PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van de Valvestates?



styxie
21 maart 2008, 11:17
Beste gitaarnetters,

Ik zit erover te denken om een valvestate (waarschijnlijk AVT, maar misschien ook wel tweedehands Valvestate I) te kopen, om mijn Vox AD30VT te vervangen. De high-gain van de Vox kan niet op tegen de high-gain van een 50 euro Digitech RP80, en ik hou toch wel van vette distortion, dus ik wil een betere amp. Volgens mij zijn de valvestates wel redelijke goeie amps, en de plaatselijke gitaarboer heeft de AVT's in de aanbieding, en op marktplaats kun je nog wel een goedkope Valvestate I kopen. Maar nu hoorde ik van een vriend (die overigens al 8 jaar gitaar speelt en wel wat afweet van versterkers) dat de Valvestates toch niet zo geweldig zijn. Wat vinden jullie ervan?

arcane
21 maart 2008, 11:20
Ik heb zelf een valvestate 8040, en ik kan nou niet echt zeggen dat daar een echte vette scheur uitkomt. Dus als je ontevreden bent met je high gain, denk ik niet dat een oudere valvestate I veel beter zal zijn voou roju, want dat is mijn insziens geen high gain, iig niet die van mij.

almarvk
21 maart 2008, 11:20
Wat is je budget en wat voor geluid wil je ermee bereiken?

Kim Wilson
21 maart 2008, 11:21
Ik heb eens een Valvestate 8100 gehoord op een 4x12 cab, en dat klonk best goed. Is wel een top, waar je een cab bij moet hebben.

Rutger
21 maart 2008, 11:35
Ik denk dat de AD30 inruilen voor een Valvestate geen verbetering op zal leveren. Wel een ander geluid, maar of het beter is....

Kim Wilson
21 maart 2008, 11:38
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel een verbetering is. Die Vox heeft een 10" speakertje, waardoor het een oefenampje blijft. Een beetje zware Valvestate (2x12 combo, of een head met een cab) kun je al veel breder inzetten. Het is nog geen topspul, maar je kunt je er wel prima mee redden. Natuurlijk is er wel beter te krijgen, maar daar moet je dan ook naar betalen.

Nitefly7
21 maart 2008, 11:43
Zelf heb ik ontzettend goede ervaringen met de VS265 en VS100 versterkers, combo-uitvoeringen..
Ik neem vaak mijn Fulltone OCD mee, voor wat extra push, maar kanalen 2 en 3 zijn ook uitstekend te gebruiken op zichzelf...
Het clean kanaal vind ik erg geschikt voor distortion/od-pedalen..
en het is sowieso een verbetering t.o.v een kleiner combootje, of combo met kleinere speaker..

de AVT-serie is ook erg ok, en hebben wat meer hoempf in het laag t.g.v. de 'gesloten' bouw..

Mufftin
21 maart 2008, 11:44
ik heb zelf een valvestate 8280 gehad en moet zeggen dat ik die best wel fijn vond. En het mooie aan die versterker was dat je een dubbele chorus erop had. Her en der op het forum staat er wel 1 te koop.

Rutger
21 maart 2008, 11:49
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel een verbetering is. Die Vox heeft een 10" speakertje, waardoor het een oefenampje blijft. Een beetje zware Valvestate (2x12 combo, of een head met een cab) kun je al veel breder inzetten. Het is nog geen topspul, maar je kunt je er wel prima mee redden. Natuurlijk is er wel beter te krijgen, maar daar moet je dan ook naar betalen.
10 inch? Dat wist ik niet. Dan maakt t kwa speakers wel veel uit ja

caliban
21 maart 2008, 12:12
Als je budget groot genoeg is kan je veel beter gaan voor een lampenversterker, en als je toch een valvestate wil ga je beter voor een oudere versie, klinken veel beter en kosten je nog een pak minder. Toch raad ik je een tubeamp aan voor goede highgain.

PeteRS
21 maart 2008, 12:18
Ik ben mijn carriere begonnen met 8100's en 8080's die klinken wel OK voor het geld. 8100 liefst wel met een goeie kast. Later nog eens een ATV aan de tand gevoeld, maar dat vond ik beduidend minder. Let wel ik heb ze niet naast elkaar gehoord. Echter tegenwoordig is er zoveel moois te koop, erg leuke instap buizenbakjes. Check de talloze topics hierover.

Fender75
21 maart 2008, 16:19
Heb zelf 8 jaar een VS100 gehad, en het ding heeft me nooit in de steek gelaten. Makkelijk, recht toe recht aan. Geen hi gain metal monster, maar op kanaal 2 genoeg drive om er even uit te knallen.

Of het beter is als de AD30, ik weet het niet...

duckman
21 maart 2008, 16:22
ikzelf heb ooit is een 8100 gehad, was best ok.

maar higain, probeer eens een randall of een peavey uit.klinken best goed en beter als marshall in de transistor markt.

Hellsbellsnl
21 maart 2008, 20:16
Is gewoon een super simpel ding maar heeft een lekker geluid.
Aardige clean en goeie scheur.

Top heb ik voor nog geen 100.= gekocht.
Nieuw buisje erin gezet.
Gere-styled in mijn eigen "look" en zelfbouw cab (4x10")

http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/PICT0012-1.jpg

http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/PICT0013.jpg

Klinkt naar mijn mening aardig goed voor weinig.

drap
21 maart 2008, 21:07
Ik heb zelf een valvestate 8040, en ik kan nou niet echt zeggen dat daar een echte vette scheur uitkomt. Dus als je ontevreden bent met je high gain, denk ik niet dat een oudere valvestate I veel beter zal zijn voou roju, want dat is mijn insziens geen high gain, iig niet die van mij.

Een 8040 en een AVT is dan ook totaal niet met elkaar te vergelijken, hele andere versterkers. Ik ken zo'n beetje alle valvestates door oefenruimtes (helaas) en heb zelf de AVT275 gehad. Meer dan genoeg gain en nog behoorlijk dynamisch ook. Van alle transistor versterkers die ik gehoord heb, vind ik de AVT reeks van Marshall er nog steeds met kop en schouders bovenuit steken.

MattellicA
21 maart 2008, 21:16
Is gewoon een super simpel ding maar heeft een lekker geluid.
Aardige clean en goeie scheur.

Top heb ik voor nog geen 100.= gekocht.
Nieuw buisje erin gezet.
Gere-styled in mijn eigen "look" en zelfbouw cab (4x10")

http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/PICT0012-1.jpg

http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/PICT0013.jpg

Klinkt naar mijn mening aardig goed voor weinig.

Zaalige amp! Heel mooi gerestyled! Chapeau! :satisfie:

EDIT: Is er veel verschil tss Valvestate I & II serie? Dat de nieuwe niet goed zijn, weet ik... maar de II wel?

pannekoek
22 maart 2008, 00:02
met valvestates heb ik goede ervaringen! en ze reageren echt super op pedalen!

dikke scheur, veel veelzijdigheid en niet heel duur

Pepe
22 maart 2008, 02:15
Ik vind de AVT marginaal beter dan de MG series maar het zou zo'n beetje mijn allerlaatste keus zijn voor een amp. Grote whore endorser Zakk speelt er zelf niet op, hij poseert er alleen voor op de foto, hij is niet gek.
Ik snap werkelijk niet dat mensen die weten hoe een Boogie, Blackface of Matchless klinkt een AVT een goeie versterker vinden.
Dan vind ik de Valvetronix toch echt een paar klasse beter.

drap
22 maart 2008, 06:53
Ik vind de AVT marginaal beter dan de MG series maar het zou zo'n beetje mijn allerlaatste keus zijn voor een amp. Grote whore endorser Zakk speelt er zelf niet op, hij poseert er alleen voor op de foto, hij is niet gek.
Ik snap werkelijk niet dat mensen die weten hoe een Boogie, Blackface of Matchless klinkt een AVT een goeie versterker vinden.
Dan vind ik de Valvetronix toch echt een paar klasse beter.

Wat een vergelijking ook, een AVT met bijvoorbeeld een Boogie of een Blackface... Van de TRANSISTOR versterkers komt de AVT serie van Marshall er ver bovenuit wat mj betreft, ook op die Valvetronix, maar nou heb ik sowieso niet veel met Vox. Wel eens pedalen geprobeerd op een AVT en vervolgens op een MG? Ik wel en dan zeg je zoiets niet meer kan ik je beloven. Die MG klinkt echt als een goedkopere transistor versterker, daar waar de AVT op budget het dichtst bij een buizengeluid komt. Sorry Pepe, maar ik twijfel een beetje aan je expertise op dit gebied.

kenx
22 maart 2008, 09:01
Ik ben heel blij met mijn valvestate 8240. Gaat zeker luid genoeg. maar als je naar metal muziek wil gaan met zeer veel gain, denk ik ook beter dat je een lampenversterker neemt een JCM 800 bv.

Gebruik ook eens de zoekfunctie ;)

Pepe
22 maart 2008, 10:44
Sorry Pepe, maar ik twijfel een beetje aan je expertise op dit gebied.

Ja, daar heb je een punt..