlijk moet je ook niet teveel hier op het forum zitten want daar wordt je alleen maar hebberig van.

pannekoek
23 maart 2008, 23:21
Ik ben nu ook 16 over 2 weken word ik 17 en ik denk dat ik dit jaar ongeveer alleen al 5500 euro heb besteed aan gitaren en versterker, maarja wat bassej ook zegt beter als een PS. Eigenlijk is het niet normaal hoeveel gitaren ik al heb gehad in die 5 jaar dat ik speel gezien mijn leeftijd. Nu nog een Gibson L-1 Robert Johnson Signature en dan nog een ... en nog een.. .Het blijft maar doorgaan dat is het probleem:).


haha je bent bijna net zo erg als mij!!! :P

pannekoek
23 maart 2008, 23:22
Nogmaals:

Mijn stijlen zijn vooral; blues, progressive rock, psychedelic rock, hard rock.
Geen metal ofzo!

Invloeden:

Jethro Tull
Patti Smit
Jimi Hendrix
Pink Floyd

Wat voor gitaar word hiervoor door jullie aangeraden?

- Alvast bedankt!`

squier/fender stratocaster!!!

Kaïn
23 maart 2008, 23:30
haha je bent bijna net zo erg als IK!! :P
Sorry, maar ik kan het echt niet aanzien.

pannekoek
23 maart 2008, 23:34
Sorry, maar ik kan het echt niet aanzien.

niet zo muggenziften ja! als mijn hele post nou vol domme spelfouten zit, oke.
nu maak ik 1 van de meest gebruikte fouten in de nederlandse spelling en je loopt alweer te muggenziften. het is een gitaar-forum geen spellings-forum.

:hippie:

bassej
24 maart 2008, 13:01
Ja precies, zo denken mijn ouders er ook over ;)
Maar ik besteed zowiezo geen geld aan games alleen maar aan effectpedalen en misschien aan een nieuwe fender. Maar hoe lang speel jij nu gitaar? en wanneer heb je je fender gekocht?

eergisteren :dance: Na 1 jaar spelen, ik ging naar de winkel om voor een SG te kijken, toen nog even een LP in handen gehad( te zwaar om relaxed te spelen :D ) toen een tele in handen gehad, maar toch weer thuisgekomen met een strat.

Squier4ever
24 maart 2008, 13:04
niet zo muggenziften ja! als mijn hele post nou vol domme spelfouten zit, oke.
nu maak ik 1 van de meest gebruikte fouten in de nederlandse spelling en je loopt alweer te muggenziften. het is een gitaar-forum geen spellings-forum.

:hippie:

nee je moet gewoon een beetje leren typen.

bassej
24 maart 2008, 13:07
nee je moet gewoon een beetje leren typen.

Nee, je moet gewoon niet zo muggenziften/mierenneuken man

Squier4ever
24 maart 2008, 13:12
ga jij maar weer lekker buiten spelen, doe ik m'n ding wel oke?

bassej
24 maart 2008, 13:14
ga jij maar weer lekker buiten spelen, doe ik m'n ding wel oke?

Ga jij maar spellingscontrole doen overal. OVERAL!!!!. Dan ga ik idd lekker in de sneeuw spelen.

Squier4ever
24 maart 2008, 13:15
goed zo, jij blij, ik blij.

bassej
24 maart 2008, 13:27
goed zo, jij blij, ik blij.

hoe ver ben je? Geen domme opmerking, ik ben buiten en heb draadloos internet:D Ben je niet van plan ooit een echte fender te kopen :chicken:

Squier4ever
24 maart 2008, 13:28
ooit wel, maar eerst een 335

bassej
24 maart 2008, 13:35
ooit wel, maar eerst een 335

Die zijn ook zeker mooi! jahh als je dan toch al een fender broertje hebt :satisfie:

Squier4ever
24 maart 2008, 13:36
2 zelfs, maar daar gaat dit topic niet over.

bloodgulge2
24 maart 2008, 13:47
een goede raad:
zorg dat je ALLES gezien en gehoord hebt, wat er allemaal bestaat,
zo heb je zeker geen spijt van je aankoop

zo is mijn eerste gitaar uitgerust met single coils terwijl ik liever humbuckers had gehad, maarja ik wist toen nog niet eens het verschil ^^

niet gewoon kopen wat mensen je aanraden, ook al kunnen deze dingen heel goed bij jouw stijl passen, als je ergens een geluid of soort gitaar ofzo ziet dat je heel goed vind, gewoon blijven doorzoeken enzo.

nu kan het goed zijn dat je na je zoektocht toch op een fender uitkomt, maar dan heb je eventuele miskopen vermeden...

anders BLIJF je gear willen en kopen
(zo is het mij toch vergaan ;) )

bassej
24 maart 2008, 13:53
een goede raad:
zorg dat je ALLES gezien en gehoord hebt, wat er allemaal bestaat,
zo heb je zeker geen spijt van je aankoop

zo is mijn eerste gitaar uitgerust met single coils terwijl ik liever humbuckers had gehad, maarja ik wist toen nog niet eens het verschil ^^

niet gewoon kopen wat mensen je aanraden, ook al kunnen deze dingen heel goed bij jouw stijl passen, als je ergens een geluid of soort gitaar ofzo ziet dat je heel goed vind, gewoon blijven doorzoeken enzo.

nu kan het goed zijn dat je na je zoektocht toch op een fender uitkomt, maar dan heb je eventuele miskopen vermeden...

anders BLIJF je gear willen en kopen
(zo is het mij toch vergaan ;) )

Helemaal mee eens, ik ging heen voor een SG en heb toch een fender strat gekocht ( die helaas wel wat duurder was)

Joppnl
24 maart 2008, 14:08
heeeel vaak denk ik ach...tijd weer voor iets nieuws.

Vaak is dat op een moment dat ik me weer de blaren op de vingers speel (lettelijk...) en weer nieuwe liedjes, rifs en technieken leer.

Als ik dan dat stukje techniek onder de knie heb denk ik ...die nieuwe gear hoeft er helemaal niet te komen, k heb een lekker geluid en ben veeeel blijer als ik weer wat nieuws leer dan dat ik een andere gitaar heb.

Kortom, mijn ervaring is dat als je eenmaal iets hebt wat je lekker vindt klinken je beter je geld en/of tijd in gitaarlessen kunt steken, daar heb je meer profijt en voldoening van.