PDA

View Full Version : Hello world!



Woml
19 maart 2008, 16:37
Even voorstellen...

Ik ben al een tijdje bezig met gitaren. Het is allemaal in mijn middelbare-schooltijd begonnen, en dat is intussen een slordige 20 jaar geleden. O mijn god, ik word oud... Qua spelen heb ik eigenlijk de hele tijd gewoon maar lekker aangeklooid, nauwelijks serieus les gehad, begonnen met het standaard kampvuur-akkoordenwerk, en de laatste jaren wat meer terecht gekomen in de fingerstyle-richting.
De reden dat ik me na al die tijd hier ook maar eens meld, is eigenlijk een gevolg van de laatste ontwikkelingen in mijn interesse op gitaargebied: ik krijg steeds meer lol in het zelf sleutelen aan die apparaten, en heb zelfs een paar voorzichtige eerste stappen gezet in de wondere wereld van de gitaarbouw. Dit leek me een mooie bron van inspiratie, tips, en handige links...

Mijn verzameling (eehm... inderdaad, ik lijd aan een milde vorm van GAS...)

Elektrisch:
Gibson Nighthawk Special
Fender Strat American Series HSS
Dean Stylist Deluxe (Officieel semi-akoestisch, maar onverstekt niet echt serieus te nemen. Beetje een miskoop geweest toch eigenlijk wel...)
Aria Pro II (om ongeremd mijn soldeerbout op los te kunnen laten)
Lapsteel (Eigen fabrikaat)
T(w)el(v)ecaster (El-cheapo Telecaster-modelletje, omgebouwd tot 12-snarige. "Gevaarlijke gek!" hoor ik u denken ;)
Elektrisch reisgitaartje, ook zelfbouw, om te kijken of ik in staat ben om iets te maken wat op een echte hals lijkt...

Akoestisch:
Furch S-22SR (Akoestische staalsnarige)
Seagull S12+ (Een 12-snarigert)
Hanika PC58-Natural (Een Duitse Spanjaard...)
Dean Resonator Chrome S
Vantek (Goedkoop akoestisch Westerngitaartje, om iets te hebben om op te pingelen in militaire dienst. Jaa, lieve kinderen, héél lang geleden moest je... O mijn god, ik word oud...)
Washburn Rover (Akoestisch reisgitaartje)

Voor de gein:
Richwood Mandolientje
Richwood Banjo

En ik ben onlangs begonnen met een cursus om een archtop te gaan bouwen. Dapperrr!

Mr.Fingers
19 maart 2008, 17:34
Welkom!!!

Die 12-string tele vind ik wel waauw! eigenlijk :D

Blind Owl
19 maart 2008, 18:20
Welkom hier, nieuwe gitaarliefhebbert! :D

Ohja, vette naam: Woml ;)

JohnLord
19 maart 2008, 21:20
fan van Nikki?

Woml
19 maart 2008, 22:51
Wie, ik? Wie is Nikki? Met andere woorden: bij mijn weten niet...

Heb ik een naam verzonnen waar meer aan vast hangt dan ik weet? :???:


EDIT: Aaah! Het heeft wat geGoogle in de aarde gehad, maar ik vat hem!
Nee, "Hello world" verwijst niet naar de nieuwe single van Nikki van Idols (waar ik nog nooit in mijn leven naar heb gekeken), maar naar de standaardkreet die je op je scherm wilt te krijgen als je een nieuwe programmeertaal onder de knie probeert te krijgen. Verstokte IT-er, vandaar...

JohnLord
20 maart 2008, 10:30
Wie, ik? Wie is Nikki? Met andere woorden: bij mijn weten niet...

Heb ik een naam verzonnen waar meer aan vast hangt dan ik weet? :???:


EDIT: Aaah! Het heeft wat geGoogle in de aarde gehad, maar ik vat hem!
Nee, "Hello world" verwijst niet naar de nieuwe single van Nikki van Idols (waar ik nog nooit in mijn leven naar heb gekeken), maar naar de standaardkreet die je op je scherm wilt te krijgen als je een nieuwe programmeertaal onder de knie probeert te krijgen. Verstokte IT-er, vandaar...

De nieuwe single van Nikki? Het is haar eerste en laten we hopen ook de laatste. Dat gehype rond Idols moet maar eens afgelopen zijn!

Woml
20 maart 2008, 11:31
Zo zie je maar hoe veel ik van dat hele Idols af weet.
Ik voel me niet schuldig aan gehype...