PDA

View Full Version : Queen + Paul Rodgers



RoelTM
20 maart 2008, 19:20
Queen + Paul Rodgers Rock The Cosmos 2008 Concert Tour :hippie:
Well, at least UK, Northern Eurasia, Central, Southern and Eastern Europe

With highly anticipated return to Latin America expected to follow.
Tour heralds in first new Queen studio album in 13 Years

With a new album in the pipeline – the first new studio album to carry the Queen name since the Freddie Mercury sessions – Queen is heading back on the road for a four-month tour, once again in the company of musician/singer/songwriter Paul Rodgers who joined the band for the highly successful 2005/2006 world tour, the European leg of which ended with the band’s spectacular London Hyde Park open air concert before going on to play the US and Japan.

In all, the band’s tour was attended by more than a million people.

Together Brian May, Roger Taylor and Paul Rodgers have recorded their first album’s worth of material, jointly written and produced. With the title yet to be disclosed, the album is being readied for release September 1, two weeks ahead of the start of the tour.

The Queen + Paul Rodgers 28-date arena tour will take in 14 countries in just seven weeks, and take the band to Northern Eurasia, Central and Southern Europe, and the UK, and is expected to wind up at the end of the year with the band’s highly anticipated return to South America, the setting of some of its most historic tours in the early 80’s.

Tracks on the new Queen + Paul Rodgers album will include ‘Say It’s Not True’, previously released at the end of last year by Queen + Paul Rodgers as a special World Aids Day download for Nelson Mandela’s 46664 HIV AIDS charity , plus a ‘first’ for a Queen album – a cover version. The remaining tracks are all newly written by May, Taylor and Rodgers during the late 2007/early 2008 recording sessions.

One of these tracks, C-lebrity, will receive a sneak preview when the band make a by-demand return to the UK’s ITV Al Murray’s Happy Hour for the final show on April 4.


The Cosmos Rocks over Europe at:

EUROPE LEG 1:
Tuesday 16 September Moscow SCO Olympic Arena RUSSIA
Wednesday 17 September Moscow SCO Olympic Arena RUSSIA
Saturday 20 September Gdansk Shipyard POLAND
Sunday 21 September Berlin Velodrom GERMANY
Tuesday 23 September Antwerp Sportspaleis BELGIUM
Wednesday 24 September Paris Bercy FRANCE
Friday 26 September Rome Palalottomatica ITALY
Sunday 28 September Verona Arena ITALY
Monday 29 September Zurich Hallenstadion SWITZERLAND
Wednesday 1 October Munich Olympiahalle GERMANY
Thursday 2 October Mannheim SAP Arena GERMANY
Saturday 4 October Hannover TUI Arena GERMANY
Sunday 5 October Hamburg Color Line Arena GERMANY
Tuesday 7 October Rotterdam Ahoy NETHERLANDS

UK
Friday 10 October Nottingham Arena
Saturday 11 October Glasgow SE&CC
Monday 13 October London 02
Tuesday 14 October Cardiff Arena
Thursday 16 October Birmingham NIA
Saturday 18 October Liverpool Arena

EUROPE LEG 2
Wednesday 22 October Barcelona Palau Sant Jordi SPAIN
Friday 24 October Murcia Estadio Municipal SPAIN
Saturday 25 October Madrid Palacio de Deportes SPAIN
Tuesday 28 October Budapest Sportarena, HUNGARY
Wednesday 29 October Belgrade Arena SERBIA
Friday 31 October Prague 02 Arena CZECH REPUBLIC
Saturday 1 November Vienna Stadthalle AUSTRIA





als er maar niemand van jullie eerder dan ik een kaartje koopt zodat ze uitverkocht zijn voordat ik er een heb :angry:

Blind Owl
20 maart 2008, 19:28
Paul Rodgers is cool, ik hoop dat ie nog net zo goed kan zingen als in Free en Bad Company.

artnaz
20 maart 2008, 19:39
Misschien ga ik nog wel... :)

DTmaster
20 maart 2008, 20:39
waarneer gaan die kaarten in de verkoop voor NL concert.

RoelTM
20 maart 2008, 20:46
5 april ofzo....

ik zie op internet nu sites waar ze t ook al verkopen :???:

vanaf €90 :o
k hoop dat ze bij ticketbox goedkoper zijn in april, anders gaat het hele feest niet door
had er al een paar maanden zin in eigenlijk..
was al helemaal blij toen ik dit net las :hippie:

Maniaaaak!!
20 maart 2008, 21:05
Hmmm waar is John Deacon in dit alles gebleven?

hugo123
20 maart 2008, 21:27
John Deacon wou niet meer door zonder Freddie Mercury!

