PDA

View Full Version : multi effect of niet



spike67
20 maart 2008, 10:18
Hier is natuurlijk al veel over gepost, toch heb ik er nog eentje

Ik heb een gibson lp faded, met een engl thunder buizen versterker.

en een boss volume pedaal, boss tuner tu-2, vox wah V847.

en ook nog een ibanez chorus , ibanez ts9 overdrive die ik niet gebruik.

het word vrij rommelig voor mijn voeten , ik zou graag een multi pedaal board willen, maar is de kwaliteit van je sound ook minder? dat het te digitaal word?

door een verkoper werd me gezegd "als je een multi effect board koopt dan haal je voor een deel je geluid van de gibson en engl versterker weg"

klopt dit?

ik zou graag nog een delay willen, wat is een goeie?

de vox wah V847die ik heb is die veel beter dan eentje die en een multi effect zit?

kort om veel vragen.

ik hoop dat ik toch een paar antwoorden krijg.

alvast bedankt

ik heb een boss me-50 geprobeerd van een kennis, het geluid viel me niet mee.

Marshallover
20 maart 2008, 10:32
Hier is natuurlijk al veel over gepost, toch heb ik er nog eentje

Ik heb een gibson lp faded, met een engl thunder buizen versterker.

en een boss volume pedaal, boss tuner tu-2, vox wah V847.

en ook nog een ibanez chorus , ibanez ts9 overdrive die ik niet gebruik.

het word vrij rommelig voor mijn voeten , ik zou graag een multi pedaal board willen, maar is de kwaliteit van je sound ook minder? dat het te digitaal word?

door een verkoper werd me gezegd "als je een multi effect board koopt dan haal je voor een deel je geluid van de gibson en engl versterker weg"

klopt dit?

ik zou graag nog een delay willen, wat is een goeie?

de vox wah V847die ik heb is die veel beter dan eentje die en een multi effect zit?

kort om veel vragen.

ik hoop dat ik toch een paar antwoorden krijg.

alvast bedankt

ik heb een boss me-50 geprobeerd van een kennis, het geluid viel me niet mee.

Zulke mooie spullen verdienen ook goeie effecten. Ergens is the Bottleneck en door een slecht effect kan een goedklinkende versterker met dito gitaar ineens bagger klinken.

Ik zou kijken naar wat mooie analago effecten. Bedenk voor jezelf wat je nodig denk te hebben en stel dan je wenspakket samen...

JohnLord
20 maart 2008, 10:42
Inderdaad, slechte gear kan met bijvoorbeeld een gt-8 nog aardig klinken (eigen ervaring). Voor een goede buizenversterker is zo'n ding zonde van het geld. Koop twee of drie goede pedalen die je het vaakst gebruikt, die andere zul je in de praktijk best zonder kunnen (ook eigen ervaring)

Rhulshof
20 maart 2008, 10:46
in de VOX Tonelab zit ook de Vox wah ;) laat je de amp simulatie uit enzo heb je wah's hele mooie Chorus delay en reverbs tevens beschikking over een aantal boosters etc.

Maar goed ik denk dat je even moet gaan kijken of je voor practies of voor "kwaliteit" gaat.
Tegenwoordig zie ik toch steeds meer pro's overstappen naar multi effecten omdat de kwaliteit ook beter word en daartegen je veel meer kan met minder knoppen voor je.

ik denk wel dat je niet voor een line6 POD moet gaan gezien die toch wel erg veel geluid aantast.

de ervaring dat losse pedalen beter zijn kan ik niet over mee praten gezien ik eigenlijk altijd muti effecten heb gehad.

maar goed ik zou zeggen try before you buy.

EuroCinema
20 maart 2008, 11:35
Je hebt te gekke gear, ik zou daar zorgvuldig de juiste pedalen bij zoeken. Als de rommel op de vloer een overweging is, koop je gewoon een sexy pedalenbord zoals de pedaltrain waarop je alles keurig bevestigt.

Rhulshof
20 maart 2008, 15:05
Als je alleen last hebt van de kabeltjes en voedingen is inderdaad zo'n pedaltrain een mooie oplossing kan je ook de pedalen inzetten die je wil gebruiken.
heeft wel voordeel dat je zelf kiest voor welk effect je wil hebben dus ben je gek van een bepaald overdrive dan zet je die er in.

Wil je echt een alles in één oplossing ga dan eens naar een gitaarshop en probeer diverse multi effecten.

Maak een lijstje met voor/nadelen en kijk dan of het voor jou echt een hinder is qua sound ik denk zelf dat het wel zal meevallen.

vraag 1. rommel is minder maar goed gitaar in - stereo uit hou je en ook een voeding moet daar heen dus die kabels blijven.

vraag 2. kwaliteit geluid kwestie van proberen en smaak en niet exact de effecten die je los koopt vaak een simulatie die erg in de buurt komt.

vraag 3. te digitaal ligt aan het pedaal sommige klinken echt digitaal anderen juist netjes natuurlijk.

vraag 4. geluid suck weer sommige wel sommige minder maar goed als je een effecten lijn voor je hebt liggen met weet ik veel hoeveel effecten heb je dat ook dus jah weer een overweging.

de één is erg blij met multi effecten de ander is er minder blij mee zijn keuzes en sommige mensen gaan voor lekker handig andere gaan voor geluid.

ik vind het zelf lekker handig een paar presets te gebruiken gezien ik in een cover / showband speel direct op het PA maar speel je meer in 1 style dan zou ik ook kiezen voor losse pedalen en een knappe versterker dan heb je vaak een mooier geluid maar heb je wel meer beperkingen.

vai
20 maart 2008, 22:41
Die verkoper had gelijk: als je een multi effect board koopt dan haal je voor een (groot) deel je geluid van de gibson en engl versterker weg.
Ik heb net m'n Marshall 8280 (transistor) ingeruild voor een Marshall DSL 401 (buizen).
Voor de 8280 gebruikte ik de Boss GT3, klonk altijd goed.
Nu met de DSL 401 klinkt het ècht nergens naar!
Ik denk er dus over om weer losse pedalen aan te schaffen maar ik zie dat toch een beetje als een stap terug:
Niks schakelt zo gemakkelijk als een multi-effect. (hoe ga je 3 losse pedalen tegelijkertijd inschakelen :???: )
Hoe hou je ruis in bedwang :???:
Grappig: ik wil misschien die TS9 aanschaffen die jij dus niet gebruikt....
Of eventueel de TS 808.
Waarom gebruik je die TS9 niet? Mij lijkt dat dat ding een hoop detail aan je spel toevoegt.

Marshallover
20 maart 2008, 23:25
Niks schakelt zo gemakkelijk als een multi-effect. (hoe ga je 3 losse pedalen tegelijkertijd inschakelen :???: )


Ik zeg: Carl Martin Octa-Switch ;-)

bastiaanvanbeek
31 maart 2008, 15:42
ik zou gewoon bij de losse pedaaltjes blijven,
daar zit toch het mooiste geluid in.

DELAY PEDALEN
het hangt er van af wat je allemaal met je delay wilt doen,
als je het simpel wilt houden zou ik voor een Ibanez AD-9 gaan
als je veel verschillende mogelijkheden, en lange delays wilt, zou ik voor een Boss DD-6 gaan.