PDA

View Full Version : Lowlands 2008



Blind Owl
20 maart 2008, 17:53
Ik zag allemaal Pinkpop en Graspop 2008 staan, dus hoort Lowlands 2008 daar ook bij :D

Wie gaan er allemaal heen, wie heeft er al een kaartje, wat wil je zeker gaan zien als je er bent? (nog niet alle namen zijn bekend momenteel)

Ik zit op camping 3, volg de wietlucht ;)
Tot nu toe wil ik zeker zien: Tunng en Asakusa Jinta (precies ja..)

Squier4ever
20 maart 2008, 17:59
yeah ik ga waarschijnlijk, wat ik ga zien zie ik dan wel. camping 3 ftw!

Blind Owl
20 maart 2008, 18:19
yeah ik ga waarschijnlijk, wat ik ga zien zie ik dan wel. camping 3 ftw!

Haha ook al op camping 3, iedereen die ik gesproken heb gaat op camping 3 :seriousf:

Squier4ever
20 maart 2008, 19:58
camping 3 rules, hoewel 2 ook nog wel prima is.....

Blind Owl
20 maart 2008, 20:28
camping 3 rules, hoewel 2 ook nog wel prima is.....

Ah, jij bent al vaker geweest :p Dit word mijn eerste keer naar Lowlands :seriousf:

Wausser
22 maart 2008, 12:01
Ah, jij bent al vaker geweest :p Dit word mijn eerste keer naar Lowlands :seriousf:

Ja mijne ook
IK heb er vet veel zin in, nog niet echt een bandje waarvan ik zeg naar moet ik naartoe, maar het wordt vast wel vet :blast:

Valentijn
24 maart 2008, 13:12
Ah, jij bent al vaker geweest :p Dit word mijn eerste keer naar Lowlands :seriousf:

als je nog nooit geeest bent waarom dan per se camping 3? :P

Ik ga ook weer, heb mn kaartje al binnen. Wordt de 7e keer sinds 2001. Geen idee eigenlijk wat er al bekend is...

Squier4ever
24 maart 2008, 13:27
kutje, kreeg net te horen dat we dan familieweekend hebben, dus wordt geen lowlands voor mij dit jaar.

hendrix_appendix
24 maart 2008, 13:41
Dan ga je daar toch gewoon niet heen, bestel gauw kaartjes en zeg dat je er niet vanaf kan komen.

Squier4ever
24 maart 2008, 13:44
hmm probleem is dat ik dat niet kan maken, jammer maar helaas. dan volgend jaar maar weer naar lowlands. dit jaar gelukkig ook al naar pinkpop.

Wausser
24 maart 2008, 15:04
tot nu toe aan muziek:
Asakusa Jinta
Killswitch Engage
Korpiklaani
The National
Tuning
Volbeat

Blind Owl
24 maart 2008, 22:52
kutje, kreeg net te horen dat we dan familieweekend hebben, dus wordt geen lowlands voor mij dit jaar.

Van je familie moet je het maar hebben :D

vincedepooh
30 maart 2008, 15:20
Laatste keer lowlands was tien jaar geleden voor mij. Ga zeker dit jaar zeker hoewel ik nog geen kaartje heb en nog geen lijst van bandjes heb gezien. Ik hoop op: The wombats, Killers, moke, Editors, incubus, arctic monkeys, ...

Spitfire
30 maart 2008, 15:46
Ik hoop op: The wombats, Killers, moke, Editors, incubus, arctic monkeys, ...

Ik gok dat geen van alle gaan komen, hooguit The Wombats misschien.

Ralph_L
17 april 2008, 03:24
ik hoop op shellac, mission of burma, lightning bolt, the black lips, en de primeur dat fugazi weer gaat optreden (ik mag toch dromen)

iggy zou ik ook (weer) leuk vinden, hotseflots, wat een vette show was dat 2 jaar geleden.

Wausser
17 april 2008, 08:52
namen erbij:
British Sea Power
The Kooks
Rosin Murphy

Ralph_L
17 april 2008, 13:47
ik heb net gehoord dat deus ook komt

Herman
17 april 2008, 16:11
Lowlands site ook maar in de gaten houden...want ik moet mn Pinkpop kaart waarschijnlijk in de verkoop zetten vanwege tentamens tijdens Pinkpop. :( Toch jammer, daar komt zoveel vets!

Toch maar Lowlands dan misschien weer dit jaar..
T enige toffe tot dusver vind ik The Kooks though, en misschien DEUS, maar dan zou ik dat eerst eens een goede luisterbeurt moeten geven..

Joey Handsome
17 april 2008, 17:02
Zou graag gaan, maar er is helaas nog niks leuks bevestigt.

Ik hoop op Dinosaur Jr., Iggy, Jesus And Mary Chain, My Bloody Valentine en weet ik wat allemaal nog meer. Komen waarschijnlijk allemaal niet.

Rinze
17 april 2008, 17:07
Zou graag gaan, maar er is helaas nog niks leuks bevestigt.

Ik hoop op Dinosaur Jr., Iggy, Jesus And Mary Chain, My Bloody Valentine en weet ik wat allemaal nog meer. Komen waarschijnlijk allemaal niet.

Ghehe, allemaal ouwe lullenbandjes Joey!

Joey Handsome
17 april 2008, 17:31
Ghehe, allemaal ouwe lullenbandjes Joey!

Maar ze spelen wel allemaal weer tegenwoordig!! Moet het zien, Spiritualized zou ook vet zijn. Ik weet het, ik loop nogal achter...

TimmU
17 april 2008, 17:56
Lowlands site ook maar in de gaten houden...want ik moet mn Pinkpop kaart waarschijnlijk in de verkoop zetten vanwege tentamens tijdens Pinkpop. :( Toch jammer, daar komt zoveel vets!

Toch maar Lowlands dan misschien weer dit jaar..
T enige toffe tot dusver vind ik The Kooks though, en misschien DEUS, maar dan zou ik dat eerst eens een goede luisterbeurt moeten geven..

Als je je kaartje verkoopt ,kun je me dan een PM sturen? ik heb er nog 1 nodig...

Blind Owl
17 april 2008, 18:08
Maar ze spelen wel allemaal weer tegenwoordig!! Moet het zien, Spiritualized zou ook vet zijn. Ik weet het, ik loop nogal achter...

Spiritualized speelt weer (of nog steeds)? :D
Nice, zou wel gaaf zijn als die naar Lowlands zouden komen.

Ralph_L
18 april 2008, 02:30
Ghehe, allemaal ouwe lullenbandjes Joey!

het zijn wel vette bands :D zolang het niet alleen maar oude lullen bands zijn (a la bospop) is het niet erg om af en toe een veteraan tussen de jonkies te zetten. Kijk maar naar iggy 2 jaar geleden op lowlands. Die liet ff zien hoe je dat doet :D

Fuhgawz
18 april 2008, 10:02
Zou graag gaan, maar er is helaas nog niks leuks bevestigt.

Ik hoop op Dinosaur Jr., Iggy, Jesus And Mary Chain, My Bloody Valentine en weet ik wat allemaal nog meer. Komen waarschijnlijk allemaal niet.

Kijk eens, iemand met smaak. ;) Ik denk toch dat ik naar Pukkelpop ga dit jaar trouwens.

Joey Handsome
18 april 2008, 11:16
het zijn wel vette bands :D zolang het niet alleen maar oude lullen bands zijn (a la bospop) is het niet erg om af en toe een veteraan tussen de jonkies te zetten. Kijk maar naar iggy 2 jaar geleden op lowlands. Die liet ff zien hoe je dat doet :D

Zeker. Was een van de mooiste momenten van m'n leven. Samen met een van mijn helden op het podium staan dansen en in de mic gezongen. Fuck...

Herman
18 april 2008, 12:00
Als je je kaartje verkoopt ,kun je me dan een PM sturen? ik heb er nog 1 nodig...

Mn broer had er min of meer ook belang bij, maar goed..ik weet niet of dat wel door gaat of wat, dus in dat geval stuur ik je een PM. :)

skabouter
18 april 2008, 17:29
ik ga NATUURLIJK, kaartje al binnen (vroege vogels), ik sta op geen camping, maar in de bosjes voor de ingang, en wat ik zie weet ik niet, ga niets uitzoeken, laat me verrassen en geniet evengoed wel.

SGbanez
22 april 2008, 00:21
Lowlands! wordt m'n eerste keer. Ik ken echt heel weinig van de line up. Ik wilde ook naar Pinkpop gaan, maar ik was te laat met kaartje kopen =p en nu zijn ze een beetje erg duur 2e hands... T schijnt dat vooral op lowlands de sfeer heel chill is? Beter dan op Pinkpop? :hippie:

Jason34
22 april 2008, 09:31
Ik was er vorig jaar, mocht er een dagje werken (polsbandjes knippen), kon dan de rest van het weekend gratis verblijven. Was erg tof! Het gaat hem idd om de sfeer, meer dan de muziek, het was niet allemaal mijn muziek maar zaten echt leuke gigs tussen. Ik wil dit jaar weer.

beruk
23 april 2008, 16:36
ik ga NATUURLIJK, kaartje al binnen (vroege vogels), ik sta op geen camping, maar in de bosjes voor de ingang, en wat ik zie weet ik niet, ga niets uitzoeken, laat me verrassen en geniet evengoed wel.
Gezellig tussen de setjes die elkaar uitproberen.... (Heb een jaar of wat 's nachts aan de poort gestaan)
Tja, die bagger campings ben je inderdaad gauw zat, ik heb het ook alleen gered omdat ik niet tussen de reguliere deelnemers kon slapen. Ben niet zo'n festival ganger. Ik verheug me op motorpsycho binnenkort, hebben een erg indrukwekkende nieuwe cd gemaakt

Mike McCready
23 april 2008, 21:30
Ik verheug me op motorpsycho binnenkort, hebben een erg indrukwekkende nieuwe cd gemaakt
Heb de nieuwe nog niet gehoord, maar ga ze in Effenaar voor de 12e keer zien eind mei. Blijft goed!

Valentijn
23 april 2008, 22:58
morgen komt een grote lading theater en dans namen naar buiten, bands moeten we helaas nog even op wachten...

drap
23 april 2008, 23:20
Ik heb er wel zin in en ga m'n vakantie er ook op plannen. Ik ben er alleen een beetje bang voor dat het weer net zo'n slechte editie wordt als vorig jaar. Vorig jaar waren er hooguit drie bands die ik wel graag had willen zien en dat is wel erg weinig voor een drie-daags festival. Het jaar daarvoor was wel om nooit meer te vergeten, dus wie weet. Vier dagen op sloten bier en junkfood leven heeft ook wel weer z'n charme :satisfie:

Valentijn
23 april 2008, 23:31
ik heb me afgelopen jaar kostelijk vermaakt!

hoop nieuwe kleine bandjes leren kennen.
la kinky beat, little cow, battles en nog een hele rij

drap
23 april 2008, 23:44
De kleine bandjes zijn ook leuk en ik pik er natuurlijk wel wat mee. Zo heb ik bijvoorbeeld ook !!! (spreek uit als chk, chk, chk) ontdekt en dat vind ik een hele leuke band. Maar de enige bands die ik me voor de geest kan halen vorig jaar die ik graag had willen zien waren Biffy Clyro, Nine Inch Nails en in mindere mate Sonic Youth. Verder zei de line-up me maar weinig. Het jaar daarvoor was het echt super met Iggy & The Stooges, Muse, Urban Dance Squad, Placebo, Raconteurs, Magic Numbers, etc. Daar komen de mensen voor en dan krijg je tenminste ook waar voor je geld. Voor mij was het in ieder geval een geweldige line-up in '06. Maar goed, we zien wel. De sfeer is in ieder geval super op Lowlands. Als je daar ruzie krijgt heb je het echt zelf gedaan.

Mike McCready
24 april 2008, 14:16
morgen komt een grote lading theater en dans namen naar buiten, bands moeten we helaas nog even op wachten...
Voor Pukkelpop zijn er al heel veel namen bekend gemaakt. Ga er maar vanuit dat 70% hiervan ook op Lowlands staat. Nog geen echte headliners (nou ja, Pukkelpop had Metallica al eerder aangekondigd maar die zie ik niet op Lowlands komen), maar toch al wat leuke namen. En The Flaming Lips staan altijd garant voor een feestje... :)

http://www.festivalinfo.nl/news_detail.php?news_id=4880

Joey Handsome
24 april 2008, 15:52
De kleine bandjes zijn ook leuk en ik pik er natuurlijk wel wat mee. Zo heb ik bijvoorbeeld ook !!! (spreek uit als chk, chk, chk) ontdekt en dat vind ik een hele leuke band. Maar de enige bands die ik me voor de geest kan halen vorig jaar die ik graag had willen zien waren Biffy Clyro, Nine Inch Nails en in mindere mate Sonic Youth. Verder zei de line-up me maar weinig. Het jaar daarvoor was het echt super met Iggy & The Stooges, Muse, Urban Dance Squad, Placebo, Raconteurs, Magic Numbers, etc. Daar komen de mensen voor en dan krijg je tenminste ook waar voor je geld. Voor mij was het in ieder geval een geweldige line-up in '06. Maar goed, we zien wel. De sfeer is in ieder geval super op Lowlands. Als je daar ruzie krijgt heb je het echt zelf gedaan.

Nog nooit mot gehad daar. Maat van me wel, met een stel Marokanen. Wat die daar deden?? Zij liepen daar en toen stootte hij per ongeluk met z'n biertje tegen een van die gasten aan waardoor die mocro wat bier over z'n shirt kreeg. Die gooide vervolgens een heel glas over die vriend van me waarop hij samen met z'n dronken metalhead vriend die drie mocro's begon af te kloppen... Tja, ging dus echt nergens over... Ze hielden er ook maar mee op toen de schrik er bij die gasten goed in zat. Vreemd allemaal.

Maar '06 was gaaf. Ik zal nooit meer vergeten dat ik daar samen met Iggy in de mic stond te bleren. Een van de mooiste momenten uit m'n leven. Wat een adrenaline!

sugarfish
24 april 2008, 16:57
ik ga NATUURLIJK, kaartje al binnen (vroege vogels), ik sta op geen camping, maar in de bosjes voor de ingang, en wat ik zie weet ik niet, ga niets uitzoeken, laat me verrassen en geniet evengoed wel.

Mijn motto! hahaha (behalve dan de bosjes.....)
Na een keer of 9 al te zijn geweest, ben ik ook gestopt met plannen wat ik wil zien. Hooguit 1 naam per dag waar ik me aan hou en verder stop ik waar het lekker klinkt.
Gaat weer een superweekendje worden....

rickert
29 mei 2008, 20:45
Morgenochtend om 6uur word de lineup bekend gemaakt:D

Herman
29 mei 2008, 20:46
En voor degene die 2 "extra" namen wil, om 8uur 3FM luisteren, dan maakt Beelen nog 2 namen bekend.

Ben echt onwijs benieuwd, Raconteurs zou leuk zijn. En The Offspring hoop ik ook stiekem op, maar dat zal wel weer niet.

Joey Handsome
29 mei 2008, 20:49
Waar ik nog op hoop is Spiritualized, Dinosaur Jr., My Bloody Valentine, Foo Fighters, Marilyn Manson, Sonic Youth, Placebo of iets dergelijks. Gaaf dat de Caveman komt. Gutter Twins zijn ook welkom.

rickert
29 mei 2008, 20:50
Als er nog iets komt waar ik fan van ben koop ik wellicht ook eens een kaartje :satisfie:

Squier4ever
29 mei 2008, 21:01
zeker doen rick, lowlands is geweldig! de sfeer daar is zo machtig mooi.

Joey Handsome
29 mei 2008, 21:02
Ik ben op Lowlands, Werchter en Hurricane geweest en Lowlands was toch echt het best qua sfeer en voorzieningen. Tot nu toe heb ik de indruk gekregen dat buitenlandse festivals een beetje pauper zijn.

rickert
29 mei 2008, 21:11
Het lijkt me ook wel vet, als het wat is wat morgen gemeld word, ga ik meteen vakantiedagies opnemen op mijn werk. D'r zijn vast wel bekende die ook gaan :satisfie:

Herman
29 mei 2008, 23:04
Worden morgen eigenlijk alle namen bekend gemaakt? Ik neem aan later ook nog een lading of niet?

rickert
30 mei 2008, 01:29
De eerste GROTE lading namen is morgen. Natuurlijk niet de hele programmering...

Joey Handsome
30 mei 2008, 11:01
Valt me vooralsnog een beetje tegen. Al die Engelse troep ook...

Herman
30 mei 2008, 11:14
Zitten wel leuke bands bij, maar veel ervan wist ik al (bv via hun eigen website). Gelukkig kan ik vrij goed tegen Britpop, dat scheelt met zo'n lineup.

Interesant tot dusver:
- Anouk
- Dropkick Murphys
- Franz Ferdinand
- The Hives
- Danko Jones
- The Kooks
- The PIgeon Detectives
- The Wombats
- We Are Scientists

Verder nog wat bandjes waarvan ik eerst een wat moet gaan opzoeken maar wat ook wel tof kan zijn. Valt me wel op dat er nog geen enkele echte headliner bij zit.

Einzeln
30 mei 2008, 11:23
Ting Tings, the blood red shoes. Leuk toch.

Nils47
30 mei 2008, 11:53
PENDULUM GEK! :cooler:

Herman
30 mei 2008, 12:36
Zo, mijn kaart is onderweg. :)

rickert
30 mei 2008, 12:49
NERD, Extince, Anouk, Danko Jones, Jamie Lidell, The Roots. Die zijn vet, maar nog niet echt reden om daar zolang rond te banjeren:D KOMOP LOWLANDS, doe je best eens!

Einzeln
30 mei 2008, 13:09
Lowlands is voor mij het festival van ontdekken van nieuwe dingen. Bij de Alpha zul je mij weinig zien.

Joey Handsome
30 mei 2008, 13:11
Tja kweenie, maar als je je een beetje met bands bezig houdt dan is het allemaal zo vernieuwend nog niet wat daar komt.

Mike McCready
30 mei 2008, 21:53
Lowlands is voor mij het festival van ontdekken van nieuwe dingen. Bij de Alpha zul je mij weinig zien.
Dat was het bij mij ook tot een paar jaar geleden. Zie nu weinig tot geen namen die ik nog niet ken (afgezien van wat hardcore/metal namen die ik niet ken). Beetje jammer... er zijn zoveel goede bands die nog niet bekend zijn bji het grote publiek die de organisatie laat varen.
Ik ga maar weer lekker naar Dour dit jaar... (en waarschijnlijk toch maar weer Lowlands voor de 12e keer)

darkrazer
2 juni 2008, 12:15
Ik denk dat ik dit jaar maar eens ga.

Heeft iemand een idee waarneer het uitverkocht gaat raken?
Want ik kan niet voor volgende week mijn kaartje kopen en het zou zonde zijn als het dan al uitverkocht is.

Herman
2 juni 2008, 12:31
Ik denk niet dat het dan al uitverkocht is, ik weet het eigenlijk wel zeker. Volgens mij is het zo dat het pas vlak van te voren uitverkocht raakt.

Joey Handsome
2 juni 2008, 13:21
De complete line up is nog niet eens bekend. Dus dat zal echt nog wel even duren tot vlak van te voren inderdaad.

frank44
2 juni 2008, 13:27
Zit er ook aan te denken om te gaan... Lijkt me persoonlijk leuker dan Pinkpop... beseffende dat smaken verschillen.

Squier4ever
2 juni 2008, 17:37
tering ik wil ook graag, de sex pistols komen! punkhelden, geweldig gewoon. verder lijkt Underworld me ook erg vet voor een keer.

Realeigo
2 juni 2008, 20:20
Ik ga gewoon :D

Valentijn
2 juni 2008, 22:14
vorig jaar was t wel belachelijk vroeg uitverkocht hoor....

Ik weet niet precies hoe t met aantallen zit nu, maar t is maar net waar je op wilt gokken

Realeigo
2 juni 2008, 22:46
In de kranten staat 94.000 bezoekers in totaal..

Bl44t44p
2 juni 2008, 22:56
vorig jaar was t wel belachelijk vroeg uitverkocht hoor....

Ik weet niet precies hoe t met aantallen zit nu, maar t is maar net waar je op wilt gokken

Met deze kutlineup?

SGbanez
3 juni 2008, 23:38
Ahum, Het is misschien niet zo gweldig als Pinkpop(Alleen met Metallica en Foo Fighters haalden die al de helft van de bezoekers binnen), maar er zijn echt wel vette dingen, zoals the Sex Pistols, Franz Ferdinand, en vooral, DROPKICK MURPHEYS!!!

Mufftin
4 juni 2008, 09:50
Ahum, Het is misschien niet zo gweldig als Pinkpop(Alleen met Metallica en Foo Fighters haalden die al de helft van de bezoekers binnen), maar er zijn echt wel vette dingen, zoals the Sex Pistols, Franz Ferdinand, en vooral, DROPKICK MURPHEYS!!!

je vergeet het belangrijkste van pinkpop rage against the machine ;)

Joey Handsome
4 juni 2008, 10:15
Laat ik dat nou eens zo'n kut band vinden evenals Metallica. Lowlands heeft niet zo'n goede line-up dit jaar, toch wordt het denk ik wel leuk. Er komt ook nog wel wat bij. Heb nu vooral zin in Gutter Twins.

