PDA

View Full Version : Vox V847A True Bypass



David1223
18 maart 2008, 14:54
Droom ik nou, of is dit een V847 in true bypass?
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0011824-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList#
bestaat deze al lang? is deze even goed als de V847?

Mitch
19 maart 2008, 16:58
Bij het type staat V847A, dus dat zal wel de tweede versie zijn. Ook net adapter-ingang. Verfrissend hoor, voor Vox :D Voorheen was dacht ik alleen de V848 true bypass.

David1223
19 maart 2008, 17:00
Zou die hetzelfde klinken?
En zo ja, is die Vox V847 ook goed met wat gain? (dan koop ik hem mischien wel)

JelmerOnGuitar
19 maart 2008, 17:00
Goeie zaak!:)

Mitch
19 maart 2008, 17:03
Zou die hetzelfde klinken?
En zo ja, is die Vox V847 ook goed met wat gain? (dan koop ik hem mischien wel)
Als er verder wat was verbeterd in het circuit hadden ze dat marketingtechnisch vast wel wat leuker aangepakt, dus ik vermoed dat -ie hetzelfde is. Ik zou zeggen: als jij dat nou voor ons uittest.....

David1223
19 maart 2008, 17:10
Als er verder wat was verbeterd in het circuit hadden ze dat marketingtechnisch vast wel wat leuker aangepakt, dus ik vermoed dat -ie hetzelfde is. Ik zou zeggen: als jij dat nou voor ons uittest.....

Ben geen proefkonijn! :D
Als ik hem koop zal ik hier eens zeggen wat ik vind.
Maar ik heb wel de normale V847 niet gehad hea!. ;)

Rutger
19 maart 2008, 17:19
Ik wel, en dat waren precies de puntjes die ik vond ontbreken. Al hoewel die TB wel eenvoudig zelf te fixen was. De DIY adapteraansluiting had echter geen succes (ruis).

Ze zijn dus eindelijk bij zinnen gekomen bij Dunlop

Mitch
19 maart 2008, 17:23
Dunlop wie?

Tubescreamer
19 maart 2008, 17:45
Dunlop wie?
Hij bedoelt natuurlijk Vox, hoop ik :D

Heb zelf net een V847 gekocht en had ergens dus ook op internet een 847A zien staan. Was niet duidelijk wat het verschil was, maar ik begrijp dat de A dus True Bypass is? En met adapteraansluiting?
Awel zulle, nimmer te snel beslissen he! :( maar ik had 'm voor een prikkie, dat scheelt dan ook weer.

*edit* nou ja net nog effe snel gekeken en mijn V847 heeft dus toch een adaptoraansluiting, mon dieu! Dacht al.... Maar hij is zeker geen true bypass, gezien het aan/uit volumeverschil....maar is dat het enige verschil tussen de 847 en 847A?
Kon hier gek genoeg niet zoveel over vinden....had eerst nog zitten bedenken dat het stiekum dezelfde was....blijkbaar niet.

David1223
19 maart 2008, 17:49
Dat is wel jammer ja.

Ik heb hem trouwens hier voor €10 goedkoper gevonden
http://www.musik-direkt.com/Vox-V847A-Wah-Wah-Pedal_px6292de.html

(zie hier wel niks over True-Bypass staan)

Rutger
19 maart 2008, 17:52
Dunlop wie?
Dunlop bouwt ze voor Vox

Mitch
19 maart 2008, 18:02
Maar hij is zeker geen true bypass, gezien het aan/uit volumeverschil....maar is dat het enige verschil tussen de 847 en 847A?

De volume dip heeft weinig te maken met het al dan niet TB zijn. Als er in het circuit een volumedip zit blijft dat natuurlijk zo, op welke manier hij ook wordt ingeschakeld. Zijn ook plenty mods voor.
Dat Dunlop produceert voor Vox wist ik niet, maar de producent Dunlop zal ongetwijfeld geen beslissingen nemen over de producten die ze voor Vox maken, dus da's nog steeds Vox die bij zinnen is gekomen ;)

Tubescreamer
19 maart 2008, 18:03
Dat is wel jammer ja.

Ik heb hem trouwens hier voor €10 goedkoper gevonden
http://www.musik-direkt.com/Vox-V847A-Wah-Wah-Pedal_px6292de.html

(zie hier wel niks over True-Bypass staan)
He Scheisse! :angry: Had die van mij voor E105,- Lekker dan....had er wel een Double Muff bij voor 49,-....vond ik bij mekaar toch leuke deal...


Al hoewel die TB wel eenvoudig zelf te fixen was.

Ja laatst wel gelezen dat dat kon, en dat lang zo grote ingreep niet was. Hoe heb jij 't gefikst?

