PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Ultra II



losjansen
19 maart 2008, 11:55
Wat een gave gitaar! Schijnt is de USA al te koop te zijn. Niet slecht, ben benieuwd wanneer we m in NL kunnen verwachten.

Epiphone Les Paul Ultra II (http://guitarplayer.wordpress.com/2008/02/08/epiphone-announces-the-les-paul-ultra-ii/)

[edit] en hij is niet duur (in de USA, dan): link (http://astore.amazon.com/buy.cheap.discount.electric.guitars-20/detail/B0011FWA0G/102-8836200-5690520)

Veekeren
19 maart 2008, 12:03
Hmm, dat ene extra elementje in de hals, grappig.

iWishmaster
19 maart 2008, 12:39
Klinkt best interessant, vraag me af of ze voor die prijs wel fatsoenlijke elementen erin kunnen zetten. Leuk voor een coverbandje bijvoorbeeld.

Jimwoud
19 maart 2008, 12:49
Mooi ding, als hij niet hol was had ik hem misschien overwogen. Moet nog steeds een gitaar kopen van waardebonnen.

losjansen
19 maart 2008, 12:59
Mooi ding, als hij niet hol was had ik hem misschien overwogen. Moet nog steeds een gitaar kopen van waardebonnen.


Ja, maar volgens de site geeft de 'holle body' juist dat extra acoustische geluid...
However, the Ultra’s body is strategically chambered to not only reduce the weight, but to add subtle acoustic overtones.

R.J
19 maart 2008, 13:10
Klinkt zeer gaaf, en als de elementen niet lekker zijn prop je der toch burstbuckers of invaders in? :cheerup:

Mark1990
19 maart 2008, 13:17
klinkt erg lekker voor het geld.
uiterlijk is ook erg goed vind ik

Bart_Blueprint
19 maart 2008, 13:59
http://epiphone.com/news.asp?NewsID=1138

Hier staat een review van de gitaar, inclusief filmpje van Paul van Guitarworld!

pannekoek
19 maart 2008, 14:11
ik denk dat ik er wel 1tje wil hebben!

MurphyFan
19 maart 2008, 14:28
'k had ze al zien staan online bij thomann, slechts 485 eurootjes.
Meteen naar Piens in Deinze gebeld, en ja ze hadden er eentje binnen, tegen een bijzonder gunstige prijs wegens rechtstreekse import uit USA met lage dollarkoers voor slechts 765 eurootjes. :???: *slik* Deze mooie plank hing er nog bij mijn laatste bezoek een paar weken terug.

Otje
19 maart 2008, 19:43
Zéér indrukwekkend :). En even los van het akoustische element: wie zei daar dat Epi's slecht klinken met de af-fabriek elementen...? Meneer Paul van Guitar World krijgt hele mooie geluiden uit dat ding. Althans, dat vind ik ;).

Veekeren
19 maart 2008, 20:06
Zéér indrukwekkend :). En even los van het akoustische element: wie zei daar dat Epi's slecht klinken met de af-fabriek elementen...? Meneer Paul van Guitar World krijgt hele mooie geluiden uit dat ding. Althans, dat vind ik ;).

Alle respect, maar ik vraag me toch altijd enigszins af hoe mensen dat uit zulke filmpjes afleiden. Misschien dat het zo is hoor, begrijp me niet verkeerd, maar of zo'n Epi goed klinkt kan ik zelf pas bepalen als ik er bij ben en niet vanaf een dik gecomprimeerd filmpje. En dan het liefst met een echte topgitaar als vergelijking er naast...

Dweezman
19 maart 2008, 20:32
Is dit stiekem niet gewoon een Les Paul met een SC in de neck?

heinz3110
19 maart 2008, 20:39
<zeurkous modus>Vind het eerlijk gezegd ook niet zo spectaculoso, en echt "groundbreaking" "revolutionary" ook niet eigenlijk. Velen zijn Epiphone al voorgegaan met deze elektroacoustische combi.

Vind het filmpje ook niet overtuigend. Op akoestische stand klinkt ie nog elektrisch. En kan er alleen maar op getjingtjingelingt worden met open akkoordjes.Dan weet ik nog niks.

En hoe het elektrische gedeelte clean klinkt bijvoorbeeld, laat ie dan weer niet horen, en dat vind ik nou een niet te vergeten belangrijke factor.
</zeurkous modus>
Maar goed, ik vind dit soort filmpjes ook nooit echt representatief.
Zelf erop spelen is de enige echte optie vind ik.

Barkeepert
19 maart 2008, 21:30
Nou, zo geweldig vind ik deze "Eppefoon" nou ook weer niet, hoewel ik opzich wel benieuwd ben hoe deze op een versterker voor akoestische gitaren klinkt.

Otje
19 maart 2008, 21:46
Drie tegen één.... Da's niet eerlijk :(

Bart_Blueprint
20 maart 2008, 13:26
Drie tegen één.... Da's niet eerlijk :(

Laat ik er ook even tussen gaan zitten :D...
Ik ben erg gecharmeerd van de looks van deze Les Paul. Ook gewoon electrisch klinkt 'ie, voor zover je dat op zo'n filmpje kan horen, best lekker!

Maar de toevoeging van het extra element, tsja, voor Epiphone zelf wel vernieuwend maar zoals eerder gezegd niet echt revolutionair in de gitaarwereld. Daarnaast zijn de uitgebreide mogelijkheden om het geluid te mixen (electrisch met akoestisch) wel weer leuk.

Maar het enkele akoestische element, mwah, vind het eigenlijk een beetje tegen vallen :D

Otje
20 maart 2008, 14:22
Ik zie dat element niet als een middel om een Les Paul te laten klinken als een Martin. Met een echte akoustische gitaar heeft het niks te maken. Maar het klinkt wel prachtig open, met veel zzzzinnnggggg en dynamiek. En zo te horen zonder piëzo "kwaak". Daarnaast is e.e.a. keurig ingebouwd in de toets en op allerlei manieren aan te sluiten en te gebruiken. Vind ik goed gedaan.

marter544
20 maart 2008, 15:16
Ik vind het in dat clipje vrij brak klinken.. Zal wel komen door de combinatie compressie + elektrische gitaar versterker.

-geert-
20 maart 2008, 19:29
nja na dit filmpje gezien te hebben vind ik het akoustische ook niet zo heel spectaculair.. maja in het echt klinkt het toch weer anders, en als je zelf speelt ook. Electrische klinkt vet. De looks zijn ook wel zeker goed :D.... alleen die headstock :confused:, ik vind die fugly:D.

macwilliams
21 maart 2008, 07:43
ik denk dat ik er wel 1tje wil hebben!
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/ditogif.jpgikookikook

gerritje tralalalala
21 maart 2008, 13:26
Klopt het dat dat ding een bellycut heeft.
Lijkt zo op de foto's van muciciansfriend (http://www.musiciansfriend.com/product/Epiphone-Les-Paul-UltraII-Electric-Guitar?sku=515624)

vind dat wel een beetje apart eigenlijk :???: