PDA

View Full Version : Gitaar of versterker



bubbles
18 maart 2008, 18:32
Hallo iedereen
Een tijd terug heb ik mezelf een goedkope elektrische beginnersgitaar en versterker aangeschaft om te leren gitaar spelen.
Dit gaat goed en nu ben ik aan het denken om iets beters te kopen.
Er is één klein probleem, vanwege het geld kan ik maar één van de twee kopen.
Het gaat tussen de Epiphone Les Paul Standard en (waarschijnlijk) de Marshall MG30DFX.
Wat ik nu heb is niets speciaals, een gitaar van 100 euro en een versterker van ongeveer 50 euro.

Wat raden jullie me aan?

allochthomas
18 maart 2008, 18:34
ik zou zeggen: gewoon lekker voor een nieuwe gitaar gaan, versterker komt later wel.

no 1 hops
18 maart 2008, 18:34
speelt je gitaar goed?
dan zou ik voor een
1 multi effect gaan zodat je meer mogelijkheden hebt en toch wat aan de kwaliteit van gitaar en versterker kan doen
2 beter versterker
3 gitaar

bubbles
18 maart 2008, 18:36
ik zou zeggen: gewoon lekker voor een nieuwe gitaar gaan, versterker komt later wel.

Kan je daar aub enkele redenen voor geven?

allochthomas
18 maart 2008, 18:40
Kan je daar aub enkele redenen voor geven?
nieuwe versterker is leuk, maar geeft je alleen een beter geluid. een nieuwe gitaar geeft je een beter geluid en meer(hoe zal ik het zeggen) speel plezier. een goeie gitaar speelt nou eenmaal beter dan een goedkope(meestal dan).

dat is de ervaring die ik tenminste heb meegemaakt.

arcane
18 maart 2008, 18:45
Hoeft niet, ik heb een Epi sg, een Jackson Kelly, en als laatste heb ik een Jack & Danny Les Paul aangeschaft. Het liefst speel ik gewoon op die J&D, hij speelt gewoon lekkerder dan die andere, duurdere gitaren. Bovendien vind ik hem zelfs beter klinken dan die andere 2, dan moet ik wel bij zeggen dat dit het geval is nadat ik er een GFS Element in heb gezet.

artnaz
18 maart 2008, 18:47
Ik zou ook in eerste instantie voor een gitaar gaan. Want het is "gitaarspelen" toch, en niet "versterkerspelen". Een nieuwe versterker geeft je een beter geluid, een nieuwe gitaar ook (waarschijnlijk in iets mindere mate). Maar bespeelbaarheid van de gitaar gaat vooruit, de looks gaan er misschien op vooruit, en het is eerder het geval dat je je gitaar in andermans versterker plugt dan dat je andermans gitaar met jouw versterker gebruikt.

hesse
18 maart 2008, 19:15
Foto'tjes van een versterker boeien me niet zo (of men zou ze moeten openvijzen, maar de meesten doen dat niet), dus: een gitaar.
Maar als je genoeg wilt uitgeven voor een leuke modeling dan doe je dat maar, dat geeft ook veel speelplezier, later zoek je je weg naar wat je echt wilt van versterker.
Aan de andere kant klopt het dat je gitaar speelt en het speelcomfort zelf is minstens, zo niet belangrijker dan het geluid (zeker op dit moment).

barno
18 maart 2008, 19:18
tenzij je alleen voor jezelf speelt, is een goede versterker echt wel belangrijker dan een goede gitaar.

Kriske
18 maart 2008, 19:27
WAt wil je uitgeven?

Parasite
18 maart 2008, 19:33
maar je weet inmiddels denk ik wel dat een goede gitaar zonder goede versterker nog steeds geen optimaal geluid is en andersom ook niet dus waarom niet gewoon doorsparen?
Verder ben ik wel eens met wat er al eerder werd gezegd: Je speelt gitaar en geen versterker.


Een andere optie is: gewoon even afwegen wat het duurste is, wat je nu kunt betalen en wat je later denkt uit te kunnen geven. heb je nu geld? dan koop je de duurste van de 2, heb je later geld dan koop je eerst de goedkoopste. Uiteraard ook even kijken wat je het liefste wilt.

LP_CL
18 maart 2008, 19:56
Allemaal niet naar luisteren: Ga voor de versterker. De versterker is de grootste factor die de kwaliteit van je geluid bepaalt. Speel je met een goedkope gitaar op een goede versterker, dan klinkt het enigzins nog behoorlijk.
Speel je met een Gibson Les Paul Custom superdeluxe gitaar op een mizerig krakend versterkertje, dan gaat het nog altijd van geen kanten klinken.

