PDA

View Full Version : Distortion voor AC/DC, Dire Straits e.d.



R.J
19 maart 2008, 14:18
Goed, ik ga dus denk ik op zoek naar nóg een distortion, aangezien ik nu een vrij brave overdrive heb(Dean Markley Overlord), en een vrij wilde fuzz(EHX Metal Muff), maar er tussenin niets (de amp-scheur vind ik zeer onhandig in gebruik, channel switchen met de footswitch, en dan nog een paar schakelaartjes omhalen op het cp van de amp)

Ik zoek dus iets wat geluid maakt in de lijn van ac/dc en de dire straights(o.a.).
Persoonlijk zat ik te denken aan een Tubescreamer, maar heeft iemand nog andere, BETAALBARE (max. 130€) opties?

Of moet ik nog even doorsparen en voor iets in de richting van een bv. blackstar gaan?

WillemdaGuide
19 maart 2008, 14:41
Ik zou eens kijken naar de blues pro van MIAudio.
Zeer betaalbaar, zit nog best wat gain in voor een overdrive en ik kan er heerlijk AC/DC soundjes mee maken!

bastiaanvanbeek
19 maart 2008, 15:38
Enkele aanraders:

Maxon OD808

Blackstar HT-dual (met buis, maar wel erg prijzig)

EHX Big Muff

MXR (dunlop) ditortions zijn erg goed

R.J
19 maart 2008, 15:56
De big muff heb ik getest samen met mijn metal muff, en die is eigenlijk niets voor mij.

De blues pro, maxon od808 en dingen van mxr zal ik i nde gaten houden (de zakk wylde vond ik dan weer niets)

Er is ook een merk dat heeft een "tube zone" overdrive. Deze vond ik ook wel goed klinken, maar ik heb hem na 1 keer testen nergens meer kunnen vinden :???:

Simoon
19 maart 2008, 18:16
De Tubescreamer?

Mitch
19 maart 2008, 18:19
Ik zou eens kijken naar de blues pro van MIAudio.
Zeer betaalbaar, zit nog best wat gain in voor een overd
drive en ik kan er heerlijk AC/DC soundjes mee maken!
Of van hetzelfde merk de Crunch Box. Begint met wat meer gain, maar zit wel tussen een milde drive en een muff in. Dire straits nee, Ac/DC ja.
Staan er twee op Marktplaats.

drap
19 maart 2008, 18:46
Een Marshall Shredmaster of een Boss Power Driver. Ze staan toevallig allebei op Marktplaats.

En nog in hele goeie staat. Worden beide niet meer gemaakt en zijn inmiddels collectorsitems. Je hebt het niet van mij, die gouden tip.

Spitfire
19 maart 2008, 19:20
Een Marshall Shredmaster of een Boss Power Driver. Ze staan toevallig allebei op Marktplaats.

En nog in hele goeie staat. Worden beide niet meer gemaakt en zijn inmiddels collectorsitems. Je hebt het niet van mij, die gouden tip.

Bedoel je die Power Driver in Bodegraven of in Alphen aan de Rijn? :p

En ik kan je van harte de Visual Sound Jeckyll&Hyde aanbevelen (ik heb zelf een van de tweede generatie, weet niet hoe de nieuwste zijn), een overdrive (gebaseerd op een Tube Screamer) en een distortion in 1.

MarkV
19 maart 2008, 19:31
Ik zoek dus iets wat geluid maakt in de lijn van ac/dc en de dire straights(o.a.).
Persoonlijk zat ik te denken aan een Tubescreamer, maar heeft iemand nog andere, BETAALBARE (max. 130€) opties?

Iets te duur misschien, maar een Fulltone OCD? Die is niet erg 'tubescreamerig' trouwens.

R.J
19 maart 2008, 19:34
Iets te duur misschien, maar een Fulltone OCD? Die is niet erg 'tubescreamerig' trouwens.
Kan je een bescrhijving geven van het geluid dat deze produceert?

Die Jeckyll & Hyde klinkt inderdaad erg gaaf, maar ik heb niet NOG een metal distortion nodig met die metal muff ;)

De tubescreamer based helft klinkt erg lekker tho'

Mitch
19 maart 2008, 19:36
Mooi heldere oversturing in het hoog, vooral op low tot medium gain.
Forumlid zjanke heeft er één te koop staan op Gitaarmarkt.

Spitfire
19 maart 2008, 20:38
Die Jeckyll & Hyde klinkt inderdaad erg gaaf, maar ik heb niet NOG een metal distortion nodig met die metal muff ;)

De tubescreamer based helft klinkt erg lekker tho'

Ik vind de Hyde kant totaal niet 'metal' hoor, AC/DC speel ik meestal op Hyde. Je kunt hem wel 'metal' laten klinken door de blunt/sharp switch op sharp te zetten, maar in mijn oren klinkt dat ongelooflijk krasserig en schel.

zjanke
19 maart 2008, 21:45
Kan je een bescrhijving geven van het geluid dat deze produceert?

Op de site van Fulltone staan prima clips. Een OCD heeft gewoon veel boventonen en klinkt dus moddervet.

Ik heb een V2 op mijn board en een nieuwe V3 te koop staan. (bedankt Mitch ;)) en die heeft een gemodde TS-9 vervangen. In mijn set-up klinkt die OCD zoveel beter, die vrat de TS-9 op met boter en suiker.

Jorikjet
19 maart 2008, 21:45
Een RAT scheurt wel goed!

R.J
19 maart 2008, 23:43
Ik vind de Hyde kant totaal niet 'metal' hoor, AC/DC speel ik meestal op Hyde. Je kunt hem wel 'metal' laten klinken door de blunt/sharp switch op sharp te zetten, maar in mijn oren klinkt dat ongelooflijk krasserig en schel.
Tsja, eigenlijk zoek ik dus iets dat de OD kant van de j&h combineert met de dist kant op blunt.

En inderdaad een RAT staat ook op het probeerlijstje.


Zjanke: waarom hou je de v2 en sell je de v3? Wat zijn je beweegredenen? :nervous:

Dirk_Hendrik
20 maart 2008, 00:07
topictitel aan post aangepast...

EuroCinema
21 maart 2008, 11:56
+1 voor MI audio blues pro. Ik heb tientallen scheur/drivepedaaltjes gehad en deze wint het van allemaal.

zjanke
21 maart 2008, 21:10
Tsja, eigenlijk zoek ik dus iets dat de OD kant van de j&h combineert met de dist kant op blunt.

Zjanke: waarom hou je de v2 en sell je de v3? Wat zijn je beweegredenen? :nervous:

Ik had al een V2 op mijn board staan en de V3 in de USA gekocht voor een shoot out. Ik hoor geen mega verschillen en de tweedehands prijzen liggen niet zo ver dan de nieuwprijzen uit de USA.

Als je een V2 wil hebben, dan schroef ik de V3 wel op mijn board ;)

Jan Buurman
21 maart 2008, 21:20
Zjanke, je hebt een PM-etje...

zjanke
21 maart 2008, 21:49
En nu heb ik dus een V3 op mijn board en geen V2 meer :cheerup:

R.J
22 maart 2008, 00:41
Geweldig humor :P

Ik ga alles wat aangeraden is eens op papier zetten en uitgebreid en rustig uittesten.

Bedankt voor de vele tips :rockon: