PDA

View Full Version : Biyang



isa1984
20 maart 2008, 11:01
Iemand wel s gehoord van het merk BIYANG? Je deze pedaaltjes kopen op ebay voor belachelijke prijzen. Analoge delays, analoge overdrive, een buizen overdrive voor 50 euro! Op harmony central staan lovende reviews, maar misschien hebben die wokkies ze er zelf wel opgezet. Dus: iemand ervaringen met dit merk?

rocker_71
20 maart 2008, 12:10
Heb er nog nooit van gehoord.
Ze hebben wel een site met wat info:

http://www.biyang.com.cn/en/About.asp

(Wat kosten die pedaaltjes dan?)

edit: op jijbuis (http://www.youtube.com/results?search_query=Biyang+&search_type=)staan ook diverse filmpies

isa1984
20 maart 2008, 12:28
Al die analoge pedaaltjes (fuzz, distortion, delay, chorus) zijn 30 euries.
Overdrive/dist. gaat het om de buis die er in zit: 6AX7 12AX7 of 12AX7 electro harmonix. Die prijzen liggen tussen de 50 euro (voor 6ax7) tot 70 euro (voor de electro harmonix).

Mitch
20 maart 2008, 12:52
Ga even naar www.righteoustones.com en kom erachter dat een aantal pedalen (m.n. de drives/fuzzes/modulatie) exact hetzelfde zijn. Da's dus zo leuk aan outsourcen: je bedenkt iets, vraagt een Chinees om het te bouwen voor je, die gaat ze daarna voor zichzelf maken maar biedt ze voor een habbekrats te koop aan.
Jeff van Righteous Tones is een goeie vent. Geef daar liever je geld aan uit.

Dirk_Hendrik
20 maart 2008, 12:53
En snelle ebay search geeft me bepaald niet de prijzen waar jij het over hebt. Geef eens een linkje?

isa1984
20 maart 2008, 15:27
http://stores.ebay.nl/touching-nature_Guitar-Accessories_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ19350367QQftidZ 2QQpZ2QQtZkm

Hier is de link van de ebay store van die chinese meneer.

isa1984
20 maart 2008, 15:31
Ga even naar www.righteoustones.com en kom erachter dat een aantal pedalen (m.n. de drives/fuzzes/modulatie) exact hetzelfde zijn. Da's dus zo leuk aan outsourcen: je bedenkt iets, vraagt een Chinees om het te bouwen voor je, die gaat ze daarna voor zichzelf maken maar biedt ze voor een habbekrats te koop aan.
Jeff van Righteous Tones is een goeie vent. Geef daar liever je geld aan uit.

Verrek! Die pedalen zijn bijna hetzelfde inderdaad. Ik zeg ook niet dat ik die chinese pedalen ga kopen, het viel me alleen op dat die buizenoverdrives zo goedkoop waren. Ik geef mn geld ook liever uit aan een kwaliteitsartikel dat gebouwd is door een sympathieke persoon.

Mitch
20 maart 2008, 15:36
Technisch gezien wordt het door dezelfde broeders in elkaar gezet, het is alleen duidelijk van wie ze de bouwtekeningen en ideeën hebben 'gekregen'. Beetje lullig voor degene die de oorspronkelijke opdrachtgever is, in dit geval Jeff. Hij rekent trouwens ook zeer schappelijke prijzen dankzij de Chinese productie.

isa1984
20 maart 2008, 15:41
Het is wel algemeen bekend dat als iets laat produceren in China, je in een slangenkuil terechtkomt. De meeste mensen weten dat ze het daar niet zo serieus nemen met copyright etc.

Dirk_Hendrik
20 maart 2008, 16:25
Mitch,

Waar komt je broninfo vandaan?
Ik zou in dit geval namelijk eerder geneigd zijn te verwachten dat de Chinese meneren meneer Jeff even van een effectenlijn hebben voorzien waar hij voor de ontwikkeling zelf geen tijd had.

Dirk_Hendrik
20 maart 2008, 16:30
Hmm...
Die analoge delay is dus alvast niet analoog



Features Analog integrated circuits: JRC4558, SA571, PT2399. JRC4558 and SA571.
And PT2399 Digital circuit

Mitch
20 maart 2008, 17:17
Die is inderdaad gewoon digitaal met een toonfilter. Bij Righteous Tones wordt -ie dus ook als zodanig gepresenteerd, de Chinese broeders niet...
Klinkt vrij goed overigens op de clips.
Anyway, mijn info komt zowel van de Canadese bron als van anderen. Zoals ik het begrijp heeft hij vóór deze productielijn zelf zijn pedalen gebouwd (heb een gebruiker gesproken) en het is allemaal niet wereldschokkend maar wel gewoon oké. Goed klinkende chorus, delay, 3way Rat etc., je kent het wel.
Hij wilde alleen de productie wat groter aanpakken. Tja, of hij nou zelf ook het PCB ontwerp heeft gemaakt of dat -ie dat deels aan zijn productiebedrijf heeft uitbesteed.... God only knows. In ieder geval het basis-idee/schema was wel degelijk zijn eigen intiatief.

DiscoFreq
20 maart 2008, 17:24
Veel pedalen die in China gemaakt worden zijn "designed/conceived/..." in US/UK/Australia/..., dus het is soms moeilijk uit te maken hoeveel er van waar is. Dat verhaal van Righteous Tones hoorde ik al eerder, denk wel dat het klopt.

Zelf heb ik die Biyang Fuzz en vind die best wel goed klinken (vooral de bright setting als ik me niet vergis).

Bobstra
11 juni 2010, 15:30
Even een bump:D Ik heb vandaag een reverb gekocht van Biyang. Het is een true bypass stereo reverb. Er zitten 2 knoppen op (Blend en Time) en een aantal schakelaartjes. De Blend knop moet niet verder dan half 2, want dan wordt het een grote brei;). De Time knop maakt niet uit als die helemaal open staat. Je kunt kiezen uit 3 soorten reverb (Hall, Spring en Room). Ik vind zelf de hall heel mooi. Verder heeft het pedaal een A/B schakelaar. Dit regelt de sterkte van de reverb. A is nogal extreme en B normaal. Ik gebruik zelf altijd B.
Samen met een distortion klinkt het pedaal nog steeds prima. Ik heb h'm nieuw gekocht voor 80 Euro.

http://earthcitysoundco.com/resources/Biyang+RV-10+web+1.jpg

Bobstra
10 maart 2011, 15:29
Dit is dus de stereo in- en uitgang:soinnocent:


Verder heeft het pedaal een A/B schakelaar. Dit regelt de sterkte van de reverb.

tommus42
1 maart 2014, 14:31
Even daargelaten of Biyang fairplay hoog in het vaandel heeft, heeft iemand ervaring met deze? Een analoge flanger, maar ik begrijp dat dat nog maar de vraag is. Hoe dan ook, heb zin om een mooie flanger aan te schaffen:
http://i58.tinypic.com/2pt2jpy.jpg

onrust nv
2 maart 2014, 03:04
Ik heb de Biyang AD-8 analog delay, maar ik heb sterk het vermoeden dat alleen het signaalpad analoog is, en zijn dubbelganger van akai klinkt ook veeel beter en mooier. De repeats zijn nogal klikkerig. Leuk als cheap sound verneukertje in onze muziek maar ik denk niet dat een gemiddelde gitarist op klikkerige delay sounds zit te wachten. Ach D_H heeft al de inhouds opgave ontdekt......Nouja, hey Barend ik heb die Akai nog steeds niet open gekregen. Want die kleine rot inbusjes in de potmeters zijn niet los te krijgen zonder de boel dol te draaien en het dan alsnog uit te boren...

tommus42
2 maart 2014, 14:24
De AD-8 heb ik ook. Als slapback voldoet ie wel, maar ik herken idd wat je schrijft. De flanger (FL-8) krijgt wel goede reviews, zou een akai zijn in principe, maar ja, alles is principe hetzelfde.
Heb trouwens besloten een digitale-multi-19 inch aan te schaffen voor post-gain effecten. Jammer, aanbieding in de buurt: 30 euro voor de FL-8, geen geld lijkt me.

dikkiedik
3 maart 2014, 20:24
Ik liep vorige week door Italië en kwam daar onder nog een ander merk Biyang pedalen tegen. Veel rebranding oa door Fame (music store).

Ik heb gehad:
-Biyang OD-10 mad driver
-Biyang EQ-10
-Biyang chorus

érg goede pedalen, niets mis mee. Vooral die OD-10 is een geweldig pedaal! Die chorus staat nog steeds op mijn bord. Die OD-10 was zelfs iets te 'dik' voor mijn set van spullen. Zeer aan te raden. En ze zijn gebouwd als een tank! Vooral die babyboom serie. Fantastische pedalen voor heel weinig geld.

Toch, voor de laagste prijs moet je in china zijn. Kijk eens op 'Donnerdeal', Biyang pedalen voor iets van 20-30 euro. Spotprijzen voor geweldige pedalen. Ik heb ook wel eens wat gekocht van die shop, verder prima te vertrouwen dus. Duurt wel 3 weken met shipping.

dacrow
5 maart 2014, 16:27
Ik wil dit topic geen andere wending geven maar heb een Chinese kopie van Mad Professor Deep Blue delay en deze klinkt echt super!

Binnenin is het wel een zooi hoe het ineen is gezet moet ik toegeven maar de klank is super.

http://dx.com/p/guitar-true-bypass-digital-delay-effect-pedal-deep-blue-143069

Hier heb je ook een Xotic BB kopie met andere knoppen :)

dikkiedik
5 maart 2014, 18:13
die zijn nog best prijzig. bovendien is het illegaal om zogenaamde merkproducten te importeren...