PDA

View Full Version : standaard voor Vox AC30CC1



Harry
20 maart 2008, 16:46
beste AC30 gebruikers, ik zoek een standaard om mijn nieuwe aanwinst iets schuin en omhoog te zetten. Nu had ik er nog een liggen, maar bij deze bleek de stang precies op de plek te zitten waar ik het netsnoer en de voetschakelaar inprik. Wie gebruikt er een standaard, en welke is dit?

jonesd
20 maart 2008, 17:37
Er bestaan hele mooie standaards voor een ac30:

http://www.voxshowroom.com/ct/amp/uk/ac30.gif

Ik weet alleen niet waar je die kan krijgen...

Zelf heb ik geen standaard maar wel beamblockers. Dan kan je de amp gewoon op de grond laten staan.

mcannegieter
20 maart 2008, 18:25
Deze gebruik ik voor mn Peavey Classic 30. Werkt super en is goedkoop.

http://www.thomann.de/nl/millenium_as2001.htm

humbucker
20 maart 2008, 18:30
ik vind persoonlijk dat die er toch maar iel uit ziet. Stel je voor dat je AC30 tegen de grond flikkert!! Zou zonde zijn !!!!!

Mitch
20 maart 2008, 19:05
Zelf heb ik geen standaard maar wel beamblockers. Dan kan je de amp gewoon op de grond laten staan.
Exact. Stuk praktischer en het werkt prima.

Harry
20 maart 2008, 20:42
ik vind dat standaartje er best goed uitzien. Maar beamblockers? Nou ja, als jullie het zeggen zal het wel. Is dat ding makkelijk aan te brengen in die Vox?

JohnLord
20 maart 2008, 20:49
Ja, twee speakerboutjes los, beamblocker erop en boutjes weer vast, dat is alles.

Mitch
20 maart 2008, 21:16
Maar beamblockers? Nou ja, als jullie het zeggen zal het wel.
Serieus Harry, ik zet mijn open back 1x12 nooit meer ergens op en ik heb ook nooit meer de behoefte.

Harry
20 maart 2008, 23:03
jij hebt toch ook een AC330CC1? Heb je er toevallig een foto van? Het lijkt me nogal lelijk als ik er zo aan denk.

@ JohnLord: hoe kom je bij de speaker, de voorkant eraf of de achterkant?

Rude Perception
21 maart 2008, 01:10
http://www.palmbreweries.com/content/images/Krat%20Palm%20Spe.jpg
Ideaal........

Lenweë Míriel
21 maart 2008, 09:25
http://www.palmbreweries.com/content/images/Krat%20Palm%20Spe.jpg
Ideaal........

x2 wel he. En op de zijkant zetten natuurlijk, want je moet er wel makkelijk bij kunnen. :blast:

mcannegieter
21 maart 2008, 10:59
Ik heb nu een aantal keer met die standaard opgetreden en nooit een probleem mee gehad. Het ziet er allemaal superstevig uit en netjes afgewerkt.

Kim Wilson
21 maart 2008, 11:14
ik vind persoonlijk dat die er toch maar iel uit ziet. Stel je voor dat je AC30 tegen de grond flikkert!! Zou zonde zijn !!!!!
Iel!? :o

Welke standaard heb je het over? Dat ding van Thomann? Die ziet er echt wel degelijk uit, hoor. Mooi dikke profielen, poten ver uit elkaar, niks aan de hand. :)

Harry
21 maart 2008, 12:03
ik twijfel tussen de beamblocker en die standaard. Bij de bb moet ik gaan sleutelen, en ik heb geen zin in de toestanden die ik tegenkwam in de betreffende topics over baffles en gleuven en niet passen enzo. Daarentegen hoef ik dan geen standaard mee te slepen. @MCannegieter, tot hoe laag kun je die standaard instellen? Ik wil die Vox niet recht in mijn oor, want dat ding moet hard!!

RiffMeister
21 maart 2008, 12:35
Misschien stomme opmerkingen mijnerzijds, maar waarom laat je geen flightcase voor die amp maken, dan kan je je versterker gewoon daarop zetten als je moet spelen én je hebt een goed en stevig vervoersmiddel. Twee vliegen een versterker ofziets :dance:

Harry
21 maart 2008, 13:48
ook geen verkeerd idee, maar dat wordt te groot voor in de auto. Wij moeten het met een paar personenauto's doen en dan wordt zo'n kist wel erg groot. Iemand nog tips over de beamblockers?

Lexvandoef
21 maart 2008, 14:18
Ik denk dat een extra standaard meenemen meer ruimte in neemt dan een fligthcase om je amp heen.

Over die beamblockers, ik heb ze in Nielsje cab gehoord, eerst zonder en toen met, wat een verschil. Het geluid is met de beamblockers idd veel beter gespreid, overal hoor je als het ware meer van jezelf.

mcannegieter
21 maart 2008, 14:22
Het kan redelijk laag, als je de poten verder uit elkaar zet dan komt ie vanzelf lager te staan. Ik heb de versterker altijd naar me toe gedraaid staan, schuin dus. Hierdoor hoor ik mezelf echt perfect, ook als ik direct naar de drummer sta (kleine podia enzo...:S).

Je amp staat op ongeveer heuphoogte denk ik, mss iets hoger. Je kan m ook gewoon bestellen, is geen geld en terugsturen kan altijd.

Groeten,

Maarten

jonesd
21 maart 2008, 14:29
Ik heb de beamblockers zelf in mijn ac30 geplaatst en dit was op 10 minuten geregeld. Geen enkel probleem tegengekomen...

Mitch
21 maart 2008, 19:03
Geen vrees voor technische toestanden Harry, zelfs ik kon het :nervous:
Sommige speakers hebben niet te veel kurk of schuimrubber om in te deuken dus een enkele keer kan het wel eens dat het allemaal stabieler zit als er in de baffle iets ruimte wordt gefreesd voor de BB, maar meestal is dit helemaal niet nodig.
Ik heb overigens geen CC1, maar een gepimpt JTM 1x12 cab voor onder een top.

Harry
23 maart 2008, 15:05
okee, ik denk er nog even over na. Bedankt voor de tips!!