Maniaaaak!!
20 maart 2008, 21:32
John Deacon wou niet meer door zonder Freddie Mercury!

Hmmmm,

Noem me fundamentalist maar is Queen zonder John en Freddie uberhaupt wel dezelfde band waarmee ik ben grootgebracht?

Ik kan me er weinig bij voorstellen...

ik was er bijna bij in de Groenoordhallen in '85 of '86 maar ik mocht als 10 jarig pikkie niet naar een Queen concert van mijn moeder....Ik neem het haar nog steeds een beetje kwalijk als ik dit zo doorlees :)

Riky
20 maart 2008, 22:12
Hmmmm,

Noem me fundamentalist maar is Queen zonder John en Freddie uberhaupt wel dezelfde band waarmee ik ben grootgebracht?

Ik kan me er weinig bij voorstellen...

ik was er bijna bij in de Groenoordhallen in '85 of '86 maar ik mocht als 10 jarig pikkie niet naar een Queen concert van mijn moeder....Ik neem het haar nog steeds een beetje kwalijk als ik dit zo doorlees :)


hmm tsja.. ben hele leven eigenlijk al queen fan.
Nee het is niet meer de band van vroeger, maar ze zijn nog steeds heel erg goed! en ik wil ze ook eigenlijk wel zien live.! komen ze niet in Gelderdome?? is wat dichter bij...

wat ik van de dvd kan zeggen is dat ze heel goed geluid hebben. een mega licht show en dat ze heel strak spelen!

vorige tour werd er ook veel gezongen door brian may en rodger taylor...
vind ook tof dat jun naam Queen + PAul rodgers is... zo moet je het ook eigenlijk zien... een project van queen samen met Paul.


EDIT http://www.ticketforsale.nl/nieuw/ticketDetail/?concertId=943&gclid=COv5qL_AnJICFSRgMAodEziN6Q

RoelTM
21 maart 2008, 10:38
vind ook tof dat jun naam Queen + PAul rodgers is... zo moet je het ook eigenlijk zien... een project van queen samen met Paul.
idd, sommigen denken dat Paul de vervanger is van Freddie, en raken uiteraard zeer teleurgesteld als ze het concert zien.
Hij werkt gewoon samen met een andere band (Queen) zodat die drie (Rodgers, May en Taylor) eindelijk weer kunnen optreden.
net zoiets dus als wat ze deden in '91 ('92???) met het Freddie Mercury tribute concert.



EDIT http://www.ticketforsale.nl/nieuw/ticketDetail/?concertId=943&gclid=COv5qL_AnJICFSRgMAodEziN6Q
jah dat bedoel ik... vanaf €95 ....

maar de (officiele) kaartverkoop start pas 5 april, zag ik ergens...
zou het kunnen dat deze duurder zijn, omdat ze eerder verkocht worden :???:

vanhouten
21 maart 2008, 10:53
deze kaarten zullen wel duurder zijn omdat ze buiten de reguliere verkoop gaan. Voor mensen die zeker een kaartje willen hebben.

JeroenSchaaf
21 maart 2008, 13:15
MOET HEEN!!!
:nervous: :cheerup: :cheerup: :cheerup:

artnaz
21 maart 2008, 16:21
Oef, dat Deacon er niet bij zit is wel zonde... :( Wie is zijn vervanger dan?

En trouwens, dan zou het toch "Queen + Rodgers + vervanger" moeten heten, of gewoon "Queen". Want met "Queen + Rodgers" wordt gesuggereerd dat Rodgers er niet bij hoort, en de rest dus wel echt "Queen" is.

RoelTM
21 maart 2008, 17:37
Bij de vorige tour waren Danny Miranda (bas), Spike Edney (keyboard) en Jamie Moses (gitaar) erbij.
Ze worden zeker niet genoemd omdat ze een 'minder belijngrijke' posietie in de band hebben.

Gitaargek
22 maart 2008, 12:41
Dit moeten ze niet doen. Heeft totaal niks meer met Queen te maken vind ik.
Je zet Rod De'Ath en Gerry McAvoy ook niet op een podium met iemand die kan zingen en gitaar spelen en het dan Rory Gallagher Band noemen.

