PDA

View Full Version : Nieuwe Amp!



future2future
20 maart 2008, 15:01
Gister opgehaald en dit is em dan!

http://a848.ac-images.myspacecdn.com/images01/93/l_86507b6e5030a0f87c43d45b0d50e717.jpg

Super blij mee! Echt wereld sound. Het is een Captain 34. Dit is wel echt de sound die ik in mijn hoofd had, gister meteen live mee gespeelt, moet natuurlijk nog een beetje fine tunen maar algehele indruk is top!

http://a298.ac-images.myspacecdn.com/images01/117/l_c292990fc5f4b729e80fd688fe29c091.jpg

almarvk
20 maart 2008, 15:02
Super gaaf! Donker blauw met creme/wit uitvoering? Ziet er mooi exclusief uit :)

Gefeliciteerd ermee!

Luke-wannabe
20 maart 2008, 15:05
Respect! Echt super cool!

pannekoek
20 maart 2008, 15:07
inleveren die bak!

gefe maar hier, ik heb een roland cube wel voor je :) dan hoef je ook niet een cabinet te gebruiken en die kan je dan meteen ook meteen aan mij geven.

Lexvandoef
20 maart 2008, 16:22
Gaaf ding man, gefeliciteerd.

Met wat voor een cab gebruik je hem trouwens? En hoe vind je t.o.v je shiva?

future2future
20 maart 2008, 16:35
Ik gebruik hem nu met een 2x12 Custom Audio, maar ik ben wel van plan om als er weer geld is een hook cab bij te kopen.

Ik ben op zoek gegaan naar een andere amp omdat ik niet tevreden was over de shiva. Wat ik had met de shiva: Ik vond hem te gek, maar na verloop van tijd merkte ik dat die amp voor mij toch niet HET is. Voor mij is die hook veel beter, dat is echt de sound die ik in mijn hoofd had, maar misschien is het voor iemand anders wel precies anders om.

Ik vind de hook wel makkelijk te bespelen. De shiva was iets directer, de hook vergeeft iets meer vind ik.

JohnLord
20 maart 2008, 16:37
Het geluid zal ongetwijfeld fantastisch zijn, ik vind hem spuuglelijk.

TimmU
20 maart 2008, 16:39
te gekke amp , en prachtig uiterlijk. HEEL veel plezier ermee, enneuh , soundclips?

skabouter
20 maart 2008, 16:41
jesus mooi man :o en dan nog een bogner ook :D nice!
Damn, die Hooks lopen goed of nie? ik hoor er steeds meer en meer over! gast bij me op school (roy beukers) heeft ook net een nieuwe, en die hoor ik nu regelmatig door de gangen beuken! geweldige sounds! het prijskaartje is het enige wat me ervan weerhoudt om.......

Sj03rd
20 maart 2008, 16:52
volumes wel beetje verder opendraaien he!! :p

met flink volume klinkt ie zoveel lekkerder en reageert ie veel beter!

Lexvandoef
20 maart 2008, 16:52
Heb je trouwens zelf het uiterlijk van de top bepaald? Ik dacht dat ze standaard zwart zijn.

future2future
20 maart 2008, 17:05
volumes wel beetje verder opendraaien he!! :p

met flink volume klinkt ie zoveel lekkerder en reageert ie veel beter!

Haha ja dat heb ik ook al gemerkt ja! Moet vanaaf weer spelen dus ga weer lekker uitproberen. De eerste show die ik ermee ga doen is over 1.5 week in carre dus daar zal ik hem ook wel wat meer op zijn flikker kunnen geven :) haha


Heb je trouwens zelf het uiterlijk van de top bepaald? Ik dacht dat ze standaard zwart zijn.

Ja ze zijn standaard zwart, maar er zijn tegenwoordig meerdere kleuren leverbaar en dit heb ik zelf bepaald

bluegate
20 maart 2008, 17:13
Gefeliciteerd, mooie versterker!

skabouter
20 maart 2008, 17:13
ik vind deze btw niet mooi, had liever zwart gezien.....maarja, dat is niet relevant. sound is VET :)

Rutger
20 maart 2008, 17:16
Mensen die zo'n amp kopen verdienen een kusje! Gefeliciteerd :)

AART
20 maart 2008, 17:36
Ik vind de kleurencombi beter dan standaard. Veel plezier ermee!

TimmU
20 maart 2008, 17:56
nu nog in Daphne/sonic ( blijft de vraag...) blue, ideale combi met m'n strat!

DREAMMACHINE
20 maart 2008, 19:32
haha mooie amp, en zeker in combi met m'n oude shiva!

( zag dat je hem te koop had staan....is wel te verwachten met een hook er bij natuurlijk...)

Daniël_san
20 maart 2008, 19:41
Gefeliciteerd :) Erg mooie versterker

robzilla
20 maart 2008, 19:45
Mooi hoor. Zag dit weekend bij Feedback ook een setje staan in deze kleuruitvoering. Ziet er goed uit!

Heb jij toevallig wat clips van je oude Shiva? En van de Hook? Die Shiva is toch nog de oude versie zonder boostvolume enzo toch?

Mitch
20 maart 2008, 20:08
Extreem sjieke uitvoering. Gedurfd, maar uitstekend gekozen!

Harm
20 maart 2008, 22:55
Supermooi toppie!

Heb dezelfde uitvoering, alleen de standaard kleur! Klinkt heerlijk live en idd draai maar open in Carre, klinkt lekker!

Succes!!!

Harm

future2future
21 maart 2008, 00:49
Mooi hoor. Zag dit weekend bij Feedback ook een setje staan in deze kleuruitvoering. Ziet er goed uit!

Heb jij toevallig wat clips van je oude Shiva? En van de Hook? Die Shiva is toch nog de oude versie zonder boostvolume enzo toch?

Heb geen clips, maar over 2 weken heb ik weer wat meer tijd en dan kan ik er wel wat maken. dit is idd nog de oude versie.


extreem sjieke uitvoering. Gedurfd, maar uitstekend gekozen!

Dat was idd ook het idee achter de kleur, dat het niet het standaard zwart is

rickert
21 maart 2008, 02:06
En dat in Zoetermeer! Gaaf hoorrrr..

Hell's Engl
21 maart 2008, 07:20
Welcome to the HOOK-ers club!

Veel plezier er mee! (maar dat zal wel lukken)


Joost

Angel
21 maart 2008, 07:59
Welcome to the HOOK-ers club!

Veel plezier er mee! (maar dat zal wel lukken)


Joost

IDD Welcome. We zullen eens een website moeten opstarten voor Hook-gebruikers.

vinni
21 maart 2008, 10:12
Ben zelf geen Hook gebruiker (maar wie weet! ;))

Maar als alle Hook gebruikers bijdragen wil ik wel zo'n Forum bouwen en beheren. Dat kost je dan niets. Wel wil ik natuurlijk zelf geen kosten hebben aan hosting van de site.

Kosten : reken maar op ca eur 250
Dan heb je 2,5GB webspace en 16GB dataverkeer per maand.

Nou jongens.....
Ik hoor het wel...

Groet,
Vinni

vinni
21 maart 2008, 10:34
Vond deze nog op een ander forum :

http://img408.imageshack.us/img408/4743/4w6z8690sw6.jpg

Vinni

LordRiffenstein
21 maart 2008, 11:06
Kosten : reken maar op ca eur 250
Dan heb je 2,5GB webspace en 16GB dataverkeer per maand.

Sorry voor off topic maar met die prijzen wordt je lekker geripped.

5$ per maand voor 10GB diskspace, 500GB traffic of 10$ per maand voor 250GB webspace, 2TB traffic en 2 gratis domeinnamen!

http://www.netfirms.com/web-hosting/

Om terug ontopic te gaan, vette versterker. De kleurencombinatie is niet mijn favoriete maar als jij er maar blij mee bent. En nou clipjes gadverdamme!

vinni
21 maart 2008, 11:51
Nog ff off-topic....

Ik biedt het aan....het hoeft natuurlijk niet.
De webhoster waar ik het onderbreng is fantastisch in service en super snel
in het beantwoorden van vragenen kent weinig problemen. Daarnaast is de hostomgeving uitstekend ingericht voor Joomla....

Ik vind het dus niet duur.....

Maar goed....
Ik hoor het dus wel.

Back OT

Vinni

ieme
21 maart 2008, 21:58
cool ding!@!!!

new deep
21 maart 2008, 23:03
one happy Hooker indeed! :)

artnaz
21 maart 2008, 23:12
Ziet er top uit! Ben benieuwd of ie nog beter klinkt dan dat hij er uit ziet... :satisfie:

provisus
22 maart 2008, 00:57
Inderdaad welcome to the club! (ik heb de "standaart" zwarte versie met een zwarte hook cab er onder) je zult er veel plezier van hebben!

future2future
22 maart 2008, 16:10
Wat me na een paar dagen heel erg opvalt is de dynamiek van de amp. Als ik op lead 1 zit kan ik hem alleen maar door de manier van aanslaan clean krijgen, echt te gek.

future2future
1 april 2008, 16:49
Zo gister de amp voor het eerst tijdens een show gebruikt! Is me zeer goed bevallen, kon hem ook lekker laten knallen dus dat helpt ook wel.

