PDA

View Full Version : mexican strat of epiphone



bassej
18 maart 2008, 20:14
ik speel nu bijna een jaar en wil wel een nieuwe gitaar kopen.
nieuwe vesterker lijkt me iets minder belangrijk. ik heb 20 watt en en een distortion pedaal . Ik speel nooit zo hard dus de watts ben ik niet nodig.
Met zo'n goedkoop versterkertje heb je natuurlijk wel meer ruis.
nou zit ik een beetje te kiezen tussen of een fender strat mexico die 2ehands voor 350 te krijgen is, of een epiphone ( SG of LP ) waar ik een nieuwe voor hetzelfde geld kan kopen.
Fender is natuurlijk echt fender, epiphone het kleine broertje van gibson.
Single-coil en humbucker vind ik moeilijk om tussen te kiezen, ik vind beide mooi alleen heb je bij de een geen ruis. Ik heb ook al een caliber beginner strat maar die staat ook niet in vergelijking met een fender.
WAT ZOUDEN JULLIE DOEN? Ik heb max 450 euro te besteden.

budje
18 maart 2008, 20:17
gewoon rondje spelen, goed luisteren. en natuurlijk een klein beetje in je gedachten houden wat voor stijl je wil spelen kan natuurlijk ook geen kwaad.

JohnLord
18 maart 2008, 20:22
Fender Mexico is ook een broertje van.........

En je keuze: Fender Mex boven Epi, behalve als het een Custom is. Een goeie Epi LP koop je niet voor 350. Tweedehands wel.

bassej
18 maart 2008, 20:30
mijn muziek stijl is een beetje rhcp jimi hendrix , rock dus , af en toe wat bleus, absoluut geen metal dus ik ben niet beslist humbuckers nodig. Een LP is geloof ik nogal wat zwaarder, of lul ik nu poep. En een rondje doen gaat zo moeilijk als je 2e hands gaat kopen ;) nouja dan maar ffe naar de gitaar boer en zo'n mooie smoes verzinne: ík ben mn portemonee vergeten of ik moet mn kinderen uit school halen (onee heb ik niet:D ) '

Orgasmocaster
18 maart 2008, 20:32
dat ligt er aan.... wil je een appel of een peer?

bassej
18 maart 2008, 20:36
Jahh nou zie, de ene keer wil ik een appel want die is soms beetje zuur en heeft zo'n lekker standaard smaakje en de andere keer een peer want die is sappig en zoet. :seriousf:
Ik vind gibson challenger zeer mooi weet iemand waar ik die 2e hands kan krijgen en kan dat voor minder dan 450 euro?

Spitfire
18 maart 2008, 20:43
Als ik jou was zou ik wat minder bij de bekende merken kijken in die prijsklasse.

Ajox
18 maart 2008, 20:46
Ik zou voor de strat gaan.
Mexico strats zijn echt superinstrumenten in die prijsklasse, en als je graag RHSP en Hendrix speelt tjah dan kan je je alleen maar de Fender aandraden.

Anders eens naar een gitaarwinkel gaan en beiden bespelen.


Grtz

Coolguy
18 maart 2008, 20:48
Bespeel ze beiden zou ik zeggen.

Ikzelf ben dan weer uiterst tevreden over mijn MIM Strats, enkel de elementen zijn op lange termijn vervangen geworden.

humbucker
18 maart 2008, 21:08
adhv je muziekstijl zou ik ook gaan voor een MIM strat. Zijn best goed gitaren hoor!

j3lt3
18 maart 2008, 21:16
Doorsparen en gaan voor een 2e hands fendertje uit de usa

pannekoek
18 maart 2008, 21:28
mijn muziek stijl is een beetje rhcp jimi hendrix , rock dus , af en toe wat bleus, absoluut geen metal dus ik ben niet beslist humbuckers nodig. Een LP is geloof ik nogal wat zwaarder, of lul ik nu poep. En een rondje doen gaat zo moeilijk als je 2e hands gaat kopen ;) nouja dan maar ffe naar de gitaar boer en zo'n mooie smoes verzinne: ík ben mn portemonee vergeten of ik moet mn kinderen uit school halen (onee heb ik niet:D ) '


als ik jouw was zou ik een strat nemen aangezien je rhcp/jimi hendrix achtig rock blues dingen speelt,

of anders neem je een strat met een humbucker in de brug positie

hezz
18 maart 2008, 21:35
En een rondje doen gaat zo moeilijk als je 2e hands gaat kopen ;) nouja dan maar ffe naar de gitaar boer en zo'n mooie smoes verzinne: ík ben mn portemonee vergeten of ik moet mn kinderen uit school halen (onee heb ik niet:D ) '

Gitaren proberen hoort geen probleem te zijn bij normale winkels, hoeft naar mijn mening geen aankoop tegenover te staan. Maar je kan ze natuurlijk naderhand ook bedanken met het kopen van wat kleine spulletjes.

fuchs
19 maart 2008, 08:50
Ik heb goede dingen gehoord over de classics van Fender. (MIM)

happynjitram
19 maart 2008, 08:59
Koop een london city spitfire mkII

klik (http://link.marktplaats.nl/150205206)

Hou je nog wat geld over om te sparen voor een degelijke versterker