Riky
24 maart 2008, 16:55
Dit moeten ze niet doen. Heeft totaal niks meer met Queen te maken vind ik.
Je zet Rod De'Ath en Gerry McAvoy ook niet op een podium met iemand die kan zingen en gitaar spelen en het dan Rory Gallagher Band noemen.

waar baseer jij je mening op?? Ik vind de vergelijking en je standpunt die je trekt uit je vergelijking namelijk nergens op slaan :satisfie: , maar heb je Queen + Paul Rodgers live gezien?? En/of de dvd??

don't get me wrong:) Je mag er zo over denken hoor!! was alleen benieuwd of je ze al eens gezien/gehoord hebt:)

Gitaargek
24 maart 2008, 20:15
Queen is geen Queen zonder Freddie. Zo is het gewoon. RHCP is geen RHCP zonder Anthony enz.....
Nee heb het niet gezien. Ga ik ook niet doen.

Soms is het gewoon klaar met een band. Queen is mijn ogen klaar.
Begrijp me niet verkeerd hoor. Queen was een hele goede band, maar wel met Freddie. En misschien mag die Paul goed zingen, het is Freddie niet.

Ik heb hetzelfde met AC/DC. Eerste zanger rules en daarna was het voor mij over. Instrumentie ok! maar met die zanger nee.

Velvet Revolver heeft het beter gedaan vind ik. Die GnR figuren zijn gewoon een andere band begonnen. EN zo hoort het vind ik. Niet alleen op succes van vroeger teren met een grote naam, maar dan opnieuw beginnen en met succes!

Riky
24 maart 2008, 21:07
Hmm vind ik toch vrij kort door de bocht..

Hadden de Peppers dan ook moeten stoppen, omdat Hillel dood ging??
Had Angus jong een andere band moeten gaan beginnen, omdat de zanger overleed?

Ik zie brian may met zijn karakterestieke sound nog niet in een andere band spelen...

Mensen willen gewoon de nummers van queen weer horen.

Guns n roses is toch een heel ander verhaal. Daar was gewoon ruzie in de band. Ze kregen niet te maken met een plotseling overlijden van een band lid.
Guns n roses hebben er bewust voor gekozen om uit elkaar te gaan.

Dat was natuur lijk bij queen, ac/dc, rhcp niet zo...
De bandleden daarvan wilden gewoon doorgaan waar ze mee bezig waren, maar ze kregen te maken met een plotselinge verandering...
Ik noem dat niet teren op je oude naam, maar gewoon doorgaan en het succesvan de band vergroten..

Wat ik teren op succes van een grote naam van vroeger vind is The new Guns n Roses... Heeft gewoon totaal niet meer met guns n roses te maken.
Totaal andere show en totaal andere gitaristen. Ze hadden zich beter Guns n Roses tribute band kunnen noemen.

Groeten:)

hassent
24 maart 2008, 22:10
Queen is geen Queen zonder Freddie. Zo is het gewoon. RHCP is geen RHCP zonder Anthony enz.....
Nee heb het niet gezien. Ga ik ook niet doen.


Je kan zeggen wat je wil, maar kijk die DVD toch maar eens. Inderdaad, Paul Rodgers is geen Freddy, maar het is er niet minder om. Hij doet zeker gen afbreuk aan de queen songs. En Queen deed zekeer ook geen afbreuk aan de Bad Company en The Free songs.

Eerst kijken, dan je mening geven!

RoelTM
24 maart 2008, 22:10
ik kan me er ook zo aan ergeren dat sommigen er echt van overtuigt zijn dat Rodgers de nieuwe Freddie probeert te zijn.
dat doet hij nl niet. hij speelt samen met Queen
(die gewoon Queen is, er ontbreekt alleen iemand. Een huis waarvan een dakpan ontbreekt is toch ook gewoon een huis?)

Dus niet zeiken over Queen, maar gewoon genieten dat er eindelijk weer goede muziek is in deze tijden van hardcore, trance en andere eentonige boem boem boem 'muziek'... :hippie:

Riky
24 maart 2008, 22:23
thumps up for Hassent en RoelTM.


http://www.reviewjournal.com/lvrj_home/2006/Apr-07-Fri-2006/photos/queen.jpg

Gitaargek
25 maart 2008, 09:30
Mensen,

Jullie kunnen wel gaan zitten strijden hier. Het is mijn mening. Klaar.
Ik ga die DVD niet kijken en Queen intreseert me met Paul Rodgers niet. Ik zeg ook niet dat Paul Freddie nadoet. Ik zeg alleen dat Queen me weinig doet met Paul.

Dus mensen, niet zeiken, geniet ervan als je het wel leuk vind.

Cheers

Riky
25 maart 2008, 14:59
Mensen,

Jullie kunnen wel gaan zitten strijden hier. Het is mijn mening. Klaar.
Ik ga die DVD niet kijken en Queen intreseert me met Paul Rodgers niet. Ik zeg ook niet dat Paul Freddie nadoet. Ik zeg alleen dat Queen me weinig doet met Paul.