Valentijn
4 juni 2008, 18:03
Ahum, Het is misschien niet zo gweldig als Pinkpop(Alleen met Metallica en Foo Fighters haalden die al de helft van de bezoekers binnen), maar er zijn echt wel vette dingen, zoals the Sex Pistols, Franz Ferdinand, en vooral, DROPKICK MURPHEYS!!!

niet zo geweldig als pinkpop...

Ik vind het een beetje raar om de 2 sowieso al te vergelijken, verder vind ik t niet minder goed. Het verschil tussen pinkpop en lowlands is juist dat ze met pinkpop met echt grote namen gooien terwijl ze dat op lowlands veel minder doen.

Enige dat ik wel had willen zien op pinkpop was RATM, verder niet...

Mike McCready
4 juni 2008, 20:14
Hmm, dit wordt misschien wel de eerste Lowlands in 2 jaar die ik oversla.
Wat een baggerprogramma...

Net maar kaarten voor Dour besteld. Daar komt tenminste wel goede muziek (en bands die ik niet al 3x heb gezien)

SGbanez
4 juni 2008, 23:10
Hoe dan ook, ik heb nu een kaartje, t gaat zeker vet worden, ongeacht de line up! Ik moet zeggen dat ik niet zo veel ervaring heb met Pinkpop en Lowlands(Lees: geen), maar klopt het dat het erop neerkomt dat Pinkpop gewoon een stuk commerciëler is, en daarom gooit met die grote namen? Lowlands wat 'onafhankelijker' zegmaar. Als ik het goed begrijp :jam:

Realeigo
4 juni 2008, 23:27
Lowlands zet meer underground en "beginnend" talent neer, terwijl pinkpo idd grote namen trekt.

Edit: maar ook lowlands moet een paar grote namen nemen want anders verkoopt het festival natuurlijk niet..

Joey Handsome
4 juni 2008, 23:51
Op Lowlands kun je tenminste 's avonds als je zin hebt ook stampen in de Bravo tent. Verder altijd wel goede sfeer daar.

Mike McCready
5 juni 2008, 20:55
Lowlands zet meer underground en "beginnend" talent neer, terwijl pinkpo idd grote namen trekt.

Edit: maar ook lowlands moet een paar grote namen nemen want anders verkoopt het festival natuurlijk niet..
Ik vind Lowlands juist een baggerprogramma hebben omdat er WEINIG underground staat in vergelijking met eerdere jaren... Al die grote bands in de Alpha hoef ik sowieso niet te zien. Is weinig te ontdekken voor mij dit jaar evenals vorig jaar.

Mufftin
6 juni 2008, 00:04
NIEUWS!!!

http://www.festivalinfo.nl/news_detail.php?news_id=5088

Herman
6 juni 2008, 14:04
Heel vrolijk kan ik van dat berichtje niet worden..
Coldplay zou leuk zijn, The Killsers zou ik opzich ook nog wel prima vinden.
Maar laat Jay Z, Fall Out Boy en Tokio Hotel AUB thuis!!!
Nu zie ik het niet zo snel gebeuren dat FOB of/en Tokio Hotel daadwerkelijk komen, maar dat zou toch wel een dieptepunt zijn.

rickert
6 juni 2008, 14:23
JayZ is fokkin vet.

Realeigo
6 juni 2008, 14:50
Heel vrolijk kan ik van dat berichtje niet worden..
Coldplay zou leuk zijn, The Killsers zou ik opzich ook nog wel prima vinden.
Maar laat Jay Z, Fall Out Boy en Tokio Hotel AUB thuis!!!
Nu zie ik het niet zo snel gebeuren dat FOB of/en Tokio Hotel daadwerkelijk komen, maar dat zou toch wel een dieptepunt zijn.


1x fall out boy was precies genoeg, 1x tokio hotel is een miljoen te veel!

SGbanez
7 juni 2008, 19:32
Ok, als Tokio Hotel en FOB komen, neem ik m'n machinegeweer mee.

Als Coldplay ook komt, heb je kans dat ik m niet gebruik...

Joey Handsome
8 juni 2008, 12:28
Dan kan je inderdaad beter gelijk aan de zware explosieven gaan.

SGbanez
8 juni 2008, 16:11
T lijkt me trouwens nogal sterk dat Coldplay komt, aangezien ze nogal populair zijn en al hun concerten hier in no-time zijn uitverkocht. Als ze zouden kommen, hadden ze het beter eerder kunnen zeggen, dan waren den kaarten veel sneller weg.

Squier4ever
8 juni 2008, 16:36
Jan Smeets schijnt ook bezig te zijn met coldplay als headliner voor pp 2009

Herman
10 juni 2008, 14:13
Wanneer wordt de rest eigenlijk bekend gemaakt?

Bl44t44p
10 juni 2008, 16:04
Wanneer wordt de rest eigenlijk bekend gemaakt?


Wanneer ze daar zin in hebben :)

Joey Handsome
10 juni 2008, 16:53
Nou ik heb gisteren een kaartje gekocht. Als ik toch niet wil verkoop ik hem wel weer voor 375 euro net als vorig jaar.

SGbanez
11 juni 2008, 00:06
Haha, sweet, als je slim bent koop je dus gewoon een dozijn kaarten en dan maak je zo een paar rugjes winst =p

Nah... :sneaky:

Ik vind trouwens dat de Eagles of Death Metal ook eigenlijk moeten komen...

Joey Handsome
11 juni 2008, 11:10
Tja, eigenlijk vond ik het een beetje lullig om er zo van te profiteren. Het geld lonkte alleen teveel. Heb er een vintage Big Muff en Microsynth voor terug gekocht. Toch wel blij uiteindelijk.

Einzeln
11 juni 2008, 23:55
Ik vind trouwens dat de Eagles of Death Metal ook eigenlijk moeten komen...

Waarom? Die zijn al geweest!

Barkeepert
12 juni 2008, 20:27
Hoera kaartje binnen! Kan niet wachten. :D

SGbanez
12 juni 2008, 23:01
Waarom? Die zijn al geweest!

Sja, maar daar was ik niet bij :hippie:

Rude Perception
16 juni 2008, 14:50
Hoera kaartje binnen! Kan niet wachten. :D

Ik vandaag ook m'n kaartje gekocht:cooler:. Wordt m'n eerste grote festival, heb er ook heel veel zin in!

Bl44t44p
16 juni 2008, 15:40
Belastingdienst teruggaaf is binnen dus ik ga ook zo snel mogelijk m'n kaartje halen :D

Ik las op Festivalinfo dat er woensdag weer nieuwe namen bekend gemaakt worden, ben benieuwd!

Rude Perception
16 juni 2008, 16:03
Belastingdienst teruggaaf is binnen dus ik ga ook zo snel mogelijk m'n kaartje halen :D

Ik las op Festivalinfo dat er woensdag weer nieuwe namen bekend gemaakt worden, ben benieuwd!

huh? De posters zijn toch al gedrukt? Ik zag ze iig wel al hangen. Ik denk dat de grote namen dan toch echt al bekend zijn.

Valentijn
16 juni 2008, 16:23
komt nog wel af en toe een grote naam later langs hoor, anders hadden ze t blokkenschema ook wel al af.

Bl44t44p
16 juni 2008, 18:29
huh? De posters zijn toch al gedrukt? Ik zag ze iig wel al hangen. Ik denk dat de grote namen dan toch echt al bekend zijn.

Dacht je dat de lineup definitief is wanneer er posters gedrukt zijn? Die komen altijd met Pinkpop, maar er wordt daarna nog zat bekend gemaakt hoor, ook grote namen. Nu maar hopen dat dat ook voor deze editie geldt ;)

Heb m'n kaartje trouwens net gehaald. Hoorde ergens dat er nu ongeveer 45.000 kaarten verkocht zijn, capaciteit is volgens mij 60.000 (?) dus zou goed kunnen zijn dat het op korte termijn uitverkocht raakt!

Valentijn
16 juni 2008, 19:22
er worden tussen de 55.000 en 57.000 kaarten verkocht

drap
16 juni 2008, 19:45
Gezien de line-up denk ik toch niet heen te gaan. Er is zo nodig nog minder voor mij dan vorig jaar en kan m'n geld eigenlijk wel beter besteden. Jammer, Lowlands is opzich hartstikke leuk met een hele fijne sfeer. Denk ook niet dat Lowlands nog een jaar met zo'n zwakke line-up moet komen, dat gaat ze echt bezoekers kosten denk ik.

Bl44t44p
18 juni 2008, 12:23
En de beloofde nieuwe namen (hoewel veel daarvan al bekend waren):

Bart Skils , Benga, Che Sudaka, De Jeugd van Tegenwoordig, Does It Offend You, Yeah?, Dorlene Love, El Guincho, Ellen Allien, Fucked up, GEM, Hit Me TV, Jeremy's, Junkie XL, Kissy Sell Out, Kraak & Smaak, Late of the Pier, Laura Marling, Le Le, Lucky Fonz III, Miss Kittin, No Age, Off The Record, Paprika Korps, Pete Philly & Perquisite, Pivot, Santogold, Shinedoe, Slagmålsklubben, Stephen Marley, Textures, The Girls, The Opposites, The Presidents of the USA, White Lies en Tom Baxter

Textures joepie :)

rickert
18 juni 2008, 13:27
Damn, het is niet echt indrukwekkend ofzo....

Herman
18 juni 2008, 14:00
Hmm valt inderdaad nogal tegen, het enige wat ik uit deze lisjt nog echt tof vind is Textures. Nouja, des te meer tijd om gewoon te chillen. :)

Joey Handsome
18 juni 2008, 14:07
Die waren laasts hier om de hoek nog op een festival. Slecht dat ze waren.
Nee, echt boeiend is het niet. Misschien dat er nog wat te stampen valt op Ellen Alien in de avond. Als ik wat aangeschoten ben kan ik me wel op Slagmålsklubben vermaken.

Valentijn
18 juni 2008, 17:08
wat wordt er weer lekker ouderwets gezeurd. Als jullie t niets vinden gaan jullie toch niet? ik ga me wel vermaken daar hoor, geen idee wat ik allemaal ga zien

rickert
18 juni 2008, 21:26
Ik wilde dit jaar voor het eerst gaan omdat ik "normaal" de lineup erg vet vind maar normaal nooit vrij kon krijgen of geen geld had. Dan mag ik het best jammer vinden dat nu de lineup VOOR MIJ een stuk minder interessant/indrukwekkend is:).

Mike McCready
18 juni 2008, 21:41
Voor mij ook niet interessant. De eerste keer in 12 jaar dat ik niet ga...

Valentijn
18 juni 2008, 23:23
t maakt mij allemaal niet zo veel uit hoor, maar hoorde vorig jaar ook veel mensen zeuren over de line-up. Ik heb het toen erg leuk gehad. Ook de sfeer vind ik de laatste 2 jaar weer duidelijk beter dan daarvoor (iets wat meestal niet gebeurt als het 'commercieler' wordt) dus ik klaag niet en loop zometeen gezellig daar rond kijkend welk bandje ik dan weer wil zien

darkrazer
20 juni 2008, 14:16
Nog drie namen, niet hele erge grote, maarja ze lijken me wel leuk:


Woensdag kreeg je al 35 namen voor je kiezen, vandaag komen er nog eens drie bij:

- 'lah la la, lah la la' : The Fratellis
- 'Nu al iedere dag bij Studio Sportzomer : One Night Only
- 'Zelfs m'n kleine teen trilt van de bassen! ': Black Sun Empire

Herman
20 juni 2008, 16:24
The Fratellis zijn dan toch wel weer een band die ik wel toe kan voegen aan de band die ik waarschijnlijk wel even een bezoekje kom brengen..

Joey Handsome
20 juni 2008, 16:37
Jammer toch dat er elke keer maar weer al die Engelse troep wordt over gevlogen... Maar na al het gezeik in dit topic ga ik lekker toch.

darkrazer
20 juni 2008, 23:27
Jammer toch dat er elke keer maar weer al die Engelse troep wordt over gevlogen... Maar na al het gezeik in dit topic ga ik lekker toch.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, tuurlijk is er veel britpop, maar die kunnen gewoon goed muziek maken.

En er zijn ook veel onbekende artiesten van uit alle landen en ook Nederland.
Als ik voor de grote namen ging, was ik dit jaar wel naar Pinkpop gegaan, maar ik vind het juist leuk om onbekende bands te 'ontdekken' en dan een paar jaar later te horen dat ze bekend geworden zijn.

Zoiets had ik ook met de Editors, nog maar twee jaar geleden op pinkpop, in de tent, ze stonden daar zo van wow wat een publiek, en nu staan ze op de mainstage met een vol grasveld! En dan prefereer ik toch de intieme tent!

Jason34
20 juni 2008, 23:47
Op Lowlands gaat het zowat niet eens meer om de lineup, vaak zijn er een heleboel acts onbekend maar toen ik er vorig jaar was en de geweldige sfeer heb geproeft kwam er uit zowat elk tentje leuke muziek. Ben alleen weggelopen bij The Kaiser Chiefs. Wat een kloteband, maar zal wel een kwestie van smaak zijn. Dit jaar ga ik naar Iron Maiden en dat valt precies in het lowlands weekend. Maar ik kan iedereen aanraden om niet al te veel op de line up te letten maar gewoon te gaan voor de geweldige sfeer die er heerst.

Joey Handsome
21 juni 2008, 14:08
Sfeer is inderdaad altijd goed. Daarom ga ik ook.

Op zich heb ik ook niet echt een hekel aan britpop, maar de meeste bands vind ik niet leuk. Doe mij maar Spiritualized of The Verve of iets dergelijks. Om te ontdekken ga ik niet. Ik ken alles al.

Fuhgawz
21 juni 2008, 16:31
Op zich heb ik ook niet echt een hekel aan britpop, maar de meeste bands vind ik niet leuk. Doe mij maar Spiritualized of The Verve of iets dergelijks. Om te ontdekken ga ik niet. Ik ken alles al.

+1 Meeste nieuwe britse bandjes klinken allemaal hetzelfde tegenwoordig en echte uitspringers zijn er maar heeel weinig. Echt onbekende/nieuwe artiesten die nog ontdekt moeten worden vind je op Lowlands toch niet.

drap
21 juni 2008, 16:44
Wow, ik kan echt een hele rits aan Britse bands opnoemen die absoluut niet met elkaar te vergelijken zijn. Het is door van die kutbands zoals bijv. Snow Patrol of Kaizer Chiefs dat men denkt dat er alleen van die flauwe popmuziek uit Groot Brittannie komt. Oké, smaak, ik weet het... Ik houd ook lang niet van alle Britse muziek, maar er komt echt zoveel meer daar vandaan dan een aantal top 40 bandjes. Kijk alleen maar naar Schotland, wat daar de laatste jaren vandaan komt.

Ik sta ook nog steeds in tweestrijd of ik wel of niet heen ga. Enerzijds vind ik de line-up enorm teleurstellend, maar anderzijds zou ik dan met een groepje heen gaan en de sfeer op Lowlands is wel uitstekend. Moeilijk...

Bl44t44p
21 juni 2008, 17:03
Het is trouwens vrijwel uitverkocht nu.

Barkeepert
21 juni 2008, 18:21
Ja, ik kwam om 4 uur bij het GWK hier: Uitverkocht.

Gelukkig heb ik zelf al een kaartje, zou er een voor een vriend halen die moest werken.

Fuhgawz
21 juni 2008, 19:42
Wow, ik kan echt een hele rits aan Britse bands opnoemen die absoluut niet met elkaar te vergelijken zijn. Het is door van die kutbands zoals bijv. Snow Patrol of Kaizer Chiefs dat men denkt dat er alleen van die flauwe popmuziek uit Groot Brittannie komt. Oké, smaak, ik weet het... Ik houd ook lang niet van alle Britse muziek, maar er komt echt zoveel meer daar vandaan dan een aantal top 40 bandjes. Kijk alleen maar naar Schotland, wat daar de laatste jaren vandaan komt.

Ik heb het helemaal niet over Snow Patrol, maar over de HORDES Arctic Monkey/Kooks wannabe's die tegenwoordig uit Engeland komen. Allemaal dezelfde scherpe kutsound en matige songs. Zet voor de gein MTV2 maar eens aan als je dat kunt ontvangen, dan begrijp je wat ik bedoel...

drap
21 juni 2008, 20:01
Ik kan MTV2 ontvangen, maar ik kijk er nooit naar. Wat daar uitgezonden wordt is nu juist ook wat ik bedoel.

Zomaar wat bands uit Groot Brittannie: Muse, Biffy Clyro, Franz Ferdinand, Porcupine Tree, The Zutons, Placebo, enz. Je zult ze niet allemaal kunnen waarderen waarschijnlijk, maar je zult dan toch moeten toegeven dat niet één van die bands op elkaar klinkt. En ook een Arctic Monkeys steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit.

Fuhgawz
22 juni 2008, 14:32
Dude, lees nou eens!! Ik verwijs naar NIEUWE britse bandjes waarvan er veel Arctic Monkeys wannabe's zijn. Het staat er toch echt duidelijk hoor! De bands die jij noemt zijn allemaal al ongeveer 10 jaar succesvol aan de weg aan het timmeren.

Joey Handsome
22 juni 2008, 14:44
Ja inderdaad. Natuurlijk komt er goede muziek uit Engeland. Daar gaat het niet over. Het zijn die disco beat gestijlde jongetjes met hoge stemmetjes hippe MTV2 kolere bandjes. Lowlands pakt er altijd aardig wat van. Als ze nou gewoon My Bloody Valentine geboekt hadden. Zelfs Jesus And Mary Chain tourt weer. Ouwe zakken misschien, maar het is weer even wat anders en ze rocken heus nog wel.

Einzeln
22 juni 2008, 22:23
Ik heb gehoord dat the Presidents of the USA komen. Ook oud maar ik ga toch kijken denk ik.

vincent136
23 juni 2008, 18:18
Uitverkocht!




Lowlands 2008 uitverkocht!
21/06/2008 - Door: Miesjel - Bron: TSN
Gisteren gaf Lowlands al aan nog maar 5000 kaarten over te hebben, vandaag lijkt het dan al zo ver te zijn. Lowlands 2008 is vrijwel uitverkocht! Het is bij Ticketservice niet langer mogelijk kaarten voor Lowlands te bestellen, ook FNAC en Lastminute verkopen geen kaarten meer.

Lowlands geeft aan dat de voorverkoop harder gaat dan ooit tevoren en met namen als N.E.R.D., Killswitch Engage, The Sex Pistols, The Presidents Of The United States Of America, Underworld, dEUS en Dropkick Murphys is dit niet heel verwondelijk.

Wiellem
23 juni 2008, 18:44
Ik snap niet waarom zo veel mensen zo gek zijn van Lowlands, allemaal totaal verschillende muziek en dus verschillende mensen die het soms niet zo goed met elkaar kunnen vinden...

Joey Handsome
23 juni 2008, 18:46
Wat een gelul. Het is juist altijd super gezellig. Ben je er zelf al eens geweest?

Wiellem
23 juni 2008, 18:52
Wat een gelul. Het is juist altijd super gezellig. Ben je er zelf al eens geweest?

Nee maar als ik zo Pinkpop bekeek kan ik toch niet zeggen dat iedereen met elkaar omgaat en het een dolle boel is. Kan goed hoor dat dit bij Lowlands anders is met die gare hippiemuziek ertussen, kan ik verder niet vele over zeggen hoor :P

Bl44t44p
23 juni 2008, 19:02
Uitverkocht!

Daar waren we zaterdag al achtergekomen...

Valentijn
23 juni 2008, 19:25
Nee maar als ik zo Pinkpop bekeek kan ik toch niet zeggen dat iedereen met elkaar omgaat en het een dolle boel is. Kan goed hoor dat dit bij Lowlands anders is met die gare hippiemuziek ertussen, kan ik verder niet vele over zeggen hoor :P

groot verfschil met pinkpop is juist dat er hier gen dagkaarten voor zijn, en mensen dus minder vor 1 band komen maar meer voor t geheel. aar moet zeggen dat ik nog nooit zulke neatieve dingen over pinkpop gehoord heb

maar sfeer is in ieder geval altijd goed in orde op lowlands

maar moet zeggen dat ik niet weet welke bands je met gare hippiemuziek bedoelt

Joey Handsome
23 juni 2008, 19:28
Volgens mij weet hij dat zelf ook niet en lult hij maar wat.

Fuhgawz
23 juni 2008, 19:44
groot verfschil met pinkpop is juist dat er hier gen dagkaarten voor zijn, en mensen dus minder vor 1 band komen maar meer voor t geheel. aar moet zeggen dat ik nog nooit zulke neatieve dingen over pinkpop gehoord heb

maar sfeer is in ieder geval altijd goed in orde op lowlands

maar moet zeggen dat ik niet weet welke bands je met gare hippiemuziek bedoelt

Alles wat niet AC~DC, Van Halen of Guns n Roses is waarschijnlijk. ;) Nee geintje, maar ik moet zeggen dat qua sfeer Lowlands toch niet beter of slechter is dan PinkPop. Ja eikels heb je overal, maar daar trek je je natuurlijk niks van aan.

Einzeln
23 juni 2008, 20:32
Ik snap niet waarom zo veel mensen zo gek zijn van Lowlands, allemaal totaal verschillende muziek en dus verschillende mensen die het soms niet zo goed met elkaar kunnen vinden...

Ik dacht in eerste instantie dat ik een grapje moest maken over het verschil tussen jouw en mijn muzieksmaak, maar toen bedacht ik me dat je waarschijnlijk je studie sociologie afrondt met een scriptie over de EO jongerendag.

SGbanez
24 juni 2008, 14:20
Ja! Misschien is dat meer wat voor je. Hoe kan je in een oordeel vellen over iets waar je nog nooit bent geweest? AC/DC en wat je allemaal zei is allemaal geweldig hoor, maar is echt niet verplicht om de sfeer leuk te maken... :stop:

Sowieso, zelfs met kutmuziek kan het nog gezellig zijn(ok, behalve dan met alle genres met death, terror, core of grind erin)

darkrazer
24 juni 2008, 15:16
Goed nieuws:


Editors op Lowlands / 24-6-2008

Lowlands mag dan wel helemaal uitverkocht, sold out en ausverkauft zijn, aan het programma wordt nog hard gewerkt. Er komen nog flink wat namen bij en vandaag beginnen we met de Editors!

Dit is slechts de eerste in de reeks. Houd de site scherp in de gaten voor meer!

Herman
24 juni 2008, 16:14
Gaaaaf!! Ik vond ze vorig jaar nog niks aan, maar hoe meer ik het ging luisteren hoe toffer ik het vond! Ik baalde ehct al dat ik weg gelopen was bij ze..ik ga er nu zeker heen!

Squier4ever
24 juni 2008, 16:15
ze zijn een beetje te popie jopie geworden en dat merk je goed. jammer vind ik want muzikaal kan ik het zeker wel waarderen.

Azaruc
25 juni 2008, 21:13
Beetje balen dit. Nu is het uitverkocht en zie ik pas bands die ik wel interessant zou vinden...

Nou goed, dan volgend jaar maar weer :(

Ritch
26 juni 2008, 17:09
Pendulum! Iedereen daar naar toe als je die nog niet gehoord hebt. Kicken muziek!

Bl44t44p
26 juni 2008, 17:42
Pendulum! Iedereen daar naar toe als je die nog niet gehoord hebt. Kicken muziek!

En eindelijk met live band dit jaar!

eddyvanbuiten
27 juni 2008, 13:41
kutje, kreeg net te horen dat we dan familieweekend hebben, dus wordt geen lowlands voor mij dit jaar.

pri·o·ri·teit(dev)
1. voorrang
2. (prioriteiten) wat voorrang heeft of krijgt

Wiellem
30 juni 2008, 18:26
Ik dacht in eerste instantie dat ik een grapje moest maken over het verschil tussen jouw en mijn muzieksmaak, maar toen bedacht ik me dat je waarschijnlijk je studie sociologie afrondt met een scriptie over de EO jongerendag.

Ik volg je niet?

Maareh hoeveel man komen er eigenlijk op Lowlands?

Spitfire
30 juni 2008, 18:34
Pendulum! Iedereen daar naar toe als je die nog niet gehoord hebt. Kicken muziek!

Vorige week stonden ze nog hier in Groningen met een DJ-set. Heb me in tijden niet zo vermaakt met dansen kan ik je zeggen :satisfie:

Herman
30 juni 2008, 20:41
Ik volg je niet?

Maareh hoeveel man komen er eigenlijk op Lowlands?
Vorig jaar waren er 56000 man meen ik..

Bassbitch
30 juni 2008, 21:52
Vorige week stonden ze nog hier in Groningen met een DJ-set. Heb me in tijden niet zo vermaakt met dansen kan ik je zeggen :satisfie:

Simplon!! :cheerup:

Wausser
1 juli 2008, 18:41
3 nieuwe namen:

The Rascals
Quiet Village
Police in Dub feat. Ranking Roger

Herman
4 juli 2008, 21:25
En wederom nieuwe namen:

- Cage the Elephant (http://www.lowlands.nl/programme.php?act=641)
- Jaya the Cat (http://www.lowlands.nl/programme.php?act=654)
- The Count & Sinden (http://www.lowlands.nl/programme.php?act=636)
- The Hawkeye And Hoe Band (http://www.lowlands.nl/programme.php?act=655)
- The Pedro Delgados (http://www.lowlands.nl/programme.php?act=653)
- The Walk & Roger Seventytwo (http://www.lowlands.nl/programme.php?act=656)
- Toumast (http://www.lowlands.nl/programme.php?act=657)

Misschien wel leuk om even langs Jaya the Cat en Cage the Elephant te lopen..

Bl44t44p
5 juli 2008, 16:02
Ze zijn wel goed in (voor mij) onbekende namen dit jaar zeg :D

Herman
28 juli 2008, 21:16
Alles staat inmiddels online, incl blokkenschema, en van wat ik echt graag wil zien ook nog eens bijna niks dubbel (op Danko Jones en Textures na.. en The Fratellis lopen ook over in het concert van de Hives, maar dan toch maar Hives denk ik).

Zaterdag word het rustigste dagje, vrijdag het druktst denk ik..
Iedereen tevreden met het blokkenschema?:)

Bl44t44p
28 juli 2008, 21:28
Heb het blokkenschema nog niet uitvoerig bekeken maar eerste indruk was niet echt positief... loopt veel in elkaar over, of in ieder geval meer vorige jaren voor mij. Maarja da's natuurlijk gewoon toeval ;)

Verder zie ik wel als ik daar ben :D

Joey Handsome
28 juli 2008, 21:57
Voor mij loopt er zo goed als niets in elkaar over. Prima dus. Fijn dat er elke avond ook te stampen valt in de Bravo.

darkrazer
1 augustus 2008, 13:00
He jammer ik zie net dat N.E.R.D en de blood red shoes te gelijk zijn en dat nightwish achter NERD zit. Dus dat zal er op uit draaien dat ik maar de helft van de blood red shoes kan zien om vervolgens tijdens NERD naar voren te gaan om nightwish van dicht bij te zien...

Giels
13 augustus 2008, 02:19
Heeft dan niemand er zin in?

Joey Handsome
13 augustus 2008, 11:20
Jawel, maar ik heb nog niets geregeld. Moet zo nog een tent kopen, laarzen, drinken, heel klein beetje eten en m'n tas inpakken enzo.
Wel fijn dat ik met de auto ga en dat er al anderen eerder met de auto gaan en al om 14.00 uur naar binnen mogen in tegenstelling tot de rest. Die gaan dan mijn tent op een relaxte plek opzetten. Hihaaa!

schizo910
13 augustus 2008, 13:11
Veel zwemplezier allemaal!!! Joey, vergeet je je zwembandjes niet om je armpjes te doen? En goed luisteren naar de badmeesters!

Joey Handsome
13 augustus 2008, 13:12
Jij gaat niet? Zouden we even het een en ander recht kunnen zetten!

Grooveyard21
13 augustus 2008, 13:15
ik ga lekker achter 3voor12 tv hangen, biertje dr bij, lekker droog en de kachel aan en je kan heel veel zien.

Herman
13 augustus 2008, 13:27
Goed, het weer is dan wel niet optimaal, maar zolang mijn tent niet wegwaait vind ik het prima. Vanmiddag ook mijn tas inpakken, hopen dat ik alles beetje fatsoenlijk mee krijg.

stoppel
13 augustus 2008, 13:53
Goed, het weer is dan wel niet optimaal, maar zolang mijn tent niet wegwaait vind ik het prima. Vanmiddag ook mijn tas inpakken, hopen dat ik alles beetje fatsoenlijk mee krijg.

valt denk ik allemaal wel mee. Iig voor de zekerheid ff een nieuwe poncho gekocht. De oude heeft LL2006 niet overleefd.

Wat betreft blokkenschema. Ik vind het jammer dat de volgende acts tegelijkertijd zijn

Anouk en Roisin Murphy
MGMT en the Hives
deUS en Simian mobile disco

Al met al valt dat dus allemaal wel mee. ben best blij met lineup en de indeling.

macwilliams
14 augustus 2008, 10:39
Zoveel regen gaat er toch niet vallen als ik de Buienradar mag geloven.
Maar goed, vorig jaar ben ik er geweest ondanks dat ik niet zoveel bands kende.
Mötorhead vond ik helemaal geweldig en dat alleen was het al waard.
Dit jaar zijn Sexpistols, Claw boys claw, dropkick murphys en Killswitch wat ik wil zien.
De tassen zijn gepakt en vanavond om 20:00 uur vertrekken.


Het is wel jammer dat tokio hotel niet komt....http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/sadley.gif



Hahaha wat is dat een enorme kutzooi zeg, als ze dat op m'n begrafenis zouden
draaien kregen ze mij de grond niet eens in. Wat een stelletje jankerige sukkels.
Zie je ze al vooraan staan de fans? Doorgelopen mascara en natte voeten....

Oh mijn god geef eens een zakdoekje wil je :seriousf:

eddyvanbuiten
14 augustus 2008, 12:10
Heeft dan niemand er zin in?

jazeker wel

Herman
14 augustus 2008, 14:01
Zometeen naar ons vertrek punt, daar nog ff zitten, en dan richting Biddinghuizen! Ik heb er zin in, en het weer valt idd nog best mee ;).

schizo910
15 augustus 2008, 10:59
Jij gaat niet? Zouden we even het een en ander recht kunnen zetten!

Nope ik ga niet...

en rechtzetten? Wat wil je rechtzetten en welk leger neem je daarvoor mee?

skabouter
15 augustus 2008, 11:45
kheb besloten niet te gaan, mn ticket is verkocht! maar iedereen die daar zit; veel plezier! en ik duim voor goed weer!

Bassbitch
15 augustus 2008, 12:55
Waarom ga je niet meer dan? (ik ga ook niet hoor, daar niet van)

skabouter
15 augustus 2008, 13:25
gebrek aan zin, kan het geld wat ik overhou goed gebruiken, en kheb al 3 weken actieve vakantie gehad....geen zin om weer doodop te zijn achteraf :)

B_2_the_a
18 augustus 2008, 02:43
ok
paar dagen op tv zitten kijken, tijdens diverse werkzaamheden, naar lowlands op nederland 3...

mijn mening:
- goed kunnen zingen hoef tegenwoordig niet echt meer
- klote gitaargeluid = hip
- welke idioot heeft die idioot achter de knoppen gezet die het geluid voor de tv uitzending doet, jezus was een klote mix, keer op keer!
- contact met het publiek = niet stoer... Je moet egoistisch op het podium staan en de muziek voor jezelf spelen (op enkele, voornamelijk nederlandse, uitzonderingen na)

oftewel:
lowlands was alleen maar goed om met zwaar veel drugs/alcohol te feesten... Voor de muziek moest je er niet echt komen <voor ik mensen op hun tenen trap: er zullen best ook wel goeie acts zijn geweest, maar ik heb ze niet gezien>

Jeroen_TRC
18 augustus 2008, 02:47
Ik was er zelf niet bij maar wat ik op tv gezien heb valt nog best mee hoor!
Amy MacDonald viel me wel vies tegen (erg geforceerd en veeel te vreemd-laag)maar de rest was zo slecht nog niet.

nielsduursma
18 augustus 2008, 03:03
Enige wat ik wel okee vond was Elbow met One Day Like This. Voorderest vond ik het qua bands sowieso niet echt interessant dit jaar. En ik denk dat als je bijv. fan bent van de Sex Pistols en je kan op zo'n festival na weet-ik-hoe-veel-jaar voor het eerst losgaan op je favoriete band het niet zo heel veel uit maakt of de rest van de dag nog interessante bands spelen of het geluid helemaal tip top is.

beruk
18 augustus 2008, 10:52
Waarom ga je niet meer dan? (ik ga ook niet hoor, daar niet van)
Vanwege de beroerde kampeer faciliteiten en de veel te dure horeca.

Baker
18 augustus 2008, 11:16
Amy MacDonald viel me wel vies tegen (erg geforceerd en veeel te vreemd-laag)maar de rest was zo slecht nog niet.

dat was op pinkpop ook al zo

cosmos
18 augustus 2008, 11:47
Vanwege de beroerde kampeer faciliteiten en de veel te dure horeca.

Spijt me zeer, maar dat van die kampeerfaciliteiten vind ik echt bullshit. Ik vond met name de sanitair-voorzieningen dit jaar alleen maar beter geworden. Tuurlijk is het duur, Lowlands is nooit goedkoop geweest, maar then again: wel eens naar een Engels festival geweest? Daar betaal je je helemaal scheel!

Wiellem
18 augustus 2008, 12:43
Ja inderdaad het geluid was wel superkut op tv, ik hoop voor de mensen daar dat ze het een beetje beter deden maar verwacht het niet eigenlijk.

macwilliams
18 augustus 2008, 12:47
Net terug. En het was allemaal de moeite waard, leuke bands en vooral dat ze goed contact zochten met hun publiek was erg leuk. Niks geen arogantie gewoon oogcontact zoeken.

Wat heb ik zoal gezien/gehoord:

korpiklaani.
claw boys claw
volbeat
fucked up
headphone
plain white T's
sex pistols
editors
dropkick murphy's
extince
jeremy's
gogobordelo
anouk
killswitch engage
kooks
amy macdonald
paprika korps
textures

Niet perse in deze volgorde :D

Mike McCready
18 augustus 2008, 17:08
Ik was er zelf niet bij maar wat ik op tv gezien heb valt nog best mee hoor!
Amy MacDonald viel me wel vies tegen (erg geforceerd en veeel te vreemd-laag)maar de rest was zo slecht nog niet.

Amy MacDonald kent een truukje: maak één hit en bouw alle andere liedjes van je debuutalbum op met dezelfde riff, hetzelfde ritme, dezelfde irritante zeezoogdierenstem en je krijgt herkenningsapplaus bij élk nummer...

Baker
18 augustus 2008, 17:17
hoe was de Sex Pistols eigenlijk? Was dat nog zwaar de moeite waard of was het de zoveelste gezapige net-niet reunie tour?

Fuhgawz
18 augustus 2008, 17:45
ok
paar dagen op tv zitten kijken, tijdens diverse werkzaamheden, naar lowlands op nederland 3...

mijn mening:
- goed kunnen zingen hoef tegenwoordig niet echt meer
- klote gitaargeluid = hip
- welke idioot heeft die idioot achter de knoppen gezet die het geluid voor de tv uitzending doet, jezus was een klote mix, keer op keer!
- contact met het publiek = niet stoer... Je moet egoistisch op het podium staan en de muziek voor jezelf spelen (op enkele, voornamelijk nederlandse, uitzonderingen na)

oftewel:
lowlands was alleen maar goed om met zwaar veel drugs/alcohol te feesten... Voor de muziek moest je er niet echt komen <voor ik mensen op hun tenen trap: er zullen best ook wel goeie acts zijn geweest, maar ik heb ze niet gezien>

Nou ja, aan meningen van mensen die er niet eens waren hecht ik eigenlijk geen waarde... :stop:


hoe was de Sex Pistols eigenlijk? Was dat nog zwaar de moeite waard of was het de zoveelste gezapige net-niet reunie tour?

Wat betreft de Sex Pistols: Het was een leuke rock n roll show. De Pistols zelfs zijn inmiddels oud, bol, grijs en totaal niet punk meer. Maar dat wil niet zeggen dat het een slecht optreden was! Het geluid was een stuk dikker/strakker dan je van CD gewend bent en Johnny Rotten kan een behoorlijk pot zeveren en leuke houterige dansjes doen en iedereen kan de bekende klassiekers gewoon lekker meezingen. Jammer dat het veel te laat begon. Maar ja, als je maar zo weinig eigen materiaal hebt moet je de tijd wel opvullen met zeveren en te laat komen. ;) Samengevat: niet punk maar ook niet slecht! Gewoon... leuk!

Hoogtepunten (in chronologische volgorde) waren wat mij betreft:
1) Infadels, vette party!! ECHT vette party!! De gitarist werd die dag 30 en dat werd zowel op als naast het podium gevierd.
2) NERD, ook vette party! Die Pharrell is echt een top frontman! Jammer was dat het geluid op de plek wat ik stond nogal slecht was (je kon de instrumenten nauwelijks onderscheiden) maar dat kon het feest echt niet drukken!
3) Gutter Twins, Lanegan blijft gewoon een garantie voor kwaliteit. Superstrak!! Jammer dat het gelijk met Underworld was.
4) the Hives, lekkere show, kreeg het publiek goed mee en speelden gewoon twee nummers extra ook al zat de tijd er al op. Dit soort enthousiasme zouden meer artiesten mogen vertonen.
5) dEUS, gewoon GOED! Strakke sound en beste dEUS lineup sinds tijden. De nieuwe versie van Suds & Soda die ze speelden was echt top. Beste losse nummer dat ik heb gehoord dit jaar.

Dieptepunten:
Volbeat: inspiratieloos, the Breeders: saaaaaaai, We Are Scientists: futloos en gewoon blaaah.

Valentijn
18 augustus 2008, 17:56
ok
paar dagen op tv zitten kijken, tijdens diverse werkzaamheden, naar lowlands op nederland 3...

mijn mening:
- goed kunnen zingen hoef tegenwoordig niet echt meer
- klote gitaargeluid = hip
- welke idioot heeft die idioot achter de knoppen gezet die het geluid voor de tv uitzending doet, jezus was een klote mix, keer op keer!
- contact met het publiek = niet stoer... Je moet egoistisch op het podium staan en de muziek voor jezelf spelen (op enkele, voornamelijk nederlandse, uitzonderingen na)

oftewel:
lowlands was alleen maar goed om met zwaar veel drugs/alcohol te feesten... Voor de muziek moest je er niet echt komen <voor ik mensen op hun tenen trap: er zullen best ook wel goeie acts zijn geweest, maar ik heb ze niet gezien>

ben je wel eens zelf daar geweest?
vorig jaar ben ik bij geen een band geweest die uitgezonden is. er zijn dan ook 150 acts waarvan er 15? uitgezonden worden.

vind t wel een erg sterke mening op het festival gericht als je alleen maar thuis achter de tv gezeten hebt

en sex pistols zijn precies wat je er van verwacht... nog steeds vrij slechte simpele punk die nog steeds t zelde doen alleen wat ouder zijn... ze krijgen dus weer fantastische recensies

macwilliams
18 augustus 2008, 18:47
Het geluid bij sexpistols klopte niet. Te mooi en te strak, goeie punk klinkt als een volle glascontainer die van een berg stuitert.

Volbeat is gewoon lekkere R&R niet meer niet minder. Goed en leuk gebrachte muziek. Orgineel zijn is zo overgewaardeerd!!
Net als individualisten, zo apart willen zijn dat het gewoonweg ordinair is.

Iemand nog headphones gezien?

robert-gitarist
18 augustus 2008, 18:53
goeie punk klinkt als een volle glascontainer die van een berg stuitert.

Hahaha! danku voor de nieuwe sig!

B_2_the_a
18 augustus 2008, 19:06
ben je wel eens zelf daar geweest?
vorig jaar ben ik bij geen een band geweest die uitgezonden is. er zijn dan ook 150 acts waarvan er 15? uitgezonden worden.

vind t wel een erg sterke mening op het festival gericht als je alleen maar thuis achter de tv gezeten hebt

en sex pistols zijn precies wat je er van verwacht... nog steeds vrij slechte simpele punk die nog steeds t zelde doen alleen wat ouder zijn... ze krijgen dus weer fantastische recensies


heb je wel gelezen wat ik allemaal heb geschreven, dat mijn oordeel gebaseerd was op de bands die ik heb gezien op tv...

macwilliams
18 augustus 2008, 19:16
Hahaha! danku voor de nieuwe sig! :D :punk:

Giels
18 augustus 2008, 19:55
Iemand nog headphones gezien?
Jawel! Ik zelf vond het een erg leuk bandje, maar op 3voor12 zijn ze flink afgebrand.

macwilliams
18 augustus 2008, 20:00
Jawel! Ik zelf vond het een erg leuk bandje, maar op 3voor12 zijn ze flink afgebrand.
Oh? Das jammer zeg heb je een linkje?

Het was totaal niet mijn muziek maar ik begreep het wel. En dat is al heel wat.

Giels
18 augustus 2008, 20:03
Klikklikklik (http://3voor12.vpro.nl/3voor12/festivals/news/full.jsp?portal=2534202&event=39783343&news=39904652&type=-1)

Een beetje een nare recensie wel

macwilliams
18 augustus 2008, 20:08
Klikklikklik (http://3voor12.vpro.nl/3voor12/festivals/news/full.jsp?portal=2534202&event=39783343&news=39904652&type=-1)

Een beetje een nare recensie wel

Geschreven door fiona fortuin.... Nee das dan zeker wel grappig.
Wat een ongelofelijke trut zeg, vind het inhoudsloos gewouwel
wat ze zegt.

Belgen hebben andere humor.

Valentijn
18 augustus 2008, 20:18
heb je wel gelezen wat ik allemaal heb geschreven, dat mijn oordeel gebaseerd was op de bands die ik heb gezien op tv...

zoals je kan lezen weet ik dat je er niet geweest bent, ik verbaas me er alleen over dat je zo'n sterke mening op kan bouwen terwijl je weet dat je maar een heel klein deel meegekregen hebt. (uit jouw reactie lijkt het alsof het goede deel de uitzondering was)

darkrazer
18 augustus 2008, 21:34
Oké mijn bevindingen:

Hoogte punten:

- De applaus om niets show!! Echt geniaal. Lowlands heeft nu het wereld record polonaise lopen en "hoofd schouders knie en teen". Echt ik heb me helemaal kapot gelachen.

- Nightwish. Veel mensen kunnen alleen maar zeuren over de nieuwe zangeres, maar de show was strak en heerlijk.

- Korpiklaani. Feesten!!!

- Editors. Ik stond helemaal vooraan, en ze maakte een hele degelijke indruk op me. Leuk dat liedje met die akoestische gitaar. Was dat nu een nieuw nummer of een cover?

Diepte punten:

-Underworld. Veel mensen en vonden het fantastisch. Ik vond het ongeïnspireerde bagger. werkelijk waar. Drie ouwe dakgootidioten die met een mengtafel staan te spelen. En wat deed hij in vredesnaam met die gitaar? Op de brandstapel mogen ze.

Herman
18 augustus 2008, 21:52
Ik heb het ook super naar mn zin gehad.. volgende bands heb ik gezien:
The Kooks
Editors
The Wombats
Pigeon Detectives
dEUS
Anouk
The Hives
Franz Ferdinand
Blood Red Shoes
We Are Scientists
Textures
Dropkick Murphys
The Rascals
Danko Jones

Ik vond het geluid in sommige tenten (metname de Alpha) wel triest soms, metname bij de Dropkick Murphys en de Pigeon Detectives vond ik het erg slecht.

Verder vond ik bijna al de acts die ik zag prima spelen eigenlijk, af en toe rammelde ergens wel eens wat, maar het viel me over het algemeen erg mee.

Hoogtepunten:
- The Wombats: Feest, lekker veel springen en meebrullen. Die band staat als een huis en die koortjes vullen alles lekker aan.
- The Hives: Wederom feest, het mag dan wat een patser zijn die zanger, maar god wat was dat een stoere band..ik heb een uur lang staan springen! Een ras echte liveband!
- Franz Ferdinand: Goeie band! Wisten ook prima hoe ze de Alpha mee moesten krijgen en vond de muziek super stoer.
- The Kooks: Beter dan verwacht, prima show neer gezet. Ik blijf het onzin vinden dat het neergezet word als zo'n meisjes-band. Wat mij betreft maken ze prima pop/rock liedjes die lekker in het gehoor liggen. Wel minder goed met het publiek dan de bovenstaande bands imo.
- Anouk: Eeeeerg goeie band! Heb genoten hier.

Ietwat tegenvaller vond ik eigenlijk alleen de Dropkick Murphys, en dat kwam mede door de setlijst en het slechte geluid. Verder alsnog prima vermaakt!

En ondanks dat ik de Editors ook echt super vond, weet ik niet of dat perse de beste band was om af te sluiten. Ze hebben het erg goed gedaan, maar ik denk dat ik net zo lief een andere band had gehad die nog echt even knalde voor de laatste keer. Editors is imo meer luister muziek (ondanks dat daar ook een paar keer de tent op uit hun dak ging). Verder niets af t e dingen op hun show!
Volgend jaar gezellig weer!!

drap
18 augustus 2008, 22:17
Amy MacDonald kent een truukje: maak één hit en bouw alle andere liedjes van je debuutalbum op met dezelfde riff, hetzelfde ritme, dezelfde irritante zeezoogdierenstem en je krijgt herkenningsapplaus bij élk nummer...

Volgens mij moet hier iemand het album eens gaan luisteren...

eddyvanbuiten
18 augustus 2008, 22:47
- The Hives: Wederom feest, het mag dan wat een patser zijn die zanger, maar god wat was dat een stoere band..ik heb een uur lang staan springen! Een ras echte liveband!
En ondanks dat ik de Editors ook echt super vond, weet ik niet of dat perse de beste band was om af te sluiten.

inderdaad!!!!!! ik vond The Hives het hoogtepunt van Lowlands, wat een energie/show/nummers die gasten. en de Editors, ik ben na 3 nummers weggelopen, echt geen festival afsluiter... (net als Tool vorig jaar trouwens, ook geen afsluiter)

Valentijn
18 augustus 2008, 22:59
Sigur Ros en the Roots waren allebij afsluitwaardig voor waar ze speelden. misschien geen grote festivalafsluiters, maar allebij erg goede shows. Moet wel zeggen dat ik geen groot stuk van the Roots heb gezien omdat ik Sigur Ros afgeluisterd heb.

Ik moet trouwens zeggen dat veel bands die ik gezien heb juist echt erg goed geluid hadden (Thrice, Sigur Ros, Textures, Jaya the Cat om er een paar te noemen)

Axelll
18 augustus 2008, 23:07
Mijn hoogtepunten waren (qua muzike):
Met stipt op nummer 1: Blood Red Shoes, ik vond het echt geniaal. Met zn tweeen zon bak herrie echt heerlijk. Jammer genoeg heb ik Danko Jones wel gemist maar je kan niet alles hebben.
Daarnaast waren The Hives ook geweldig, evenals The Kooks, the Infadels, Does it Offend you yeah? (bruutste pit van heel lowlands daaro), Editors, Pigeon Detectives en nog vast veel meer. Pluspunten waren ook het heerlijke stampwerk savonds in de bravo, het eten, de vuilnisbakken races en de bouw van een eigen vuilnis dorp (omdat je soms wel eens vier uur wacht op een lift.
Minpunten qua muziek: Jamie Lidell (echt een enorme teleurstelling) en The Wombats. De rest ben ik zo goed als vergeten maar dat ligt weer aan andere dingen ben ik bang.

Al met al was mijn lowlands zeer geslaagd!

Herman
18 augustus 2008, 23:25
Ho, m'n pc op de hobbel..

Herman
18 augustus 2008, 23:26
Ik moet trouwens zeggen dat veel bands die ik gezien heb juist echt erg goed geluid hadden (Thrice, Sigur Ros, Textures, Jaya the Cat om er een paar te noemen)

Textures was inderdaad erg goed! Ook die lichtshow bij ze vond ik te gek! En tering, dat ging ook een partij hard! :D

Mike McCready
18 augustus 2008, 23:50
Volgens mij moet hier iemand het album eens gaan luisteren...
Hehe, is absoluut niet mijn muziek en heb het album ook nog nooit gehoord en ook helemaal geen behoefte daar aan. Bedoeling was om het als quote neer te zetten (las ik ergens in een recensie van Pukkelpop). Vond het wel grappig, maar dat quoten heeft dus niet gewerkt.

drap
18 augustus 2008, 23:54
Hehe, is absoluut niet mijn muziek en heb het album ook nog nooit gehoord en ook helemaal geen behoefte daar aan. Bedoeling was om het als quote neer te zetten (las ik ergens in een recensie van Pukkelpop). Vond het wel grappig, maar dat quoten heeft dus niet gewerkt.

Ah, op die fiets, dan snap ik je :satisfie: Toevallig dat ik net vanavond dat album twee keer heb beluisterd en het verbaasde me eigenlijk dat het een vrij breed album is. Tuurlijk heeft ze een bepaalde formule, dat hoor je ook duidelijk terug, maar daarnaast staan er toch erg verrassende nummers op. Viel me niks tegen! :)

Valentijn
19 augustus 2008, 00:02
maar ook wel grappig dan dat de recensist (aangezien het hier dus een quote van is) er van uitgaat dat dat liedje er eerder was dan de rest van het album en het album vanwege het succes van dat ene liedje de rest er op heeft aangepast...

grayfink
19 augustus 2008, 00:03
Ah, op die fiets, dan snap ik je :satisfie: Toevallig dat ik net vanavond dat album twee keer heb beluisterd en het verbaasde me eigenlijk dat het een vrij breed album is. Tuurlijk heeft ze een bepaalde formule, dat hoor je ook duidelijk terug, maar daarnaast staan er toch erg verrassende nummers op. Viel me niks tegen! :)
Drap is verliefd :)

http://www.rjgeib.com/thoughts/true-love/falling-in-love.jpg

drap
19 augustus 2008, 00:19
Shure! :D Haha, nee, dat niet, maar ik vind het wel een leuke meid inderdaad. En muzikaal ook gewoon een aangename verrassing, maar dat komt misschien ook wel door haar uitstraling.

Wausser
19 augustus 2008, 00:26
Iemand het door-de-boompjes-springen bij de Lima nog gezien? geniaal gewoon :seriousf:

Rude Perception
19 augustus 2008, 01:14
Hoogtepunten:
- Anouk: Eeeeerg goeie band! Heb genoten hier.

Ietwat tegenvaller vond ik eigenlijk alleen de Dropkick Murphys, en dat kwam mede door de setlijst en het slechte geluid. Verder alsnog prima vermaakt!


Anouk haar nieuwe album vind ik dus echt kut, en aan het publiek te merken vonden meer mensen dat, alleen bij haar oude nummers werd het echt gezellig.

Dropkick Murphy's daaretnegen waren dus echt wel één groot feest. Geluid was niet goed, maar met oordoppen was het allemaal een stuk beter te doen. De energie die zo'n concert nodig had kwam compleet over.

Grooveyard21
19 augustus 2008, 12:20
ik heb lowlands 3 dagen op 3voor12 tv gevolgt, niet alles gezien maar wie wel.

Hoogtepunten: Elbow, Sigur Ros.

Dieptepunten: Nightwish (erg vals) en The Sex Pistols (tja).

