PDA

View Full Version : Delays delays delays



Sinner
18 maart 2008, 10:39
Ik heb zelf een DM-2 (vanaf vanmiddag ook een DM-3, als alles goed is) en een Ibanez delay champ, qua analoog en DD-2 en Echopark qua digitaal, dus ik ken mijn delay pappenheimers, maar ik was heel benieuwd:

Heeft iemand van jullie de MXR carbon copy al geprobeerd? En?

Ook ben ik benieuwd of iemand de analog delay van Artec al heeft geprobeerd. Bij Thomann maar 47(!) euro.

Ja sorry, delayfreak, hè? ;)

VanBiLL.com
18 maart 2008, 22:45
Die MXR Carbon Copy lijkt me ook een hele lekkere delay. Analoog maar toch moderne techniek en de mod optie is interessant. Ze kosten hier in Europa rond de 160-170 euro.

Aardige demo is hier: http://www.youtube.com/watch?v=xJPde-C28iU

crapton
21 maart 2008, 18:27
Vandaag Artec SE Vintage Delay geprobeerd. Viel geheel niet tegen. Staan overigens ook diverse video's op Youtube...

Weinig/geen ruis of brom. Geen schakelklik in geluid. Delay klinkt netjes, helder, duidelijk. Goed instelbaar. Max delay lijkt mij ruim genoeg, kortste delay is meer een reverb geluid.

Kastje is metaal, ziet er goed uit, voelt goed, lijkt me stevig genoeg.Knoppen ook netjes en voldoende stevig. Mi goede value for money en beter dan T-ringer.

Samengevat: voor t geld een goed gebouwd ding, goed geluid.

farstreetblues
22 maart 2008, 00:17
Ik heb zelf een DM-2 (vanaf vanmiddag ook een DM-3, als alles goed is) en een Ibanez delay champ, qua analoog en DD-2 en Echopark qua digitaal, dus ik ken mijn delay pappenheimers, maar ik was heel benieuwd:

Heeft iemand van jullie de MXR carbon copy al geprobeerd? En?

Ook ben ik benieuwd of iemand de analog delay van Artec al heeft geprobeerd. Bij Thomann maar 47(!) euro.

Ja sorry, delayfreak, hè? ;)

Hoi,

heb nu zelf ook al een paar weken een boss dm-2 , heerlijke delay, daarvoor gebruikte ik die Artec vintage delay

Sinner
22 maart 2008, 10:10
Hoi,

heb nu zelf ook al een paar weken een boss dm-2 , heerlijke delay, daarvoor gebruikte ik die Artec vintage delay

En een vergelijkend warenonderzoek wijst uit ... ? ;)

Ben wel benieuwd wat de voors en tegens zijn. Bij de DM-2 betaal je natuurlijk ook wat voor de verzamelaarswaarde :p

Ik heb bijvoorbeeld de DM-3 en de Ibanez Delay Champ met elkaar vergeleken en vond de champ stiller (minder ruis in delay signaal), maar ook minder 'warm' dan de boss, vooral als je slapback gebruikt. Ook heeft de boss coolere zelf-oscillatie. Wat verder vreemd is, is dat ze dezelfde max delaytijd hebben, maar als je de Champ op de helft zet is de delaytijd veel korter is dan bij de Boss.
Verder hebben ze gemeen dat ze allebei een dry out en een delay out hebben.

Ik heb de DM-3 net, dus ik heb nog geen tijd gehad om 'm ook met de DM-2 te vergelijken.

Speeddemon
22 maart 2008, 14:18
Wat verder vreemd is, is dat ze dezelfde max delaytijd hebben, maar als je de Champ op de helft zet is de delaytijd veel korter is dan bij de Boss..
Dan zal de één een logaritmische delaytime potmeter hebben, en de ander een lineaire, of verschillende waardes potmeters.

Hellsbellsnl
22 maart 2008, 15:07
Wrom geen LINE6 DL4???
Echt een super ding.

imlikeajungle
22 maart 2008, 17:24
De CD10 is mijn favoriet, ik heb er de DM2 voor verkocht & de DM3 vond ik nog minder. Mijn CD10 is wel erg vuil... Ik heb digitaal een DD20, een DL4 en twee DE7s, een Echo Park en een DD6 gehad en alleen de DD20 gehouden.

Goedkoop + analoog is er ook nog de Moen Pretty Dolly, maar bvb een tweedehands DE7 is voor dat geld toch een onklopbare machine...

imlikeajungle
22 maart 2008, 17:25
Wrom geen LINE6 DL4???
Echt een super ding.

Omdat het verschil met een CD10/DM2 erg groot is.

artnaz
22 maart 2008, 21:33
Omdat het verschil met een CD10/DM2 erg groot is.Een (vintage) Ibanez AD9 is wel in hetzelfde straatje, en klink zeer warm en ruimtelijk!

*ahum* zie signature *ahum* :satisfie:

Maargoed, ik heb toch echt ietwat langere delaytijden en een tap-functie nodig...

Dweezman
23 maart 2008, 13:34
Die MXR Carbon Copy lijkt me ook een hele lekkere delay. Analoog maar toch moderne techniek en de mod optie is interessant. Ze kosten hier in Europa rond de 160-170 euro.

Aardige demo is hier: http://www.youtube.com/watch?v=xJPde-C28iU

OMG! Gas!

Deze komt wel heel dicht bij n EHX MMdlx, maar dan lekker handzaam.
Als ik nu een delay zou moeten kopen, was dit mijn eerste kandidaat...

dml
23 maart 2008, 14:35
Jammer dat er geen Tone-pot op de Carbon Copy zit, ik vind de herhalingen al snel te dof.

Speeddemon
23 maart 2008, 14:39
Jammer dat er geen Tone-pot op de Carbon Copy zit, ik vind de herhalingen al snel te dof.
Dan zou je eens een Tech21 Boost D.L.A. moeten proberen.

Kan van 'te warm/wollig/dof' naar 'digitaal/1-op-1' via z'n toneknop.

Mitch
23 maart 2008, 16:47
OMG! Gas!

Deze komt wel heel dicht bij n EHX MMdlx, maar dan lekker handzaam.
Als ik nu een delay zou moeten kopen, was dit mijn eerste kandidaat...
Nou, ik heb nu diverse clips beluisterd en ik kan maar één ding zeggen: wat een waardeloze feature hebben ze gemaakt van die modlatie. Amper hoorbaar, niet eens de moeite van een aparte schakelaar waard. Echt een gemiste kans, het wachten is op de Mk2...

VanBiLL.com
24 maart 2008, 01:31
Nou, ik heb nu diverse clips beluisterd en ik kan maar één ding zeggen: wat een waardeloze feature hebben ze gemaakt van die modlatie. Amper hoorbaar, niet eens de moeite van een aparte schakelaar waard. Echt een gemiste kans, het wachten is op de Mk2...Wat ik daarbij verder jammer vind is dat je de rate en depth van de mod alleen met twee intere pot's kunt bijregelen, dat zou gewoon op het apparaat moeten kunnen, dan maar een iets groter doosje! Het effect is subtiel, maar is er wel...

Maar ach, ik vind het voor het geld wel een aardig anale delay...

dml
24 maart 2008, 08:37
Dan zou je eens een Tech21 Boost D.L.A. moeten proberen.

Kan van 'te warm/wollig/dof' naar 'digitaal/1-op-1' via z'n toneknop.

Yep, je hebt 'm al eerder geprobeerd mij aan te smeren ;)

Zit nu een beetje te gassen op een RetroSonic delay........

Sinner
24 maart 2008, 09:48
Wrom geen LINE6 DL4???
Echt een super ding.

Ja, maar wel super groot en super duur.

Als digitale delay, voor de langere delays, heb ik de echopark: relatief klein, maar toch een super tap functie. (ik heb ook nog twee DD-2s, maar dat is gewoon een afwijking :) )

Ik heb ook gehoord dat de knoppen op de DL4 nog wel eens de geest willen geven bij veelvuldig gebruik. Als ik zo'n grote kast op mijn pedalboard neer zou leggen, dan moet er minstens een display op zitten.

Op dit moment heb ik op mijn pedalboard de DM-2 voor de korte delays en de echopark voor de lange tapdelays.

Kanttekening bij de echopark: met je voet heel precies in te stellen, maar met de hand, dus draaiknop, veel lastiger

Eko
24 maart 2008, 09:53
Ik gebruik en DD-2 voor slapback maar ben eigenlijk benieuwd of iemand de Fulltone Tapeversie gebruikt. Het ding kost een godsvermogen en Setzer heeft er zelf een jaar mee opgetreden ( zal wel goed betaald zijn ) maar is inmiddels weer terug naar de oude Roland Tapeversies.

VanBiLL.com
24 maart 2008, 11:20
Ik heb gisteren avond (optreden Fiction Plane - Den Haag), een Eventide Time Factor weer eens live in actie gehoord. Oephf, das ook een lekker ding, maar die prijs hé...($400 en €474 in Europa :nervous: )

http://www.pedalgeek.com/images/product_pics/et/ettf_big.jpg

Dan vind ik de Carbon copy zo slecht nog niet, maar het is ook helemaal geen vergelijk hé...

Speeddemon
24 maart 2008, 11:20
Yep, je hebt 'm al eerder geprobeerd mij aan te smeren ;)

Je laat 't negatiever klinken dan 't is.
Ik geef hier nooit zinloos advies. :hippie:

dml
24 maart 2008, 13:05
Negatief en zinloos zijn toch compleet verschillende dingen!! :soul:

Luke-wannabe
24 maart 2008, 14:46
Maar ach, ik vind het voor het geld wel een aardig anale delay...
Valt niemand dit op? :D

crapton
24 maart 2008, 14:47
Valt niemand dit op? :D

Wat valt je op dan? Hij zegd dat t een aardige daley is.

Ff OT: weet heefd er nog wat leuks te melden over een dealy.

Lexvandoef
24 maart 2008, 14:47
Valt niemand dit op? :D

Haha, jawel, maar goed, das weer zo puberachtig he ;)

Hellsbellsnl
24 maart 2008, 20:27
Ja, maar wel super groot en super duur.Ik heb ook gehoord dat de knoppen op de DL4 nog wel eens de geest willen geven bij veelvuldig gebruik. Als ik zo'n grote kast op mijn pedalboard neer zou leggen, dan moet er minstens een display op zitten.

Duur: €200.= nieuw uit de usa, incl. alle taxtoeslagen en inklaring.
(hier +/- €375,= tot 395,=)
Met de "knoppen" bedoel je dan de draaiknoppen of de "footswitches"??

Sinner
25 maart 2008, 15:14
Duur: €200.= nieuw uit de usa, incl. alle taxtoeslagen en inklaring.
(hier +/- €375,= tot 395,=)
Met de "knoppen" bedoel je dan de draaiknoppen of de "footswitches"??

Sorry, ik bedoel de footswitches. Als je het zo brengt, valt de prijs idd wel mee :satisfie:

Heeft de DL4 eigenlijk net als de echopark ritme indicaties. Ik bedoel dat je de delay relatief kan maken aan je tap tempo, bijv achtste triolen of dotted eighths

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de TC Nova Delay (ongeveer zelfde prijsklasse) iemand goede/slechte ervaringen uit de eerste hand, dus niet van de youtube filmpjes :)

Hellsbellsnl
25 maart 2008, 19:43
Sorry, ik bedoel de footswitches. Als je het zo brengt, valt de prijs idd wel mee :satisfie:

Heeft de DL4 eigenlijk net als de echopark ritme indicaties. Ik bedoel dat je de delay relatief kan maken aan je tap tempo, bijv achtste triolen of dotted eighths

Footswitches imo niets mis mee.
triolen (en dan ook nog achste?) sorry ik kan geen muziek lezen heb het mezelf geleerd en luister naar het apparaat en het nummer wat ik speel of het op het origineel lijkt en dan vindt ik het prima.

Sinner
25 maart 2008, 19:56
Footswitches imo niets mis mee.
triolen (en dan ook nog achste?) sorry ik kan geen muziek lezen heb het mezelf geleerd en luister naar het apparaat en het nummer wat ik speel of het op het origineel lijkt en dan vindt ik het prima.

Ok ok ik bedoel gewoon of je het aantal herhalingen per tel in kunt stellen. Bijv. als je het tempo intapt, dan doe je dat meestal met je voet op elke tel indrukken. Kun je dan ook instellen dat de delay drie herhalingen per tel geeft ?

