PDA

View Full Version : Marshall Guv'nor



Diggerz
13 februari 2003, 19:02
Hey mensen, ben van plan om de marshall guv'nor te maken, iemand die dat al eerder gedaan heeft???

EdJ
13 februari 2003, 20:34
Jawel.Heb `m een week gebruikt,daarna de onderdelen weer hergebruikt voor iets anders:)

Diggerz
13 februari 2003, 20:35
hmmmm, was het zo erg dan???

EdJ
13 februari 2003, 21:10
Nou dat niet hoor maar ja je zoekt toch steeds iets beters en ik heb nooit de intentie gehad om een hele kamer vol fuzzen te hebben dus gebruik ik de schakelaars etc. steeds weer en hou alleen de pedalen die ik waanzinnig goed vind.De shakka brada3 bijvoorbeeld en de skyripper,bluemagic en nog zo wat.

Diggerz
13 februari 2003, 21:55
hmm, ok schrok al :smile: blue magic lees ik ook veel positieve berichten over.. bevalt ie een beetje??? :wink:

sash
13 februari 2003, 22:22
Het printplaatje van de Blue Magic met de helft van de componenten erop heb ik nu voor m'n neus liggen. :smile: Ben er nu dus ook een aan het maken. Met een beetje geluk issie morgen of zaterdag af en dan post ik mijn bevindingen (als het gelukt is dan :smile: )

Diggerz
13 februari 2003, 22:23
yeah! let me know... ben zeer benieuwd :smile:

succes!

Diggerz
16 februari 2003, 18:08
zoo, heb mijn printplaat in elkaar gebakken, weet nu alleen nog niet of k wel of niet true bypass ga doen.. iemand tips??

EdJ
16 februari 2003, 19:17
Ik zou het wel doen;kleine moeite toch?

Nielsje
17 februari 2003, 10:24
hmz. ja diggerz (daan is het toch?:P) ik zou het wel doen.. ledje vindt ik overbodig, ik hoor meestal wel of iets uit of aan staat...

groeten

Diggerz
17 februari 2003, 10:35
jep niels :smile: denk dat ik je raad maar ga opvolgen :smile:

greetz

Diggerz
24 februari 2003, 22:17
hey mensen, heb zojuist mijn Guv'nor afgemaakt, en in de bimbox gemonteerd, en hij doet het echt geweldig :smile:

greetz

Nielsje
24 februari 2003, 23:18
nou daan, ik ben echt heel erg nieuwsgierig, straks na de vakantie ff wisselen van dingen?
als ie bevalt bouw ik er ook wel een :razz:
nu binnen kort samen een chorus?

Diggerz
25 februari 2003, 18:37
ja, chorus ontbreekt ook nog in mijn verzameling :s moet er nu toch maar eens van gaan komen :smile: heb trouwens mijn knoppen geregeld, zal kijken of ik nog een fotootje kan posten ofzo..
ben in ieder geval dik tevreden over dit eerste self-made projectje :smile:

iemand goede ideen voor een chorus?? heb me er nog niet echt in verdiept nl :wink:

greetz

Dirk_Hendrik
25 februari 2003, 22:08
Chorus ja.....

Chorus was tot eeen jaar geleden met wat soldeerervaring goed te doen. Vandaag de dag is er een klein probleempje.


Chorusses werden (althans de analoge dan) gebaseerd op z.g.n. emmertjesgeheugens. Het elders gepostte project van AadPlagiaat valt daar onder. Die emmertjesgeheugens (BBD, Bucket Brigade Device) werden gemaakt door Panasonic. En die zijn er mee gestopt. Alles wat er nog van die dingen te krijgen is is dus oude productie en de prijzen zijn niet mals. Ik weet dat er een fabrikant is die op dit moment een digitaal alternatief levert. Ik weet nu even niet wie. Dolby (gitaarforumuser) heeft er geloof ik wel ervaring mee.

Moraal van dit verhaal, voor je een delay-IC (chip) hebt is delay out of the picture.

Gezien de prijzen voor dit soort chips is 2e hands een goedkopere optie. Mijn favoriete chorus pedaal, een Ibanez CSL, ging pasgeleden op ebay.de weg voor 20 Euro. Daar bouwt niemand hier tegen op. Mijn Digitale favoriet, de Ibanez DCL ging op Ebay.de weg voor 15 Euro. Vreselijk. Ik betalde destijds het 5-voudige en die was al 2e hands.

Diggerz
25 februari 2003, 22:42
thanks,
chorus heeft idd wel een paar exlusieve onderdeeltjes, plus dat er idd nog wel het een en ander aan 2e hands wordt aangeboden.. het bouwen van een minibooster of guv'nor kan in principe nog wel uit, maar voor de grotere projecten is het kopen misschien toch een betere optie..

greetz

Nielsje
25 februari 2003, 23:15
Hm... en hoe zit dat dan met delay dingen enzo?
is er nog eentje die goed is (ervaring liefst, niet zomaar eentje opnoemen..) en nog wel goed te doen is om te bouwen? Ik ben wel geintresseerd in een analoge delay.. zeker niet digitaal ...

suggesties?

Dirk_Hendrik
26 februari 2003, 08:38
Op 2003-02-25 23:15, schreef Nielsje:
Hm... en hoe zit dat dan met delay dingen enzo?
is er nog eentje die goed is (ervaring liefst, niet zomaar eentje opnoemen..) en nog wel goed te doen is om te bouwen? Ik ben wel geintresseerd in een analoge delay.. zeker niet digitaal ...

suggesties?


IMHO klinkt een goed gebouwde digitale chorus nog altijd beter dan een slecht gebouwde analoge. de kreet "digitaal is altijd minder" gaat niet altijd op.

Kun je je vraag even opnieuw formuleren? Ik snap er geen bal van.

Nielsje
26 februari 2003, 09:39
Nou diggerz hier heeft guv'nor gebouwd, en ik had een minibooster gemaakt, nu wilden we allebei wel een chorus, maar dat gaat dus niet meer op, aangezien dat ene onderdeeltje niet meer te verkrijgen is. bovendien heb ik een pearl chorus gezien die ik es ga testen.
Maar een delay vind ik ook erg aantrekkelijk en dan het liefst een analoge, want ik hou niet zo van digitaal, het hoeft van mij ook helemaal geen delay te zijn van 5 seconden ofzo.
Nu is mijn vraag, welke delay is goed zelf te maken, en dan te letten op prijs onderdelen, moeilijkheidsgraad enzo..
tuurlik mag het wat kosten mag het best een beetje ingewikkeld zijn (voor de beginnner :razz:) maar als eentje kopen in de winkel beter uit kan , dan doe ik liever dat he?

zo iets duidelijker?:P

EdJ
26 februari 2003, 11:48
Probeer de Easyvibe `s.Goed te doen met makkelijk verkrijgbare spulletjes.

Nielsje
26 februari 2003, 12:13
Hm. .en dat is een delay of chorus? en waar kan ik die vinden dan?

EdJ
26 februari 2003, 14:35
Chorus/vibrato.Bij Aron.Pt80 is een waaanzinnig goede delay.

sickpunk
26 februari 2003, 21:32
ik kijk er vast overheen....maar heeft er iemand een schema.....voor die marschall??

Nielsje
26 februari 2003, 23:11
jup, staat op
http://www.generalguitargadgets.com

dan bij distortion...

sickpunk
26 februari 2003, 23:15
THANX....heb nu weer wat te doen...:razz: morgen maar ff wat spul kopen(en anders vrijdag morgen) whoei....

Diggerz
27 februari 2003, 12:40
suc6 sickpunk, je gaat er zeker geen spijt van krijgen :smile:

greetz

EdJ
27 februari 2003, 12:52
De pt80 staat daar ook.Is erg goed.De bouwbeschrijving lijkt me voor iedereen goed te volgen en zo niet kun je het altijd vragen.

Dirk_Hendrik
27 februari 2003, 13:25
[cynisch modus]
Edj, die pt80 kan niets voor nielsj zijn. Dat ding maakt gebruik van een digitale delay line. Dat kan dus nooooit goed klinken. :razz:
[/cynisch mode] :smile: :smile:

Nielsje
27 februari 2003, 13:40
Houd je mond Dirk :razz:

ik zal eens zoeken..
MAar dat ding moet natuurlijk wel true-bypass zijn he? :razz: anders is kan ie nooooooit goed zijn :razz:
(zie andere forum)

EdJ
27 februari 2003, 15:31
(sarcastische modus)Je moet wel goed LEZEN Dirk!