PDA

View Full Version : geruis!! bij nieuwe jvm410h met esa stilleto cab



classicrooock
20 maart 2008, 15:11
:???: heb 2degane gelede mijn jvm 410 h en mesa stilleto cab gekocht maar nu valt het me op dat er een geruis is op de 2 drive kanalen hoe komt dit ?? en hoe kan ik het verhelpen op de 2 clean kanalen is er geen geruis

pannekoek
20 maart 2008, 15:12
:???: heb 2degane gelede mijn jvm 410 h en mesa stilleto cab gekocht maar nu valt het me op dat er een geruis is op de 2 drive kanalen hoe komt dit ?? en hoe kan ik het verhelpen op de 2 clean kanalen is er geen geruis


ligt aan je gain denk ik, is de ruis er ook als je je gitaarvolume dichtdraait?

Izegrim
20 maart 2008, 15:13
Dat is normaal bij drive channels. Je kunt minder gain gebruiken of een noise gat of hush.

classicrooock
20 maart 2008, 15:16
Dat is normaal bij drive channels. Je kunt minder gain gebruiken of een noise gat of hush.
dang, gaat weer geld koste wat kost zo'n noise gate?

classicrooock
20 maart 2008, 15:17
ligt aan je gain denk ik, is de ruis er ook als je je gitaarvolume dichtdraait?
ja er is ook ruis met gitaar dicht als ik treshold gebruik mer boss me50 word het al minder maar opo hoog volume is het redelijk erg

pannekoek
20 maart 2008, 15:19
ja er is ook ruis met gitaar dicht als ik treshold gebruik mer boss me50 word het al minder maar opo hoog volume is het redelijk erg
en is er ruis als je de gain dichtdraaid?

Rutger
20 maart 2008, 15:21
Ik zeg: wen eraan. Ruis hoort bij gain, daar heeft iedereen last van. Een noisgate o.i.d. is niet zaligmakend (ik vind t kut werken i.i.g.)

classicrooock
20 maart 2008, 15:21
en is er ruis als je de gain dichtdraaid?
neen geen ruis maar ook geen gain hmmm niet eerlijk :angry:

Luke-wannabe
20 maart 2008, 15:22
Ruis met gain is standaard. Alles word versterkt met overdrive, dus ruis ook. Een overdrive zonder ruis is onnatuurlijk voor mij.

classicrooock
20 maart 2008, 15:25
Ruis met gain is standaard. Alles word versterkt met overdrive, dus ruis ook. Een overdrive zonder ruis is onnatuurlijk voor mij.
ook harde ruis?? als hij half open staat is het gewoonnveel te hard
hoorbaar vind ik

Luke-wannabe
20 maart 2008, 15:27
Filmpje van maken?

humbucker
20 maart 2008, 18:47
leestekens gebruiken?

AART
20 maart 2008, 18:59
leestekens gebruiken?

+1 dan maar?

Squier4ever
20 maart 2008, 19:01
en een typecursus?

bass blom
20 maart 2008, 19:03
geez, het zou verboden moeten worden :sneaky:

Mitch
20 maart 2008, 19:04
Gain = versterking = dus ook meer ruis.
Het kan wel iets verschillen met andere pre amp buizen, maar je hebt die bak net: ga er eerst even op spelen vpprdat je weer wat gaat kopen.
Noise gate is voor homo's tenzij je echt gruwelijk hoge gain instellingen wil en je het moet gaan opnemen of zo. Bedenk je ook wel dat als je in je eentje thuis staat te spelen, wie heeft er dan last van de ruis? Alleen jij dus.
Plus dan lees ik nog dat je er een ME50 tussenhangt? Ruisbak numero uno, gooi dat eens heel gauw weg....

kenx
20 maart 2008, 19:53
:???: heb 2degane gelede mijn jvm 410 h en mesa stilleto cab gekocht maar nu valt het me op dat er een geruis is op de 2 drive kanalen hoe komt dit ?? en hoe kan ik het verhelpen op de 2 clean kanalen is er geen geruis

is het mischien niet twee DAGEN geleden.??? En schrijf AUB is een beetje deftig.
Je posts staan voor schrijf en typefouten.

grtz

Squier4ever
20 maart 2008, 19:58
is het mischien niet twee DAGEN geleden.??? En schrijf AUB is een beetje deftig.
Je posts staan voor schrijf en typefouten.

grtz

dit slaat ook nergens op wat je daar post hoor.....

M.COM
20 maart 2008, 20:01
dit slaat ook nergens op wat je daar post hoor.....

+1.

Trouwens, kenx: schrijf is eens als 's. Uiteindelijk staat 's voor eens ...

caliban
20 maart 2008, 21:20
De Belgen maken hier geen te vette indruk als het op juist schrijven aankomt.

classicrooock
20 maart 2008, 21:43
De Belgen maken hier geen te vette indruk als het op juist schrijven aankomt.
wat kan ik er nu aan doen dat ik vergeet leestekens te typen ?

kirk19
20 maart 2008, 21:49
ik heb al op veel versterkers gespeeld en ik kan zeggen dat marshall heel hard ruist maar dat is normaal bij hen. Bogner, mesa, soldano, elmwood en dergelijke hebben dat veel minder. Prijs is natuurlijk ook 2x zo hoog. You get what you pay for zeker?

Mitch
20 maart 2008, 21:50
wat kan ik er nu aan doen dat ik vergeet leestekens te typen ?
Je zou het typen natuurlijk kunnen uitbesteden? Kost wat, maar dan heb je ook wat.


Sig worthy...

pannekoek
20 maart 2008, 21:54
ik heb al op veel versterkers gespeeld en ik kan zeggen dat marshall heel hard ruist maar dat is normaal bij hen. Bogner, mesa, soldano, elmwood en dergelijke hebben dat veel minder. Prijs is natuurlijk ook 2x zo hoog. You get what you pay for zeker?


bullshit!!!!

ik heb een jvm en ik zet hem gewoon flink open, gain op standje 8 met od2 en ik heb bijna geen ruis! de jvm is een dure bak hoor en dat zijn dure versterkertjes waar jij t dan over heb, als die ruim 3000 euro voor een head kosten...

Baker
21 maart 2008, 00:23
mm,

je hoort idd meerdere verhalen over ruis bij de JVM.
Ik heb er weinig last van.

Tja, wel een beetje maar niet overdreven veel ofzo...

Izegrim
21 maart 2008, 00:26
Gitaar kan ook een rol spelen. Mijn Dinky is behoorlijk stil, maar m'n Charvel strat ruist als een mofo.

Rude Perception
21 maart 2008, 00:44
Wat is het probleem bij ruis? sorry hoor, maar je gaat me niet zeggen dat je het hoort als je speelt. Als je niet speelt moet je gewoon je volumeknop dicht draaien. Is sowieso wel handig als je met een band en hoge gainstanden speelt.

Als je het wel hoort tijdens het spelen, dan moet je de versterker inderdaad even laten nakijken.

pannekoek
21 maart 2008, 01:05
Wat is het probleem bij ruis? sorry hoor, maar je gaat me niet zeggen dat je het hoort als je speelt. Als je niet speelt moet je gewoon je volumeknop dicht draaien. Is sowieso wel handig als je met een band en hoge gainstanden speelt.

Als je het wel hoort tijdens het spelen, dan moet je de versterker inderdaad even laten nakijken.

+1 en tien andere tekens

pol
21 maart 2008, 09:04
stop al met die boss me-50 te gebruiken, da's rommel.

is voor de rest alles in orde met je gitaar en kabels ? Geen Tl-buizen in de buurt of andere dingen zoals tv's en crt-schermen ?


een gate is normaalgezien niet nodig, tenzij je alles muisstil wil hebben als je niet speelt, maar daar zie ik het nut totaal niet van in.

classicrooock
21 maart 2008, 10:12
stop al met die boss me-50 te gebruiken, da's rommel.

is voor de rest alles in orde met je gitaar en kabels ? Geen Tl-buizen in de buurt of andere dingen zoals tv's en crt-schermen ?


een gate is normaalgezien niet nodig, tenzij je alles muisstil wil hebben als je niet speelt, maar daar zie ik het nut totaal niet van in.
maar met de boss kn ik het net verminderen :???:

Rutger
21 maart 2008, 10:18
De Belgen maken hier geen te vette indruk als het op juist schrijven aankomt.
En toch altijd maar winnen bij dictees en 10voortaal :p

classicrooock
21 maart 2008, 10:20
En toch altijd maar winnen bij dictees en 10voortaal :p
goed punt.maar belgische teeners praten geen alg nederlands dus het is wat moeilijk voor ons.

JohnLord
21 maart 2008, 10:23
De gitaar kan inderdaad ook veel verschil maken. Single-coils bijvoorbeeld ruisen veel meer da HB's.

ErikE
21 maart 2008, 10:25
En zit je amp wel in een geaard stopcontact?

pol
21 maart 2008, 10:27
geaarde stopcontacten hebben helemaal niks met ruis te maken, is enkel voor veiligheid.

onzuivere stroom kan wel storing geven, maar dat heeft niks met aarding te maken.

Kim Wilson
21 maart 2008, 10:33
Slechte aarding geeft brom, geen ruis. Het lijkt gewoon op een standaard ruis die je vaker op gain-kanalen hoort. Hoge gain betekent compressie, dat betekent dat je geluid wordt platgedrukt. Wat zacht is, wordt luider, en je pieken (hardere aanslag) worden afgevlakt. Met veel gain hoor je immers ook de snaren die je niet hard aanslaat. Dus je ruis wordt ook extra versterkt.

ben vanhoof
21 maart 2008, 17:32
De jvm heeft echt wel meer last van ruis dan andere high gain versterkers, samen met de 5150 modellen. In het begin heb ik er mee leren spelen, maar tegenwoordig speel ik graag met de volumepot op het od 1 orange kanaal. Zonder noise supressor heb je idd een hoop bijgeluiden als je de volumepot half dicht draait. Ik gebruik sinds kort de hush functie van mn replifex en dat helpt enorm. Als ik jou was zou ik zoiets aanschaffen (replifex, intellifex, boss ns,...) als het je erg stoort.

AART
21 maart 2008, 17:34
Een mesa kopen helpt al een hoop.

Lexvandoef
21 maart 2008, 17:39
Een mesa kopen helpt al een hoop.

Je kan met Marshall ook prima high gain spelen hoor ;)

AART
21 maart 2008, 17:45
Je kan met Marshall ook prima high gain spelen hoor ;)

Haha, het was ook sarcastisch hoor, niet direct op de kast springen he, rustig gaan zitten is genoeg ;)

Lexvandoef
21 maart 2008, 17:49
Haha, het was ook sarcastisch hoor, niet direct op de kast springen he, rustig gaan zitten is genoeg ;)


haha, ik zit al ;)

't was ook niet zo happig bedoeld, alleen jij met je mesa obsessie ;)

AART
21 maart 2008, 17:50
haha, ik zit al ;)

't was ook niet zo happig bedoeld, alleen jij met je mesa obsessie ;)

Tja, ik kan er niks aan doen maar ze klinken zo lekker.
En VHT obsessie is in de maak.

Hmm, nu mijn financien nog.

drap
21 maart 2008, 17:50
goed punt.maar belgische teeners praten geen alg nederlands dus het is wat moeilijk voor ons.

Wat een gelul man. Jullie krijgen hetzelfde Nederlands als wij op school, inclusief de leestekens.

Wat betreft je 'ruisprobleem', vraag je ouders eens of ze misschien groene stroom gebruiken.

AART
21 maart 2008, 17:52
Wat een gelul man. Jullie krijgen hetzelfde Nederlands als wij op school, inclusief de leestekens.

Wat betreft je 'ruisprobleem', vraag je ouders eens of ze misschien groene stroom gebruiken.

:seriousf:

Wij hebben gifgroene, dat klinkt extra crunchy!

Lexvandoef
21 maart 2008, 17:56
Tja, ik kan er niks aan doen maar ze klinken zo lekker.
En VHT obsessie is in de maak.

