PDA

View Full Version : welke gitaren



Stray
13 februari 2003, 21:00
Wij spelen in een punk band en zijn toe aan nieuwe instrumenten. Welke 2 gitaren zouden jullie kopen voor punk zoals pennywise en union 13?
men zegt dat ibanez goed is voor dat genre, zo ja, welke modellendan, RG, GRX, AX,...
vertel het mij...

BLOK182
13 februari 2003, 21:11
hoeveel willen jullie uitgeven?

Hankey
14 februari 2003, 01:24
Pennywise speelt met RG's, dus die zullen wel voldoen aan jullie eisen denk ik. Tip: koop liefst een RG met een sn van boven de 500. Lager sn = mindere kwaliteit hardware...

oldgtarz.com
14 februari 2003, 02:51
PRS santana SE of tremonti SE, super goeie gitaren voor een kleinere beurs! Laten we eerlijk zijn, er zijn toch al genoeg Ibanezen?

burt
14 februari 2003, 04:24
Eh... zijn er mensen op dit forum die met mij de mening delen dat je een gitaar uitkiest omdat je vindt dat _jij_ 'm lekker vindt spelen, lekker vindt klinken, er cool uit vindt zien?

Je koopt een gitaar niet op genre, in mijn nederige opinie.

Neals
14 februari 2003, 13:04
pennywise speelt op een RG470

Stray
14 februari 2003, 19:01
oke, ge moet kope wa goe speelt, maar ik heb al op allerlei ibanezen gespeelt en die spelen zalig, alleen vrij duur...
we kunne da me alle gemak betale, maar is het da waard, that's the question

Anders Destium
14 februari 2003, 19:15
Pennywise speelt op een custom470, met andere brug, andere elementen (eigenlijk gewoon een andere gitaar)...

De typen van vorig jaar en eerder zijn door de nieuwe modellen die er zijn relatief goedkoop. Als je een RG570 koopt is deze redelijk waardevast, OOK als je er veel op speelt...

Ic3gl0vE
14 februari 2003, 20:54
of een gitaar het waard is kun jij alleen bepalen... een Squier is mij geen 200 euro waard omdat ik er weinig aan zou hebben. Voor een beginner echter is 't een goede gitaar...

Stray
15 februari 2003, 14:57
we hebben 2 gitaren nodig een voor mezelf en een voor de zanger, zouden we elk een verschillende nemen? en welke dan, ibanez of yamaha, we hebben op beide gespeeld en volgens ons zijn dat de beste en hun prijzen zijn evenwaardig.

burt
15 februari 2003, 15:02
Haah! Volgens mij is dit de eerste keer dat ik Yamaha op dit forum genoemd zie worden, maar ik ben dus helemaal PRO YAMAHA! Mijn eerste electrische gitaar is een yamaha, en die heeft me echt goed gediend. Ze is nou een beetje naar de klote, maar ik heb onlangs besloten dat ik uit dankbaarheid en loyaliteit geen nieuwe gitaar ga kopen maar het geld steken in een flinke renovatie. Ik zou anders nooit een Yamaha kopen, maar ik vind het toch wel cool om bij Yamaha te blijven! (-:

Static-M
15 februari 2003, 15:32
Jow Stray, wat spelen jullie nu dan?

Neals
15 februari 2003, 16:17
Die yamaha RGX dingen spelen anders ook zalig, en doen naar mijn mening weinig onder voor ibanez.

Stray
16 februari 2003, 20:29
wij spelen nu op van die oude epi's, ze zijn niet slecht maar ze zijn "gevonden op opa's zolder" echt wel heel oud en versleten en passen niet echt in het genre, maar het zijn geen slechte gitaren hoor, integendeel ze hebben hun diensten al ruimschoots bewezen..

sickpunk
16 februari 2003, 21:21
" passen niet echt in het genre" damn.. hallo... wat denk je.. "laat ik is een punk gitaar kopen, dan hoor ik erbij" je kooppt toch een gitaar op klank, nie op uiterlijk(uiteraard een beetje) whoei.... beetje sneu persoontje eigenlijk.....:S

Neals
16 februari 2003, 23:02
een EPI niet geschikt voor punk....

Koop dan GEEN gitaar, zou alleen zonde van je geld zijn