PDA

View Full Version : Verschillen gibson les paul...



.Stax.
21 maart 2008, 15:45
Hallo,

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een heuze les paul van gibson, maar weet niet exact de verschillen tussen de types... Ik budget ligt strax zo rond de 2000, dus daar kun je wel een classic, standard of zoiets voor bemachtigen...

Nu heb ik natuurlijk de gibson site gecheckt, weet de verschillen,(elementen, hout...) maar ik weet niet wat deze uiteindelijk in klank doen.

Kan iemand mij hier wat meer over vertellen, zodat ik al wat info heb voordat ik wat ga proberen?

Het gaat dus vooral om de verschillen tussen een Classic en een standard, Custom's liggen in principe boven het budget, maar mischien 2e hands?...
Ze zijn duurder maar ook beter??

Ik hoor het graag!

Greetz Stephan

niekb
21 maart 2008, 15:54
Gewoon proberen en degene die je het meest bevalt (en binnen je budget past) kopen. Er zit verschil in elke gitaar.

Tubescreamer
21 maart 2008, 16:24
Als je budget rond de 2000 ligt, kun je daar zeker wat moois voor vinden.
Maar zoals gezegd, probeer eerst zoveel mogelijk uit, niet te snel beslissen maar aan de andere kant: bij twijfel ook niet doen.
Ik ben ook op jacht naar een evt. tweede Gibson en mij valt op dat er op Gitaarmarkt.nl en op Marktplaats regelmatig leuk ogende Les Pauls voorbijkomen voor rond de 2000, soms zelfs minder (mid/vroeg-70er Deluxes ofzo.) Let ook: "Duurder" is lang niet altijd "beter"!!

Wat de verschillen in types en hout betreft, tja ik zou zeggen Google je suf en nogmaals, probeer zoveel mogelijk uit.

O ja nog ff wat Les Paulspam:
http://www.lespaulforum.com/finalframes/frameset.htm
http://www.mylespaul.com/
Kende je misschien al, maar toch; leuke sites met forums (het is toch fora?) en wat dies meer zij.

Succes met zoeken!! ;)

Eko
21 maart 2008, 17:52
Ga eens langs bij een grote dealer en probeer er meerdere uit op dezelfde versterker. Kun je beter je keuze maken en het is leuk.

Squier4ever
21 maart 2008, 18:26
ook hier zijn al ettelijke topics over geweest. gebruik lekker de zoekfunctie en ga testen. en nu slotje.

hezz
21 maart 2008, 18:44
Een jongen en zijn tapeversieringen kan lekker 4 pagina's doorgaan, maar een man die hulp zoekt bij aankoop van een gitaar van €2000... HO maar!

Niet dat ik verder iets kan toevoegen ofzo, behalve dat je goed moet testen. Ik heb niet zo vaak Gibsons in handen gehad, maar ik heb tweemaal echte crap Les Pauls bespeeld die qua afwerking nog ver onder Epiphone kwaliteit was waarbij van alles los zat. En daar werd dan €2000 euro voor verwacht!?

hadv
21 maart 2008, 19:07
je hebt gewoon het goede advies al gekregen.
voor een gitaar van 2000 euri moet je de tijd nemen en vooral veel, heel veel, vergelijken. ik heb lp standards bespeeld waarvan het geluid beroerd was, heb zelf een lp custom gehad een The Paul, prima gitaren, prachtig geluid.
kijk op de gibson site en let voornamelijk op
- hout van de body is in principe altijd mahonie
- hout van de toets (palissander of ebben)
- pickups (alnico of ceramisch, 2 verschillende of dezelfde (voorkeur: verschillend voor hals/brug, wel zelfde soort magneet))
en dan blijven er de eeuwige individuele verschillen waarbij twee gitaren van hetzelfde type toch weer verschillend klinken en spelen.

als ik jou was zou ik gewoon een paar weken de tijd nemen en vooral de grotere muziekwinkels met jou bezoek vereren. En veel spelen en vergelijken.

Mike999999999
21 maart 2008, 19:39
ik zou iig niet nieuw gaan kopen, je kunt 2dehands gitaren vinden die nog in ong. de zelfde staat zijn als een nieuwe. Ik denk dat je het beste naar een paar gitaarwinkels kan gaan, daar uitproberen wat je voorkeur is. En dan wachten tot die gitaar op marktplaats verschijnt.

Squier4ever
21 maart 2008, 20:19
Een jongen en zijn tapeversieringen kan lekker 4 pagina's doorgaan, maar een man die hulp zoekt bij aankoop van een gitaar van €2000... HO maar!

Niet dat ik verder iets kan toevoegen ofzo, behalve dat je goed moet testen. Ik heb niet zo vaak Gibsons in handen gehad, maar ik heb tweemaal echte crap Les Pauls bespeeld die qua afwerking nog ver onder Epiphone kwaliteit was waarbij van alles los zat. En daar werd dan €2000 euro voor verwacht!?

niet ho maar, er is al zoveel over geschreven dat niet steeds maar weer opnieuw hoeft. zeker een onderwerp als dit is echt al vaak voorbij gekomen.

Les Paul R8
21 maart 2008, 20:26
ik zou iig niet nieuw gaan kopen, je kunt 2dehands gitaren vinden die nog in ong. de zelfde staat zijn als een nieuwe. Ik denk dat je het beste naar een paar gitaarwinkels kan gaan, daar uitproberen wat je voorkeur is. En dan wachten tot die gitaar op marktplaats verschijnt.

Hier ben ik het dus juist niet mee eens. Zelfs 2 Standards die vlak na elkaar geproduceerd zijn, kunnen enorm verschillend klinken. De ene kan ronduit slecht zijn en de ander juist geweldig. Gibson is helaas nog altijd niet in staat om een consistente kwaliteit gitaren te bouwen. De enige manier om een goede te vinden, is er gewoon een aantal uit te proberen.

Rockmo heeft bijvoorbeeld een Studio gekocht die qua klank niet onder doet voor de meeste custom shop gitaren. Dan heb je voor 1000 euro dus een super gitaar.

De gitaren die op marktplaats verschijnen zijn IMO de exemplaren die tegenvallen. Heb je eenmaal een goede Les Paul, dan hou je hem ook!

Tubescreamer
21 maart 2008, 21:05
De gitaren die op marktplaats verschijnen zijn IMO de exemplaren die tegenvallen. Heb je eenmaal een goede Les Paul, dan hou je hem ook!
Dat is dan hoe jij het hebt ervaren, maar dat iemand een gitaar verkoopt wil toch ook niet perse zeggen dat de gitaar minder is. Men verkoopt om iets anders te financieren, toch het geluid niet voor hem/haar persoonlijk enz enz.

Ben idd benieuwd hoe lang dit topic nog in leven blijft. De TS heeft, zoals gezegd, in principe al het juiste advies gehad. Lijkt me nutteloos om nu te gaan beginnen over wat goede Les Pauls zijn en welke niet. Niet dat dat niet interessant is :p maar toch.

Of ben ik nu een partypooper? :D

.Stax.
21 maart 2008, 21:35
Ok mensen bedankt,

Het testen ga ik natuurlijk zeker doen, hij komt er ook de komende maanden nog niet hoor, maar ik wou graag de belangrijkste verschillen weten tussen verschillende modellen qua elementen e.d. Dit kon ik niet in de zoekfunctie vinden dus vandaar.

Maar als dit inderdaad per gitaar kan verschillen, kun je hier inderdaad weinig over zeggen....

Toch bedankt,
Nu maar testen zo langzaamaan dan...

Tubescreamer
21 maart 2008, 21:38
Ok mensen bedankt,

Het testen ga ik natuurlijk zeker doen, hij komt er ook de komende maanden nog niet hoor, maar ik wou graag de belangrijkste verschillen weten tussen verschillende modellen qua elementen e.d. Dit kon ik niet in de zoekfunctie vinden dus vandaar.

Maar als dit inderdaad per gitaar kan verschillen, kun je hier inderdaad weinig over zeggen....

Toch bedankt,
Nu maar testen zo langzaamaan dan...
Nou nogmaals heel veel succes! Wel laten weten wat het geworden is tzt he!

guitarguru
21 maart 2008, 22:18
Door schade en schande ietsje wijzer geworden:

Probeer te testen op je eigen apparatuur.
Ga op je eigen gevoel af en niet op die van de verkoper.
Bij twijfel niet kopen.
Geduld is een schone zaak.

Anders Destium
22 maart 2008, 00:08
Waarom per se een LP?

Als je niet precies weet wat je wilt/zoekt, dan zou ik vooral heel veel proberen. Je merkt vanzelf wat je fijn vindt aan een bepaalde gitaar, voor mij was een LP vroeger altijd dé gitaar maar het is nooit mijn favoriete gitaar geworden.

Zelf heb ik trouwens al een aantal gitaren verkocht om allerhande redenen, maar niet omdat de gitaar zelf tegenviel :) Tegenwoordig koop ik eigenlijk alleen nog 2ehands, vooral bij duurdere gitaren is het bijna altijd een kwestie van persoonlijke smaak en niet van gebrek aan kwaliteit.

ieme
22 maart 2008, 18:04
De gitaren die op marktplaats verschijnen zijn IMO de exemplaren die tegenvallen. Heb je eenmaal een goede Les Paul, dan hou je hem ook!

ben met je eens, maarrrr die witte LP custom die ik gescoord heb via marktplaats is de beste LP die ik gehoord heb (ja beter als mn 73 lp en mn goldtop deluxe) ;)

Les Paul R8
22 maart 2008, 18:46
ben met je eens, maarrrr die witte LP custom die ik gescoord heb via marktplaats is de beste LP die ik gehoord heb (ja beter als mn 73 lp en mn goldtop deluxe) ;)

Ben benieuwd hoe lang je hem houdt...;)

Het is natuurlijk niet onmogelijk een goeie op Marktplaats te kopen, maar de kans dat je echt een goeie vindt is een stuk kleiner dan in een goede winkel. Al zal NL Muziek in de toekomst niet meer die mooie sortering Gibson hebben zoals ze die de afgelopen jaren hadden. Wouter gaat weg en de Gibson NL voorraad is ook uit Almere weg. Op dit moment is NL Muziek niet eens Gibson dealer meer.

ieme
22 maart 2008, 18:49
Ben benieuwd hoe lang je hem houdt...;)

Het is natuurlijk niet onmogelijk een goeie op Marktplaats te kopen, maar de kans dat je echt een goeie vindt is een stuk kleiner dan in een goede winkel. Al zal NL Muziek in de toekomst niet meer die mooie sortering Gibson hebben zoals ze die de afgelopen jaren hadden. Wouter gaat weg en de Gibson NL voorraad is ook uit Almere weg. Op dit moment is NL Muziek niet eens Gibson dealer meer.


wouter weg? oei.... das een verlies voor de zaak! ik kwam daar juist omdat wouter zo goed helpt....

Die witte custom ga ik wel houden denk ik, of ik moet heel erg in financiele nood komen... heb ook nog een mooie oude MINT firebird... heerlijk!

Mitch
22 maart 2008, 19:01
ook hier zijn al ettelijke topics over geweest. gebruik lekker de zoekfunctie en ga testen. en nu slotje.
Ga lekker zo positief door en je account krijgt ook een slotje :roll: Je kunt ook niet posten natuurlijk.
Maar goed, de link naar lespaulforum is een goede en sowieso de gibson homepage, staan toch vrij veel goede beschrijvingen van de verschillende basis-types. Grootste verschillen zijn natuurlijk al dan niet een gewelfde top, esdoorn top of niet, pickups (P90's, mini-humbuckers, humbuckers), halsdikte, soort halshout etc. Echt één kant-en-klare site is er niet, je zal veel moeten zoeken. Maar daarna is het vooral belangrijk om veel te luisteren/testen, want de onderlinge verschillen zijn gewoon vrij groot.

ieme
22 maart 2008, 19:03
geen 2 standards, customs, deluxes, studios, classics of wat dan ook klinken t zelfde, zeker bij gibson niet...

.Stax.
22 maart 2008, 19:17
AH ja bedankt mensen...

Dan weet ik dat... Natuurlijk ga ik testen, maar wat voorkennis is altijd prettig natuurlijk.