Hmm, nu mijn financien nog.

haha, ik ben ook een HOOK obsessie aan het kweken, je moet toch wat doen he :seriousf:

caliban
22 maart 2008, 22:02
goed punt.maar belgische teeners praten geen alg nederlands dus het is wat moeilijk voor ons.
Ik ben ook een Belgische tiener, maar probeer wat op mijn taal te letten. Ik ben voorstander van algemeen vlaams te spreken en schrijven, met woorden als 'gij', maar je woorden en zinnen fatsoenlijk schrijven is wel vereist.

marter544
23 maart 2008, 12:21
wat kan ik er nu aan doen dat ik vergeet leestekens te typen ?

Jezus zeg, luie (...). Wat dacht je van om er eens op te letten?! Natuurlijk kun je er wat aan doen dat je onleesbaar schrijft. Ik denk ook dat een hoop mensen je een stuk serieuzer nemen als je dat doet.


Heerlijk, die katerige zondag-ochtenden.

EDIT: Wat maakt het eigenlijk uit met een gebroken vinger..

pannekoek
23 maart 2008, 12:35
Jezus zeg, luie (...). Wat dacht je van om er eens op te letten?! Natuurlijk kun je er wat aan doen dat je onleesbaar schrijft. Ik denk ook dat een hoop mensen je een stuk serieuzer nemen als je dat doet.


Heerlijk, die katerige zondag-ochtenden.

EDIT: Wat maakt het eigenlijk uit met een gebroken vinger..


lekker ontbijten op zondag ochtend, croissantje, cappuchino, ik vermaak me wel:P

classicrooock
23 maart 2008, 13:21
lekker ontbijten op zondag ochtend, croissantje, cappuchino, ik vermaak me wel:P
gebroken vinger??

pannekoek
23 maart 2008, 14:12
gebroken vinger??

gebroken vinger boeit tog niet ? :D je hebt die tog niet nodig bij t eten van een croissantje of drinken van een cappuchinotje>?

Baker
23 maart 2008, 20:25
Leer eens fatsoenlijk schrijven stelletje (...)pubers!

Squier4ever
23 maart 2008, 20:27
Leer eens fatsoenlijk schrijven stelletje (...)pubers!

hele hele hele hele dikke dikke plus één.

jacobhdejong
23 maart 2008, 22:33
Gain = versterking = dus ook meer ruis.
Het kan wel iets verschillen met andere pre amp buizen, maar je hebt die bak net: ga er eerst even op spelen vpprdat je weer wat gaat kopen.
Noise gate is voor homo's tenzij je echt gruwelijk hoge gain instellingen wil en je het moet gaan opnemen of zo. Bedenk je ook wel dat als je in je eentje thuis staat te spelen, wie heeft er dan last van de ruis? Alleen jij dus.
Plus dan lees ik nog dat je er een ME50 tussenhangt? Ruisbak numero uno, gooi dat eens heel gauw weg....

Voor homo's?? Zo jij durft!!!!

Mitch
23 maart 2008, 22:51
Ghehehe, ik ben uiterst homo-vriendelijk hoor (moet ook wel als je in de zorg werkt ;) ), ik bedoelde het figuurlijk. Het had wel alles te maken met het hoge drama-queen gehalte van onze ongeduldige vriend. "Ik heb voor en ruim maandsalaris aan nieuwe spullen thuis staan en nu hoor ik ruis, boohoo!"
In mijn woordenboek is dat gay.

ColourofFire
23 maart 2008, 23:49
wat kan ik er nu aan doen dat ik vergeet leestekens te typen ?

Hersens kopen, initiatief tonen, een poging doen niet als een complete randdebiel over te komen, opletten bij wat je uitkraamt? Een paar suggesties. En kap met topics openen...

pannekoek
24 maart 2008, 00:12
deze topi gaat bijna nergens meer over

drap
24 maart 2008, 08:46
Ging het wel ergens over dan?

Mr.Bluesbreaker
24 maart 2008, 10:37
Wat voor instrumentkabel gebruik je op je setup?

Iets in je posts zegt me dat je best wel eens met een absoluut brolkabeltje zou kunnen spelen die je gratis bij je eerste multiplexgitaar kreeg.

TimmU
24 maart 2008, 12:07
Hey op wat voor gitaar speel je eigenlijk? Misschien ligt daar het probleem wel!

drap
24 maart 2008, 12:11
Ach welnee. Classicrooooooock vindt het alleen heel interessant om zoveel mogelijk over z'n nieuwe JVM te posten.

