PDA

View Full Version : Tonerider pickups



Henk F.
20 maart 2008, 11:23
Hoi allemaal,

Heeft iemand ervaring met Tonerider pickups voor een Strat?
Ik wil de pickups van mijn Fender Strat (Japan 1986) vervangen en er is zo veel te koop. Deze kosten de helft van bijv. de Fender 57/62. Ik ben benieuwd wie er ervaring mee heeft.

Groeten,

Henk

G.G.
20 maart 2008, 11:37
Ik ken ze niet maar heb wel wat positieve dingen gelezen. Ik moet ze ook nog een keertje gaan aanschaffen voor een strat want van wat ik begrepen heb is het mooi spul.

rhcp_schipper
20 maart 2008, 11:42
Ik ken ze niet maar heb wel wat positieve dingen gelezen. Ik moet ze ook nog een keertje gaan aanschaffen voor een strat want van wat ik begrepen heb is het mooi spul.


Klopt ja, en de reviews zijn ook veelbelovend! Ik ben ook van plan ze in mijn london city strat te gooien.

Kaboemba
20 maart 2008, 12:14
Ik heb tonerider pickups in mijn LP kloon en het zijn prachtige romige elementen, heerlijke blues sound.

Maar ook dikke vette metal lijnen zijn mogelijk, alhoewel het zeker niet over de top gaat (het zijn geen gibson 500 elementen om maar iets te noemen).

Squier4ever
20 maart 2008, 15:21
Ik heb tonerider pickups in mijn LP kloon en het zijn prachtige romige elementen, heerlijke blues sound.

Maar ook dikke vette metal lijnen zijn mogelijk, alhoewel het zeker niet over de top gaat (het zijn geen gibson 500 elementen om maar iets te noemen).

die 500's zijn dan ook ongeveer de meeste kutte stock pickups die ik ken, dat ze daar 100+ euro voor durven vragen is echt ronduit een schandaal.

Orgasmocaster
20 maart 2008, 15:35
ik heb al ongeveer een jaar een setje liggen, maar nog nooit ergens in gezet..
Ik zal het eerdaags doen en laten weten hoe ze klinken!

Kaboemba
20 maart 2008, 21:04
die 500's zijn dan ook ongeveer de meeste kutte stock pickups die ik ken, dat ze daar 100+ euro voor durven vragen is echt ronduit een schandaal.

Ik heb ooit is twee dagen ofzo een gibson explorer gothic gehad, daar zaten dacht ik een 496 en een 500 in, de gitaar was kut maar de elementen geweldig voor het genre.
Nu weet ik niet hoe jij aan die wijsheid komt, maar ik twijfel meer aan jouw woord dan aan mijn geheugen.