PDA

View Full Version : Phonic Helix



Chroxy
18 maart 2008, 21:47
Ik neem de laatste tijd steeds meer op, maar ik ben niet te spreken over de kwaliteit vna de opnames.

Opnames gaan zo op dit moment
gitaar -> versterker -> shure sm58 -> behringer mengpaneel -> laptop geulidskaart..

Simpelweg; ik heb een usb geluidskaart nodig.. maare! Nu zag ik een phonic helix: geluidskaart + mengpaneel in 1. Kan ik nu beter deze phonic kopen (en behringer verkopen) of eerder een aparte usb geluidskaart en zo ja, welke? De lineport?

Roman
19 maart 2008, 08:26
Je zegt dat je niet zo te spreken bent over de kwaliteit.

Heb je uitgevogeld waar de kink in de kabel zit? Is het echt je behringer tafel of je geluidskaart?
(dat laatste zou heel goed kunenn)

De Phonic Helix borden zijn machtig mooie dingen, maar in de zelfde budget range als Behringer. Dat wil niet zeggen dat het klote spul is, maar het is geen A-merk.
Wel vind ik de Phonic spullen erg mooi en goed te gebruiken. Ze zijn goed te betalen en je krijgt er veel voor. Met name de Helix borden. Een complete tafel die alle sporen ook nog eens via FireWire naar je DAW kan sturen. WOW!

Tuurlijk kun je ook een audio-interface kopen (eigenlijk is die helix ook een audio-interface, maar dan ingebouwd in een mengtafel). En daar is de laatste tijd zo veel over geschreven en gepraat hier op het forum dat ik daar geen letter aan ga spenderen. Gebruik je tijd om dit forum onderdeel eens door te spitten, er is veel goede info te vinden (met name op het audio-interface gebied)

mantra: zoek en gij zult vinden!

Chroxy
19 maart 2008, 09:06
bedankt voor de reactie..

Ik ben simpelweg niet tevreden omdat het maar brak klinkt en ik vaak brom heb (vanwege de laptop voeding).. ik wil dus overschakelen naar een externe geluidskaart/audiointerface. De zwakste schakel is dus mijn geluidskaart..

Dat Phonic ook een B-merkje is, maakt mij niks uit, mijn daadwerkeiljke vraag is eigenlijk of ik dus beter een Phonic Heilx kan kopen of een externe geluidskaart/audiointerface.. Ik hoef maar 1/2 kanaaltjes op te nemen, dus megaingewikkeld is het niet.

De search had ik al gebruikt en vooral van audio-interfaces ben ik veel te weten gekomen, maar geen daadwerkelijk vergelijk tussen deze 2.

Roman
19 maart 2008, 09:09
zoals ik schreef is de Helix niets naders dan een audio-interface met ingebakken mengpaneel (of wat het andersom?)

Wat is je budget?

bert k
19 maart 2008, 10:04
Ik denk dat je zwakste schakel idd de on-board geluidskaart is. Dus hoef je niet echt het mengpaneel te vervangen, dat is best redelijk, en, zoals Roman al zei, van dezelfde kwaliteit als de Helix.

Ik zou eens kijken naar een simpele audio-interface. Die kan echt simpel zijn omdat daar geen mic ingangen op hoeven te zitten, dat doe je al met je mengpaneel.

(Dit (http://www.feedback.nl/?b=UCA202&a=178)is de goedkoopste die ik vond.)

Chroxy
19 maart 2008, 11:00
mjin budget is zo 50-75 euro..

De bedoeling was ook dat ik wanneer ik de Phonic kocht, de Behringer verkoop aangezien ik alles dan inderdaad dubbel heb.

Het gaat me dus puur om een geluidskaart/interface.. die zoek ik, in de vorm van de link die Bert geeft of bijvoorbeeld in gebouwd in een mengpaneel (waarna mij mengpaneel dus weggaat).

Over de geluidskaart; is zo'n behringer voldoende of ben ik qua kwaliteit beter af met een toneport .?

bert k
19 maart 2008, 11:10
Weet ik niet zeker, ik moet eerlijk zijn, ik heb die Behringer interface nog nooit gehoord, en van de spullen van Line6 hoor je goeie dingen.

amon
19 maart 2008, 19:23
dat behringer interface-je is meer bedoeld om gewoon je standaard geluidskaartje te verangen met een usb interface-je, waardoor je geen last meer zult hebben van brommetjes ed die een standaard geluidskaartje met zich mee brengt. De goedkoopste 'echte' interface voor opname is er eentje van tascam, deze: http://www.feedback.nl/?b=US122L&a=

voor 140 euro.


Helixboard van Phonic werkt ook prima, maar je moet even opletten dat de usb versie maximaal maar 2 sporen in en uit kan overbrengen, de firewire 10 in en 2 uit (ongeveer, weet het niet zeker meer).

harrie-beton
19 maart 2008, 20:23
mm, de ux1 is in de aanbieding voor 109 euro.. dat is erg aantrekkelijk. Voor weinig geld een veelzijdige audiointerface, modeling plus microfoon amps.

bert k
19 maart 2008, 23:59
dat behringer interface-je is meer bedoeld om gewoon je standaard geluidskaartje te verangen met een usb interface-je, waardoor je geen last meer zult hebben van brommetjes ed die een standaard geluidskaartje met zich mee brengt. De goedkoopste 'echte' interface voor opname is er eentje van tascam, deze: http://www.feedback.nl/?b=US122L&a=

voor 140 euro.

Ja, die laatste heb ik zelf ook, maar als je al een mengpaneel hebt, hoef je niet meer te doen dan een line signaal de computer in te digitaliseren, dus vandaar dat je met dat goedkope ding er al bent. Bespaar je een paar tientjes, en je hebt dezelfde kwaliteit als dat Helixding.