PDA

View Full Version : merge dagje testen bij pienz te deinze



classicrooock
18 maart 2008, 12:40
ik ga morgen een dagje testen bij pienz krijg een nieuwe amp voor verjaardag
ik ga zeker:
jvm410h
peavey 6505(plus)
mesa tripple
enzenz
oke hier komt het dan de revieuw:

marshall jvm410 h 1700euro mesa cab(2x12) 865euro marshall cab 944euro(4x12)

voor deze amp ben ik in de eerste plaats geweest deze is echt fantastisch
4kanale pure buize goede clen en teven goede gain deze heb ik uitgeprobeert op de marshall 1960 cabs vond ik maar niets op peavey cabs vond ik owk maar niks en dan op een mesa :???: ik stond voor een vraag teken hou kon er nou zo'n hemelse klank uitkomen echt een fenomenale clean en distortion


evh 5150 III 1850euro cab 950euro

deze heb ik ook getest spijtig genoeg was de 6505 niet ter beschikking
deze amp heeft een zeer cleane sound en een geweldige overdrive maar ik vond het wat te schel naar mijn zinnen deze heb ik uit geprobeert op de bijpassende 5150cab maar dieheb ik mar zo gelaten redelijk kostelijk ook


fender reverb deluxe combo 1200euro
deze had tevens een zalige sound maar was niet wat ik zocht dus zal ik het maar kort houde : goede clean distortion viel wat tegen naar mijn oren

mesa dual recticifier 2800 of 2400 niet zeker meer op mesa cab 865euro

deze was helemaal lekker tot ik het prijs kaartje zag :nervous: al deze kanalen waren net zo gewedig als de jvm maar had iets speciaals

ik he nog vele goedkopere geprobeert maar die zen revieuwen niet waard :)
uiteindlijk bn ik voor de marshall jvm410h mr een mesa cab gegaan totale prijs 2500euro ben zeer tevrede met deze amp de 4 kanalen zijn echt super
nu ga ik nog wat meer spelen en als mijn zus terug is van holland binen 3dagen neem ik fotowtjes hopelijk vinden julie de revieuw fijn :cheerup: (dit is mijn eerste revieuw)
ps: ze zijn erg klant vriendelijk snap niet wat julie zo slecht vinden teminste mijn verkoper was vriendelijk het is ene kale met een tatoo op arm goede jonge heel eerlijk heb 100euro cadea gekregen :

LP_CL
18 maart 2008, 12:48
Test ook eens de peavey 5150 III (EVH sig, nieuwe peavey amp). Ben erg benieuwd.

classicrooock
18 maart 2008, 12:49
Test ook eens de peavey 5150 III (EVH sig, nieuwe peavey amp). Ben erg benieuwd.
tuurlijk:) ben er ook benieuwd naar en ze zien er strak uit ook

caliban
18 maart 2008, 13:22
Tussen al die highgainers moet je ook een ENGL testen vind ik. Of dealt de piens geen ENGL.

arcane
18 maart 2008, 13:27
Zijn die dingen zo goedkoop in België dat ze betaalbaar zijn als verjaardagscadeau?

classicrooock
18 maart 2008, 14:01
Zijn die dingen zo goedkoop in België dat ze betaalbaar zijn als verjaardagscadeau?
neen ik heb zelf 1500gespaart

Nocki
18 maart 2008, 14:03
Mooi man! akvast gefeliciteerd!

NOcki

JeanPaul du Vinnie
18 maart 2008, 17:55
't Amusement! Al gaan je ouders nog serieus mogen bijleggen als je voor die triple rectifier besluit te gaan :)

Tussen al die highgainers moet je ook een ENGL testen vind ik. Of dealt de piens geen ENGL.
Ik heb ginder ooit aan een verkoper gevraagd waarom ze geen ENGL dealen en die kerel antwoordde mij doodserieus dat ze dat niet doen "omdat dat een hype is".

classicrooock
18 maart 2008, 19:04
't Amusement! Al gaan je ouders nog serieus mogen bijleggen als je voor die triple rectifier besluit te gaan :)

Ik heb ginder ooit aan een verkoper gevraagd waarom ze geen ENGL dealen en die kerel antwoordde mij doodserieus dat ze dat niet doen "omdat dat een hype is".
wow dies ni goe snik :noob: :cheerup:
ga ik ook eens vragen 8)

crapton
18 maart 2008, 19:26
ik ga morgen een dagje testen bij pienz krijg een nieuwe amp voor verjaardag
ik ga zeker:
jvm410h
peavey 6505(plus)
mesa tripple
enzenz
ik schrijf nog en uitgebreid verslag als ik terug ben :) :cheerup:

Kan je dit niet beter schrijven als je getest hebt? Is leuk om te weten dat je wat amps gaat bekijken bij Piens maar verder weet ik niet wat ik met die mededeling moet...

Spitfire
18 maart 2008, 19:54
Kan je dit niet beter schrijven als je getest hebt? Is leuk om te weten dat je wat amps gaat bekijken bij Piens maar verder weet ik niet wat ik met die mededeling moet...

+1

tientekens

pannekoek
18 maart 2008, 19:57
't Amusement! Al gaan je ouders nog serieus mogen bijleggen als je voor die triple rectifier besluit te gaan :)

Ik heb ginder ooit aan een verkoper gevraagd waarom ze geen ENGL dealen en die kerel antwoordde mij doodserieus dat ze dat niet doen "omdat dat een hype is".


ik kon mijn vader ook niet zo ver krijgen :P

LP_CL
18 maart 2008, 20:07
Als je naar piens gaat, kan het heel goed zijn dat de keuze aan high-gainers wat tegenvalt.
Je kan misschien ook eens doorrijden naar keymusic in gent/roeselare, waar ik vind dat ze toch wel meer keuze hebben aan versterkers. Het hang ook allemaal af van wat ze binnen hebben en wat er in de testkamer opgesteld staat natuurlijk.
PS: in keymusic hebben ze wel Engl,
PPS: ook niet vergeten te testen: ORANGE! aan je nickname te zien zal je die wel leuk vinden)

classicrooock
18 maart 2008, 20:40
Als je naar piens gaat, kan het heel goed zijn dat de keuze aan high-gainers wat tegenvalt.
Je kan misschien ook eens doorrijden naar keymusic in gent/roeselare, waar ik vind dat ze toch wel meer keuze hebben aan versterkers. Het hang ook allemaal af van wat ze binnen hebben en wat er in de testkamer opgesteld staat natuurlijk.
PS: in keymusic hebben ze wel Engl,
PPS: ook niet vergeten te testen: ORANGE! aan je nickname te zien zal je die wel leuk vinden)
wie zegt dat ik uit ben op high gain? :cheerup:
gewoon een degelijke amp heb nu zo'n valvestate :angry:

Erik70
18 maart 2008, 21:15
Kun je voor mij de marshall jvm215 combo even testen? dan hoef ik niet helemaal naar België toe te rijden.

Is er trouwens al iemand die deze getest heeft??
De 1x12 50watt 2-kanaalsversie van de JVM.

...om daar nou helemaal een nieuw topic voor te openen.....

kirk19
18 maart 2008, 22:58
als je naar piens rijdt ga je bedrogen uitkomen, die kerel is way veel te duur. Believe me check offstage over zijn minder klantvriendelijke praktijken. Ze hebben buiten mesa bijna nooit iets deftig staan, de verkopers zijn meestal ok maar daar blijft het bij. Ik zou eerder een dagje naar beyers music in bochum duitsland gaan, veel meer keus en enkel mesa is er duurder. Indien je de mesa het leukst vindt kan je die bij leocaerts in leuven het goedkoopst krijgen

caliban
18 maart 2008, 23:10
Ik heb geen ervaring met piens, maar wat je ervan hoort op offstage is wel heel erg negatief, leo caerts is een OK winkel, ze laten veel testen, hebben redelijk veel staan, maar de verkopers zijn niet altijd zo vriendelijk en lullen best wel gemakkelijk uit hun nek. In de zin van: "De mensen tegenwoordig geloven internetfora gemakkelijker dan verkopers". Fantastische mop vind ik.
Prijsgewijs is het zeer in orde. Spijtig dat ze geen ENGL hebben, als leuvense student zou het echt gemakkelijk zijn.
Stel dat je naar leo caerts zou gaan, kom dan hier maar ene drinken. Ik woon denk ik 500 meter ervan af. Zeer slecht voor tijdens de examenperiode.

Danieldg
18 maart 2008, 23:51
Ik heb geen ervaring met piens, maar wat je ervan hoort op offstage is wel heel erg negatief, leo caerts is een OK winkel, ze laten veel testen, hebben redelijk veel staan, maar de verkopers zijn niet altijd zo vriendelijk en lullen best wel gemakkelijk uit hun nek. In de zin van: "De mensen tegenwoordig geloven internetfora gemakkelijker dan verkopers". Fantastische mop vind ik.
Prijsgewijs is het zeer in orde. Spijtig dat ze geen ENGL hebben, als leuvense student zou het echt gemakkelijk zijn.
Stel dat je naar leo caerts zou gaan, kom dan hier maar ene drinken. Ik woon denk ik 500 meter ervan af. Zeer slecht voor tijdens de examenperiode.
Dan woon jij niet zo ver van mij! ( woon in kessel-lo :p) Caerts is fel verbeterd kwa klantvriendelijk vind ik, kunnen echt alles vastkrijgen. Zeker een aanrader als je iets wilt bestellen.

Aan de ts: ga gewoon testen bij Piens, maar koop er niets. Toen mijn vader er een mogelijke bestelling afbelde nadat hij aan hen 'De beste dagprijs' had gevraagd kreeg ie te horen dat hij er niets meer hoefde te kopen, wtf? Ook staat het er vol met brol van dat merk 'Cool', zelfs de fietsen die er stonden zagen er niet uit. Bogner is trouwens ook een erg goed merk, misschien is dat ook wel interessant voor je, hebben ferme high gain bakken, maar ook de iets rustigere.

classicrooock
19 maart 2008, 07:58
als je naar piens rijdt ga je bedrogen uitkomen, die kerel is way veel te duur. Believe me check offstage over zijn minder klantvriendelijke praktijken. Ze hebben buiten mesa bijna nooit iets deftig staan, de verkopers zijn meestal ok maar daar blijft het bij. Ik zou eerder een dagje naar beyers music in bochum duitsland gaan, veel meer keus en enkel mesa is er duurder. Indien je de mesa het leukst vindt kan je die bij leocaerts in leuven het goedkoopst krijgen
de jvm head kost er wel maar 1250 ofzo...das eigeljk het geen waar ik voor ga ik ga zeker voor julie nog andere amp uit testen ;)

Kim Wilson
19 maart 2008, 07:59
Je moet voor jezelf gaan testen, niet voor ons. Jij moet een nieuwe amp kiezen, toch? ;)

classicrooock
19 maart 2008, 08:14
Je moet voor jezelf gaan testen, niet voor ons. Jij moet een nieuwe amp kiezen, toch? ;)
jup maar ik moet ook voldoende teste voor een revieuw he anders word het topic nutteloos:) ik vertrek binnen 2uur kan niet wachten :cheerup:

Synx
19 maart 2008, 10:41
Test ook eens de peavey 5150 III (EVH sig, nieuwe peavey amp). Ben erg benieuwd.

Is dus geen peavey maar van fender made in mexico.

