PDA

View Full Version : Peavey



Sicarius
4 december 2001, 22:43
Ik ben op zoek naar een electrische gitaar voor een beginner en nou ken ik iemand die zijn peavey gitaar weg wil doen voor 300 gulden.

Is dit een redelijke prijs?
Zijn peavey gitaren goede gitaren voor een beginner?

Bij voorbaat dank.

P.S. Ik probeer er achter te komen welk model het is.

Gman
4 december 2001, 23:02
Ik vind Peavey een hele goede gitaar. Laten we zeggen, een middenklasser. Ik heb er zelf vroeger een gehad. Een strat model. Speelde best fijn, ik heb er best lang op gespeeld.Dus ik dacht niet dat het te duur was. Maar misschien kan je nog wat afdingen. We blijven handelaars. :smile: :razz:

ekkerman
5 december 2001, 08:46
volgens mij zijn ze nieuw ook niet zo ontzettend duur kijk even op ut net of bel even naar een winkel wat hij nieuw zou kosten ,weet je gelijk ook kijken't naar de staat van die plank of dat duur is !

Outshine
5 december 2001, 09:44
Nieuw is ie ook 300, dus voor meer dan 150 piek zou k em niet kopen

Dila
7 december 2001, 12:48
k heb nog nooit op n peavy gitaar gespeeld, k heb wel n peavy ampje die best lekker speelt

anoniem
8 december 2001, 08:13
Op 2001-12-05 09:44, schreef Outshine:
Nieuw is ie ook 300, dus voor meer dan 150 piek zou k em niet kopen

Ja halo,
Je hebt ook Peavy gitaren van 2 ruggen hoor. Dus niet iedere peavy kost 3 meier.
Doei.

ekkerman
8 december 2001, 13:33
inderdaad jammer dat er altijd zo weinig informatie over de gitaar in kwestie wordt gegeven !

Outshine
9 december 2001, 11:39
ik denk dat ie zo'n raptor bedoeld

Sicarius
9 december 2001, 11:49
Ik heb em uiteindelijk toch gekocht. Het is een nooit gebruikte T-60 uit waarschijnlijk '79 met originele gitaar koffer.

Outshine
9 december 2001, 16:30
die roze toevallig?

Sicarius
9 december 2001, 17:38
http://cgi.ebay.com/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1493103189

Daar zijn wat plaatjes van dezelfde gitaar die ik ook heb.

gangsta
9 december 2001, 19:02
paevey is wel ok.

Gman
10 december 2001, 17:57
Daar zijn wat plaatjes van dezelfde gitaar die ik ook heb.


Hee kikken joh, die T60 heb ik ook vroeger gehad. Ik heb daar toch wel een paar jaar op gespeeld. Leuk he zo'n 3/4 hals. Is lekker kort. Nee hij is niet gemaakt voor liliputters. :smile: Maar dat is best 300 waard hoor. Veel plezier ermee.
Groetsels...

lieven
13 december 2002, 23:05
Een Peavey T-60 is gewoon eenfantastische gitaar! Ikzelf heb een Gibson Les Paul, een fender telecaster en de Peavey. Raad eens waar ik meestal op speel? 300 EUR is niks voor zo'n gitaar!

Ic3gl0vE
13 december 2002, 23:37
de les paul? :smile:

Anders Destium
14 december 2002, 00:14
300 voor de les paul zei je? DEAL :grin:

vulvasonic
14 december 2002, 00:45
Een vriend van me (toevallig ook nog es de beste bassist van Nederland, hoewel niet bekend helaas...) die speelt zijn hele leven al op een inmiddels compleet afgeragde Peavey-bas. Natuurlijk heb ik er ook wel es op gespeeld. Het is loooooodzwaar, onbespeelbaar voor een normaal mens, maar stevig als geen andere bas die ik ooit heb gezien.

Waarom vertel ik dit?
Die gozer (Stefan Schaminee heet ie) speelt erop alsof het de makkelijkst speelbare bas en de mooist klinkende bas ter wereld is. En in ZIJN handen izzie dat ook!
Hij heeft enkele maanden geleden een 2e bas gekocht, na 15 jaar ofzo, een Alembic voor 3500 euro (2e hands). En die ligt nog steeds in de koffer! Hij prefereert de Peavy die hem destijds 800 piek gekost heeft.

Het is een beetje een dooddoener, maar je mag hieruit de conclusie trekken, en velen voor mij hebben dat ook al gedaan, dat muziek, geluid en bespeelbaarheid nog altijd voor het grootste gedeelte wordt bepaalt door wat er uit je vingers komt en door vreemde persoonlijke voorliefdes voor een plank om wat voor een vage reden dan ook.

Izzie stevig en spreekt ie je aan....GAAN!
;]

lieven
17 december 2002, 09:47
Ik zoek trouwens een peavey T-27. Toevallig iemand hier die er eentje heeft en 'm weg wil doen?

Neals
17 december 2002, 13:05
Ik heb van de week een oefensessie doorgebracht met een peavey raptor omdat me ibanez bij de gitaarboer lag. (hij is van andere gitarist van de band)

Redelijk gitaartje voor die prijs, maar gelukkig is mijn ibanez weer terug

Sicarius
17 december 2002, 17:53
Ik heb de T-60 ondertussen alweer een jaartje en ben er zeer tevreden mee. Echt een geweldige gitaar lekker geluidje enige min punt is dat ie een beetje zwaar is, maar 300 gulden ervoor was echt een koopje :smile: