PDA

View Full Version : MI Audio Blues Pro vs Boss OD-3



Fuhgawz
21 maart 2008, 13:06
Ik gebruik momenteel naar volle tevredenheid een Boss OD-3 om mijn overstuurde versterker in lead-gebied te krijgen. Nu kan ik een MI Audio Blues Pro krijgen in een ruildeal en vraag ik me af of dit een verbetering is tov de OD-3. Hij is wel TB en heeft een extra fuzz functie die misschien handig is, maar ik vraag me af of het voor mijn doeleinden (lead-boost) een toegevoegde waarde heeft. Heeft iemand ze naast elkaar gehad en misschien commentaar?

Kim Wilson
21 maart 2008, 13:23
Ze klinken iig anders. Wat ik gehoord heb van de Blues Pro is dat het een Tubescreamer-achtige is. En die kleurt het geluid meer dan die OD-3. Als lead-boost werkt die MI Audio prima, op een buizenbak althans, maar ze klinken dus anders dan die OD-3. Neuziger, meer mid.

Fuhgawz
21 maart 2008, 14:07
Oke, dank voor het antwoord! Hij gaat inderdaad over een overstuurde buizenversterker. Ik vind die OD-3 praktischer op dit gebied dan de Tube Screamer die ik ook getest had, omdat de OD-3 1) meer bas heeft en 2) meer volume heeft. Door deze combinatie blijft het geluid beter intact en geeft hij de versterker net wat meer drive en compressie, wat een lekkerdere sustain geeft dan de Tube Screamer.
Als die Blues Pro meer in de richting van een Tube Screamer is denk ik eerlijk gezegd dat hij juist minder goed gaat bevallen dan de OD-3 waar ik met volle tevredenheid over speel.
Nogmaals bedankt!! Je hebt me mogelijk van een blinde GAS aanval gered. :P Als iemand anders nog zinnige dingen over de vergelijking tussen de twee pedalen kan geven is dat natuurlijk welkom.

Mitch
21 maart 2008, 18:55
Goh, één reactie en je bent al helemaal overstag. En niet lullig bedoeld, maar volgens mij heeft Kim de BP überhaupt nog niet gehoord of lees ik dat verkeerd?
Zelf heb ik dus een grafhekel aan tubescreamers. Binnen mijn setup klinkt dat nergens naar en ik houd sowieso niet echt van de sound overall. Nou heb je TS-achtigen en TS-achtigen.... kijk, een Red Snapper is ook een TS achtige maar is zo ontzettend veel transparanter in toon dat het circuitmatig misschien gezien kan worden als een TS-afgeleide, maar klank matig zou het kant noch wal slaan om het een tubescreamer te noemen.
Zo hoorde ik dus de Blues Pro bij ons aller Les Paul R8 en dat klonk bepaald niet als 'de' tubescreamer zoals ik die uit de grond van mijn hart haat. Veel lekkerder laag, natuurlijkere sound qua oversturing, etc. etc. Sterker nog, er komt er nu één deze kant op. Dus heroverweeg je ruildeal nog even :D

Bram+
21 maart 2008, 19:56
Geen kans om 'm even uit te testen voordat je toezegt? Lijkt me de beste oplossing.

Fuhgawz
21 maart 2008, 20:06
Nah te ver weg. En die dingen nieuw verkopen ze sowieso niet om de hoek he.

Bram+
21 maart 2008, 21:04
Nouja, in de winkel kun je 'm nog moeilijk in je eigen set-up testen.
Ik heb 'm overigens (de BP) en hij bevalt me prima. Over het algemeen ben ik juist weer minder te spreken over Boss-spullen, maar dat is ook strikt persoonlijk. Ik moest de BP ook blind kopen, maar aangezien de prijs nou niet zo exorbitant is, vond ik het het risico wel waard. Het wordt natuurlijk iets anders als je een favoriet stuk gear ervoor moet opgeven.

Kim Wilson
21 maart 2008, 21:10
Goh, één reactie en je bent al helemaal overstag. En niet lullig bedoeld, maar volgens mij heeft Kim de BP überhaupt nog niet gehoord of lees ik dat verkeerd?

Ja, ik heb de Blues Pro al eens gehoord. En ik vond hem erg lekker klinken. Maar hij klonk duidelijk anders dan mijn BD-2, die qua klank redelijk dicht bij de OD-3 ligt. Het zijn gewoon wel duidelijk andere pedalen. En volgens mij ligt de BP dichterbij de Tubescreamer dan de OD-3.

Fuhgawz
21 maart 2008, 22:46
Goh, één reactie en je bent al helemaal overstag... Dus heroverweeg je ruildeal nog even :D

Yeah je kent ze wel die GAS aanvallen he, je hoort iets en denkt van "mmm dat zou wel eens handig kunnen zijn" terwijl je het misschien niet eens nodig hebt en voordat je het weet heb je een pedalenverzameling waarvan je maar de helft gebruikt. :P Daarom doe ik HARD mijn best mijn aanschaffen te beperken, zeker als ik al tevreden ben met mijn spul als in dit geval. Maar als je dan zo'n deal voorgeschoteld krijgt kom je toch weer in de verleiding he. ;)
Maargoed, laat maar weten wat je als mede-TS-hater vindt van de Blues Pro als je hem binnen hebt, als je dat wilt tenminste..

Mitch
21 maart 2008, 23:08
Uiteraard volgt er nog wel een verslag tegen die tijd ;)

EuroCinema
22 maart 2008, 10:26
Ik heb hier een Blues Pro en een TS-9 staan en het zijn toch wel heel verschillende beestjes. De Blues Pro heeft bakken meer laag, veel minder midhump en echt een enorme bak extra volume waar volgens mij weinig pedaaltjes tegenop kunnen. Ik heb ook een Blues Driver, en dat vind ik een goed ding, maar de Blues Pro is subtieler, minder grofkorrelig. Laat ik dit zeggen: tot ik de Blues Pro kocht, kocht ik om de paar maanden wel een nieuw drivepedaaltje. Na de Blues Pro heb ik er geen 1 meer gekocht.

En ja, ik werk in de reclame maar nee, niet voor Mi Audio :p

Pepe
22 maart 2008, 10:52
Ik heb hier een Blues Pro en een TS-9 staan en het zijn toch wel heel verschillende beestjes. De Blues Pro heeft bakken meer laag, veel minder midhump en echt een enorme bak extra volume waar volgens mij weinig pedaaltjes tegenop kunnen. Ik heb ook een Blues Driver, en dat vind ik een goed idng, maar de Blues Pro is subtieler, minder grofkorrelig..

:p
I second that.

Speeddemon
22 maart 2008, 11:44
De Boss BD-2 is sowieso een stuk grofkolleriger/rauwer/tikkie scheller dan de OD-3. De OD-3 is op alle vlakken mild en bijna smooth te noemen.

Ik vind ze geen van tweeën lijken op een TS9, die 'eer' gaat dan meer naar de Boss SD-1, en die klinkt ook weer rauwer dan een TS9.

BluesPro heb ik zelf niet gehoord, de 4 hierboven genoemde pedalen heb ik allemaal en ook veel ervaring mee.

Fuhgawz
22 maart 2008, 16:26
De Blues Pro heeft bakken meer laag, veel minder midhump en echt een enorme bak extra volume waar volgens mij weinig pedaaltjes tegenop kunnen.

I second that.
Ja verdomme nu moet ik hem toch in huis halen. :p

:rockon: