PDA

View Full Version : engl thunder rev



spike67
21 maart 2008, 23:43
wat vinden jullie van kwaliteit en geluid van een engl thunder buizen amp?

ik heb een gibson lp faded.

ik mis echt een extra lead kanaal. :(

muziek stijl blues rock, g&s,neil young, brood,rolling stones

Fuhgawz
21 maart 2008, 23:51
Qua constructiekwaliteit zijn die dingen gewoon goed. Qua geluid kunnen we enkel zinnig antwoord geven als je eerst onder andere vertelt wat voor muziek je wilt maken.

erwin_ve
22 maart 2008, 08:27
Het is de goedkoopste, maar ook het best klinkende combo(shoot me...)van Engl. Clean kanaal heeft (te) weinig headroom, om met humbuckers clean te blijven. Crunch en Lead kanaal hebben een stevig "punchy" karakter en dat is ook de kracht van deze amp.
Deze sample (http://www.kboemm.nl/assets/mp3/Diep_forum.mp3)heb ik 4 jaar geleden opgenomen met de Thunder.

ColourofFire
22 maart 2008, 11:07
Een hele fijne amp, maar ik denk dat ie voor jouw muzieksmaak een beetje te strak en steriel zal klinken.

MjS
22 maart 2008, 14:14
Een hele fijne amp, maar ik denk dat ie voor jouw muzieksmaak een beetje te strak en steriel zal klinken.

Zit er dik in, vond ik zelf ook (speel pop, rock, 80ies rock). Klinkt wel superstrak, maar soms wil je wat meer viezigheid/levendigheid. Ook nadeel: gedeelde EQ/gain.

spike67
22 maart 2008, 22:17
welke amp zou dan het beste bij mijn style passen?

Kaïn
22 maart 2008, 22:40
welke amp zou dan het beste bij mijn style passen?
Vox AC30 is het eerste waar ik voor jou aan denk.

roger
22 maart 2008, 22:49
Ik heb ooit ook een Engl Thunder gehad. In het begin was ik er kei blij mee, maar ik begon me steeds meer aan het geluid te ergeren. Het was te "netjes", of zoals ik net al zag "te steriel". Het klonk meer als een CD ipv een LP ;)

Ik heb nu een Peavey Deltablues en die bevalt al 4 jaar prima! Ik speel ook veel Rolling Stones en die amp past daar perfect bij!

Gr Roger

Bl44t44p
23 maart 2008, 01:34
Wat gezegd wordt over "steriel", daar kan ik me inderdaad wel in vinden... ik vind het voor die prijs nog steeds een fantastische versterker, speel er nu al weer ruim 2 jaar met veel plezier op. Het geluid is inderdaad erg steriel, soms wat kil en behoorlijk strak, maar dat laatste heb ik een beetje opgelost met mijn Bogner OS 2x12 cab wat overigens echt een top combinatie is.

En als je "extra lead kanaal" mist dan doe je iets verkeerd want Lead heeft echt bakken gain!

spike67
23 maart 2008, 02:04
ik bedoel meer een extra kanaal voor een solo boost.

ik heb al een vox britt boost geprobeerd maar die is te agressief omdat ik al die engl en lp heb.