PDA

View Full Version : Jammen in Amsterdam



Blind Owl
19 maart 2008, 00:11
Hoi, ik ben dus Blind Owl.
Ik speel alweer 3-4 jaar (elektrisch)gitaar (bak er niet zoveel van eerlijk gezegt ;)) maar ik heb welleens zin om samen met iemand(en) te jammen.

Ik woon nu sinds 2 weken in Amsterdam-Noord en het maakt mij niet uit wat je bespeelt, van panfluit tot triangel tot orgel!

Plaats maar een berichtje of stuur een PM als je intresse hebt.

Ohja, de muziekstijl maakt mij ook niet zoveel uit.
Ik ben iig van:
Blues, Psychedelisch en Rock.

-Blind Owl

Tristan
19 maart 2008, 12:33
Je kan in ieder geval vrijwel iedere donderdagavond vanaf 17.00/18.00 uur naar The End in Amsterdam komen, vlakbij de Warmoesstraat en dus vlakbij Amsterdam Centraal Station, daar kan je vrij jammen, alle stijlen enzo...
Een maat van me regelt het daar een beetje en vaak ben ik daar ook te vinden...

Blind Owl
19 maart 2008, 14:02
Je kan in ieder geval vrijwel iedere donderdagavond vanaf 17.00/18.00 uur naar The End in Amsterdam komen, vlakbij de Warmoesstraat en dus vlakbij Amsterdam Centraal Station, daar kan je vrij jammen, alle stijlen enzo...
Een maat van me regelt het daar een beetje en vaak ben ik daar ook te vinden...

Hey dat klinkt al goed, daar kom ik wel eens een keertje langs ;)

Tristan
19 maart 2008, 14:21
Cool!

+nogwattekens...

Blind Owl
19 maart 2008, 15:51
Ik heb trouwens even naar je band geluisterd op Youtube ;)

klinkt goed man, zelfs live (Your Day).
Wat je zangeres doet bij dat nummer Suus gets crazy doet me denken aan Gilli Smyth (van Gong) en dat klinkt echt tof in psychedelische muziek :p

Tristan
19 maart 2008, 18:21
Haha, dank je wel man! :D
De maat van me die de jamsessie donderdagavond regelt in The End is de drummer van de band, dus als je een keer langskomt zie je hem daar ook...
Gong heb ik nog nooit echt gecheckt, moet ik maar eens doen... :)

Blind Owl
19 maart 2008, 18:28
Ja Gong is echt meesterlijk, vooral de cd's/LP's "Radio Gnome Invisible Part 1 t/m 3" ;) (http://youtube.com/watch?v=FisaVM93bdg de meest 'catchy' song van hun, vind ik)

En bedoel je deze donderdag avond?
Do 10 Apr, Wilhelmina Pakhuis, Amsterdam + NINE YARDS! 21.00 u

Want daar wou al heen gaan toen ik dat in je naam zag staan, in Amsterdam dus lekker dichtbij :p

Tristan
19 maart 2008, 19:04
Haha, nee, die donderdagavond dus juist niet, dan hebben we een optreden met John Doe's Revenge, wel cool als je komt kijken natuurlijk! :)
Nine Yards (van forummate Schizo) speelt dan ook...

Normaal zitten (in ieder geval) de drummer en ik donderdagavond vanaf 17.00 a 18.00 dus in The End...

EDIT:
Gong klinkt wel cool, leuk nummer, maakt me wel benieuwd naar de wat minder catchy dingen...
In dit nummer hoor ik een beetje een vreemd soort combinatie van Pink Floyd en Zappa ofzo...
Tussen die Canterbury Scene/Engelse Progrock dingen schijnen zowiezo wel veel coole dingen te zitten...
Ken je trouwens Soft Machine?
Ook een te gekke band, vooral Seventh vind ik een te gek album...

Blind Owl
19 maart 2008, 19:27
Haha, nee, die donderdagavond dus juist niet, dan hebben we een optreden met John Doe's Revenge, wel cool als je komt kijken natuurlijk! :)
Nine Yards (van forummate Schizo) speelt dan ook...

Normaal zitten (in ieder geval) de drummer en ik donderdagavond vanaf 17.00 a 18.00 dus in The End...

EDIT:
Gong klinkt wel cool, leuk nummer, maakt me wel benieuwd naar de wat minder catchy dingen...
In dit nummer hoor ik een beetje een vreemd soort combinatie van Pink Floyd en Zappa ofzo...
Tussen die Canterbury Scene/Engelse Progrock dingen schijnen zowiezo wel veel coole dingen te zitten...
Ken je trouwens Soft Machine?
Ook een te gekke band, vooral Seventh vind ik een te gek album...


Hehe echt grappig Soft Machine zegt nu :p
Want de bandleider van hun (Daevid Allen) heeft Gong ook opgericht na Soft Machine ;)


En ziek dat ik dan ook gelijk Schizo zie.n :dance:

Tristan
19 maart 2008, 23:24
Huh?
Dat wist ik niet...
Ik dacht dat de bandleider van Soft Machine Mike Rattledge was, of bedoel je misschien de oude Soft Machine, van de eerste twee platen?
Dat is heel wat anders, met zang enzo, Seventh is van wat ik van hen gehoord heb nog steeds mijn favoriete plaat...
Allan Holdsworth heeft er zelfs ook een tijdje bijgezeten, met Thirteenth geloof ik...
Leuk dat je 10 April komt kijken trouwens! :)

Blind Owl
19 maart 2008, 23:47
Huh?
Dat wist ik niet...
Ik dacht dat de bandleider van Soft Machine Mike Rattledge was, of bedoel je misschien de oude Soft Machine, van de eerste twee platen?
Dat is heel wat anders, met zang enzo, Seventh is van wat ik van hen gehoord heb nog steeds mijn favoriete plaat...
Allan Holdsworth heeft er zelfs ook een tijdje bijgezeten, met Thirteenth geloof ik...
Leuk dat je 10 April komt kijken trouwens! :)

Ja hij is ook al vroeg weg gegaan ergens in 1970 , samen met Gilli Smyth (eerder genoemd boven) gingen hij toen Gong oprichten want Daevid had een visioen gehad blablabla en toen kwam er een leuke Gong-Trilogie xD
Maar ik ben niet zo'n Soft Machine kenner verder, nog niet zoveel geluisterd, vind Moon in June op het Bilzen Festival 1969 wel erg gaaf nummer :D

Btw, Robert Wyatt, Mike Rattledge, Keven Ayers en Daevid Allen waren de oprichters van Soft Machine ;)