PDA

View Full Version : PRS Stop Tail Piece naar Trem system?



Eirlys
19 maart 2008, 16:50
Even een (dringend) vraagje:

Ik heb zopas via Ebay een PRS SE Standard besteld, mét tremolo volgens de specs/foto. Nu stuurt de (overigens vriendelijke) verkoper me foto's van de gitaar die hij gaat opsturen, en blijkt het een stop tail piece te zijn. Het enige wat hij kan doen is de gitaar terugnemen en me terugbetalen, maar uiteraard doe ik dat liever niet gezien het al zo'n koopje was.

Dus is mijn vraag: hoeveel kost het ongeveer om een tremolo-systeem te (laten) monteren? Dus worst case scenario is en de kosten van het systeem plus die van de plaatsing.
Exacte bedragen weet uiteraard niemand, maar een orde van grootte is altijd welkom!

Bedankt!

nevyn292
19 maart 2008, 17:07
is het niet gewoon een trem zonder de hendel? weet je echt 100% zeker dat het een stop-tail is? ze lijken namelijk wel erg op elkaar. maat van me had ook een PRS, en ik dacht altijd dat het een hard tail was, blijkt dat kreng een tremolo te zijn :???:

afijn, voor ene trem moet je gaan frezen, en dat is niet leuk...

Eirlys
19 maart 2008, 17:11
is het niet gewoon een trem zonder de hendel? weet je echt 100% zeker dat het een stop-tail is? ze lijken namelijk wel erg op elkaar. maat van me had ook een PRS, en ik dacht altijd dat het een hard tail was, blijkt dat kreng een tremolo te zijn :???:

afijn, voor ene trem moet je gaan frezen, en dat is niet leuk...

Ja, heel zeker dat het een stop tail is (of hard tail). Buh, what to do what to do. De gitaar kostte maar 400 euro, wat voor deze wel erg weinig is vergeleken met de prijzen hier (bijna het dubbele). Maar zonder tremolo is ook niet leuk :(

Mr.Fingers
19 maart 2008, 17:16
Je kan er een Bigsby opzetten, kost iets van een 70€ voor zo'n ding

nevyn292
19 maart 2008, 18:21
kom je dan niet in de knoei met die schakelaar?

Eirlys
19 maart 2008, 18:34
Je kan er een Bigsby opzetten, kost iets van een 70€ voor zo'n ding

Liever geen Bigsby op deze gitaar eigenlijk.. style clash:(
Ik hoor uit de eerste reactie dat je moet frezen, en als ik naar de foto's van de achterkant van mijn gitaar kijk, zit de electronica aan de buitenzijde, niet onder de snaren. Is dat allemaal doenbaar denk je?

http://img503.imageshack.us/img503/7315/dscf0184qf3.jpg
http://img503.imageshack.us/img503/5205/dscf0182kx3.jpg

Saf
19 maart 2008, 18:39
laatdeze overkomen als hij de helft is vna wat ze hier kosten. Verkoop je deze emt ee nnette winst als het je toch niet bevalt. Ga je dan weer opzoek naaar eentje met trem.

R.J
19 maart 2008, 18:53
laatdeze overkomen als hij de helft is vna wat ze hier kosten. Verkoop je deze emt ee nnette winst als het je toch niet bevalt. Ga je dan weer opzoek naaar eentje met trem.
Agreed.

En een normale trem heb je m-i op zo'n gitaar ook niet "echt" nodig.
Het is geen stratocaster tenslotte.

Saf
19 maart 2008, 22:20
je hebt ook van die trem systeem die passen in het plaats an de normale stopbar. Weet niet of je die ook heb voor in plaats van een wrap around te zetten? Ik dacht dat duessenberg zo'n type tremmelo's heeft.

DarknessAwaits
19 maart 2008, 22:23
Gewoon deze op laten sturen en een tijdje houden. Denk niet dat je echt de trem zal missen.

R.J
19 maart 2008, 22:38
je hebt ook van die trem systeem die passen in het plaats an de normale stopbar. Weet niet of je die ook heb voor in plaats van een wrap around te zetten? Ik dacht dat duessenberg zo'n type tremmelo's heeft.
Rollerbrug, maar geen idee of dat zo gaat passen.

SGbanez
20 maart 2008, 00:05
Een bigsby lijkt me idd niet echt passend op een PRS...
Ik persoonlijk zou hem zo laten, k vind die stoptail ook mooier staan op een PRS... Maar als jij je tremolo ook echt gebruikt dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Wel mooi ding trouwens, issie nieuw?

Orpheo
20 maart 2008, 00:24
een tremolo erin zetten gaat je toch al gauw 200E kosten, exclusief materiaalkosten (als je het laat doen bij een 'gerenomeerde' bouwer). vind ik persoonlijk de gitaar niet waard maar ok ;)

G.G.
20 maart 2008, 00:45
Het is een vlakke body aan de voor en achterkant dus een strattremelo monteren is redelijk simpel. Het vereist een half uurtje freeswerk (als je de potmeters en elementen ff losschroeft).


Er blijven echter twee problemen over:

#1 Je moet de stratbrug heel hoog zetten omdat de oude brug ook hoog ligt (je kan de halshoek niet aanpassen (setneck))
#2 De gaten van de oude studs moet je vullen en afwerken en dat blijf je altijd zien.

Ik zou hem met winst verpatsen en iets met een trem kopen, of hem houden en ermee leren leven.

macwilliams
20 maart 2008, 06:29
Ik kwam deze tegen op marktplaats. is dat wat voor je?http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/154737537-kahlers-met-inbouw.html?return=eJwtjFEKgzAQRO8imM%2BYVMEmEsTeJ KjFYEyWbAKlpXfvSv17b2dmrZb647QYUMvuritcbZq3YcsZdNP sEdbAD5v2DN7ajDz45l%2FhsMH48kayBU2OdTvJun0UR6B6pXr RkfpM%2BnZAiM8FrxKcV0FwUDCFcqzJzaQRz%2FWNARQjWHHme lQN3x9%2FKDNL&df=1&fta=eNpNjltuwyAQRfcyH%2F7mZRMGeQvZgoWCmyJhGxmTurW8 9w5RUvUHjc4M9x6HFzwyPVDWODxczGAzmg5hjz1vfO63BbktAY 02RjNl44Y%2FIdn84TMt0obMTgnnMo1ruNm4IzecCWHjN7ZMK8 XtkgOKJqXSs6aE%2FhVUexRCcvcRbKCojBIheBJwtDgCBZMJAm %2B7TulWXt5nT6a0JKYrE%2F9Y2zFTmfxjspVcC7An6VLBtiTn 8xDH%2Bb591svawhnCrazrEGY%2F7m9K%2Fye3D9WQpPyzWyC4 L7DX1%2FiosgyP8%2FwFYuVeTQ%3D%3D&fta_ind=2&fs=1

Eirlys
20 maart 2008, 09:02
Bedankt iedereen voor alle hulp! Ik ben zelf ook nog wat sites afgestruind en heb wat winkels en dergelijke gebeld voor info. Uiteindelijk heb ik besloten hem eerst een tijdje zo te laten en te zien of ik de trem echt mis. Misschien kan ik wel met wat effectpedaaltjes prutsen om toch nog een beetje vibrato erin te krijgen. Alle problemen die erbij komen qua opvullen en verhogen enzo, samen met de kostprijs en het risico dat je gitaar verklooid wordt, zijn het me niet waard. Dan koop ik ooit wel een nieuwe gitaat mét tremolo. Ik ben gewoon te verliefd erop op dit moment om hem weg te doen.

@SGIbanez: hij is inderdaad nieuw, van bij envyguitars in Hartlepool, UK.

iWishmaster
20 maart 2008, 09:53
Ik heb pas de snaren op 2 floyd-rose gitaren vervangen, wat een hel ... dus ik zou zeggen neem die vaste brug ...

Weet niet hoe het bij die PRS'en is, maar mijn ervaring is dat ik uiteindelijk altijd toch weer de brug vast zet. Soms bij het snaren vervangen denk ik, och, laat ik weer even met trem spelen, maar binnen een week schroef ik de brug meestal alweer vast...

Nielsje
20 maart 2008, 10:11
Deze gewoon kopen, en eventueel weer verkopen in dit landje of ruilen. Ik gebruik persoonlijk wel af en toe trem, dus ik zou het niet willen missen.
Maar alsjeblieft, ga hier niet in zitten hakken en zagen, dat loont niet.

JohnLord
20 maart 2008, 10:12
Op MP staan ze nieuw met trem voor 599