Herman
19 augustus 2008, 13:40
Wat me ook opviel trouwens is dat Lowlands soms wel verdomd slecht is in de maat klappen! :D

Valentijn
19 augustus 2008, 15:19
ik heb heel veel concerten gezien de afgelopen jaren... en ik ben bnag dat dat klappen niet aan t lowlands publiek ligt, en waarschijnlijk ook niet goed gaat komen :)

Joey Handsome
19 augustus 2008, 16:46
Jezus ik voel me er nog gaar van. Ik heb het op bepaalde manieren misschien ook een beetje overdreven.

Wat vond ik erg goed?

Gutter Twins vond ik echt helemaal het einde. Wat kunnen die Dulli en die Lanegan een partij zingen zeg. Vooral die ballad aan het eind was vet.

Danko Jones, zag hem voor de vierde keer, maar wat een feest was het weer. Geluid was prima waar ik stond.

Ik vond sowieso het geluid over het algemeen best goed.

Modeselektor was ook erg vet en Sven Väth wat daarna kwam. Al is m'n beeld daar wat troebel vond omdat ik daar met een strakke bek rond liep.

Fuck Buttons vond ik ook erg goed. Lekker naar de drone kant toe neigend.

Sigur Ros vond ik echt kut al lag dat niet echt aan hoe ze speelden. Het deed het voor mij gewoon niet, niet mijn ding. Daarom maar naar Roots geweest. Dat vond ik echt wel goed.

Breeders waren zo kut als dat ze jaren geleden goed waren. Kwam echt niet van de grond. Echt raar, compleet verneukt was het.

Sex Pistols werd ik gewoon niet goed van. Stelletje klootzakken...

Wat ik hier last over het eten en de sanitaire faciliteiten. Beide zijn gewoon echt heel goed op Lowlands. Je kunt kiezen uit ik weet niet hoeveel soorten eten en het smaakt allemaal goed.
Wel eens naar een buitenlands Festival geweest? Ga maar eens op Hurricane kijken, dan piep je wel anders. Of op Werchter, haalt het niet bij Lowlands.

Al met al een hele vette tijd gehad en met veel mensen gelachen.

rickert
19 augustus 2008, 17:18
ik heb heel veel concerten gezien de afgelopen jaren... en ik ben bnag dat dat klappen niet aan t lowlands publiek ligt, en waarschijnlijk ook niet goed gaat komen :)
Thhhhering dat is echt niet normaal inderdaad:D Bij de peppers zei Frusciante er zelfs wat van toen in Nijmegen:D Nederland is daar niet echt goe in.

Joey Handsome
19 augustus 2008, 17:23
Tja er zit vaak ook een vertraging tussen wat men vooraan hoort en wat men achteraan hoort. Dan wordt het sowieso lastig in de maat te klappen.

rickert
19 augustus 2008, 17:39
Ik vind klappen sowieso gay. Ik geef ze liever! (grapje).

Mike McCready
19 augustus 2008, 19:26
Ik vind klappen sowieso gay. Ik geef ze liever! (grapje).
Inderdaad. Ik klap bij mijn meest favoriete band als ik vooraan sta nog niet eens mee. Klappen is echt zo'n onzin...

macwilliams
20 augustus 2008, 00:25
Klapvee suckt en brengt de muziek voledig om zeep. Alsof je bij een of andere slagerfestival zit met danny cristaan. Lekker Meeklappen op de sex pistols of Fucked UP, Daar word je toch gewoon triest van.

Moet maar weer eens naar slayer ofzo, kijken of ik het daar kan introduceren.
Meeklappen op reign in blood http://cache2.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_cheer.gifhttp://cache2.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_cheer.gifhttp://cache2.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_cheer.gif

Einzeln
20 augustus 2008, 09:50
Ik heb dit jaar of absoluut verkeerde keuzen gemaakt, of dit was de slechtse editie allertijden.

Joey Handsome
20 augustus 2008, 12:08
Denk het eerste, want ik ben echt helemaal uit m'n dak gegaan.

eddyvanbuiten
20 augustus 2008, 12:55
Ik heb dit jaar of absoluut verkeerde keuzen gemaakt, of dit was de slechtse editie allertijden.

laat me raden; dan heb je de Hives en Anouk vast niet gezien, en de Sex Pistols en de Editors wel?

Fuhgawz
20 augustus 2008, 13:11
Gutter Twins vond ik echt helemaal het einde. Wat kunnen die Dulli en die Lanegan een partij zingen zeg. Vooral die ballad aan het eind was vet.

Danko Jones, zag hem voor de vierde keer, maar wat een feest was het weer. Geluid was prima waar ik stond.

Breeders waren zo kut als dat ze jaren geleden goed waren. Kwam echt niet van de grond. Echt raar, compleet verneukt was het.

Wat ik hier last over het eten en de sanitaire faciliteiten. Beide zijn gewoon echt heel goed op Lowlands. Je kunt kiezen uit ik weet niet hoeveel soorten eten en het smaakt allemaal goed.

Al met al een hele vette tijd gehad en met veel mensen gelachen.

Helemaal mee eens!! Sanitaire voorzieningen op Lowlands zijn de absolute top vergeleken met andere festivals! Eten is ook prima, vooral de hamburgers zijn erg lekker.
Wat ik wel echt jammer vind aan Lowlands is dat het allemaal persé in tenten moet en die tenten altijd zo snel vol staan waardoor je er echt snel bij moet zijn wil je een beetje goed zien, want buiten de tent (behalve de Alpha dan) maak je er echt helemaal niks van mee. Vooral als je zelf niet echt lang bent is dit lastig.

Einzeln
20 augustus 2008, 15:51
laat me raden; dan heb je de Hives en Anouk vast niet gezien, en de Sex Pistols en de Editors wel?
Geen van allen!

Joey Handsome
20 augustus 2008, 16:09
Anouk is wel het laatste wat ik daar zou gaan zien...

Herman
20 augustus 2008, 16:17
laat me raden; dan heb je de Hives en Anouk vast niet gezien, en de Sex Pistols en de Editors wel?

Ik vond de Editors toch zeker niet slecht hoor. Het is niet perse een band om compleet op uit je plaat te gaan, maar dat maakt hun muziek niet minder.

Wausser
20 augustus 2008, 18:44
Ik vond ze live beter dan op de CD, ik kan dat geluid van de zanger gewoon niet uitstaan, live was het veel beter te pruimen

Fuhgawz
20 augustus 2008, 19:01
Anouk is wel het laatste wat ik daar zou gaan zien...
+1 arrogant kreng..

Mike McCready
20 augustus 2008, 21:14
Iemand Pivot, The Flaming Lips, Foals of The Gutter Twins nog gezien?
Waren zo'n beetje mijn hoogtepunten op Pukkelpop (en nog wat andere acts die niet op Lowlands stonden). Ben benieuwd hoe deze groepen waren op Lowlands...

Einzeln
20 augustus 2008, 21:17
Ik ga de alpha het liefst uit de weg, en hoop verrassingen te treffen in lima, charlie en india. Viel allemaal een beetje tegen. Triggerfinger was leuk. Maar ik had wel graag foals gezien. Blood red shoes, infadels, vielen wat tegen. Claw boys claw klonk goed vanuit de thee tuin. Al het vrolijke Balkan gedoe werkt wel als je zin hebt in een feestje maar het beklijft niet. Deus en Breeders vielen zwaar tegen. Ik houdt blijkbaar allen van oude Deus. Ting tings was leuk, maar toch vooral een tapeact.The presidents waren ook leuk, maar dat is oude meuk. Lykki ly was geil. Jamie Lydell vond ik zeer vermakelijk! Ik houd wel van dat gefriek met een looper. Flaming lips kakte voor mij na de spectaculaire opening in dus daar ben ik weggegaan. Gutter twins heb ik 2 jaar gelden gezien maar toen heette ze twilight singers. Dat rockte wel maar ik kan die rokende dullie niet goed hebben. Enfin ik heb wel een leuk feestje gehad. Maar ik wil gewoon een goede top 5 met hoogte punten kunnen maken en daar kom ik niet aan.

Fuhgawz
21 augustus 2008, 02:06
Sjezus Nico, je hebt ook een erg specifieke smaak als je alles zo tegenviel zeg! Heb je uberhaupt iets gezien wat je beviel?

El Capitain
21 augustus 2008, 16:26
Iemand Pivot, The Flaming Lips, Foals of The Gutter Twins nog gezien?
Waren zo'n beetje mijn hoogtepunten op Pukkelpop (en nog wat andere acts die niet op Lowlands stonden). Ben benieuwd hoe deze groepen waren op Lowlands...

Pivot! In de X-ray (kleine tent/schuur)!
Wat een vet optreden was dat zeg!

Mike McCready
21 augustus 2008, 21:31
Pivot! In de X-ray (kleine tent/schuur)!
Wat een vet optreden was dat zeg!
Kijk! Die heeft Nico waarschijnlijk gemist... Die drummer is echt ziekelijk! Steeds als je denkt dat ie de tel kwijt is, blijkt ie toch weer met een of andere maatsoort bezig te zijn om vervolgens de draad weer feilloos op te pakken...

Joey Handsome
21 augustus 2008, 23:32
Sowieso ben ik vaak in de X-ray geweest. Leuke dingen waren daar bezig. Evenals in de Bravo, maar dat zijn vast tenten waar menig gitaarnettertje zijn kop niet durft te schouwen.

Einzeln
22 augustus 2008, 11:19
Kijk! Die heeft Nico waarschijnlijk gemist... Die drummer is echt ziekelijk! Steeds als je denkt dat ie de tel kwijt is, blijkt ie toch weer met een of andere maatsoort bezig te zijn om vervolgens de draad weer feilloos op te pakken...

Speelde foals wel op pukkelpop? Bij lowlands hadden ze afgezegd! In plaats daarvan triggerfinger.

Einzeln
22 augustus 2008, 11:21
Sowieso ben ik vaak in de X-ray geweest. Leuke dingen waren daar bezig. Evenals in de Bravo, maar dat zijn vast tenten waar menig gitaarnettertje zijn kop niet durft te schouwen.

Ik heb inderdaad niets gezien uit x-ray. Toch voel ik me niet helemaal aangesproken. Ik houd wel van electronica.

Mike McCready
22 augustus 2008, 20:03
Speelde foals wel op pukkelpop? Bij lowlands hadden ze afgezegd! In plaats daarvan triggerfinger.
Ja, speelden wel op Pukkelpop. Had ze eerder dit jaar al gezien op Polsslag (ook in Hasselt). Twee keer overtuigend optreden!

sjoerd5
6 september 2008, 20:24
Zo, deze kakt nou alweer naar beneden.
Nouja beter laat dan nooit.

Van wat ik gezien/gehoord heb op radio en teevee was echt de jeugd van tegenwoordig het hoogtepunt, wat een feest.
Veder leuke dingen gehoord van the ting tings en Ifadels.