PDA

View Full Version : Pick Up op resonator



tidalwave_sideburns
21 maart 2008, 18:18
Beste lezers,


Ik ben van plan om een Johnson JM998 aan te schaffen
http://www.guitarvillage.co.uk/admin/pages/upload/Resonators/JohnsonJM9981D_s.jpg

Zo eentje dus. Het liefst wil ik er een pick up op zetten, maar weet eigenlijk niet of dat wel een goed idee is.

- dat ding heeft een metalen kast. Gaten boren ajajaj.
- Gaat dat ding dan niet enorm feedbacken? Ik ga heus niet met ontzettend veel distortion spelen, maar ik ben wel van plan dit ding op het podium te gebruiken.
- Welke pickup kan ik er het best opzetten. Ik zoek een vrij koud, helder kil geluid. Ik zit te denken aan
DiMarzio DP184 The Chopper White (tegen de 100 Euro, JC!!)
Fender Tex Mex nog iets
- Ze zijn zo mooi, alleen als iemand er met z'n vette poten aankomt, zie je dat meteen. Er zijn zgn. Swamp Stompers te koop, en die hebben al een pick up.
Helaas niet in Europa te koop, en helaas geen metalen kast.

Ik zoek het ultieme slaggitaar geluid voor mijn nog te beginnen voodoo surf/swing/blues project. Ik zoek een spookachtige, kille klank, die ik denk te kunnen halen uit zo'n versterkte resonator.
Is dit haalbaar? Op Harmony Central stond een review van iemand die een pick up op z'n 998 had gezet

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Johnson/JM-998+Brass+Bodied+'O'+Style+Resonator/10/1

Ik heb helaas geen silvertone lipstick pick up , en kan er ook niet 1.2.3 aankomen.

Heeft een van jullie advies? Ik wil heel graag dat het lukt wat ik wil, maar met mijn ex 2e wereld loontje kom ik niet graag voor verassingen te staan.


Ben benieuwd,



Jan

barno
21 maart 2008, 18:31
resonator versterk je uiteraard meest natuurgetrouw met microfoontje in de cone. eventueel in combinatie met een P90 of P100 aan de neck. En dan een blendknop om de twee pups te mixen.

ik heb ooit zo'n johnson (houten) op de kop getikt, zat zo'n western Schaller pup (met instelbare poles) op gemonteerd aan de neck. Dacht eerst te vervangen door p90, maar dat ding doet het ook heel goed.

tidalwave_sideburns
21 maart 2008, 18:43
Inderdaad, een microfoon en een pick up, met een blend knop.

Valt die electronica wel een beetje fatsoenlijk te installeren? Mijn lokale gitaarboer/dokter is er wel voor te porren, hij verkoopt die gitaar trouwens ook, maar ik heb geen zin in een verminkte "helaas"resonator.


Wat is die Fat King trouwens mooi aan het worden.

barno
21 maart 2008, 19:59
Inderdaad, een microfoon en een pick up, met een blend knop.

Valt die electronica wel een beetje fatsoenlijk te installeren? Mijn lokale gitaarboer/dokter is er wel voor te porren, hij verkoopt die gitaar trouwens ook, maar ik heb geen zin in een verminkte "helaas"resonator.


Wat is die Fat King trouwens mooi aan het worden.

thx

bij een houten model is die electronica monteren echt niet moeilijk, weet niet hoe het zit met een metalen body maar zal wel meevallen denkik