Ook zou ik overwegen om eens te kijken naar een multi-effecten pedaal. Daar kan je soms nog leuke dingetjes mee doen, en een behoorlijk goed geluid uitkrijgen, zelfs met een iets minder goede versterker (omdat je dan enkel het cleankanaal gebruikt).

Aimé
18 maart 2008, 19:59
Een gitaar is belangrijk, zowel qua speelcomfort als qua uitzien, maar kvind een versterker ook érg belangrijk. Ik zou eigenlijk zelfs nog doorsparen, tot je een (buizen)amp vindt met een acceptabel aantal watts, die je nog erg lang kan gebruiken.

Ik ga ervan uit dat gitaren kopen verslavend is, en dat een volgende nieuwe versterker op die manier nog lang kan wachten ;)

Ikzelf heb een beetje spijt dat ik eerst al die mindere dingen heb aangekocht, maarja, ik wist niet beter :)

no 1 hops
18 maart 2008, 19:59
tenzij je alleen voor jezelf speelt, is een goede versterker echt wel belangrijker dan een goede gitaar.en dan is het nog maar de vraag wat voor muziek je speelt.
gaat het om clean dan zal een goedkoop versterkertje er nog wel wat van kunnen maken, maar een tube amp op oorlogsterkte word echt niks met zo'n kleintje.
en daar komt dan de multi om de hoek.
klein wondermiddel voor mensen met een kleine beurs.

kenx
18 maart 2008, 20:00
als je voor een versterker zou kiezen zou ik iig geen marshall MG-series kopen.

Kijk uit naar een paevey bandit 112 of roland cube 30 of dergelijke...

Mvg,

Kenny

bubbles
18 maart 2008, 21:57
Iedereen spreekt elkaar tegen zo te zien.
Mijn budget is ongeveer 500 euro.
Dat is hier in de winkel de prijs van de Epiphone Les Paul Standard.

hezz
18 maart 2008, 21:57
Ik neig naar een nieuwe gitaar.

Dat is nou eenmaal het geen wat je in je handen houdt en dat moet comfortabel spelen voor langere periodes, uitnodigend zijn om op te pakken en een tijd mee kunnen gaan.

Heb je echter helemaal geen problemen met je huidige gitaar en ben je tevreden met het geluid wat eruit komt (heb je je gitaar wel een in een betere versterker geprobeerd?), ga dan voor een betere versterker.

edit: wat wil je trouwens doen met je instrument + versterker? Is het puur voor thuis om verder te leren of wil je ook binnenkort samen met anderen kunnen spelen? €500 is een net bedrag, daar kun je of een zeer goede gitaar, of een zeer goede versterker kopen. Ook is het misschien ook handig om even op marktplaats.nl te kijken of de gitaar die jij wilt ook voor een goedkopere prijs te halen is.

bubbles
18 maart 2008, 22:08
Het is voorlopig om nog eerst wat thuis te spelen maar na verloop van tijd wil ik toch in een band spelen, aangezien dat waarschijnlijk veel leuker is.

bassej
18 maart 2008, 22:16
kijk ffe o musicstore.de daar is die epi wel ietsje goedkoper ( tijdelijke aanbieding) .

pannekoek
18 maart 2008, 22:18
nieuwe gitaar! en snel sparen daarna voor een roland cube 30 of een vox ad30

de gitaar vergroot ook je speelbaarheid en plezier en de looks van je spel, dat is belangrijker dan een iets betere distortion

LP_CL
18 maart 2008, 23:40
Peavey ValveKing 212!!! Kost net 499€ en dat is een amp die je nog JAAAAAAAAAAAAAREN zult gebruiken

Blind Owl
18 maart 2008, 23:56
Ik zou voor een nieuwe gitaar gaan, een beginnersgitaartje speelt echt ongeloofelijk kut, dat zul je vooral merken als je dadelijk je eerste "echte" gitaar hebt gekocht.
Ik zou vooral voor de nieuwe gitaar gaan als je naar jou gevoel nog niet echt het beginners niveau voorbij bent, want dan kun je wel een nieuwe versterker gaan kopen maar zijn je gitaar-skills nog niet goed genoeg en krijg je nog een pokke-herrie uit je versterker ;)

fuchs
19 maart 2008, 08:47
Ik speel alleen thuis, en ik gebruik een Epi Les Paul en een Fender Champion 600 versterker. Niet heel erg duur, wel lekker geluid.

pupanus1
19 maart 2008, 10:10
ik zou ook eerst voor een betere gitaar gaan, wat al eerder werd gezegd je steekt je gitaar eerder in andermans versterker dan andersom.

Als je in een band zit en je huurt een oefenruimte dan hebben ze daar vaak redelijke versterkers staan (beter dan je beginners versterkertje sowieso). Dan is het leuker om een betere gitaar te hebben. Want een kut gitaar klinkt misschien wel redelijk in een betere versterker maar kan je na gaan hoe goed een fatsoenlijk ding dan zal klinken.

plus dat je met een bandje liever een goede mooie gitaar hebt waar je mee in de picture staat dan je versterker :D

Dark_Tranquillity
19 maart 2008, 10:14
Ik zou voor een nieuwe gitaar gaan. Dit dit ik zelf ook, en gaf mij genoeg voldoening om het uit te houden tot ik een nieuwe versterker kon kopen. Meer dan genoeg zelfs!

Met een MG30DFX zul je trouwens nog niet geweldig klinken, dan kun je beter een stokoude Marshall transistor kopen ipv dit nieuwe gebakje. Een Marshall Master Lead 30 bijvoorbeeld.

Affijn, ik zou lekker voor de nieuwe gitaar gaan!

Rutger
19 maart 2008, 10:59
Als het puur om een betere sound gaat, zou ik toch wel stiekem voor een nieuwe versterker gaan. Met de meest crappy gitaren kun je nog een behoorlijke sound uit een goeie amp halen. Andersom niet.

Maar ja, ik heb altijd al meer met versterkers gehad dan met gitaren, geen idee waarom eigenlijk.

Sjel
19 maart 2008, 22:49
Hallo iedereen
Een tijd terug heb ik mezelf een goedkope elektrische beginnersgitaar en versterker aangeschaft om te leren gitaar spelen.
Dit gaat goed en nu ben ik aan het denken om iets beters te kopen.
Er is één klein probleem, vanwege het geld kan ik maar één van de twee kopen.
Het gaat tussen de Epiphone Les Paul Standard en (waarschijnlijk) de Marshall MG30DFX.
Wat ik nu heb is niets speciaals, een gitaar van 100 euro en een versterker van ongeveer 50 euro.

Wat raden jullie me aan?

Zeg eens eerst effe wat je nu precies hebt. Aan de prijzen alleen hebben we niet veel. Misschien heb je best wel een goeie gitaar (voor de prijs).

En verder, heb je plannen om in een band te gaan spelen? In dat geval zou ik zeker eerst voor een versterker gaan (omdat die van 50 euro waarschijnlijk een transistortje van 20 watt of zo is. En dan kom je er qua volume gewoon niet). Dan kan je achteraf als je wat meer gespaard hebt nog altijd een betere/duurdere gitaar kopen. Maar dan kan je tenminste toch al aan de slag.

Saf
19 maart 2008, 22:54
voor 500 euro moet je denk ik met een beetje geduld en wilskracht via marktplaats er dergelijke best een leuke set bij elkaar kunne nsprokkelen. Is het wel tweedehand. Vind ik persoonlijk geen enkel probleem, je bent de eerste afschrijving kwijt en kunt het meestal mocht je verder willen voor nagenoeg dezelfde prijs door verkopen.

En inderdaad wat heb je nu voor een gitaar en wat voor een versterker.

TimmU
20 maart 2008, 08:14
@ Sjell , ik speel thuis op m'n kamer over een 15 watt marshall transistortje, volume zat hoor.

@ TS , aansluitend op vorige vraag, waar speel je? Alleen thuis? Soms met vrienden? ( Makkelijk te vervoeren is dan nodig) , of wil je ook met een bandje spelen in de toekomst?

Sjel
20 maart 2008, 09:48
@ Sjell , ik speel thuis op m'n kamer over een 15 watt marshall transistortje, volume zat hoor.

Inderdaad, voor thuis wel. Daarom willen we weten of hij plannen heeft om met een bandje te beginnen of niet.

beruk
20 maart 2008, 09:59
Ik zou voor de gitaar gaan. Ik kocht toen ik electries ging (epiphone joe pass) een transistor versterktje van Samick (tja...) De joe pass kwam uit dezelfde fabriek overigens. En ik heb daar veel plezier van gehad als thuis dingetje prima. Hij viel wel steeds om, het gewicht van de kabel was hem al te veel. Fender maakt ook van die pretversterkertjes voor weinig. Het is dus wel duidelijk dat ik bij het 'gitaar spelen doe je op je gitaar' kamp hoor.

RoelTM
20 maart 2008, 10:55
ik stem voor versterker...
een goedkope gitaar is natuurlijk ook niet alles
maar een crappy versterker heb je al helemaal nix aan, kan het geluid van elke Gibson/Fender/Whatever gitaar ver***ken...
en als je een beetje goede versterker koopt (hoeft niet meteen een dikke buizen stack te zijn) kun je met die goedkope gitaar nog aardig wat mee doen...

maar de keuze is natuurlijk helemaal aan jou :hippie:

Tubescreamer
20 maart 2008, 11:20
Hier zou een enquete van moeten komen :D
Ik ben bang dat ik van mening ben dat je voor de gitaar moet gaan.....
Argumenten: tja eigenlijk o.a. dingen die al gezegd zijn:
- een betere gitaar is beter voor je speelontwikkeling denk ik. Zelfs onversterkt spelen op een electrische is leerzaam, en dat doe je het liefst op een lekker(der) gitaartje toch?
- versterkers staan idd al in oefenruimtes, mocht je in bandjes gaan spelen. Probeer, als mogelijk, dan steeds een ander merk uit (staan er meestal verschillende). Kun je kijken/horen welk merk/type je het lekkerst vindt.
- Ik zou pas serieus naar een goede amp gaan kijken als je weet dat je wil gaan optreden enzo. Ik heb bijv. nog steeds geen amp thuis staan (eentje al jaren in de opslag ga niet zggen wat voor een want dan wordt ik voor debiel uitgemaakt) omdat ik voorlopig nog geen gigs in het verschiet heb. Over een tijdje wel dus ik ben nu aan het rondkijken voor iets wat ik wil hebben.
- Misschien het beste advies: doe wat je zelf het beste lijkt. Je kan dr in ieder geval nooit op achteruit gaan, lijkt me. Nieuwe gitaar: leuk om te hebben. Nieuwe amp: ook leuk om te hebben.
-Rock on :rockon:

Lexvandoef
20 maart 2008, 11:26
@Tubescreamer, wat voor een versterker staat er dan in de opslag? (je vraagt er zo wel een beetje om he;))

En ontopic, in het begin vond ik een goeie gitaar ook belangrijker dan een goeie versterker, omdat in de oefenruimte altijd wel versterkers stonden, en ik nog niet zo veel live speelde. Maar naarmate ik meer live ging spelen ging ik de versterker even belangrijk vinden als een goeie gitaar.

Tubescreamer
20 maart 2008, 11:37
En ontopic, in het begin vond ik een goeie gitaar ook belangrijker dan een goeie versterker, omdat in de oefenruimte altijd wel versterkers stonden, en ik nog niet zo veel live speelde. Maar naarmate ik meer live ging spelen ging ik de versterker even belangrijk vinden als een goeie gitaar.
ontopic: idd mee eens, dus vnl. voor het live spelen. Of recording for that matter. Of je moet je eigen oefenruimte hebben. Maar dat geluk hebben er maar weinig.
Hoe dan ook, tuurlijk is het allebei even belangrijk. Is ook maar een kwestie van tijd. Maar als je nu voor een paar honderd euro een Epi Les Paul koopt (die had de TS toch op het oog??) en hij is een beetje okee, dan kun je 'm met wat jaartjes leuk upgraden met pickups bijv. en dan heb je d'r over 40 jaar ook nog wat aan. Met een versterkertje van een paar honderd euro is die kans wat kleiner denk ik omdat je later evt. toch op zwaarder werk overstapt.
Maar misschien ook niet....afijn my two cents.

@Tubescreamer, wat voor een versterker staat er dan in de opslag? (je vraagt er zo wel een beetje om he;))
offtopic, nog ff: Ik en mn grote smoel ook:D....nee het is niet omdat ik me voor de versterker an sich schaam, maar omdat het een schande is dat dat ding al zolang niks staat te doen......als je het ECHT wil weten moet je dr maar een nieuw topic van maken: "Welke versterker heeft TubeScreamer nou eigenlijk?" :seriousf:

Lexvandoef
20 maart 2008, 12:28
Ik dacht al dat het vast een leuk ding moest zijn ;), maar wie a zegt, moet ook b zeggen, buizenschreeuwert ;) Nou? :cheerup:

Ik pm je wel ;)

Tubescreamer
20 maart 2008, 13:02
Ik pm je wel ;)
Laatste offtopic: @Lexvandoef: pmmetje trug.

En weer ontopic: de TS heeft al twee daagjes niks van zich laten horen hehe. We worden nu wel benieuwd wat het gaat worden niet? ;)

pimmedoris
20 maart 2008, 13:18
he buizenschreeuwert, moet iedereen je nu apart een PM sturen? Ik ben ook wel benieuwd... :nervous:

Nou ja, je hebt PM...

golanhall
20 maart 2008, 14:34
Als je gitaar goed in de hand ligt, zou ik gewoon voor de versterker gaan; een versterker beinvloed je sound meer dan een bundel snaren.
Je eerste gitaar blijft toch altijd speciaal, dus ik zou zeggen afraggen die handel en koop wat nieuw eens je weer wat gespaard hebt. Op die manier kan je ook beter doorsparen voor een echt goede axe.

Zelf heb ik spijt dat ik steeds van het beetje gespaarde geld een gitaar kocht, waardoor ik nu een collectie van gitaren heb die niet slecht zijn maar ook niet bijzonder. Terwijl ik wel erg content ben van mijn amp aankopen; want die gaven me meer opties om te klinken als {insert favo artist here}.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je amp van 50 euries goed kan klinken (behalve als het een 2th hand *no-so-bright-seller* bargain was).

Misschien kan je zelf een goedkope multieffects / modeler overwegen, behringer vamp2 stuff klinkt niet gek voor de prijs. Doe daar een goede set pickups bij voor je gitaar en je hebt dadelijk een beetje nieuwe gitaar en een keuze uit een deel amp models.

Tubescreamer
20 maart 2008, 14:41
Als je gitaar goed in de hand ligt, zou ik gewoon voor de versterker gaan; een versterker beinvloed je sound meer dan een bundel snaren.

Hohohoho..."bundeltje snaren"? Op je woorden letten he :D laat het je gitaar maar niet horen :sssh:
en weer ontopic: tja volgens mij zijn er inmiddels voor beide opties genoeg voors en tegens. Maar wat gaat het worden?? :???:

golanhall
20 maart 2008, 15:19
Hohohoho..."bundeltje snaren"? Op je woorden letten he :D laat het je gitaar maar niet horen :sssh:
en weer ontopic: tja volgens mij zijn er inmiddels voor beide opties genoeg voors en tegens. Maar wat gaat het worden?? :???:

Ik bedoel natuurlijk in verhouding to de amp? Nuja meningen kunnen verdeeld zijn hierover ;-)

Mijn gitaar heeft wel erg sexy snaren, en ik zeg het haar elke dag zodat ze weet welke gevoelens ik koester, ze is wel niet zo blij met de rest van de harem ;-).

bassej
20 maart 2008, 15:21
Ik bedoel natuurlijk in verhouding to de amp? Nuja meningen kunnen verdeeld zijn hierover ;-)

Mijn gitaar heeft wel erg sexy snaren, en ik zeg het haar elke dag zodat ze weet welke gevoelens ik koester, ze is wel niet zo blij met de rest van de harem ;-).


je voelt je sexueel aangetrokken tot je snaren :sssh: vandaar dat je ze zo vaak aanraakt.

bubbles
20 maart 2008, 16:21
Het is de gitaar geworden. ;)
Ik ga hem zaterdag halen en het is de Epiphone Les Paul Standard geworden. (Slash fan)
De versterker die ik nu heb is een Stagg en ik vind dat hij niet niet zo slecht klinkt, maar ik heb nog niet zoveel betere/duurdere versterkers live gehoord, dus het kan zijn dat hij tegenover iets beters gewoon rotslecht klinkt.

Wat raden jullie aan van versterker?
Ik zou het liefst een Marshall of een Vox kopen aangezien ik daar al veel goede dingen heb over gelezen.

barno
20 maart 2008, 16:23
Het is de gitaar geworden. ;)
Ik ga hem zaterdag halen en het is de Epiphone Les Paul Standard geworden. (Slash fan)
De versterker die ik nu heb is een Stagg en ik vind dat hij niet niet zo slecht klinkt, maar ik heb nog niet zoveel betere/duurdere versterkers live gehoord, dus het kan zijn dat hij tegenover iets beters gewoon rotslecht klinkt.

Wat raden jullie aan van versterker?
Ik zou het liefst een Marshall of een Vox kopen aangezien ik daar al veel goede dingen heb over gelezen.

uiteraard is het de gitaar geworden ... :) Ik raad je aan niet te snel naar goede amps te gaan luisteren want de drang om er dan een te kopen, na vergelijking met je stagg, zal moeilijk weerstaanbaar zijn.

pupanus1
20 maart 2008, 16:32
Gefeliciteerd met je keuze!

Vox heeft zeker leuke versterkers voor niet al te veel geld, marshall heb ik geen ervaring mee maar volgens mij zijn de goedkopere niet echt denderend (correct me if I'm wrong)

Tubescreamer
20 maart 2008, 16:38
Het is de gitaar geworden. ;)
Ik ga hem zaterdag halen en het is de Epiphone Les Paul Standard geworden. (Slash fan)
De versterker die ik nu heb is een Stagg en ik vind dat hij niet niet zo slecht klinkt, maar ik heb nog niet zoveel betere/duurdere versterkers live gehoord, dus het kan zijn dat hij tegenover iets beters gewoon rotslecht klinkt.

Wat raden jullie aan van versterker?
Ik zou het liefst een Marshall of een Vox kopen aangezien ik daar al veel goede dingen heb over gelezen.
Ja gefeliciteerd! Nu willen we dr wel plaatjes van zien he :p die Epi's zijn hartstikke leuk met een beetje geluk heb je daar heel lang plezier van!
Na verloop van tijd misschien andere pickups drin, ff naar de hardware laten kijken, maar dat komt allemaal nog wel joh.....
Als je weer geld hebt (of juist in de tussentijd) lekker met dat ding versterkers gaan testen!!!
Rock On :rockon:

fuchs
20 maart 2008, 18:24
Goeie keuze! Vergeet de foto's niet..

macwilliams
21 maart 2008, 07:46
Als slash fan wil je natuurlijk ook de Marshall slash signature amp hebben ?? :rockon:



in iedergeval. plezier dr mee is gegarandeerd. Ik heb er nu 2 en ze zijn mij allebeide even lief. :p

LP_CL
21 maart 2008, 11:38
Wat wil je gaan spenderen aan de nieuwe versterker later?
Als dat ook een 500 euro is, dan stem ik op de peavey VK 212
Of een Bugera amp (zo'n 5150/6505 kopie)
Fame schijnt ook enkele zeer goedkope maar degelijke buizenamps in huis te hebben. Check even het forum Moderne versterkers. Daar staat een hele review in over de Fame reeks.
*EDIT*
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=105538&highlight=dagje

Toch stem ik op de VK212.

hezz
21 maart 2008, 11:54
feauteauuuwwwww! Gefeliciteerd met je aankoop btw.

Snuiter
21 maart 2008, 12:13
http://duhvoodooman.com/VJr/vjr_front.jpg
Misschien is een Epiphone Valve Jr ook een optie. Tweede hands gaat ie weg voor rond de 100 euro, mooi geluid en ideaal voor een "slaapkamer/huiskamer" gitarist.

Tubescreamer
21 maart 2008, 12:47
http://duhvoodooman.com/VJr/vjr_front.jpg
Misschien is een Epiphone Valve Jr ook een optie. Tweede hands gaat ie weg voor rond de 100 euro, mooi geluid en ideaal voor een "slaapkamer/huiskamer" gitarist.
Kijk goeie tip. Heb ik ook al over na zitten denken ja over dat ding. Wat isset 5W ofzo? Heb binnenkort kleine bluesgig in een cafeetje, denk erover om iets soortgelijks te kopen voor de gelegenheid, en leuk voor thuis! :D. Ziet 'r iig heel cool uit.
Je kan ook de top plus head kopen:
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/5/7/9/478579.jpg
Ook niet zo duur meen ik.

orreltak
21 maart 2008, 13:13
een goede versterker voor thuis is imo toch wel de vox ad 15/20/30 of roland cube 15/20/30.
zitten op beide verscheidende `amps modelings` op waar je meer verschillende sounds uit vandaan kan halen dan je tot nu toe kan voorstellen.
voor de prijs ben je gewoon spekkoper en op marktplaats stikt het ervan voor een koopje.
heb zelf thuis een cube 30 maar zet je die op 10 dan riskeer je gewoon gehoorbeschadiging.

Saf
21 maart 2008, 16:18
even off-topic maar hebben jullie allemaal oefenruimtes waar al versterkers staan? Lachen scheelt weer wat mag je die ook gebruiken als je een optreden hebt? ken het principe helemaal niet, ingerichte oefenruimte verhuur.

Bij ons oefenen de meeste bandje bij mensen thuis in een schuurtje, ouwe stal of garagebox. De enige oefenruimtes die ze verhuren hier i nde buurt zijn zo duur dat je ze al bijna met meerdere bands moeten huren. dat lijkt me echt helemaal ruk. Is er iemand ziek en wil je uitwijken naar een andere dag zit er al een andere band in jouw oefenruimte.

Wij oefen bijvoorbeeld in een tuinhuis bij een van onze bandleden zijn ouders achter in de tuin. Heb daar zelf een versterker staan (fender bassman 135) en die gaat ook altijd mee naar optredens.

looneycooney
21 maart 2008, 17:46
Als ik het was zou ik de guitaar nemen...
Om net die simpele reden dat je hierop 'leert' spelen en je versterker-kwaliteit volgens mij maar een bijkomstige zaak is .
Een betere gitaar laat je toe om bv slides , akkoorden etc makkelijker, vlotter en beter te nemen..dat heb je niet met een versterker.
Ik spreek maar uit ervaring hoor...ik ben 2j/2.5j geleden een goedkope ibanez gaan kopen om terug te beginnen..ideaal voor even , maar de sound vond ik te erg gewoon. Na half jaartje een lp epi gekocht en niet enkel het geluid is er beter op geworden! Mijn aanslagen , akkoorden , slides , compleet het hele gevoel en speelbaarheid is veranderd en echt wel ferm verbeterd net door die gitaar. Ik speel ook op een rotte ibanez 25w versterker die kraakt bij het minste en nu zelfs een pod x3 op gekoppeld ( die doet trouwens enorm aan de geluidskwaliteit vd versterker ! ook omwille vd uitgebreide EQ settings)
Ik ben vrij snel en ferm gegroeid in mijn spel dankzij die epiphone les paul en dit word allicht 'my all time favorite!' Ik ben zot van die gitaar , die klinkt gewoon hemels ! :dance:
Voor amps zou ik gaan voor een vox ac15 / 30 , fijne versterkers.

ps: oefenruimte heb ik ook niet , als ik het nodig zou hebben dan huur ik eentje bij een vereniging hier in de buurt met studio en alles. Maar ik richt wel mijn kamer zo in dat er veel plaats blijft voor het geluid . Ik speel wel luid , maar nooit superhard , ik heb namelijk een grote aquarium staan en mijn vissen bewegen nu al op de maat :seriousf:
Kameraden van mij bv die huurden een heel klein huisje met 6 mensen , was vrij goedkoop en je kan het ook gebruiken om iets mee te doen heh , nu is het hier uitgegroeid tot een vzw (jeugd-bar , meer een plaats om samen te kome) ; deze is dan nog wel heel klein , maar het heeft toch kansen geopend voor die mensen. Ik geloof dat zij iets van een 60/mnd samenlegden om het huisje te huren.

Mvg

BramSchouten
21 maart 2008, 18:15
Hallo iedereen
Een tijd terug heb ik mezelf een goedkope elektrische beginnersgitaar en versterker aangeschaft om te leren gitaar spelen.
Dit gaat goed en nu ben ik aan het denken om iets beters te kopen.
Er is één klein probleem, vanwege het geld kan ik maar één van de twee kopen.
Het gaat tussen de Epiphone Les Paul Standard en (waarschijnlijk) de Marshall MG30DFX.
Wat ik nu heb is niets speciaals, een gitaar van 100 euro en een versterker van ongeveer 50 euro.

Wat raden jullie me aan?


Hoe lang speel je nu gitaar dan?

bassej
21 maart 2008, 19:17
ik heb vandaag de vox ad15 gekocht. klinkt lekker, moet hem natuurlijk nog helemaal ontdekken maar toch. Is buis voorversterking dus klinkt al wat luider.

Tubescreamer
21 maart 2008, 20:12
Als ik het was zou ik de guitaar nemen...
Om net die simpele reden dat je hierop 'leert' spelen en je versterker-kwaliteit volgens mij maar een bijkomstige zaak is .
Een betere gitaar laat je toe om bv slides , akkoorden etc makkelijker, vlotter en beter te nemen..dat heb je niet met een versterker.
Ik spreek maar uit ervaring hoor...ik ben 2j/2.5j geleden een goedkope ibanez gaan kopen om terug te beginnen..ideaal voor even , maar de sound vond ik te erg gewoon. Na half jaartje een lp epi gekocht en niet enkel het geluid is er beter op geworden! Mijn aanslagen , akkoorden , slides , compleet het hele gevoel en speelbaarheid is veranderd en echt wel ferm verbeterd net door die gitaar. Ik speel ook op een rotte ibanez 25w versterker die kraakt bij het minste en nu zelfs een pod x3 op gekoppeld ( die doet trouwens enorm aan de geluidskwaliteit vd versterker ! ook omwille vd uitgebreide EQ settings)
Ik ben vrij snel en ferm gegroeid in mijn spel dankzij die epiphone les paul en dit word allicht 'my all time favorite!' Ik ben zot van die gitaar , die klinkt gewoon hemels ! :dance:
Voor amps zou ik gaan voor een vox ac15 / 30 , fijne versterkers.

ps: oefenruimte heb ik ook niet , als ik het nodig zou hebben dan huur ik eentje bij een vereniging hier in de buurt met studio en alles. Maar ik richt wel mijn kamer zo in dat er veel plaats blijft voor het geluid . Ik speel wel luid , maar nooit superhard , ik heb namelijk een grote aquarium staan en mijn vissen bewegen nu al op de maat :seriousf:
Kameraden van mij bv die huurden een heel klein huisje met 6 mensen , was vrij goedkoop en je kan het ook gebruiken om iets mee te doen heh , nu is het hier uitgegroeid tot een vzw (jeugd-bar , meer een plaats om samen te kome) ; deze is dan nog wel heel klein , maar het heeft toch kansen geopend voor die mensen. Ik geloof dat zij iets van een 60/mnd samenlegden om het huisje te huren.

Mvg
TS had de keus al gemaakt hoor :D

bubbles
22 maart 2008, 11:07
Vandaag is de dag, ik stond dus met een grote smile op mijn gezicht op en bel nog even naar de winkel.
Nu heeft die kerel me gezegd dat de Epiphone Les Paul Standard niet meer binnen was en waarschijnlijk niet meer binnen zal komen omdat Epiphone met apparte dealers gaat werken en ze binnenkort nog maar in één winkel in België te verkijgen zijn. :(
Ik begin dus te zoeken naar een andere winkel en ik kom op een topic hier terecht over de beste gitaarwinkels in België, en in één daarvan was hij binnen. :p
Straks ga ik dus naar Sint-Niklaas om hem te halen.

Bij deze, bedankt gitaarnet!

Wausser
22 maart 2008, 11:09
gefeliciteerd
maar straks wel foto's posten hé

pupanus1
22 maart 2008, 11:18
inderdaad VOOR je gaat spelen foto's posten :D

Tubescreamer
22 maart 2008, 13:07
Vandaag is de dag, ik stond dus met een grote smile op mijn gezicht op en bel nog even naar de winkel.
Nu heeft die kerel me gezegd dat de Epiphone Les Paul Standard niet meer binnen was en waarschijnlijk niet meer binnen zal komen omdat Epiphone met apparte dealers gaat werken en ze binnenkort nog maar in één winkel in België te verkijgen zijn. :(
Ik begin dus te zoeken naar een andere winkel en ik kom op een topic hier terecht over de beste gitaarwinkels in België, en in één daarvan was hij binnen. :p
Straks ga ik dus naar Sint-Niklaas om hem te halen.

Bij deze, bedankt gitaarnet!
Heeeh.....nou mazzel dat je al gauw een ander had gevonden!
Succes en idd foto's foto's foto's! :p

Wausser
22 maart 2008, 22:01
en?


+10 tekens

bubbles
23 maart 2008, 14:17
Hij speelt zo zalig. :)
Hier de foto's.
De kwaliteit is niet zo goed, ze zijn met een gsm getrokken.

http://b.imagehost.org/0312/Epiphone-gitaar_2.jpg

http://b.imagehost.org/0312/Epiphone-gitaar.jpg

Wausser
23 maart 2008, 14:27
niet helemaal mijn kleur, maar toch gefeliciteerd

Tubescreamer
23 maart 2008, 15:05
Jawel joh ;) cherry sunburst heerst!
Gefeliciteerd!

hezz
24 maart 2008, 00:47
Gefeliciteerd! Natuurlijk een stuk beter dan je vorige gitaar, werkt vast inspirerend of niet?

pannekoek
24 maart 2008, 00:52
Gefeliciteerd! Natuurlijk een stuk beter dan je vorige gitaar, werkt vast inspirerend of niet?

hier ga je veel plezier mee hebben, nu nog ff een roland cube 30 of vox ad30 kopen en dan ben je helemaal klaar om te rocken!!!

Hardguitar
24 maart 2008, 08:42
Tof gitaartje!

bubbles
24 maart 2008, 14:06
In het begin had ik wel last van de 20ste fret op de hoge E-snaar, die ratelde als ik ze aansloeg.
Na het boekje te hebben gelezen bleek dat de brug te laag stond. :)

hezz
24 maart 2008, 15:18
Is de gitaar ook al eens afgesteld bij een proffesional?

bassej
24 maart 2008, 15:25
Is de gitaar ook al eens afgesteld bij een proffesional?

Dat hoor je gewoon zelf te leren, beetje experimenteren op je beginnersgitaar.

bubbles
24 maart 2008, 17:46
Het stemmen heb ik zelf gedaan en voor de rest heeft mijn vader de brug iets hoger gezet.