PDA

View Full Version : AnalogMan King Of Tone



Aca Ilic
19 maart 2008, 18:48
Iemand ervaringen met deze pedaal of toevallig in bezit . Ben benieuwd hoe ze zijn en of mensen op de forum deze getest hebben.
Alle info welkom


groetjes
Alex

Dirk_Hendrik
19 maart 2008, 19:10
Je bedooelt de marshall bluesbreaker clone waarmee Analog Mike zich volledig belachelijk heeft gemaakt??

http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=7&t=382

Misschien moet je je even aanmelden....


Hmm,
Misschien even toelichtend,
Freestompboxes.org is ontstaan uit een groep effectgekken die het scheit en scheit beu werden dat sommige merken op diystompboxes.com niet, vanuit technisch perspectief, bediscussieerd mochten worden op verzoek van de "fabrikant". Op het moment dat van enkele van die fabrikanten keer op keer bleek dat hun geweldige vinding, gebaseerd op jaren van research en luisteren, niets anders bleken te zijn dan spinoffs van jaren oude ontwerpen uit de keukens van Maxon en Shin Ei, alsmede DIY projecten die al jaren online stonden.

Op het moment dat de KOT werd ontleed tot een dubbele Marshall Bluesbreaker met een paar alteraties en een 1 of andere wiseass het kllaarspeelde om een foto te posten van een kale printplaat van een KOT, die dus volledig ontleed kon worden tot een diy ontwerp ging Mike over de piss en begon te dreigen met rechtzaken tegen de, in z'n eigen woorden, terroristen die dat gedaan hadden. Daarnaast hattie ineens een ton dollars nodig om een rechtzaak tegen die terroristen aan te spannen.

Intermezzo,
Mike heeft geen haast met het bouwen van z'n KOT's met als gevolg een dito wachtlijst. Gevolg is dat elke KOT op ebay meer opbrengt dan hij nieuw kost.

Om die ton op te hoesten besloot Mike aan te kondigen dat hij z'n wachtlijst, waarop mensen stonden die al 3/4 jaar wachtten, op te schorten en al z'n KOT's te ebayen en er dus zelf de hoofdprijs voor te vangen.

Uiteraard maakte Mike met deze goedkope aktie om onder die wachtlijst vandaan te komen niet bepaald echt vrienden, werd online (hoofzakelijk thegearpage.net) uitgekotst en haalde hij ook binnen een dag bakzeil en bood z'n excuses aan aan hen die hij zo beledigd had.

Mitch
19 maart 2008, 19:23
Ja maar.... ja maar.... er zitten dip switches in! :D

Je moet je daar trouwens inderdaad aanmelden anders kom je niet op dat deel van de site.

Aca Ilic
19 maart 2008, 19:30
oke guys,

ik heb tot nu toe volgende gedaan: een kritiek van een pedaalbouwer over anderepedaalbouwer gelezen, mezelf aangemeld, maar nog niks wijzer uitgekomen.
Dirk ik denk dat als je A zegt, dat je B ook moet zeggen by the way...
met andere woorden kun je me uitleggen wat je bedoelt met opmerking over AnalogMike guy....
groetjes
Alex

Dirk_Hendrik
19 maart 2008, 19:31
ik heb m'n post even aangepast. Misschien is het zo wat helderder. ;)

Aca Ilic
19 maart 2008, 20:06
Hey Dirk my man,

dat is inderdaad meer dan duidelijk.Het was me al raar toen ik die "Donner" topic vond waar die "special geschilderde" KOTS meer dan $500 most opbrengen..Wow, mij niet gezien hoor

groetjes
Alex

Page
19 maart 2008, 21:04
Ik heb een KOT (na 2 jaar wachten)

De wachttijd is erg lang maar door een lage dollarkoers is het een betaalbaar pedaal. Ik ben er erg tevreden over en ga hem op mijn board plaatsen. Het pedaal is tweekanaals en kan je beschrijven als transparant en dynamisch. Door terugdraaien van volume wordt het pedaal clean. Momenteel gebruik ik de kanalen als distortion en drive, wellicht in de toekomst als clean boost en drive. Ddipswitches en een interne "treblebooster" (per kanaal instelbaar) maken het een flexibel pedaal.

Het is zijn prijs waard.

Aca Ilic
19 maart 2008, 21:22
Hey Page,


bedankt voor jer reactie.
Tja, Dirk heeft het al over wachttijd gehad en ik vind het ook eigenlijk een beetje overdreven, want aan ene kant betekent dat iemand die pedaal verkoopt waarbij hij helemaal geen geluidsamples en op de websites zet ( wat ook niet altijd geweldige weergave is van hoe pedaal in het echt klinkt)harstikke zeker van zijn zaak moet zijn dat product goed is.Aan de andere kant kan het een hele nare ervaring voor iemand zijn die pedaal bestelt, heel lang daarop wacht en achteraf achterkomt dat het niet zijn ding is...
Wat dolar koers betreft, betekent dat als ik het nu bestel en over 2 jaar krijg misschien dubbel moet betalen dan hij nu waard is ( al denk ik niet dat Amerikanse economie zo snel zal herstellen, maar de wonderen zijn nog niet de wereld uit ....)
Heb je ergens geluidsamples van Kot ?
groetjes
Alex

speedmusic
3 september 2009, 11:53
we zijn nu alweer meer dan een jaar verder, toevallig kreeg ik het berichtje dat ik er één mag bestellen.

Hiervoor heb ik 1 1/2 jaar op een wachtlijst moeten staan, er is trouwens geen verplichting om het pedaal af te nemen ook op een later tijdstip mag ik tot bestelling overgaan.

Ondertussen heb ik al twee andere pedaaltjes gekocht en ontbreekt het mij een beetje aan cash.

Is het pedaal waard om aan te schaffen? Zo ja dan zal ik mijn TS-9 en Metal zone gaan verkopen.


geen spamactiviteiten in posts.

RolandT
3 september 2009, 21:28
Is het pedaal waard om aan te schaffen? Zo ja dan zal ik mijn TS-9 en Metal zone gaan verkopen.Ik heb een KOTv4 met high gain optie en vind het best een bruikbaar pedaal.

Een gitaarpedaal is nu ook weer geen ultra high tech electronica, met een handvol componenten kan je niet zo veel -echt- verschillende schakelingen maken (toch niet als ze hetzelfde moeten doen). Oplossing is dus "mojo" toevoegen en dat doe je met goede marketing:)

MSNL
3 september 2009, 23:42
Ik heb ook een KoT v4 en het is wel een erg goed pedaal.

Ik heb hem via thegearpage gekocht voor 245 euro.

Of de hype en wachtlijst terecht is weet ik niet. Maakt mij ook niet uit.
Het is blijkbaar een dubbele getunede Marshall Bluesbreaker.
Hij klingt wel te gek. Heeft een mooie cleane boost en een mooie lichte vervorming.

speedmusic
4 september 2009, 12:39
excuses voor het "onbewust" plaatsen van spam, was niet mijn bedoeling.

Ik ben op de hoogte van de marketing van analogman, maar ik vind het pedaal aangenaam geprijsd.

Huidige situatie is dat ik in een kleine setting thuis en met sommige oefensessies gebruik maak van een simpel 5watt top en 1x 12" speaker.
Als effecten gebruik ik de ts9 en een metal zone. De TS9 voor het ac/dc, zztop werk als extra boost naast de metalzone. Deze laatste gebruik ik voor het werk type Pantera / Pro Pain zeg maar en dan de TS9 voor een piek.

Nu is het zo dat de ts9 uitstekend doet echter de metalzone vind ik niet in de buurt komen van wat ik eigenlijk zoek.


@Ronald t: hoe bevalt de High gain optie? Kan ik hiermee ook de high gain sounds van bijvoorbeeld Pantera / Pro Pain benaderen in de hierboven omschreven situatie? Het gaat mij dus met name in situaties waar het volume wat lager staat en ik een simpel 5 watt buizentopje gebruik.

De KOT zie ik als prima vervanger van de TS9, maar ik hoop met de dubbele highgain optie welke nu op de KOT kan worden geleverd wel de door mij genoemde high-gain sounds te krijgen. Anders heeft de aanschaf geen zin

RolandT
4 september 2009, 19:34
@Ronald t: hoe bevalt de High gain optie? Kan ik hiermee ook de high gain sounds van bijvoorbeeld Pantera / Pro Pain benaderen in de hierboven omschreven situatie? Het gaat mij dus met name in situaties waar het volume wat lager staat en ik een simpel 5 watt buizentopje gebruik.Ik gebruik de KoT zelf voor mijn 2 watt buizen top en je kan er gelijk welke geluid uit halen, zeker ook high gain.

Aca Ilic
3 oktober 2009, 22:58
Yippie ja heey,

vandaag binnen gekregen ( na iets van anderhalf jaar wachten). Hele goede ovedrive, eigenlijk een van beste die ik tot nu toe uitgeprobeerd heb. Sterke pedaal als stand alone , vind hem sterk in combi met andere drives ,met treble boosters ook redelijk goed,als clean booster ( geel kanaal) ook heel sterk, kortom geweldige drive.
Zoals msnl het al schreef, ik weet niet of die wacht lijst hype is, het zou best wel kunnen zijn , maar pedaal is iig keurig gemaakt, met zeer bruikbare boost/drive/distortion mogelijkheden.
Wordt nooit verkocht...

speedmusic
3 oktober 2009, 23:29
Gefeliciteerd met je nieuwe pedaal, ik sta ook echt op het punt om hem te bestellen. Ik twijfel alleen nog over de opties welke ik wil, 2 of 1x high gain. Maar ook de togle switch lijkt mij interessant dit maakt het wat makkelijker om te schakelen.

schizo910
4 oktober 2009, 00:37
Gefeliciteerd met jullie aanwinst en ik ben blij dat jullie er zo blij mee zijn.

Persoonlijk zou ik nog geen eurocent uitgeven aan het allerbeste pedaal ter wereld als het van zo'n oplichter blijkt te komen...

Aca Ilic
4 oktober 2009, 11:44
Gefeliciteerd met je nieuwe pedaal, ik sta ook echt op het punt om hem te bestellen. Ik twijfel alleen nog over de opties welke ik wil, 2 of 1x high gain. Maar ook de togle switch lijkt mij interessant dit maakt het wat makkelijker om te schakelen.

heey speed,

ik zou als ik jou was gewoon naar je eigen wensen laten maken ( het is wel behoorlijk prijzig), maar uiteindelijk heb je pedaal met gewilde opties. Probeer eens pedaal ergens te testen zonder mods, die kan aardig Hi gainen met distortion switch on, en in als beide kanten ingetrapt zijn.

JeroenP
30 januari 2010, 13:55
Als er nog iemand een zoekt, ze druppelen binnen op marktplaats en 2ehands.be. Je heb niet de keuzemogelijkheden die je krijgt als je hem via analogman besteld, maar ik had hem binnen 2 dagen binnen. De afgelopen maanden heb ik er 3-4 voorbij zien komen dus mogelijkheden genoeg

Aanrader is de KOT achter een zendrive zetten. Heerlijk!