PDA

View Full Version : alternative picking: 3/4 maat (Aerials)



savale
21 maart 2008, 19:43
voorbeeldje:

http://youtube.com/watch?v=YiwlZTnMyt4

Wat is DE manier om dit te picken? Ik wil alternative doen, maar omdat het 3/4 maat is verwisseld alles iedere keer dat is heel verwarrend.
Iemand een beter idee?

tab:
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/s/system_of_a_down/aerials_ver7_tab.htm

Kaïn
21 maart 2008, 19:46
Nouja, als jij het alternate wilt doen...moet je dat doen. Dat verwarrende moet je er gewoon uit oefenen ;)

savale
21 maart 2008, 20:17
Nouja, als jij het alternate wilt doen...moet je dat doen. Dat verwarrende moet je er gewoon uit oefenen ;)

hehe lekker is dat :P

Yanniick
21 maart 2008, 21:43
Het makkelijkst bij dit soort riffjes is 2 keer down 1 keer up.

Bij de up-stroke herstel je weer naar de eerste noot.

Guitarmania
21 maart 2008, 21:58
Mijn benadering is altijd:

1. wil je een snelle (supersnelle) gitarist worden, leer dan speedpicken;
2. wil je een improvisator worden, leer dan alternate aan.

Reden: speed-gitaristen trainen in patronen. En in die patronen komen ze altijd goed uit qua down- en upstroke.

Maar improvisatie-gitaristen komen nooit goed uit qua down- en upstroke. Die hebben meer aan alternate picking. Met die techniek kun je namelijk uit de patronen treden en ben je niet afhankelijk van of je nu down- of upstroke uitkomt.

Yanniick
21 maart 2008, 22:31
( Speedpicken is 2x down 1x up ).

Zo min mogelijk beweging, ook wel economy picking genoemd.

Klinton
31 maart 2008, 02:15
Het makkelijkst bij dit soort riffjes is 2 keer down 1 keer up.

Bij de up-stroke herstel je weer naar de eerste noot.

Is het niet logischer om eerste keer up te doen?
Dan doe je toch een gemakkelijkere beweging?

jaspie
31 maart 2008, 12:46
Mijn benadering is altijd:

1. wil je een snelle (supersnelle) gitarist worden, leer dan speedpicken;
2. wil je een improvisator worden, leer dan alternate aan.

Reden: speed-gitaristen trainen in patronen. En in die patronen komen ze altijd goed uit qua down- en upstroke.

Maar improvisatie-gitaristen komen nooit goed uit qua down- en upstroke. Die hebben meer aan alternate picking. Met die techniek kun je namelijk uit de patronen treden en ben je niet afhankelijk van of je nu down- of upstroke uitkomt.
alsje een triolen riffje speelt ofzo is het makkelijk mogelijk met alternate, t zijn namelijk twee patrone die elkaar gewoon afwisseln, ene keer met up, andere keer met down of andersom.

tvmartini
31 maart 2008, 13:53
Het lijkt me nogal dwaas om het als 3/4 maat te beschouwen. Tis gewoon 4/4 met een gesyncopeerd ritme erover heen.
Verder gewoon down-down-up. Onnodig om hier meer van te maken dan het is.
succes.

Pais
31 maart 2008, 20:40
alsje een triolen riffje speelt ofzo is het makkelijk mogelijk met alternate, t zijn namelijk twee patrone die elkaar gewoon afwisseln, ene keer met up, andere keer met down of andersom.
Als je je dat eenmaal eigen hebt gemaakt, is dat geen ruk aan en doe je het zonder erbij na te denken.
Al speel ik niet met plectrum, maar bij solotjes gebruik ik alternerende apoyando aanslag met wijs en middelvinger. In het begin een crime, maar nu speel ik alles zo, en in de muziek die ik speel wordt heel veel in triolen gespeeld, dus wisselend accent op wijs of middelvinger.

jaspie
1 april 2008, 12:33
indd, trouwens als de topic poster dit wil leren is message in a bottle(vd police) alternate spelen ook wel een goede oefening. Het zijn dan geen triolen maar wel een beetje het zelfde id. Zo heb ik het iig in het begin eigen gemaakt