Iceman
24 maart 2008, 12:11
Geregistreerd op: 09-02-2008

Totaal aantal posts: 116 (2,65 posts per dag)



20 topics geopend sinds 9 februari.
Uiteraard niet verboden, maar ik zet mijn vraagtekens bij dit gedrag op gitaarnetforum.
Als we allemaal voor elk wissewasje een topic openen........

caliban
24 maart 2008, 12:40
20 topics geopend sinds 9 februari.
Dat is extreem veel.
(Even gekeken, op de bijna twee jaar dat ik hier zit heb ik 24 topics geopend)
En nu terug ontopic.

classicrooock
24 maart 2008, 13:33
Hey op wat voor gitaar speel je eigenlijk? Misschien ligt daar het probleem wel!
fender usa deluxe strat 1989
custom micheal kelly lp

caliban
24 maart 2008, 14:48
Die strat kan in principe wel aanleiding geven tot ruis bij te veel gain.

JohnLord
24 maart 2008, 14:56
Ja, single-coils zijn wat dat betreft altijd een probleem

Squier4ever
24 maart 2008, 14:57
dat wordt shielden

RedBuell
24 maart 2008, 15:40
Waarschijnlijk is designer stroom de oplossing, klinkt je JVM nog eens stukken beter in het laag en zal je meer oooomph op lagere toeren ervaren..... tenminste als je bij deze opstelling blijft.. Mischien dat groene stroom weer beter is als je een Marshall 4x12 koopt...

Geoffrey
24 maart 2008, 16:17
Simpele oplossing..: duw die Marshall eens binnen bij MusiCenter Tielt..je probleem zal dan wel snel simpel en goedkoop opgelost zijn.

JohnLord
24 maart 2008, 16:20
Waarschijnlijk is designer stroom de oplossing, klinkt je JVM nog eens stukken beter in het laag en zal je meer oooomph op lagere toeren ervaren..... tenminste als je bij deze opstelling blijft.. Mischien dat groene stroom weer beter is als je een Marshall 4x12 koopt...
groene stroom is toch alleen voor Greenbacks?

RedBuell
24 maart 2008, 16:33
groene stroom is toch alleen voor Greenbacks?


Wordt waarschijnlijk moeilijk groen en groen kan te veel van het goede zijn waardoor je weer veel ruis krijgt....

Geoffrey
24 maart 2008, 16:49
De Belgen maken hier geen te vette indruk als het op juist schrijven aankomt.

SOMMIGE BELGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geloof me vrij.. ik schaam me er ook voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar verbannen naar een onbewoond eiland is helaas geen optie meer..

drap
24 maart 2008, 16:57
Wordt waarschijnlijk moeilijk groen en groen kan te veel van het goede zijn waardoor je weer veel ruis krijgt....

Het ligt er ook nog maar eens aan wie je stroomleverancier is. Het is bekend dat vooral de goedkopere leveranciers vaak slecht gefilterde groene stroom leveren, wat funest is voor je versterker weet ik inmiddels uit ervaring. Scheeftrekkende buizen, veel ruis, allemaal kenmerken van dit probleem. Meestal is je versterker dan ook echt naar de kloten. Je kunt het vaak ook ruiken, dan komt er een wat muffige lucht uit de stopcontacten. Het schijnt in het ergste geval zelfs legionella te veroorzaken. Of was het nou salmonella... Nou ja, maakt ook niet uit, het is zeker niet zonder risico's en erg slecht voor je apparatuur!

caliban
24 maart 2008, 17:32
SOMMIGE BELGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geloof me vrij.. ik schaam me er ook voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar verbannen naar een onbewoond eiland is helaas geen optie meer..
Ik ben ook een Belg hoor, had me wel even vergist over tiener zijn. Sinds eind vorig jaar niet meer, maar generatiegewijs zou je ons wel nog bij de tieners kunnen rekenen.
En natuurlijk en gelukkig zijn het maar enkelingen. De ergste is die kevin ofzo, altijd op zoek naar een vies uitziende gitaar. De klank is bijkomstig, een extra uitsteeksel op de body maakt een gitaar voor hem zeker 100 euro meer waard.

