PDA

View Full Version : epiphnoe les paul



brechteken
21 maart 2008, 20:39
ik zou graag overschakelen van :noob: naar :lp:, van een akoustische naar een elektrische gitaar dus :).
Het liefst zou ik een epiphone les paul kopen, maar ik vraag me nu af of er een groot verschil is tss:

- Les Paul Special II EB Ebony link (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0000802-001&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)

en
- Les Paul Standard EB Ebony
link (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0002826-001R&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)

Is er een hemelsbreed verschil in klank, kwaliteit of zo?
De prijs scheelt namelijk veel en bij de goedkopere kan ik mss dan meer geld besteden aan de versterker...

alvast bedankt ;)

Squier4ever
21 maart 2008, 20:41
ja dat verschil is er, kijk maar in een van de 2000 topics die er al over zijn.
en ga vooral veel testen.

Mr.Fingers
21 maart 2008, 20:42
Ja, de Special is inferieur tov de Standard. De Special heeft bvb een geschroefde hals (dus hals is geschroefd in body, en kan er dus af), en maar 1 volume en 1 toneknop, de Standard heeft een gelijmde hals (hals is in body gelijmd, en kan er niet meer af), 2Volume en 2Tonepots (1 setje voor elk element). Een standard leunt dichter aan tegen een "echte" Gibson Les Paul, terwijl een special eerder een afgeslankte versie is. Ook zal het hout voor een standard beter zijn dan die van een special, net als de gebruikte hardware & afwerking.

brechteken
21 maart 2008, 20:44
maar is er voor een relatief beginner veel verschil te merken??

macwilliams
21 maart 2008, 20:46
De body van de special II is van ahorn tov de std die is van mahonie geloof ik. En dat zal dus invloed op de klank hebben. zo ook de elementen, hals ....etc

Ik weet niet wat je wilt spelen maar ik heb hier 2 std staan en die bevallen goed.

macwilliams
21 maart 2008, 20:47
Ja, de Special is inferieur tov de Standard. De Special heeft bvb een geschroefde hals (dus hals is geschroefd in body, en kan er dus af), en maar 1 volume en 1 toneknop, de Standard heeft een gelijmde hals (hals is in body gelijmd, en kan er niet meer af), 2Volume en 2Tonepots (1 setje voor elk element). Een standard leunt dichter aan tegen een "echte" Gibson Les Paul, terwijl een special eerder een afgeslankte versie is. Ook zal het hout voor een standard beter zijn dan die van een special, net als de gebruikte hardware & afwerking.
en dit ook!!

kenx
21 maart 2008, 20:47
Een tip: Ga testen.

Of nee
2 tips: de tweede: ZOEKFUNCTIE

sorry voor de heuse verduidelijking.

Grtz,

kenny

macwilliams
21 maart 2008, 20:49
Ga naar een winkel en laat je voorlichten en laat er een paar inpluggen...

brechteken
21 maart 2008, 20:50
ik speel ng maar pas gitaar dus eigenlijk weet ik nog niet goed welke weg ik uit wel, feit is wel dat ik het met een elektrische wil :D, tog eerder liedjes zoals air traffic, red hot chili peppers, en wat steviger ook, vanalles dus behalve metal :P

macwilliams
21 maart 2008, 20:50
Een tip: Ga testen.

Of nee
2 tips: de tweede: ZOEKFUNCTIE

sorry voor de heuse verduidelijking.

Grtz,

kenny
Je capslock zit vast :seriousf:

macwilliams
21 maart 2008, 20:51
ik speel ng maar pas gitaar dus eigenlijk weet ik nog niet goed welke weg ik uit wel, feit is wel dat ik het met een elektrische wil :D, tog eerder liedjes zoals air traffic, red hot chili peppers, en wat steviger ook, vanalles dus behalve metal :P
Je mag die van mij ook komen proberen hoor maar ik denk dat je ver weg woont.

bassej
21 maart 2008, 21:23
k ben vandaag bi de gitaarwinkel geweest :) ( heb ook fender gekocht)
maar een standard is nogal wat zwaarder, maar mooier. ga zelf testen , je hebt toch een lang weekend!:D

kenx
21 maart 2008, 21:32
Je capslock zit vast :seriousf:

ja de pc doe geregeld raar... :seriousf:

tijd voor een nieuwe...

maar een gibson les paul! :dance:

juist spijtig bij het feit dat een gitarist maar niet genoeg kan krijgen...