Ben zelf nooit bij NL muziek geweest, maar ik ga denk ik binnenkort eens naar de winkel waar ik ook mijn amp gekocht heb, Melodie in putten. Zij zijn nu een "gibson expirience center" volgens mij gewoon een chic woord voor dealer... Maar zij schijnen een grote collectie gibson gitaartjes te hebben hangen...

Bedankt!!! :rockon:

ieme
22 maart 2008, 19:18
succes en laat zeker weten wat het geworden is!

guitarguru
22 maart 2008, 22:02
AH ja bedankt mensen...

Melodie in putten. Zij zijn nu een "gibson expirience center" volgens mij gewoon een chic woord voor dealer... Maar zij schijnen een grote collectie gibson gitaartjes te hebben hangen...



Heb ze laatst gebeld. Ze hadden er slechts een paar hangen en wachten op de vertegenwoordiger. Kon nog wel een paar weken gaan duren. Hij was erg onzeker over de voorraad die ze dan zou worden toegekend.

Wizz
22 maart 2008, 22:38
Ik denk dat je het beste naar een paar gitaarwinkels kan gaan, daar uitproberen wat je voorkeur is. En dan wachten tot die gitaar op marktplaats verschijnt.

Dat kun je niet maken, noch tov de winkel, noch tov degene die de betreffende gitaar wèl wil kopen.

Wizz

pannekoek
23 maart 2008, 02:03
Dat kun je niet maken, noch tov de winkel, noch tov degene die de betreffende gitaar wèl wil kopen.

Wizz


idd het is je geld gunnen aan iemand, ik geef graag mijn geld uit bij nm muziek ipv een winkel die 2 tientjes goedkoper is of marktplaats waarbij ik geen service krijg of informatie die ik nodig heb!!!

macwilliams
29 juni 2008, 14:06
Aller eerst:
Sorry voor deze Bump maar dit topic kwam geloof ik het meest in de buurt bij
de informatie die ik zocht. Toch werd het antwoord op mij vraag niet
gegeven. Dus nu kom ik alsnog met mijn vraag maar zonder daarvoor een
nieuw topic te openen.

Ik heb mijn oog laten vallen op een gibson les paul de luxe.
Graag zou ik willen weten wat de verschillen zijn tussen deze
en bijvoorbeeld een studio en een standard?
Als je van laag naar hoog zou gaan waar komt de deluxe dan uit?
Is het zoiets als studio, deluxe,standard,custom?
Er zijn waarschijnlijk meer types maar ik wil graag weten hoe ongeveer
dit in elkaar zit.


....thnx! :)

Lexvandoef
29 juni 2008, 14:07
Wat voor een deluxe? Met minihumbuckers, of een pro deluxe met p90's?

Het zijn eigenlijk een soort van standards met andere elementen, moet je van houden :)

Morpheus
29 juni 2008, 14:10
Wat voor een deluxe? Met minihumbuckers, of een pro deluxe met p90's?

Het zijn eigenlijk een soort van standards met andere elementen, moet je van houden :)

+1.

ik zie 't zo:

bfg
studio
standard faded
classic
deluxe/standard
standard premium top
classic antique
classic custom/standard limited edition

en dan de customs (R7/R8/R9/customs)

macwilliams
29 juni 2008, 14:12
http://img.2dehands.nl/f/normal/35667053-1977-gibson-les-paul-deluxe.jpg

Deze is het

Lexvandoef
29 juni 2008, 14:17
http://img.2dehands.nl/f/normal/35667053-1977-gibson-les-paul-deluxe.jpg

Deze is het

dat is of een gemodificeerde deluxe (humbuckerholtes in gefreesd, dus waardevermindering), of dat is een gewone standaard uit de seventy's, maar daar zijn er niet zo veel van gemaakt, dus ik denk het niet.

Hoeveel zou het op moeten brengen, als ik vragen mag?

Edit: ik zie de prijs al, goeie prijs, omdat hij dus gemodificeerd is, doen zou ik zeggen! Weet je trouwens zeker dat het geen oplichter is? Vreemde typische vertaalmischine tekst icm lage prijs.

Squier4ever
29 juni 2008, 14:21
het is iig geen deluxe, of niet meer in ieder geval.

Lexvandoef
29 juni 2008, 14:31
het is iig geen deluxe, of niet meer in ieder geval.

Jawel, alleen is er ingefreesd, het blijft een deluxe ;)

Jij wordt ook geen meisje als je een jurk aan trekt, tis wel gay, maar je blijft een vent (soort van) :seriousf:

Agent_Smith
29 juni 2008, 14:59
http://img.2dehands.nl/f/normal/35667053-1977-gibson-les-paul-deluxe.jpg

Deze is het


MacWilliams, bespaar je de moeite. Ik ben ruim een half jaar geleden met deze meneer in onderhandeling geweest over deze zelfde gitaar. Het is een oplichter met de gebruikelijke verhalen (ik ben nu in het buitenland, geld overmaken..... blabla).
De gitaar op de afbeelding is een half jaren '70 routed Deluxe. Mooie gitaar, mooie prijs. Helaas te mooi om waar te zijn.

macwilliams
29 juni 2008, 15:14
MacWilliams, bespaar je de moeite. Ik ben ruim een half jaar geleden met deze meneer in onderhandeling geweest over deze zelfde gitaar. Het is een oplichter met de gebruikelijke verhalen (ik ben nu in het buitenland, geld overmaken..... blabla).
De gitaar op de afbeelding is een half jaren '70 routed Deluxe. Mooie gitaar, mooie prijs. Helaas te mooi om waar te zijn.

Bedankt voor de waarschuwing Mr Smith dit is dus te mooi om waar te zijn, dat wist ik dus niet. Dat is natuurlijk mijn eigen schuld want met wat researsch en gezond verstand had ik moeten weten dat het te mooi was om waar te zijn. Maar goed, aldoende ben je (ik) op je 37ste nog niet geheel uitgeleerd. Nou dan kijk ik maar even verder!

Ik had ergens een reaktie verwacht van bass B maar ik herrinerde me net dat ik op zijn negerlijst sta....neger/zwarte lijst?

Squier4ever
29 juni 2008, 15:15
er staat ook een mooie zwarte deluxe pro, met P90's op en een faker met een R0 voor 1180€:D

macwilliams
29 juni 2008, 15:18
er staat ook een mooie zwarte deluxe pro, met P90's op en een faker met een R0 voor 1180€:D
Die zwarten die werken niet, voor mij dan. Ik vind die op het plaatje het mooist.

Lexvandoef
29 juni 2008, 15:43
Die zwarten die werken niet, voor mij dan. Ik vind die op het plaatje het mooist.

Maar die zwarte is wel echt, en daar moet je van af blijven :D

Agent_Smith
29 juni 2008, 15:51
Die zwarte Pro Dlx is idd een erg mooie gitaar! :)

.Stax.
31 juli 2008, 19:43
Jaja mensen,

Het is zover, na lang proberen is deze het uiteindelijk geworden:
http://i305.photobucket.com/albums/nn223/stephan7986/DSC00685.jpg
Een Gibson les paul standard, herritage cherry sunburst met 60's neck.
http://i305.photobucket.com/albums/nn223/stephan7986/DSC00686.jpg
Ik heb ongeveer een maand geleden al een middag zitten testen in deze winkel, heb toen 3 standards en 2 classics naast elkaar gehad, maar kwam toen al telkens bij deze gitaar uit. Gewoon hoe hij voelde en klonk.

Nu gister maar eens terug gegaan naar deze winkel om nog eens te testen, nu echter alleen de 2 standards waar ik de vorige keer tussen twijfelde, en mijn voorkeur ging weer naar dezelfde gitaar uit.

Hierna rustig een terrasje gepikt om het even te laten bezinken, waarna ik besloot om hem maar aan te schaffen! :hippie:

.Stax.
31 juli 2008, 19:45
Hier nog wat foto's:
http://i305.photobucket.com/albums/nn223/stephan7986/DSC00687.jpg

http://i305.photobucket.com/albums/nn223/stephan7986/DSC00688.jpg

http://i305.photobucket.com/albums/nn223/stephan7986/DSC00689.jpg

Ik ben gelukkig!

bass blom
31 juli 2008, 19:48
gefeliciteerd met die prachtplank :cheerup:

grayfink
31 juli 2008, 19:56
Errug mooi hoor, dat je er maar veel plezier van mag hebben. Ik heb zelf een prima klinkende en spelende studio, maar dit heeft toch wel veel meer uitstraling.
Hmm, toch maar weer gaan sparen.:confused:

pannekoek
31 juli 2008, 19:58
Hier nog wat foto's:
http://i305.photobucket.com/albums/nn223/stephan7986/DSC00687.jpg

http://i305.photobucket.com/albums/nn223/stephan7986/DSC00688.jpg

http://i305.photobucket.com/albums/nn223/stephan7986/DSC00689.jpg

Ik ben gelukkig!

prachtig! :rockon:

Mr.Fingers
31 juli 2008, 20:01
Damn... GAS!!!

Mooie gitaar man! gefeliciteerd!

.Stax.
31 juli 2008, 20:07
Haha GAS ja,..

Toen ik gister wakker werd kreeg ik daar dus ook ineens last van. (wilde eigenlijk nog een maandje wachten, maar achja..) het bloed kruipt waar het niet gaan kan zullen we dan maar zeggen. :cooler:

Dank voor de reacties!

toon-
31 juli 2008, 20:18
Sjee.. wat een BLOEDGEILE gitaar!

Agent_Smith
31 juli 2008, 20:44
Mooi, mooi, mooi! Heel erg mooi! Van harte!

Tubescreamer
31 juli 2008, 20:53
Supergeil! Cherry Sunburst, nooit verkeerd :hippie: gefeliciteerd en laat 'ns weten hoe die klinkt! Wat voor pickups zitten drin zo nieuw uit de winkel? Burstbucker Pros ofzo?

.Stax.
31 juli 2008, 21:11
Ja inderdaad burstbuckers pro. Ik heb de laatste tijd veel les pauls geprobeerd, maar kwam dus elke keer bij deze uit. Hij klonk in mijn oren een stuk 'opener' of 'dynamischer' of 'levendiger' dan de andere standard die ik gisteren nog geprobeerd heb. Toch apart die verschillen aangezien er exact dezelfde materialen gebruikt worden. Het is algemeen bekend dat het zo werkt maar ik vind het toch een apart verhaal, want het verschil was echt groot.

Ik heb hem in de winkel geprobeerd op een dsl, dat klonk heerlijk, maar toen ik thuiskwam en ik hem in mijn eigen versterker plugte (mesa stilleto + bogner 412 v30) brak de hel los. Toch meer mijn sound. Clean moet ik nog een beetje zoeken, maar op het scheurkanaal grrrromd hij de hele buurt bij elkaar.. Veel beter dan mijn Sg faded..

zjanke
31 juli 2008, 21:13
Mooie bak, ik moet toch ook maar eens aan de Les paul. Volgende project.....

groovieguitarguus
31 juli 2008, 23:30
Gaaf ding! Krijg steeds meer GAS in een Les Paul.

Mooie koffer ook!!! Heb je de gitaar bij MaxGuitars gekocht???

macwilliams
1 augustus 2008, 03:24
gefeliciteerd! Een weloverwogen besluit is het beste besluit!

HertogJanNL
1 augustus 2008, 10:25
Wow, prachtige gitaar! Gefeliciteerd!

.Stax.
1 augustus 2008, 12:09
Gaaf ding! Krijg steeds meer GAS in een Les Paul.

Mooie koffer ook!!! Heb je de gitaar bij MaxGuitars gekocht???

Nee, ik kom uit de buurt van Nijmegen, heb hem gewoon bij Schreeven gekocht. De plaatselijke muziekhandel. Heb wel stad en land afgezocht, maar hier kreeg ik de beste prijs, en deze gitaar sprak me vanaf het begin al aan... Dus ik dacht gaan met die banaan! :soul:

En de koffer zit er standaard bij. Bij alle les pauls, tenminste "vanaf" de studio faded geloof ik.

bass blom
1 augustus 2008, 12:11
heb je al in de pot cavity gekeken? :D
of is hij nog van 2007?

.Stax.
1 augustus 2008, 12:18
Ik heb nog niet gekeken, heb er wel wat van gehoord, hoe kun je dit precies zien?
ik had eerst wel een site waar je het serienummer in kon voeren en vervolgens allerlei info kreeg, maar die ben ik ff kwijt. :chicken:

inteDes
1 augustus 2008, 12:33
Ik ben gelukkig!

Dat zou ik ook zijn! Gefeliciteerd en geniet ervan, ze is absoluut prachtig!

bass blom
1 augustus 2008, 12:35
Ik heb nog niet gekeken, heb er wel wat van gehoord, hoe kun je dit precies zien?
ik had eerst wel een site waar je het serienummer in kon voeren en vervolgens allerlei info kreeg, maar die ben ik ff kwijt. :chicken:

http://www.guitardaterproject.org/

.Stax.
1 augustus 2008, 12:36
ahja dat was hem!

Dank! ik ga thuis eens even kijken.

.Stax.
1 augustus 2008, 13:53
Na het serie nummer in te vullen op guitardaterproject kreeg ik dit:

Guitar Info
Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
September 27th, 2007
Production Number: 63

Uit 2007 dus...

Highway49
1 augustus 2008, 14:35
Wat een prachtgitaar Stax! Ik heb die finish ook nog overwogen, maar herinner mij dat ie niet bestaat met de 50's neck of wel? (mijn voorkeur) Weet al niet meer waarom ik het toch niet gedaan heb. In ieder geval een prachtplank!

Het mooie vind ik dat je zo'n gitaar op je oude dag nogsteeds heerlijk kunt bespelen, het is geen koop, het is een investering ;)

Speeddemon
1 augustus 2008, 14:40
GEfeli! Erg mooie Les Paul! prachtige flame! :hippie:

.Stax.
1 augustus 2008, 14:59
Wat een prachtgitaar Stax! Ik heb die finish ook nog overwogen, maar herinner mij dat ie niet bestaat met de 50's neck of wel? (mijn voorkeur) Weet al niet meer waarom ik het toch niet gedaan heb. In ieder geval een prachtplank!

Het mooie vind ik dat je zo'n gitaar op je oude dag nogsteeds heerlijk kunt bespelen, het is geen koop, het is een investering ;)

@Highway 49: Ik kreeg een tijdje geleden een folder van Thomann, en daar stond deze op de voorpagina, met een 50's neckprofiel. Volgens mij zijn de 50's necks een stuk makkelijker te verkrijgen juist.. Tenminste dit idee kreeg ik in iedergeval toen ik internet aan het afstuinen was.

@Speeddemon: Thanks!!

Soundscape
1 augustus 2008, 20:00
Er staat in ieder geval nergens op de Gibson site iets over dat bepaalde finishes alleen in combinatie met bepaalde halsprofielen beschikbaar zouden zijn, dus neem ik aan dat alle finishes met beide profielen verkrijgbaar zijn. Misschien is het fifties profiel populairder, zodat ze die meer op voorraad hebben?

Edit: Mooie LP trouwens, congrats!

.Stax.
2 augustus 2008, 14:44
Ja, volgens mij klopt dat inderdaad, ik ben in meerdere winkels geweest, de meeste hadden alleen maar 50's op voorraad, en als ze al 60's hadden waren het er 1 of 2. Op verschillende internetsites hetzelfde verhaal, behalve bij de grote zoals musicstore, thomann.

Doet de dikte van de hals ook nog wat aan je geluid? heb ook 50's getest, klonken inderdaad anders, zoals elke gibson anders klinkt, maar zijn er duidelijk aan te wijzen verschillen? Ik wilde voor het speelgemak perse een 60's neck.. :)

Ezyduck
18 augustus 2008, 20:12
Net gepost met een soortgelijke vraag, na nog een keer zoeken kwam ik dit onderwerp tegen. Erg handig !
Wat een prachtige gitaar ! Veel plezier er mee !
PS: heb je ook classics met 57'ers geprobeerd ? Ik heb een '57er in min epi en die bevalt me erg goed...