JeanPaul du Vinnie
24 maart 2008, 21:07
SOMMIGE BELGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geloof me vrij.. ik schaam me er ook voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar verbannen naar een onbewoond eiland is helaas geen optie meer..
Dat gedoe met die uitroeptekens vind ik anders ook wel best irritant om te lezen.

/zeikerij.

VanBiLL.com
24 maart 2008, 21:18
Het ligt er ook nog maar eens aan wie je stroomleverancier is. Het is bekend dat vooral de goedkopere leveranciers vaak slecht gefilterde groene stroom leveren, wat funest is voor je versterker weet ik inmiddels uit ervaring. Scheeftrekkende buizen, veel ruis, allemaal kenmerken van dit probleem. Meestal is je versterker dan ook echt naar de kloten. Je kunt het vaak ook ruiken, dan komt er een wat muffige lucht uit de stopcontacten. Het schijnt in het ergste geval zelfs legionella te veroorzaken. Of was het nou salmonella... Nou ja, maakt ook niet uit, het is zeker niet zonder risico's en erg slecht voor je apparatuur!

Valt me wel op dat niemand nog aan tonechamers heeft gedacht in de generatoren waar de stroom opgewekt wordt. Als je hormische boventonen van de v3 buis daar terug naar toe feedbacken ga je geheid ruis krijgen. En daar ga je van brommen...

TimmU
24 maart 2008, 23:33
Valt me wel op dat niemand nog aan tonechamers heeft gedacht in de generatoren waar de stroom opgewekt wordt. Als je hormische boventonen van de v3 buis daar terug naar toe feedbacken ga je geheid ruis krijgen. En daar ga je van brommen...
Zeker waar.

@ TS, hebben je pots en je knopjes wel tonechambers?

sebastiaan88
24 maart 2008, 23:42
IK ZEI HET, IK ZEI HET, IK ZEI HET, JVM400 serie ruisbakken, maar wel veelzijdig denk ik. Ik heb eigenlijk geen recht van spreken want heb niet heel het topic doorgenomen, maar is misschien leuk als er iemand met handige handjes is, en die het goed kan verwoorden op een kort topicje te maken, hoe je die amp ruisarmer kan krijgen in de werkbank ofzo, want ik merkte het ook, en een SLO100 of een CAE3+ of een ander monster ruist niet zo erg met veel gain als een JVM
naar mijn mening.

Zo ik mijn doelloze gelul weer gehad, succes met het probleem en je amp hoop dat het goed komt voor je;)

TimmU
24 maart 2008, 23:45
IK ZEI HET, IK ZEI HET, IK ZEI HET, JVM400 serie ruisbakken, maar wel veelzijdig denk ik. Ik heb eigenlijk geen recht van spreken want heb niet heel het topic doorgenomen, maar is misschien leuk als er iemand met handige handjes is, en die het goed kan verwoorden op een kort topicje te maken, hoe je die amp ruisarmer kan krijgen in de werkbank ofzo, want ik merkte het ook, en een SLO100 of een CAE3+ of een ander monster ruist niet zo erg met veel gain als een JVM
naar mijn mening.

Zo ik mijn doelloze gelul weer gehad, succes met het probleem en je amp hoop dat het goed komt voor je;)
Nou , dat gezooi over die ruis.
Kan het me voorstellen, toen ik die JVM aan de tand voelde kwam ik niet verder dan channel 2 oranje , hooguit rood. en dan kon je er al fatsoenlijke black uithalen. kanaal 3 en 4 is me veel te veel gain, meer gain = meer ruis, en dan begint het gezeik.

Geoffrey
25 maart 2008, 12:29
Dat gedoe met die uitroeptekens vind ik anders ook wel best irritant om te lezen.

/zeikerij.

WAW.. zit jij dan uitroepteken..uitroepteken..uitroepteken..... te lezen ofzo??? :stop:

Trouwens..dit topic gaat toch nergens meer over dus wat maakt het uit?!

@TS: loop 10maal rond je versterker.. blink het logo op.. leg hem 3maal aan en uit en je ruis zal weg zijn!!
:soul: