PDA

View Full Version : POD XT Live & Headphone geluid



BartS
18 maart 2008, 18:56
Hey, ik ben ondertussen al een paar maanden in het bezit van een POD XT Live met de Metal Shop Addon. Ik speel altijd over m'n Peavey Bandit 112 versterker wat goed geluid geeft voor wat ik speel (voornamelijk thrash/death metal).

Echter, wanneer ik mijn headphones inplug wordt dit een heel andere zaak. De cleane presets en de leads klinken redelijk goed tot fantastisch, maar wanneer ik op de lage snaren begin te riffen klinken mijn rythms als stront (hartstikke fuzzy en gewoon lelijk).
Heb al uren tijd in het draaien aan de knoppen besteedt, maar wat doe ik in godsnaam fout? Ik kan me moeilijk geloven dat ik de enige metalhead ben die wel eens met zijn koptelefoon op speelt.

Presets die ik najaag zijn oa oude & nieuwe Metallica, Slayer, Kreator (!), (nieuwere) Immortal, Death, Behemoth, Aborted, Vader, Children of Bodom.
Wat ik absoluut NIET wil is een schel pantera geluid!
Wellicht iemand met een POD en dezelfde stijl die me wat presets kan mailen oid? Ik zou het erg waarderen!

"Als een koptelefoon op niet klinkt, speel je toch over je versterker gast".
Ja, alles leuk en aardig maar over een paar maandjes ga ik op kamers waar ik dus verplicht met koptelefoon op moet spelen, en die kan ik dus alleen in mijn POD steken in niet in m'n Peavey omdat daar geen ingang voor is (raar maar waar).

crapton
18 maart 2008, 19:35
Echter, wanneer ik mijn headphones inplug wordt dit een heel andere zaak. De cleane presets en de leads klinken redelijk goed tot fantastisch, maar wanneer ik op de lage snaren begin te riffen klinken mijn rythms als stront (hartstikke fuzzy en gewoon lelijk).


Ik heb een X3L en heb n XT gehad. Iha is juist het hoofdtelefoongeluid prima. Let wel: bij hoofdtelefoon gebuik staat de output op 'studio direct' dwz met speakersims. Kan ook zijn dat je een bagger headphone hebt...

Hoe stuur jij je Bandit aan? Via de XT output op de poweramp in? Toch niet op de ingang voorzijde hoop ik... Hoe heb je je output settings op de XT staan?

Ga eens terug naar af - met de hoofdtelefoon. Begin met een blanco patch, cleane sound, zonder effecten, delay, eq, enz enz, met reverb. Alles lekker neutraal instellen, volume niet te hoog. Hoe klinkt t dan? Dan een lichte distortion ofwel gain iets omhoog. Daarna een Hiwatt of Soldano of Mesa.

Patches downloaded kan je op de Line6 website, inloggen en duizenden patches...

BartS
18 maart 2008, 19:38
Die patches vond ik voor geen meter klinken. Stond niks tussen voor mijn smaak.. en ik plug inderdaad de POD in de gitaaringang van de amp, met output mode in pwrmp combo. Misschien ietwat onconventioneel, maar ik vind het wel lekker klinken! Op de achteringang aansluiten heb ik geprobeerd, maar dat vond ik niks.. kan zijn dat ik wat fout heb gedaan hoor, ik sluit het niet uit. Alleen zoals hij nu ingesteld staat klinkt het goed stevig! :jam:

BartS
19 maart 2008, 16:02
*up*

Niemand? :(

MjS
20 maart 2008, 00:22
Zoals gezegd, probeer wat verschillende koptelefoons om te kijken of dát misschien je probleem is.

Verder: heel erg veel tweaken!

Nog iets: vind je soundsamples van XT gebruikers wél lekker klinken op je koptelefoon? Misschien ben je gewoon niet zo fan van de speakersim... Maar ik denk dat het probleem bij de koptelefoon of het tweaken ligt.

vosarnout
20 maart 2008, 09:18
Kijk nog even goed naar de output mode zoals eerder gezegd. Als je met een hoofdtelefoon speelt zul je de juiste output mode moeten kiezen...

Overigens sluit jij je pod redelijk onconventioneel aan op je amp. Als jij je patches daarop hebt aangepast klinken ze natuurlijk niet via een hoofdtelefoon...

2 dingen:

- output mode
- goede patches (probeer toch eens wat van de site, kan me niet voorstellen dat je van al die patches er geen enkele goed vind....)

Synx
20 maart 2008, 12:11
Zodra je de koptelefoon gebruikt schakelt de XT direct over op studio direct. Hierbij gaat dus cab en mike simulatie aan. Waarschijnlijk heb je op alle patches een fuzzy mic of een bagger cab geselecteerd waardoor het raar klinkt.
Kun je ergens over een hifi set spelen? Deed ik altijd, kun je wat meer neutralere patches maken dan over n koptelefoon ( tenzij je n goede hebt ). Hier dus ook via studio direct. Probeer geen 412's te gebruiken maar 212's klinkt een stuk strakker een meer dan voldoende bas. ( let op line of amp level )

BartS
21 maart 2008, 14:46
Hey,

na heel wat uren knoppen draaien ben ik tot de volgende bevindingen gekomen:
- Mijn koptelefoon is naar alle waarschijnlijkheid het probleem niet ('t is wel een redelijk goedkope sennheiser van 35 euro, maar dat maakt verder niet uit).
- Mijn output level stond veel te hoog wat grotendeels bijdroeg aan het fuzzy geluid.

Ben nog niet helemaal tevreden maar voorlopig heb ik het volgende eruit gekregen:
http://media.putfile.com/slayer-riffs
http://media.putfile.com/metal-tone-22
Uw mening bitte.

Dit is direct via USB opgenomen. Let overigens niet op de nonstrakheid, dit is alleen ingespeeld om de tone te demonstreren ;)

no 1 hops
21 maart 2008, 15:27
Hey,

na heel wat uren knoppen draaien ben ik tot de volgende bevindingen gekomen:
- Mijn koptelefoon is naar alle waarschijnlijkheid het probleem niet ('t is wel een redelijk goedkope sennheiser van 35 euro, maar dat maakt verder niet uit).
- Mijn output level stond veel te hoog wat grotendeels bijdroeg aan het fuzzy geluid.

Ben nog niet helemaal tevreden maar voorlopig heb ik het volgende eruit gekregen:
http://media.putfile.com/slayer-riffs
http://media.putfile.com/metal-tone-22
Uw mening bitte.

Dit is direct via USB opgenomen. Let overigens niet op de nonstrakheid, dit is alleen ingespeeld om de tone te demonstreren ;)denk dat je een denk fout maakt.
hoofdtelefoon is zeer belangrijk en gevoiced.
ik heb meerdere sennheisers gehad tot op de twee die ik nog heb.
wat je merkt is dat de typen gemaakt voor mp3 spelers en andere mobiele audio zoals de oudere 201 heel bassig en voor persoonlijk sompig klonk.
de oude hd320 was al veel opener en de 435 vegas is top, maar heeft gauw last van een te veel aan hoog.
zoals speakers verschil maken in een versterker zo maakt het ook verschil wat voor hoofdtelefoon je gebruikt

BartS
21 maart 2008, 15:53
Het klopt dat deze hoofdtelefoon nét iets te bassig is, maar verder ben ik er reuze tevreden mee hoor. Bovendien zal ik zeker weer diep in de buidel moeten tasten wil ik een fatsoenlijke koptelefoon vinden?

Voorlopig ben ik iig al blij genoeg dat ik ongeveer de juiste toon heb gevonden. :)

no 1 hops
21 maart 2008, 17:10
Het klopt dat deze hoofdtelefoon nét iets te bassig is, maar verder ben ik er reuze tevreden mee hoor. Bovendien zal ik zeker weer diep in de buidel moeten tasten wil ik een fatsoenlijke koptelefoon vinden?

Voorlopig ben ik iig al blij genoeg dat ik ongeveer de juiste toon heb gevonden. :)mooi dat je weer een bruikbaar geluid gekregen hebt.

BartS
23 maart 2008, 17:59
Even nog een post voor diegenen die op het begin met hetzelfde probleem kampen als ik:

1. STOMPBOX!! Doet echt een hele hoop. Vooral die 'killer' (boss metalzone nabootsing) klinkt echt zwaar beter als je deze over je amp model heen gooit.
2. EQ. Tweaken, tweaken en nog eens tweaken...

Nu nagenoeg een perfect rythm geluid gevonden. :)