PDA

View Full Version : Fender strat deluxe Neck vraagje



sietze
21 maart 2008, 13:28
Hallo allemaal,
ik speel sinds een jaar of 2 fender strat deluxe. Ik vind de hals van de gitaar behoorlijk aan de dunne kant. is dit bij alle Fenders zo??

Ik speel graag in de stijlen van SRV, John Mayer, Eric Johnson etc.
Zoekend naar een vrij robuust fendergeluid dus. Is de dikte van de hals in dit geval erg essentiel voor je geluid? En wat speelt over het algemeen fijner in die stijl als je kijkt naar snelheid, feel etc? Een dikke of juist een wat dunner halsje?

Zit er al aan te denken de hals te laten vervangen..Als dit niet wordt afgeraden, waar kan ik dat goed laten doen en hoe kies ik een goeie hals uit??
Hoe zit het dan met serienummer enzo? Wordt die op de nieuwe hals ook gezet ofzo?

Misschien stomme vragen, maar heb niet zo'n ervaring in de customwereld :p En toch een paar wensen te over, waaronder de neck. Misschien is het wel normaal ook hoor, ben ook mijn oude Music man gewent...die een vrij robuuste hals heeft.

Alvast bedankt voor de reactie :D

Nielsje
21 maart 2008, 13:43
Een goeie hals kies je uit door verschillende halsjes te bespelen.
Gewoon eens bij een gitaarzaak meerdere gitaren met verschillende halsen proberen. En dan een dergelijke hals kopen bij een gitaar boer of webshop. The String in Amsterdam heeft een hele grote partij 'afkeur' halsen. Kan je gerust een kopen, is niets mis mee. (zit vaak een klein 'plekje' op).

Ik vind medium tot dikke halsen fijn. Lekkere feel en klank levert het op. Die dunne 'ibanez' halsjes vind ik niets. Veel te dun. Het speelt misschien iets gemakkelijker, maar op dikke halsen kan je ook veel snelheid halen.

zoek anders even binnen zelfbouw, daar wordt veel aan halsen gedaan :)

gerritje tralalalala
21 maart 2008, 14:22
Die luciferhoutjes van ibanez spelen inderdaad ruk.
Zelf vind ik een medium hals gewoon goed en dan net iets dikker, maar das persoonlijk, gewoon wat proberen.