PDA

View Full Version : heb ik er wat aan?



robobas
20 maart 2008, 14:21
Ben al een tijdje opzoek naar een distortion pedaal.
Nu kan ik goedkoop een EH big muff van iemand overnemen, maar ik heb thuis alleen een kleine marshall MG15 cdr versterker. Klinkt dat dan een beetje met m'n strat en tele. Ik heb altijd gehoord dat de big muff zeg maar te "zwaar " zijn voor deze "thuisversterker"

:seriousf:

Nielsje
20 maart 2008, 14:25
Het klinkt prima met een strat en tele, het klinkt alleen voor geen meter met die versterker.

Dus, neem het pedaal over, en koop een andere versterker! Hup! :)

Tubescreamer
20 maart 2008, 14:30
Ja mee eens. Gewoon doen die Muff. Zeker als je 'm voor weinig kan krijgen. Heb zelf een DoubleMuff, kan gewoon niks mis mee gaan. Moet wel je geluid zijn, dus probeer 'm eerst effe uit.
*edit* en dan nog: gewoon kopen als je 'm niks vindt raak je 'm volgens mij makkelijk weer kwijt voor misschien wel hetzelfde bedrag.

Echoes
20 maart 2008, 22:14
het is wel een pedaal dat niet altijd lekker klinkt. Dus voor elke stijl. Het ligt er een beetje aan wat voor muziek je speelt.

Rude Perception
20 maart 2008, 22:52
Er is maar één manier om achter te komen. En in dit geval niet eens een dure. Ik vind het een lekker pedaal, alleen niet toepasbaar in de muziek die ik speel.
Een double muff is trouwens een dubbele muff fuzz, wat bar weinig te maken heeft met de big muff. Toch?

Tubescreamer
20 maart 2008, 23:32
Er is maar één manier om achter te komen. En in dit geval niet eens een dure. Ik vind het een lekker pedaal, alleen niet toepasbaar in de muziek die ik speel.
Een double muff is trouwens een dubbele muff fuzz, wat bar weinig te maken heeft met de big muff. Toch?
Als het goed is, is het de Big Muff, met een tweede Muff eroverheen. Je kan in "Double" mode de Muff 1 control als een soort van volume gebruiken voor de input van Muff 2. Simple as that. Enige grote nadeel is dat er geen footswitch is voor schakelen tussen Double of Single mode. Dat is een schuifje.
Inderdaad, het moet je geluid zijn. Ik vind het wel vet. Je kan er ook hele subtiele overdrives, zo op het randje uit halen en het reageert goed op terugdraaien van de volumepot op je gitaar.
My two cents! Wat mij betreft: kopen die Muff :rockon: !!

Fuhgawz
21 maart 2008, 00:15
Nope, Rude Perception heeft gelijk in dit geval. Het is niet een dubbele Big Muff, maar een dubbele Muff Fuzz. Heel ander beestje.
@ topicstarter, als de klank van de Big Muff je bevalt moet je het gewoon doen. Uitspraken dat een pedaal "te zwaar" zou zijn voor een "thuisversterker" zijn onzin. Elk willekeurig pedaal kun je over je thuisversterker gooien zonder hier schade aan te berokkenen oid.

Rude Perception
21 maart 2008, 00:18
Nope, Rude Perception heeft gelijk in dit geval.
Ik heb altijd gelijk;)

Tubescreamer
21 maart 2008, 00:26
Ik heb altijd gelijk;)
He jammer...okee okee ik geloof jullie meteen :D
Effe wat meer research gedaan, en inderdaad. Thanks weer wat geleerd :p .
Blijf erbij dat het pedaaltje goed klinkt. Maar dat was de issue ook niet.

Hellsbellsnl
22 maart 2008, 15:11
Het wordt zo wel erg "muff" hier :seriousf: