PDA

View Full Version : effektpedaal en versterker



Kryptonite
19 maart 2008, 13:07
Hallo iedereen,

Ik speel sinds een 8tal maanden gitaar en het begint nu een beetje te dagen.
Maar nu wil ik verder... ik wil me graag een effektenpedaal kopen,maar weet niet welke. Ik wil graag alá een coverband verschillende nummers spelen,maar moet je dan het effektenpedaal zelf programmeren? ik heb namelijk gehoord dat je via internet bestandjes kunt downloaden van effekten en deze kunt inprogrammeren? klopt dit en zo ja,waar moet ik dan op letten?

Verder ben ik ook nog op zoek naar een leuke 2de hands versterker die een beetje all-round is. mss iemand een tip??????? (hou van rock en clean en kan een Bogey t64rs kopen)

Alvast harstikke bedankt voor eventuele reacties!!! :rockon:

WillemdaGuide
19 maart 2008, 13:46
Een multi effect moet je meestal programeren, losse effectpedalen vaak niet (nou ja, door aan de knoppen te draaien programeer je 'm eigenlijk ook natuurlijk).
In een multieffect zitten alle denkbare geluiden en is altijd een goed begin.
Hiermee maak je veel verschillende sounds en leer je veel effecten kennen.
Boss heeft de GT-8 (is de GT-10 al uit??) maar ook bijvoorbeeld digitech en zoom maken mooie multi's.

pannekoek
19 maart 2008, 13:54
Een multi effect moet je meestal programeren, losse effectpedalen vaak niet (nou ja, door aan de knoppen te draaien programeer je 'm eigenlijk ook natuurlijk).
In een multieffect zitten alle denkbare geluiden en is altijd een goed begin.
Hiermee maak je veel verschillende sounds en leer je veel effecten kennen.
Boss heeft de GT-8 (is de GT-10 al uit??) maar ook bijvoorbeeld digitech en zoom maken mooie multi's.
ik denk dat de topicstarter een pod bedoelt, daarmee kan je op internet diverse geluiden downloaden en op je computer hooor je dan het geluid als je je gitaar erop hebt aangesloten.

line6 heeft die pods die je zoekt. als dat nix is zoek je een versterker met een multieffecten processor, ik zou geen boss gt8 anraden, veel te ingewikkeld en dat kost je letterlijk weken totdat je het onder controle hebt, bovendien is ie ook erg duur.

een boss me50 is goed genoeg, leuk dingetje die zeer veelzijdig is.

stephan :dance:

bastiaanvanbeek
19 maart 2008, 14:23
Effecten

als je veel gebruik wilt maken van veel effecten zou ik wel voor een multi effecten bak gaan, maar als je er bijvoorbeeld maar een stuk of 3/4 wilt gaan gebruiken, zou ik ze los kopen. losse pedaaltje hebben meestal een beter geluid, maar zijn nieuw dan ook wel erg prijzig. het grote voordeel van een multi effect is dat je een hoop effecten bij elkaar hebt, en vaak ook kan programmeren.

Versterkers

Als je een versterker gaat kopen, zou ik meteen voor een buizen versterker gaan. geloof me, als je eenmaal een goeie buizenversterker in huis hebt ben je blij dat je niet voor de transistor bent gegaan.
enkele goeie versterkers zijn:
Vox, Fender (voor de clean), Orange, Koch, Marshall (voor t scheurwerk)

pannekoek
19 maart 2008, 15:41
ik denk dat de topicstarter een klein buizenvertserkertje moet kopen en een boss me50 ofzo.


aan ts: wat is je budget eigenlijk?

Kryptonite
19 maart 2008, 20:25
ik denk dat de topicstarter een klein buizenvertserkertje moet kopen en een boss me50 ofzo.


aan ts: wat is je budget eigenlijk?

Mijn budget is rond de 500 euro. Heb net wat biedingen gedaan op een Boss gt8. mss iets te profesioneel voor mij als beginner,maar dan ben ik klaar.

Zoek nu wel helaas een passende versterker.......