PDA

View Full Version : Pedalboard



Tupelo
21 maart 2008, 14:14
Is DIT (http://www.thomann.de/nl/rockcase_gigboard_pedalpacker.htm) iets..?

Nu heb ik net een T-Rex Powersuply gekocht die mij geruisloos van stroom voorziet, maar ik zie een beetje op tegen een heel pedalboard in elkaar te moeten schroeven.
Het aanwezig zijn van een hele routing/circuit (hoe noemen jullie techneuten zoiets) op dit ding spreekt me wel aan.

Vind het alleen erg goedkoop; vraag me af, 'what's the angle?'

Erikt
21 maart 2008, 14:29
dat is een hoge kist zeg, moet jeje been een meter de ligt en judo-schoppen om een pedaaltje aan te trappen! En het handvat kan in de weg zitten denk ik, niet echt de ideale kist!

Wat vind je van een showmaster? Die zijn ideaal!

Rexke21
21 maart 2008, 14:34
http://www.thomann.de/nl/rockcase_rc23120b_bodeneffekt_roadcase.htm

Nielsje
21 maart 2008, 14:34
dat is een hoge kist zeg, moet jeje been een meter de ligt en judo-schoppen om een pedaaltje aan te trappen! En het handvat kan in de weg zitten denk ik, niet echt de ideale kist!

Wat vind je van een showmaster? Die zijn ideaal!

pff.. handige harry.

Dat board kan je d'r uithalen wijsneus.

@ tuup,

het board wat je daar ziet is een board met kant en klare voeding. Niet het meest voor de hand liggend dus. Ik heb zelf de Warwick RC 23010 (als ik het goed heb) dat is alleen een kist van 60 x 40 cm. Je hebt ze ook van 80 x 50. In duitsland inderdaad zeer voordelig. De kisten zijn van redelijke kwalliteit. (prijs kwaliteits verhouding is uitstekend). Ik mis bij mijn kist al een paar vloerdopjes, maar dat ligt aan ons wilde stapelgedrag in de bus :).

Nadeel is wel dat ze van dat geribbelde alu hebben ipv dat zwarte hout. Het maakt qua stevigheid niets uit, het ziet er wel wat goedkoper uit, en dat geribbelde is niet zo lang mooi..

Deze kisten zijn wel steviger dan de showmaster, en ready to go! (klitteband en alles zit er al bij.) Andere optie is dat je een kist laat bouwen bij de case company oid..

http://img176.imageshack.us/img176/1594/cimg3882zq5.jpg

Nitefly7
21 maart 2008, 15:38
Is DIT (http://www.thomann.de/nl/rockcase_gigboard_pedalpacker.htm) iets..?

Nu heb ik net een T-Rex Powersuply gekocht die mij geruisloos van stroom voorziet, maar ik zie een beetje op tegen een heel pedalboard in elkaar te moeten schroeven.
Het aanwezig zijn van een hele routing/circuit (hoe noemen jullie techneuten zoiets) op dit ding spreekt me wel aan.

Vind het alleen erg goedkoop; vraag me af, 'what's the angle?'

als je al 'n T-Rex Fueltank heb, waarom overweeg je dan niet 'n T-Rex pedalboard, of de soortgeljke Pedaltrain ?
m.i. is 'n dergelijke oplossing nog net iets fijner dan de Rockcase-oplossingen, compacter en makkelijker wegwerken van kabeltjes..
de Rockcase zonder power supply is voor jou misschien een betere oplossing..

Pedaltrain/evt. met Hardcase lijkt me in alle andere gevallen the 'way to go', als je het betaalbaar/modulair en geen zin hebt om teveel zelf te moeten doen (Pedaltrains zien er erg gelikt uit...)..

off-topic: bedoelde je met 'what's the angle', niet 'what's the catch?' ?

Tupelo
21 maart 2008, 16:02
K heb ze nog nooit gezien van T-rex.
Heb je een linkje voor me?
Als het betaalbaar is, dan idd...
&
(idd, wat is het addertje.?)

Tupelo
21 maart 2008, 16:08
Gegoogeld zie de meerwaarde van die T rex niet.
Kom ik toch eerder op zoiets uit, wanneer ik toch bij mijn eigen powersuply blijf.

http://www.thomann.de/nl/rockcase_rc_23020a_effekt_pedalcase.htm

Vraag is dus vooral; is die powersuply uit de 1e link vergelijkbaar met mijn T rex of moet ik rekenen op meer ruis, minder degelijk etc..?
Anders gaat de T rex de verkoop in en koop ik liever dat kant en klare ding.

Nitefly7
21 maart 2008, 16:17
Gegoogeld zie de meerwaarde van die T rex niet.
Kom ik toch eerder op zoiets uit, wanneer ik toch bij mijn eigen powersuply blijf.

http://www.thomann.de/nl/rockcase_rc_23020a_effekt_pedalcase.htm

Vraag is dus vooral; is die powersuply uit de 1e link vergelijkbaar met mijn T rex of moet ik rekenen op meer ruis, minder degelijk etc..?
Anders gaat de T rex de verkoop in en koop ik liever dat kant en klare ding.

De Fuel Tank kan sowieso meer stroom leveren dan die Rockcase (is volgens mij maar 300ma of 500ma max) en de aansluiting gaat via zo'n scheerapparaat-kabeltje, ipv een eurostekker/schucko zoals de Fuel Tank..
Dus m.i. minder robuust dan je T-Rex...

voor zover ik reviews heb gezien, klagen veel mensen over de power supply, maar zijn ze vaak wel blij met het board op zichzelf...

misschien is het handig als je eens opschrijft welke pedalen je allemaal van stroom moet voorzien.. dan weten we ook meteen hoe groot 't board moet zijn..

Tupelo
21 maart 2008, 16:40
Nou, met 80 bij 50 red ik het wel.

Er moeten op:

Stekkerdoosje.
T rex powersuply.
Behringer Tuner (eventueel eens vervangen door een beter geval)
Morley Wha.
Visual Sound Jeckyll & Hyde.
Vox Dual Drive
Fender Blender (ga ik mogelijk vervangen met een Boss octaver)
Electro Harmonix Memory Man Deluxe.

T.z.t. nog een EHX Q-tron en een chorus.

Nitefly7
21 maart 2008, 17:49
Nou, met 80 bij 50 red ik het wel.

Er moeten op:

Stekkerdoosje.
T rex powersuply.
Behringer Tuner (eventueel eens vervangen door een beter geval)
Morley Wha.
Visual Sound Jeckyll & Hyde.
Vox Dual Drive
Fender Blender (ga ik mogelijk vervangen met een Boss octaver)
Electro Harmonix Memory Man Deluxe.

T.z.t. nog een EHX Q-tron en een chorus.

advies van 'groot-pedalboard'-sleper;
je pedalen even rangschikken, bijvoorbeeld in 2 rijen,
kijken of je 'n verhoging kan hebben waar de powersupply onder kan
en dan opmeten..

mijn ervaring is dat een groot board prettig werkt als 't voor je ligt en om je pedalen op te rangschikken,
het slepen is alleen een b*tch..

aan de andere kant; je hebt wel veel pedalen die een flinke grootte hebben (Morley Wah, h20, EHX MMD...)

de Rockcase lijkt me voor jou best ok, zonder power supply dan..

Tupelo
21 maart 2008, 20:29
Ik denk dat ik dat ook maar ga doen en dan gewoon mijn T-rex Fualtank erin klit met een klein stekkerdoosje voor wat extra adapters mocht ik meer EHX spul aanschaffen.

Mitch
21 maart 2008, 20:39
Kan ik je van harte aanbevelen Tuup. Die Warwick voedingen... ik weet niet of ze iets zijn verbeterd t.o.v. die van vroeger in de tassen, maar die dingen storen snel en gaan vij vlotjes kaduuk. Ik loop er met een boog omheen in ieder geval.
Maar goed, zelfs een totaal onhandige klusser als ik kan het voor elkaar krijgen om een pedalboard te bouwen, je moet alleen goed nadenken vantevoren wat je hebt, wat je wil dat erop komt en een klein beetje rekening houden met veranderingen. Het vantevoren goed doordenken is eigenlijk de belangrijkste stap. Ook kleine dingen als 'past dat wel met de patch kabels die ik heb' of 'komt het wel uit als ik nog een kabel in dat laatste pedaal moet prikken'... het helpt allemaal mee aan het goede resultaat.
Eerst goed uitmeten welke pedalen je kwijt wil, kijken of je je voeding er makkelijk bij kwijt kan zoals Nitefly al aangaf, evt. genoeg ruimte overhouden voor een driewegstekker of iets dergelijks zodat je altijd een voedingspuntje over hebt, etc. Goed uitmeten, beetje speling overhouden en dan kijken of je een flightcaseje kan scoren waar e.e.a. in kan passen.
Likje zwarte verf, klitteband, beetje schuimrubber om het veilig klem in de koffer te krijgen en je kan er tegenaan.