Simoon
19 maart 2008, 11:05
Je kan ook altijd naar ANtwerpen komen !
Muziek en VISIE is echt DE gastvriendelijkste winkel ooit !
Je mag alles testen en de bedieners zijn zeer vriendelijk :dance:
Als dat je niet bevalt zijn er wel nog andere kleinere winkeltjes

LP_CL
19 maart 2008, 12:42
Is dus geen peavey maar van fender made in mexico.
oops my mistake.

caliban
19 maart 2008, 16:46
Je kan ook altijd naar ANtwerpen komen !
Muziek en VISIE is echt DE gastvriendelijkste winkel ooit !
Je mag alles testen en de bedieners zijn zeer vriendelijk :dance:
Als dat je niet bevalt zijn er wel nog andere kleinere winkeltjes
Wat van merken dealt men daar en waar is het in tstad.

classicrooock
19 maart 2008, 17:05
Wat van merken dealt men daar en waar is het in tstad.
veel mar gen bogner engl guide gezellelaan 30 kort bij station

Simoon
19 maart 2008, 17:09
Wat van merken dealt men daar en waar is het in tstad.
Het is aan de Metropool!
Stijfselrui 46 2000 Antwerpen

Elektrische gitaar : Vooral FENDER ook GIBSON en GRETSCH
Akoestische gitaar : FENDER en YAMAHA en GUILD en ook GARRISON
AMPS: Vooral FENDER en MARSHALL ook HUGHES & KETTNER en VOX ofcourse

Grtz

Geoffrey
25 maart 2008, 12:49
Test ook eens de peavey 5150 III (EVH sig, nieuwe peavey amp). Ben erg benieuwd.

Is niet van Peavey .. maar van Fender. :hippie:

Aangezien het EVH logo van Eddie is (logisch trouwens) en het nummer 5150 (Eddie's huisnummer trouwens) zijn "eigendom" zijn .. maar het contract met Peavey gedaan is en hij nu een nieuw contract heeft met Fender.

Danieldg
25 maart 2008, 14:05
5150 is trouwens gewoon een politiecode. Het betekent 'ontsnapte gek'. Van Halen gaf deze titel ook aan het album dat uitkwam na de breuk met DLR, vandaar de titel ook. En op zijn beurt kwam DLR dan weer met het album 'Eat 'em and Smile'. Sorry voor deze offtopic xd

heavy-metal-thunder
25 maart 2008, 17:04
Zijn die dingen zo goedkoop in België dat ze betaalbaar zijn als verjaardagscadeau?

In Baal boeren ze goed :)

Geoffrey
25 maart 2008, 17:31
De zotste verhalen gaan rond over de herkomst van het nummer 5150....

almarvk
25 maart 2008, 17:33
De studio van de gebroeders van Halen heet ook zo.

Braindead
26 maart 2008, 12:04
5150 is een code voor je psychische gesteldheid. Als je een 5150 geval bent ben je gevaar voor jezelf en je omgeving.


5150 is trouwens gewoon een politiecode. Het betekent 'ontsnapte gek'. Van Halen gaf deze titel ook aan het album dat uitkwam na de breuk met DLR, vandaar de titel ook. En op zijn beurt kwam DLR dan weer met het album 'Eat 'em and Smile'. Sorry voor deze offtopic xd

Geoffrey
26 maart 2008, 12:48
Zoals er inderdaad zoveel verhalen rond gaan....
Ook rond het nummer 6505....

Lexvandoef
26 maart 2008, 12:58
Zoals er inderdaad zoveel verhalen rond zijn....
Ook rond het nummer 6505....

Dat komt weer omdat peavey 5150 niet meer mocht gebruiken en toen maar de data er op heeft gezet van wanneer ze zijn opgericht ('65) tot hun jubileum destijds ('05)

Geoffrey
26 maart 2008, 13:03
Peavey is opgericht in '65 in de maand mei.. jaar + maand dus.

JeanPaul du Vinnie
26 maart 2008, 13:21
't Is effectief 1965 - 2005 waar het voor staat, hoor.