David1223
19 maart 2008, 18:09
De volume dip heeft weinig te maken met het al dan niet TB zijn. Als er in het circuit een volumedip zit blijft dat natuurlijk zo, op welke manier hij ook wordt ingeschakeld. Zijn ook plenty mods voor.
Dat Dunlop produceert voor Vox wist ik niet, maar de producent Dunlop zal ongetwijfeld geen beslissingen nemen over de producten die ze voor Vox maken, dus da's nog steeds Vox die bij zinnen is gekomen ;)

Mischien hebben het circuit ook een beetje aangepast om dat te verhelpen.
Maar die V847A is dus wel zeker True-Bypass? want ik lees dingen over een buffer enzo..

Tubescreamer
19 maart 2008, 18:18
De volume dip heeft weinig te maken met het al dan niet TB zijn. Als er in het circuit een volumedip zit blijft dat natuurlijk zo, op welke manier hij ook wordt ingeschakeld. Zijn ook plenty mods voor.
Dat Dunlop produceert voor Vox wist ik niet, maar de producent Dunlop zal ongetwijfeld geen beslissingen nemen over de producten die ze voor Vox maken, dus da's nog steeds Vox die bij zinnen is gekomen ;)
Kijk da's voor mij wel duidelijk. Dank u ik weet genoeg. Ik ga effe modshoppen.:D

Ash ketchum
19 maart 2008, 18:19
Volgens mij was de v847A niet TB en was het modden nog lastiger door SMD PCB.

Mitch
19 maart 2008, 18:35
Mischien hebben het circuit ook een beetje aangepast om dat te verhelpen.
Maar die V847A is dus wel zeker True-Bypass? want ik lees dingen over een buffer enzo..
Lastig. Vox gebruikt op zijn eigen site nog gewoon de tekst die ze ook voor de 847 hadden. Er staat nu wel bij dat het de 847A is, maar de tekst is nog steeds hetzelfde. Er staat nog steeds alleen bij de 848 dat -ie TB is. Maar waar lees je iets over een buffer en wat is je probleem daarmee? Als je per se voor TB wil gaan zijn er plenty andere keuzes, maar ik heb zo'n donkerbruin dat deze keuze is ingegeven door de juiste prijsstelling en je zoekt nu een definitieve reden om 'm te kopen ;)

David1223
31 mei 2008, 17:14
Maar wat ik me nou afvraag he,
De V847's zijn in sommige winkels nog steeds te kopen en daar kosten ze iets van €150 terwijl die V847A's ong. €90 kosten.
Zijn die V847A's dan minder goed ofzo?

Mitch
31 mei 2008, 17:56
een voordeel van goedkopere productie is dat je je product voor minder in de winkel kan zetten. SMD tegenover gewone PCB hoeft niet minder te zijn, kan wel.

the sure thing
31 mei 2008, 22:15
Wat dom dat ze er niet ook gelijk een LEDje in hebben gezet! Ik vind dat bijna nog balangrijker dan een 9V aansluiting...

Ash ketchum
31 mei 2008, 23:37
Wat dom dat ze er niet ook gelijk een LEDje in hebben gezet! Ik vind dat bijna nog balangrijker dan een 9V aansluiting...
Dat zal een hele hoop gitaristen een boel ergenis hebben bespaard. Ik heb al een paar keer een intro ingezet terwijl de wah nog aan stond. En ik maar denken wat er nu weer hand was met mijn geluid.....
Wat dat betreft zou een ledje inderdaad handig zijn.

MattellicA
1 juni 2008, 10:46
Dat zal een hele hoop gitaristen een boel ergenis hebben bespaard. Ik heb al een paar keer een intro ingezet terwijl de wah nog aan stond. En ik maar denken wat er nu weer hand was met mijn geluid.....
Wat dat betreft zou een ledje inderdaad handig zijn.

Mod 'm zelf met een LEDje, TB en een adapteraansluiting, is niet moeilijk... :satisfie:

Ash ketchum
1 juni 2008, 23:06
Mod 'm zelf met een LEDje, TB en een adapteraansluiting, is niet moeilijk... :satisfie:
En zoals eerder is geschreven, de V847A is voorzien van een SMD-printplaat en daardoor moeilijker te modden.
PS, mijn 80's crybaby is gemod naar een verbeterde V847 met true-bypass en een adapteraansluiting 8-)
LEDje vindt een beetje te veel van het goede, het had me overigens wel van een paar beschamende momenten kunnen behoeden :hippie:

David1223
4 juni 2008, 17:22
Ik zit nou toch een beetje te twijfelen tussen de V847A en de V847.
Weet iemand al of het geluid gewoon het zelfde is gebleven of beter of slechter geworden?

Mitch
4 juni 2008, 19:10
Effe serieus: het is nou niet echt zo'n schokkende revolutie in wah-land dat iemand de moeite gaat nemen om de twee versies met elkaar te gaan vergelijken. Get over it, koop er één en wees er blij mee.