PDA

View Full Version : wat kunnen / konden jullie na 1 jaar??



bassej
19 maart 2008, 18:33
Hebbe jullie filmpjes/opnames/titels van nummers die je speelde toen je ongeveer 1 jaar speelde. Wil dit graag weten omdat ik denk dat het niet opschiet bij mij :D

R.J
19 maart 2008, 18:44
Hebbe jullie filmpjes/opnames/titels van nummers die je speelde toen je ongeveer 1 jaar speelde. Wil dit graag weten omdat ik denk dat het niet opschiet bij mij :D
Wees gerust, dat idee heb ik ook.

Sterker nog, die overtuiging heb ik

2 videos van afgelopen september, toen ik net m'n eerste gitaar gekocht had:
http://www.youtube.com/watch?v=6UjJO8nChko
http://www.youtube.com/watch?v=vaEFqiD7DPs

En ik speel inmiddels toch wel een stukje beter :noob:
Kan er alleen niet tegen om 6 maten lang hetzelfde te spelen, vind ik saai :cheerup:


ps. die gitaar is daar nog zo vals als de nogwat. Had er niet over nagedacht hem eerst eens fatsoenlijk te stemmen :seriousf:

marcelca
19 maart 2008, 19:08
dit heb ik gespeeld toen ik een klein jaartje speelde


http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=624369&songID=5019224



we zijn inmiddels weer een jaar verder en het is niet te vergelijken en ik vind dit vreselijk om aan te horen, zeker in verhouding met hoe het nu klinkt.. ( toen was ik er wel trots op, omdat het een lastig nummer is met veel bends op verschillende posities )

gewoon stug doorgaan , het word vanzelf beter, af en toe blijf je even hangen en dan schiet je techniek weer vooruit


helaas heb ik geen recentere opnames


succes

bassej
19 maart 2008, 20:53
dat van RJ is idd at the very beginning.
dat stukje van marcela klinkt goed, wat voor gitaar speelde je toen al.?

Baker
19 maart 2008, 20:59
na 1 jaar kon ik akkoordjes rammelen, en net een begin gemaakt met Barre akkoorden.

Smoke on the water en smells like teen spirit gingen toen ook ineens.. ;)

bassej
19 maart 2008, 21:00
na 1 jaar kon ik akkoordjes rammelen, en net een begin gemaakt met Barre akkoorden.

Smoke on the water en smells like teen spirit gingen toen ook ineens.. ;)

ik heb weer vertrouwen in mezelf...niet lullig bedoelt ofzoo.

marcelca
19 maart 2008, 21:46
dat van RJ is idd at the very beginning.
dat stukje van marcela klinkt goed, wat voor gitaar speelde je toen al.?


ik speelde met een epiphone LP custom ( die heb ik nog steeds )

als ik dit nu speel klinkt het wel 10 x beter dus ben nu niet meer tevreden met die opname ( toendertijd wel )

bass blom
19 maart 2008, 22:16
ik was een ramp voor mijn omgeving toen ik een jaar speelde.
op de microfoon ingang van een oude bandrecorde helemaal in het rood gejaagd :D

R.J
19 maart 2008, 22:47
dat van RJ is idd at the very beginning.
dat stukje van marcela klinkt goed, wat voor gitaar speelde je toen al.?
Zei ik toch?
Moet eigenlijk weer eens wat opnemen.

Heb alleen totaal geen inspiratie x.x een lekker ritme verkloot ik altijd omdat ik na de 4e maat ga experimenteren.

HvV
20 maart 2008, 00:24
Ik speelde met 6 maanden als slaggitarist in een band. Speelden voornamelijk Status Quo covers dus alles wat ik hoefde te kunnen waren barre akkoorden dat pinkie. ;)

wiltin
20 maart 2008, 07:55
Kon al wel wat accoordjes en een beetje mee rammelen met een cd'tje. Maar van een beetje solo spel had ik geen kaas gegeten. Ben er vorig jaar Januari een mee begonnen middels de site: http://www.justinguitar.com . justinguitar.com en heb het nummer Sweet child uitgezocht als leer project. met vallen en opstaan was dit het resultaat na 6 maanden oefen, vloeken en tieren. http://media.putfile.com/Sweet-child-87

Gewoon de versterker in de geluidskaart geprikt, backingtrack en meespelen maar.

TimoSomers
20 maart 2008, 08:54
Na 1 jaar kon ik de meeste nu metal shit van die tijd wel strak (limp bizkit, linkin park, etcetc) en flink wat van de makkelijkere satriani nummers.

Benjamin Blue
20 maart 2008, 18:00
na 1 jaar?
toen kon ik al 4 verschillende toonladders achterstevoren spelen terwijl ik men gitaar op mijn neck hield.
voor de rest kon ik al nummers als Red House,little wing maar ook al eruption..
alleen ging Texas Flood nog wel wat makkelijker........


grapje...

bassej
20 maart 2008, 19:07
na 1 jaar?
toen kon ik al 4 verschillende toonladders achterstevoren spelen terwijl ik men gitaar op mijn neck hield.
voor de rest kon ik al nummers als Red House,little wing maar ook al eruption..
alleen ging Texas Flood nog wel wat makkelijker........


grapje...


Is dat zo speciaal dan.....



ook grapje :L mn humor wordt met de dag zieliger.

savale
21 maart 2008, 11:47
ik ben ongeveer na 6 maanden als slaggitarist in een band gaan spelen en hierdoor kan ik nu eigenlijk de meeste nummers met slag gewoon vrijwel direct meespelen (open/barre/power etc) met lekker varierende slagjes.

Sinds een maandje of 3 ben ik me wat gaan verdiepen in tokkelen en solo's, maar dat valt gewoon nog niet mee.
Kryptonite, californication (excl solo) lukken nu gewoon wel.
Ik ben nu bezig met system of a down - aerials (leuke maatsoorten) ,stairway to heaven, street spirit etc als volgende uitddagingen.

Technieken die ik me nu probeer aan te leren: alternative picking, sneller/strakker toonladdersspelen etc, maar dat is toch nog wel een vak apart :P
Ik speel trouwens ruim een jaar nu (paar lesjes gevolgd, rest zelf aangeleerd)
Denk dat ik redelijk (misschien iets boven) gemiddeld speel met 1 jaar ervaring.

bassej
21 maart 2008, 11:52
ik ben ongeveer na 6 maanden als slaggitarist in een band gaan spelen en hierdoor kan ik nu eigenlijk de meeste nummers met slag gewoon vrijwel direct meespelen (open/barre/power etc) met lekker varierende slagjes.

Sinds een maandje of 3 ben ik me wat gaan verdiepen in tokkelen en solo's, maar dat valt gewoon nog niet mee.
Kryptonite, californication (excl solo) lukken nu gewoon wel.
Ik ben nu bezig met system of a down - aerials (leuke maatsoorten) ,stairway to heaven, street spirit etc als volgende uitddagingen.

Technieken die ik me nu probeer aan te leren: alternative picking, sneller/strakker toonladdersspelen etc, maar dat is toch nog wel een vak apart :P
Ik speel trouwens ruim een jaar nu (paar lesjes gevolgd, rest zelf aangeleerd)
Denk dat ik redelijk (misschien iets boven) gemiddeld speel met 1 jaar ervaring.

jij bent zegmaar het tegenovergestelde van mij. Ik speel dus bijna nooit akkoorden wan da word al zaai als ik 3 keer hetzelfde heb gedaan(komt waarschijnlijk omdat ik alleen speel) en ik ben wel met stairwaay to heaven en californication( incl solo :D ) begonnen met spelen.

P.S. of ik onder het gemiddelde zit weet ik niet maare dan klopt het nog beter dat we beetje tegengesteld zijn :cheerup:

savale
21 maart 2008, 13:07
jij bent zegmaar het tegenovergestelde van mij. Ik speel dus bijna nooit akkoorden wan da word al zaai als ik 3 keer hetzelfde heb gedaan(komt waarschijnlijk omdat ik alleen speel) en ik ben wel met stairwaay to heaven en californication( incl solo :D ) begonnen met spelen.

P.S. of ik onder het gemiddelde zit weet ik niet maare dan klopt het nog beter dat we beetje tegengesteld zijn :cheerup:

Ja een hele andere aanpak. Ik vind akkoorden niet saai omdat je er toch net zoals losse noten echt wel gevoel in kunt leggen door manier van aanslaan/dempen etc, hier en daar een losse nooit tussendoor etc :P

maar ik moet zeggen dat de echte uitdaging natuurlijk in het soleer/tokkelwerk zit. Wat mij vooral bellemerd op het moment is de snelheid van het picking met een plectrum. Het meeste tokkelwerk doe ik dan ook zonder plectrum, maar sommige nummers klinken gewoonveel vetter met plectrum:
Zo een nummer dus: http://youtube.com/watch?v=KfnZfwFWRAc
Op die snelheid maak ik nog veel fouten (hehe die gast in het filmpje ook nog hehe :P)
Maar heb voorlopig weer genoeg uitdaging dus ben benieuwd wat ik over een jaar weer kan :P

Hekky93
31 mei 2009, 01:24
ik speel nu 1 jaar en 1 maand.

dit speel ik nu zoal:
- Panama (Van Halen) * solo gaat alleen nog niet helemaal zoals het moet *
- Summer Nights (Van Halen) *intro*
- Summer of 69' (Brayan Adams)
- Your Love (The Outfield)
- Unchained (Van Halen) *Intro en refrein*
- klein two-hand tapping stukje uit eruption :P (van Halen)
- Jump (van Halen) *alles behalve solo*
- Basketcase (Green day)
- more than a feeling (Boston) *behalve solo*
- Best of Both worlds (Van Halen) *intro* <-- net mee begonnen

marter544
31 mei 2009, 02:10
Pfoe hee.. Ff nadenken, ik speelde toen dingen als Enter Sandman en Sad but True van Metallice. Paranoid, back in black etc. maar.. Dat gezegd te hebben, interesseert het me echt geen reet. Nu speel ik thrash-metal in de stijl van de oude metallica exodus, kreator etc., maar als ik vader jacob speelde had ik et ook best gevonden.

budje
31 mei 2009, 08:43
toen ik een jaar speelde was het plm 1979... vind je het erg als ik het niet meer weet :) (was toen nog niet zo aktief met de webcam):seriousf:

Megadeth22
31 mei 2009, 16:29
Ik ben heel breed begonnen (akoustisch en elektrisch) dus ik kon wat nummers fingerpicken, sommige metal nummers, andere pop nummers,

s0ulmaster
1 juni 2009, 00:52
wat ik naar 1 jaar kond vond ik van mezelf al aardig goed :P
hield niet zo van akkoordjes dus ging maar wat anders doen

-nothing else matter ging al aardig
-trooper ging strak exclusief solo

en natuurlijk wat andere super simpele liedjes

Broosje
1 juni 2009, 01:25
Volgende liedjes na 1 jaar kan ik me nog herinneren:
- Veel van de levellers (meestal gewone lossen akkoorden)
- 12matenblues
- House of the Rising Sun
- Nothing Else Matters (more or less, de solo op brakke manier mss iets later)
- Seek & Destroy (intro en riffjes)
- Bombtrack
- Smells like teen spirit (5-akkoorden, dus nog geen volledige barré's)
- My girl
- Under the Bridge
- Temple of love (maar vaak fout omdat het nog net te snel ging)
- ...

Allemaal wel zonder het gevoel en de kleine details die je later leert natuurlijk...

Ik denk dat je het eerste jaar enorm snel vooruit gaat, en daarna het gevoel hebt weinig bij te leren. Maar in die tijd erna leer je bends, vibrato's etc veel beter beheersen, waardoor je mss niet veel meer kan spelen, maar dat het wel een pak beter klinkt :-)

Broosje
1 juni 2009, 01:29
Wat mij vooral belemmert op het moment is de snelheid van het picking met een plectrum. Het meeste tokkelwerk doe ik dan ook zonder plectrum, maar sommige nummers klinken gewoonveel vetter met plectrum:

Goeie om dit te leren:
Radiohead - Street Spirit

Daar heb ik mijn plectrumtokkelwerk sterk mee opgekrikt.

(en temple of love ook; is makkelijker maar sneller)

Gert-Jan
1 juni 2009, 11:29
Jezus toen was ik 2,5 jaar....kan ik me echt niet meer herinneren ;-)