Dus mensen, niet zeiken, geniet ervan als je het wel leuk vind.

Cheers

en goede discussie hoeft toch niet gelijk zeiken te zijn :chicken: ..
een forum is er toch voor meningen van anderen te horen... jij geeft jou mening... wij reageren daar op... jij reageerd er op enz..

ik hou er wel van... van discussies leer je en het houd je scherp. Ook creeër je een beter beeld van iets, zodat stereo typen gedachten minder worden..

maar ja dat is natuurlijk ook weer mijn mening... :satisfie:

Gitaargek
25 maart 2008, 15:23
daar heb je gelijk in maar dat gedoe met thumbs up vind ik zo strijd achtig

Gitaargek
25 maart 2008, 15:30
Persoonlijk blijf ik erbij dat Freddie gewoon niet te vervangen is. Het is dan gewoon geen Queen in mijn ogen.
En met Hillel en de peppers. Hillel was alleen gitarist.
Frusciante kan zo spelen als Hillel. Paul Rodgers kan niet zingen als Freddie Mercury. En een nummer als Love of My Life hoort gewoon door Freddie gezongen te worden.
Dat is mijn punt. Een gitarist "kan" vervangen worden. Niet altijd hoor.

RoelTM
25 maart 2008, 17:56
Persoonlijk blijf ik erbij dat Freddie gewoon niet te vervangen is. Het is dan gewoon geen Queen in mijn ogen.
En met Hillel en de peppers. Hillel was alleen gitarist.
Frusciante kan zo spelen als Hillel. Paul Rodgers kan niet zingen als Freddie Mercury. En een nummer als Love of My Life hoort gewoon door Freddie gezongen te worden.
Dat is mijn punt. Een gitarist "kan" vervangen worden. Niet altijd hoor.

inderdaad, Freddie kan niet vervangen worden, en dat is ook niet het geval :hippie:

Riky
25 maart 2008, 20:21
daar heb je gelijk in maar dat gedoe met thumbs up vind ik zo strijd achtig


sorry zo was het niet bedoeld hoor!! bedoelde gewoon dat ik het daar mee ens ben...

ik ben het wel met je eens dat freddei niet te vervangen is.
He's the one and only, maar ja.. die tijden zijn helaas voorbij:(


later

vanhouten
26 maart 2008, 01:24
Via welke site gaan de kaarten eigenlijk verkocht worden, zag nog niks op mojo.nl staan

RoelTM
26 maart 2008, 16:58
op ticketbox staat ook nog nix,
maar de officiele verkoop start pas 5 april
dus misschien dat ze er dan wel bij staan???

JeroenZ
7 april 2008, 04:11
Nieuwe plaat "C-lebrity" komende van het nieuwe album vind ik al tegenvallen.
Van "Queen" verwacht ik meer maar zoals al terecht is gepost dit is geen Queen meer.

http://www.youtube.com/watch?v=f3ovN40FwRI

vanhouten
7 april 2008, 11:46
Nieuwe plaat "C-lebrity" komende van het nieuwe album vind ik al tegenvallen.
Van "Queen" verwacht ik meer maar zoals al terecht is gepost dit is geen Queen meer.

http://www.youtube.com/watch?v=f3ovN40FwRI

Och 't heeft wel iets:), Queen is wel vaker met vreemde teksten gekomen:)

Riky
7 april 2008, 12:56
Ik vind hem wel vet...
Gitaar riff is duidelijk bedankt door Brian May... Doet wel wat denken aan Tie your mother down. Opbouw van nummer vind ik ook wel erg ala queen..


Vind het niet gek:)


vind hem in iedergeval beter dan deze... http://www.youtube.com/watch?v=4T7WaDoEUA0 vind ik dan weer duidelijk een nummer in de style van Paul Rodgers niet dat dat slecht is maar ja... ben queen fan dus:P...

RoelTM
6 oktober 2008, 19:25
en, wie heeft er kaartjes / het album al gehoord?
ik helaas alleen dat laatste, en zelfs dat viel tegen :(
je hoort duidelijk dat de Queen leden erin zitten (drum en het onmiskenbare geluid van de Red Special)
maar de Queen-sound zit er niet in: het klinkt niet als Queen.. erg jammer...
zelfs zonder de vocals klinkt het niet als de band die mij gitaar liet spelen, en vergezeld heeft in vele uren huiswerk

Blokkie
8 oktober 2008, 12:01
Zijn er nog mensen gisteren naar Queen & Paul Rodgers in Ahoy geweest? Ik heb me geweldig vermaakt. Brian May is een ontzettende held en wat heeft die Rodgers een dijk van een stem.
Brian speelde een prachtig lange solo met Brighton Rock elementen. Dat ging mooi over in Bijou en daarna nog Last Horizon.

Hier is de setlist.
Setlist Ahoy 07-08-2008


Tie Your Mother Down
Fat Bottomed Girls
Another One Bites The Dust
I Want It All
I Want To Break Free
C-lebrity
Surfs Up…Schools Out
Seagull
Love Of My Life
’39
Bass-solo
Drum-solo
I’m In Love With My Car
A Kind Of Magic
Say It’s Not True
Bad Company
We Believe
Guitar Solo
Bijou
Last Horizon
Radio GAGA
Crazy Little Thing Called Love
The Show Must Go On
Bohemian Rhapsody
-
Cosmos Rockin’
All Right Now
We Will Rock You
We Are The Champions

AxisSS
8 oktober 2008, 13:38
Ik was gisteravond ook in de Ahoy te vinden. Het was een heerlijk avondje klassieke rock! Met name het spel van Brian May heeft de avond voor mij tot een zeer geslaagde gemaakt. Zijn typische gitaarspel en gierende solo's zijn natuurlijk onvergetelijk. Leuk was trouwens te zien hoe vaak hij tijdens het concert gitaren wisselt, hoeveel van die Red specials zullen er achter de buhne wel niet staan! Verder is Rodgers een meer dan verdienstelijk zanger en dat bleek gister maar weer eens te meer (geheel buiten beschouwing de discussie of ze al dan niet onder die naam en met die man moeten gaan touren). Toch wel een onvergetelijk avondje, zeker omdat wij behoorlijk dicht bij het podium stonden en je een concert dan toch anders meemaakt dan op de tribune.

Wat betreft de nieuwe cd: ik was en ben teleurgesteld: de nummers zijn bij vlagen gewoon saai, ongeinspireerd en het gevoel bekruipt me wel eens dat de nummers op een rustige zondagmiddag geschreven zijn. Bovendien is het gitaarwerk en drumwerk ook weinig overtuigend (en nee, ik vergelijk de cd dan nog niet eens met de oude queen). Smaken verschillen, live kwam in ieder geval het nieuwe nummer 'the cosmos rocks' wel goed uit de verf!

Grooveyard21
8 oktober 2008, 17:50
ze hadden het het gewoon geen queen moeten noemen. dit riekt naar teren op oude successen en cashen.

Rutger
8 oktober 2008, 17:56
dit riekt naar teren op oude successen en cashen.
en geef ze ns ongelijk..

RoelTM
8 oktober 2008, 20:22
@ Blokkie & AxisSS: mazzelaars :sneaky:

ik vind het echt zo jammer dat ik geen kaartje heb kunnen krijgen... ik zou er eigenlijk met m'n zus heen gaan, maar de kaartjes waren al uitverkocht...
en op MP vragen ze er zo €180 voor 2 kaartjes :nervous: dat heb ik echt niet...

leek me echt geweldig om my hero Brian May live te zien... hij is de man waardoor ik gitaar ben gaan spelen...

Pete Townshend
8 oktober 2008, 20:46
Wat een geweldig concert! Ik was vooral onder de indruk van de super geluidskwaliteit! Ik heb genoten. Paul Rodgers is toch wel een geweldige persoonlijkheid, lachend en zwaaiend rondlopend - lijkt me echt een sympathieke vent. Brian en Roger in topvorm. "Tie Your Mother Down" was een betere opener dan "Surf's Up.. School's Out" in elk geval.
Toen Brian zei dat hij een Nederlands volksliedje zou gaan spelen, had ik even gedacht dat hij echt wat zou gaan aanklooien. Je weet maar nooit of ze 's middags nog even snel wat ingestudeerd hadden. Maar "39" met de hele band op de catwalk was wel erg leuk.
En dan de gitaarsolo...Kippenvel tot tussen mijn tenen... Ik heb nog nooit zoiets waanzinnigs gehoord..

Gelukkig had ik een erg goed uitzicht, dicht bij de catwalk en voor Brian, dus mijn avond kon niet meer stuk! De nieuwe CD valt me vies tegen ja, alleen "Cosmos Rocks", "C-Lebrity" en "Time To Shine" vind ik te pruimen.

vanhouten
8 oktober 2008, 21:45
Was er ook bij, vooral love of my life met z'n allen zingen was mooi:)