Live Set-up
http://a519.ac-images.myspacecdn.com/images01/110/l_9e07f89a62bfe3e8696fe3a53d630e3e.jpg

En wat filmpjes in actie tijdens de show (niet heel goede kwaliteit)

http://www.youtube.com/watch?v=7cy__6BA3i0

http://nl.youtube.com/watch?v=1fGm80X9qYA

Lexvandoef
1 april 2008, 17:26
Gave live set man! Echt alles wat je nodig heb, maar niets te veel.

Coole gospelband ook, klinkt erg opzwepend en swingend!

LPplayer
2 april 2008, 00:34
Waat super vet cool uiterlijk :)
hahha wel geld te veel zekers :P
Maar super cool hoor ik hoordeo p de site van Haaksma ook soundclips. Echt die gast weet hoe je versterkers moet bouwen. Heeft hij deze ook gebouwd?

wrc_46
2 april 2008, 01:29
Gefeliciteerd met de amp, die Hook amps lijken me echt prachtig! En zeer vet, je gospelband! Echt happy happy vibe!

jorrit
2 april 2008, 19:38
mooi spul die hooks...

vind hm erg lelijk qua looks, maar als je hm zo op het podium ziet staan klopt het toch weer helemaal... goede kleur keuze dus!

maak je nog een keer wat echte opnames?

charlie45
3 april 2008, 15:58
mooi! ik vind hem erg ook mooi uitzien. (misschien moeten we democratisch stemmen)

gebruik je nog extra pedaaltjes?

EuroCinema
3 april 2008, 16:22
En niks tegen mij zeggen he! ;) Mooi ding man, gefeliciteerd! Zag Jesse van Ruller laatste nog met o.a. een Hook top en dat klonk bepaald niet verkeerd.

Bernd Veenema
3 april 2008, 16:46
Ik vind het een prachtig ding!
Echt de mooiste Hook die ik tot nu toe heb gezien.
Kun je toevallig ook wat clipjes maken? Ik vraag me af hoe zo'n apparaat nu echt klinkt. De meeste mensen zijn wel erg positief namelijk.

future2future
3 april 2008, 16:47
mooi! ik vind hem erg ook mooi uitzien. (misschien moeten we democratisch stemmen)

gebruik je nog extra pedaaltjes?

Ja heb een pedalboardje met een T-rex Roommate reverb, Line-6 DL-4, Maxon SD-9, Voodoolab Microvibe, Arion SCH-1, RC Booster, Wah en Tuner


En niks tegen mij zeggen he! Mooi ding man, gefeliciteerd! Zag Jesse van Ruller laatste nog met o.a. een Hook top en dat klonk bepaald niet verkeerd.

Haha ja sorry ;p Ben er ook wel vet blij mee

future2future
3 april 2008, 16:48
Ik vind het een prachtig ding!
Echt de mooiste Hook die ik tot nu toe heb gezien.
Kun je toevallig ook wat clipjes maken? Ik vraag me af hoe zo'n apparaat nu echt klinkt. De meeste mensen zijn wel erg positief namelijk.

Ik moet mijn recording shit weer aansluiten maar zodra ik dat heb gedaan dan zal ik wat clipjes maken. Denk dat ik van het weekend is aan de slag ga

Hell's Engl
3 april 2008, 17:32
Ja heb een pedalboardje met een T-rex Roommate reverb, Line-6 DL-4, Maxon SD-9, Voodoolab Microvibe, Arion SCH-1, RC Booster, Wah en Tuner

Hey Michael,

Vind je niet dat de DL-4 wat invloed op je sound heeft?

En hoe klinkt die SD-9 op de HOOK?


Groeten Joost

abi
4 april 2008, 18:40
Wow! :cooler:
pff...mooie set man!! :soul:

Ik zie dat je ook bij insideout speelt. Mn neef zingt er ook in :)



Zo gister de amp voor het eerst tijdens een show gebruikt! Is me zeer goed bevallen, kon hem ook lekker laten knallen dus dat helpt ook wel.

Live Set-up
http://a519.ac-images.myspacecdn.com/images01/110/l_9e07f89a62bfe3e8696fe3a53d630e3e.jpg

En wat filmpjes in actie tijdens de show (niet heel goede kwaliteit)

http://www.youtube.com/watch?v=7cy__6BA3i0

http://nl.youtube.com/watch?v=1fGm80X9qYA

future2future
5 april 2008, 13:49
Hey Michael,

Vind je niet dat de DL-4 wat invloed op je sound heeft?

En hoe klinkt die SD-9 op de HOOK?


Groeten Joost

hij heeft wel wat invloed op de sound maar ja dat heb je altijd als je een effectloop gebruikt en het stoort me niet echt. Direct inpluggen is het meest puur qua sound maar ja, ik heb toch effecten nodig.

SD-9 is te gek maar niet als standalone. Ik gebruik hem zoals Landau en Henderson hem gebruiken: met gain en tone bijna helemaal dicht, output ver open en dan op een crunchie kanaal. Krijg je een wat smerige sound van. Als standalone vind ik het niet echt een te gek pedaal, heeft ook verschrikkelijk veel treble


Ik zie dat je ook bij insideout speelt. Mn neef zingt er ook in

Wie is je neef dan?

abi
5 april 2008, 23:04
Wie is je neef dan?

Matthew, hij zit nog niet zo lang bij 't koor volgens mij...

future2future
5 april 2008, 23:22
Matthew, hij zit nog niet zo lang bij 't koor volgens mij...

Okee dan! Nee nog niet heel lang, Toffe gast!

future2future
16 april 2008, 23:12
Wil er geen nieuw topic voor aanmaken:

Ben vandaag naar erik geweest, moest mijn footswitch omruilen, ik had nog een demomodel.
Heb een Matchless Clubman, Bad Cat Cub en een Suhr Badger getest. Ik vond de soundclips van deze amps, vooral van de suhr, altijd te gek, maar misschien ben ik gek maar ik vond het allemaal maar erg treble achtige, meer van hetzelfde amps....

Balthazar
17 april 2008, 12:07
vette amp man ! gefeliciteerd

PeteRS
17 april 2008, 12:30
Echt een brute top!

Toch fijn dat er versterkers zijn voor mensen die Bogners maar niks vinden... ;)

Lexvandoef
18 april 2008, 16:29
@future2future: jij hebt de 34 uitvoering, weet jij (of iemand anders) wat het verschil is tussen de 'gewone' captain en de el34 uitvoering, behalve de eindbuizen?
Zou je dus met een el34's in een normale captain een captain 34 krijgen?

Chiel
18 april 2008, 17:20
Daar zit zover ik weet geen verschil in. Hij moet alleen anders gebiast worden. Kwa geluid is het puur een kwestie van smaak. Ik vind de EL34 uitvoering op een wat lager volume niet zo lekker klinken, maar de overall verschillen vond ik erg klein.

Lexvandoef
18 april 2008, 20:00
Thnx Chiel, wordt het weer wat duidelijker :)

future2future
18 april 2008, 20:50
@future2future: jij hebt de 34 uitvoering, weet jij (of iemand anders) wat het verschil is tussen de 'gewone' captain en de el34 uitvoering, behalve de eindbuizen?
Zou je dus met een el34's in een normale captain een captain 34 krijgen?

De voicing is wel wat anders. De 34 klinkt nog iets meer vintage en smeriger dan de 6l6, ik vind dat de 6l6 wat makkelijker te bespelen is. De bass response is ook anders, de 34 heeft een ander soort laag.

Maar het verschil gaat niet zo ver dat je in een live situatie wereldgrote verschillen hoort.

Het zijn allebei wereldamps, ik zou ook geen enkele moeite hebben emt een 6l6, het is echt een kwestie van smaak, en vooral welke feel je voorkeur heeft.

tillens
18 april 2008, 21:15
Wil er geen nieuw topic voor aanmaken:

Ben vandaag naar erik geweest, moest mijn footswitch omruilen, ik had nog een demomodel.
Heb een Matchless Clubman, Bad Cat Cub en een Suhr Badger getest. Ik vond de soundclips van deze amps, vooral van de suhr, altijd te gek, maar misschien ben ik gek maar ik vond het allemaal maar erg treble achtige, meer van hetzelfde amps....

Ehhhhhhh, moet zeggen dat ik me daar niet helemaal in kan vinden, ligt denk aan het afstellen. .
Gr Peter

future2future
18 april 2008, 21:52
Ja ik vond het ook al vreemd, misschien lag het aan de kast...denk neit dat het aan afstellen lag, heb meerdere dingen geprobeert

ropp
18 april 2008, 22:12
hmm wil erg graag zo'n badger zelf aan de tand voelen. Kan ik bij Haar zo langs gaan om te testen?

Lexvandoef
18 april 2008, 22:26
hmm wil erg graag zo'n badger zelf aan de tand voelen. Kan ik bij Haar zo langs gaan om te testen?

Hij heeft/is niet echt een winkel, je kan wel ff testen, maar je moet van te voren een afspraak maken via de mail/telefoon.