PDA

View Full Version : effektpedaal en versterker



Kryptonite
19 maart 2008, 13:07
Hallo iedereen,

Ik speel sinds een 8tal maanden gitaar en het begint nu een beetje te dagen.
Maar nu wil ik verder... ik wil me graag een effektenpedaal kopen,maar weet niet welke. Ik wil graag alá een coverband verschillende nummers spelen,maar moet je dan het effektenpedaal zelf programmeren? ik heb namelijk gehoord dat je via internet bestandjes kunt downloaden van effekten en deze kunt inprogrammeren? klopt dit en zo ja,waar moet ik dan op letten?

Verder ben ik ook nog op zoek naar een leuke 2de hands versterker die een beetje all-round is. mss iemand een tip??????? (hou van rock en clean en kan een Bogey t64rs kopen)

Alvast harstikke bedankt voor eventuele reacties!!! :rockon:

WillemdaGuide
19 maart 2008, 13:46
Een multi effect moet je meestal programeren, losse effectpedalen vaak niet (nou ja, door aan de knoppen te draaien programeer je 'm eigenlijk ook natuurlijk).
In een multieffect zitten alle denkbare geluiden en is altijd een goed begin.
Hiermee maak je veel verschillende sounds en leer je veel effecten kennen.
Boss heeft de GT-8 (is de GT-10 al uit??) maar ook bijvoorbeeld digitech en zoom maken mooie multi's.

pannekoek
19 maart 2008, 13:54
Een multi effect moet je meestal programeren, losse effectpedalen vaak niet (nou ja, door aan de knoppen te draaien programeer je 'm eigenlijk ook natuurlijk).
In een multieffect zitten alle denkbare geluiden en is altijd een goed begin.
Hiermee maak je veel verschillende sounds en leer je veel effecten kennen.
Boss heeft de GT-8 (is de GT-10 al uit??) maar ook bijvoorbeeld digitech en zoom maken mooie multi's.
ik denk dat de topicstarter een pod bedoelt, daarmee kan je op internet diverse geluiden downloaden en op je computer hooor je dan het geluid als je je gitaar erop hebt aangesloten.