PDA

View Full Version : Electro-Harmonix Stereo Memory Man with Hazarai



Reigor
19 maart 2008, 22:34
Electro-Harmonix Stereo Memory Man met "Hazarai" wel te verstaan.
http://www.guitarsite.com/news/images/pedals/stereomemoryman.jpg

Wie heeft er ervaring met dit ding? Het filmpje van EHX zelf (http://nl.youtube.com/watch?v=0n3TVtmKTqk) klinkt in ieder geval wel grappig.

Mitch
19 maart 2008, 22:42
Ik heb er een keer een korte test mee gedaan. Klonk vrij behoorlijk! Het door de patches heenlopen door op een knop te drukken vond ik wel een hoog 'slaapkamer' gehalte hebben maar het is een redelijk veelzijdig ding verder. Ik weet alleen niet meer hoe deze prijstechnisch zat, oftewel: hoe concurrerend hij is.

Tristan
19 maart 2008, 23:16
Wowowoewie, dat ding klinkt geweldig! :nervous:

Nils47
20 maart 2008, 12:31
Ik vind hem super! Heb hem muurvast op me pedalboard staan en doe hem niet graag weg. Ideaal zijn de 8 presets die je kunt opslaan en die bewaard blijven wanneer de stroom eraf gaat.

Daarnaast heb je meer mogelijkheden dan alleen delay, de reverse echo is echt tegek en hiermee kun je oscilator achtige effecten krijgen. Daarnaast is er ook een aardige reverb uit te halen.

El Fuzzo
20 maart 2008, 16:01
Ik heb er ook een en ben er zeer tevreden mee. De delay vind ik zeer goed klinken. Hoewel het een digital delay is, klinkt hij wel lekker warm. Naast een goede delay kun je er ook nog eens een hoop andere geluiden uithalen. Ik heb er een flanger, chorus en reverb uitgehaald. Ook kun je er ook nog eens extreem vreemde geluiden mee maken: ufo geluidjes, zwaar over de top flangers, omgekeerde melodien, e-bow-achtige dingen etc. Samen met een phaser (ik heb een small stone) kun je het helemaal spacey maken.

Swan
20 maart 2008, 16:20
t lijkt me een fantastisch pedaal, maar dat je moet loopen door de knop ingedrukt te houden zou voor mij niet werkbaar zijn...

hugo123
20 maart 2008, 17:04
Maar kune je hem ook mono gebruiken, of moet hij stereo zijn?

-Heineken-
20 maart 2008, 17:10
Ziet er wel cool uit, maar de Boss DD-20 lijkt me toch makkelijker te bedienen. Daarentegen klinken de modulaties op het eerste gezicht wel stukken beter als op de Boss, en is het ook wel cool dat je de pitch kan veranderen bij sound-on-sound. Al met al ziet het er best cool uit. Maar ik ga er m'n Deluxe memory-man toch nog niet voor inruilen.

Dweezman
20 maart 2008, 18:02
Ziet er wel cool uit, maar de Boss DD-20 lijkt me toch makkelijker te bedienen. Daarentegen klinken de modulaties op het eerste gezicht wel stukken beter als op de Boss, en is het ook wel cool dat je de pitch kan veranderen bij sound-on-sound. Al met al ziet het er best cool uit. Maar ik ga er m'n Deluxe memory-man toch nog niet voor inruilen.

+1, same here...

Nils47
20 maart 2008, 18:58
Maar kune je hem ook mono gebruiken, of moet hij stereo zijn?

Hij is ook mono te gebruiken.