Hellsbellsnl
21 maart 2008, 20:46
Is DIT (http://www.thomann.de/nl/rockcase_gigboard_pedalpacker.htm) iets..?

I.M.O. hebben ze de pedalen in de deksel gezet en staat de bodem rechtop.
(Het gedeelte waar het iso spul in zit daar moeten imo de pedalen in)
Zou logischer zijn want je hebt dan een lagere voorkant en hoef je inderdaad geen bruce lee of jackie chan achtige toeren uit te halen om je screamertje te laten screamen.
p.s. wel klein koffertje

Tupelo
22 maart 2008, 01:02
Ja o.k. ik ga het gewoon met mijn T rex Fueltank doen, dus dat geval valt af.
Moet alleen idd. eens even goed meten wat er mogelijk is.
Zou de voeding het liefst onder een verhoging hebben idd., maar weet niet hoever die koffer zich daartoe leent.
Zonder red ik het voorlopig nog hoor.
In 1e instantie dient het vooral om niet de hele boel iedere keer aan te moeten sluiten en ter preventie van maatjes 45 op weg naar hun versterker om die harder te zetten.

Ik kijk wel.
I.i.g. besloten dat ik die Fueltank gewoon houd en voor een koffer zonder voeding ga.

Tupelo
31 maart 2008, 19:23
Goed.
Ding is binnen & is huge.
Ik hoef voorlopig nog niet de hoogte in.
Stekkerblok, voeding kunnen er gewoon op en dan houd ik nog ruimte over voor zeg 4 a 5 EHX uitbereiding.
Ziet er netjes uit.
Heb alleen wat spijkertjes aan de onderzijde van het uitneembare board om moeten tikken.
Denk voor de amateurgitarist zeker de moeite waard.
Kan me voorstellen dat het bij dagelijks/wekelijks optreden sneller slijt dan andere flightcases die ik ken.
Niettemin, je effecten beschermen tegen bandleden met grote voeten en eenmaal per week meesjouwen; is het ding wel geschikt voor hoor.
Eigelijk niet duur nu ik het ding zo beschouw.
Had het zelf niet in elkaar geschroefd hiervoor.

Tip dus. :)

Nitefly7
31 maart 2008, 21:21
feauteaus !


Goed.
Ding is binnen & is huge.
Ik hoef voorlopig nog niet de hoogte in.
Stekkerblok, voeding kunnen er gewoon op en dan houd ik nog ruimte over voor zeg 4 a 5 EHX uitbereiding.
Ziet er netjes uit.
Heb alleen wat spijkertjes aan de onderzijde van het uitneembare board om moeten tikken.
Denk voor de amateurgitarist zeker de moeite waard.
Kan me voorstellen dat het bij dagelijks/wekelijks optreden sneller slijt dan andere flightcases die ik ken.
Niettemin, je effecten beschermen tegen bandleden met grote voeten en eenmaal per week meesjouwen; is het ding wel geschikt voor hoor.
Eigelijk niet duur nu ik het ding zo beschouw.
Had het zelf niet in elkaar geschroefd hiervoor.

Tip dus. :)

Nitefly7
31 maart 2008, 21:24
I.M.O. hebben ze de pedalen in de deksel gezet en staat de bodem rechtop.
(Het gedeelte waar het iso spul in zit daar moeten imo de pedalen in)
Zou logischer zijn want je hebt dan een lagere voorkant en hoef je inderdaad geen bruce lee of jackie chan achtige toeren uit te halen om je screamertje te laten screamen.
p.s. wel klein koffertje

de bodem rechtop? de plank ligt in een koffer en 't gedeelte waar de pedalen op zitten moet je er uit halen, toch?
volgens mij zit dat noppenschuim vast in het 'deksel'..

off-topic:
'I.M.O', in (my) your opinion; jij vind dat ze de pedalen in de deksel gezet hebben? dat is niet geheel 't zelfde als 'according to me'/'volgens mij'...

Tupelo
31 maart 2008, 22:59
feauteaus !
Nou, zoveel zit er nog niet op hoor.
Zal binnen korte tijd voltooid zijn, tegen die tijd post ik wel een (familie)foto.