Mitch
25 maart 2008, 20:09
Het spijt me voor Hellsbells, maar de footswitch failure voor DL4's is bijna spreekwoordelijk geworden. Succes trouwens met je L6 pedalboard :D
De dotted eights setting heeft de DL4 (uit mijn hoofd) nog niet, de Echo Park inderdaad wel.
De DD20 heeft die naturlijk ook, maar dan met een display en een betrouwbaar schakelsysteem ;)

Echoes
25 maart 2008, 21:20
zijn er ook delays met buizen die echt warm klinken maar zonder tape?

Mitch
25 maart 2008, 21:23
SIB Echodrive. Diep in de buidel tasten op eBay...

Echoes
25 maart 2008, 21:34
analoge delay is altijd met een tape ofzo?
Ik zou wel het geluid van de tube tape echo willen maar dan zonder bandje. Njaa iets minder mag ook wel want die is wel erg duur, maar voor een echt vette delay heb ik wel wat centjes over. Ik vind die tapes alleen niets.

Mitch
25 maart 2008, 21:38
Analoge delay is er ook gewoon met een BBD chip, al een jaartje of dertig. Tijdje eruit geweest?

Hellsbellsnl
25 maart 2008, 22:09
Het spijt me voor Hellsbells, maar de footswitch failure voor DL4's is bijna spreekwoordelijk geworden.
Thnx.
Wordt echt tijd dat ik weer eens wat kan gaan hobbieën aan dat ding.
Ligt al 2 maanden bij pa in de garage en ik hoef alleen nog maar te bekabelen en te solderen.

Mitch
25 maart 2008, 22:11
Dáár zullen je footswitches in ieder geval niet van slijten :D

Echoes
25 maart 2008, 22:15
Analoge delay is er ook gewoon met een BBD chip, al een jaartje of dertig. Tijdje eruit geweest?
nee niet zoveel verstand van delay's...de memory man vind ik wel ok, maar die klinkt zo iel..
Die roland RE-201 lijkt me wel, maar is weer met tape...ik kan me niet voorstellen dat tapes handig zijn. Ik weetnie of die nieuwe roland/boss re-issu wat is vd space echo

Hellsbellsnl
25 maart 2008, 22:15
Dáár zullen je footswitches in ieder geval niet van slijten :D

U2tribute (http://www.electricco.nl/) - Bands - Rock covers (http://www.join-the-grid.nl/)

U2tribute:
The Edge speelt toch ook met een line6 delay of is dit alweer verleden tijd???

Mitch
25 maart 2008, 22:18
Hij heeft zowel in de studio en live een DM4 gebruikt, DL4 zou ik 's na moeten kijken maar ik dacht het niet, hij sterft al van de digitale delays (TC, ROland, Korg...)

Hellsbellsnl
25 maart 2008, 22:22
Hij heeft zowel in de studio en live een DM4 gebruikt, DL4 zou ik 's na moeten kijken maar ik dacht het niet, hij sterft al van de digitale delays (TC, ROland, Korg...)
Ben de naam van de site ff kwijt (hier kun je veel gitaristen setups bekijken) en daar stonden geloof ik 2 AC30's een bult loopers en nog wat effecten uitgetekend.
Ik kan de naam niet ophalen omdat ik in het ronald mc donald niet mijn eigen favorieten lijst kan gebruiken

Mitch
25 maart 2008, 22:27
Dat zal ongetwijfeld zo'n guitargeek-site zijn of zo, die lopen altijd hopeloos achter. Ach, het hoeft ook allemaal niet hoor, onze 'Edge' komt met een GT8 belachelijk dichtbij (met dank aan de dubbele delays en een gezonde dosis ervaring als demo-man bij Roland en Yamaha ;) ).

Sinner
26 maart 2008, 16:42
Hij heeft zowel in de studio en live een DM4 gebruikt, DL4 zou ik 's na moeten kijken maar ik dacht het niet, hij sterft al van de digitale delays (TC, ROland, Korg...)


Hij schijnt idd de DM4 wel te gebruiken, maar ik heb ook gezien dat hij voor de piano(!) de DL4 gebruikt (New Year's Day). Ik kan me even niet voor de geest halen op welke video ik het had gezien, maar ik weet het zeker. Voor de delay gebruikt hij geloof ik Korg en vroegah de Memory Man.

Iemand ervaring met de Nova delay?

artnaz
26 maart 2008, 16:47
Iemand ervaring met de Nova delay?Ik vind hem heel erg fijn, en ga hem aanschaffen als ik wat meer centjes heb, want ik heb toch werkelijk langere delaytijden en tap-tempo nodig! De analoge/tape sounds kwamen overtuigender over dan de TC Vintage Delay/Trex Replica (die ook nog eens zowat het dubbele kosten). Ook de display en patches zijn erg handig, en die "auto-tempo" (weet niet meer hoe het precies heet, je houdt de tap-knop ingedrukt terwijl je op je gitaar het ritme aangeeft, en de Nova neemt dat over) werkt ook nog eens echt! :p

De modulatie is wel minder, maar dat gebruik ik toch niet.

vidar
26 maart 2008, 20:24
hebben jullie al gezien dat de Deluxe Memory Man inmiddels in een kleinere behuizing wordt geleverd? Dezelfde behuizing als de memory man with hazarai de Holy Stain en de andere nieuwe pedalen, scheelt een berg ruimte op je pedalboard! en is ook lekker overzichtelijk

Mitch
26 maart 2008, 22:47
Hij schijnt idd de DM4 wel te gebruiken, maar ik heb ook gezien dat hij voor de piano(!) de DL4 gebruikt (New Year's Day). Ik kan me even niet voor de geest halen op welke video ik het had gezien, maar ik weet het zeker.
Ja, heeft -ie een tijd gehad, bovenop. Weet niet zeker of -ie 'm daar nog voor gebruikt, hij staat in ieder geval niet meer 'in beeld'. Blijft een pussy, ik zet gewoon de DD20 op mijn synth :gitarist:

Echoes
29 maart 2008, 17:16
nog meer vorobeelden van een warm en vol klinkende analoge buizen reverb zonder tapes?

Mitch
30 maart 2008, 14:20
Eerst vraag je naar analoge delay, nu naar analoge buizen reverb? Ik snap 'm niet helemaal.
Analoge delay: Boss DM2/3, Ibanez AD9, ADL, AD99, etc.
Delay met een buis in het circuit: SIB Echodrive
Buizen én tape: Fulltone Tube Tape Echo
Buizen reverb: Little Lanilei, T Rex Roommate.

Aantal hiervan zijn niet meer in productie of zijn niet in Nederland leverbaar, tweedehands eBay afstruinen kan wel. Maar goed, je kan zelf verder zoeken.
Ik snap alleen niet goed waarom het per se iets met buizen te maken moet hebben? Er zijn plenty prima delays zonder buizen, óók analoge.

dml
30 maart 2008, 17:42
Eerst vraag je naar analoge delay, nu naar analoge buizen reverb? Ik snap 'm niet helemaal.
Analoge delay: Boss DM2/3, Ibanez AD9, ADL, AD99, etc.
Delay met een buis in het circuit: SIB Echodrive
Buizen én tape: Fulltone Tube Tape Echo
Buizen reverb: Little Lanilei, T Rex Roommate.

Aantal hiervan zijn niet meer in productie of zijn niet in Nederland leverbaar, tweedehands eBay afstruinen kan wel. Maar goed, je kan zelf verder zoeken.
Ik snap alleen niet goed waarom het per se iets met buizen te maken moet hebben? Er zijn plenty prima delays zonder buizen, óók analoge.

Nog een analoge delay: RetroSonic Delay.

En de Roommate is niet een "echte" buizenreverb, gewoon een digitale reverb die er een buizensausje overheen gooit. ;)

Mitch
30 maart 2008, 17:47
Nog een analoge delay: RetroSonic Delay.

En de Roommate is niet een "echte" buizenreverb, gewoon een digitale reverb die er een buizensausje overheen gooit. ;)
I know, maar als -ie zo gek op buizen is zal de relevantie in het circuit vast niet van belang zijn :D
Analoge delays genoeg. EH Deluxw Memory Man, Stereo Memory Man, MXR Carbon Copy, Analogman AR20DL, maar voor ik met een hele waslijst kom ben ik eerst benieuwd wat Echoes nu precies zoekt.

VanBiLL.com
30 maart 2008, 18:14
ben ik eerst benieuwd wat Echoes nu precies zoektMisschien een delay fetish-fixatie...?

bastiaanvanbeek
31 maart 2008, 15:26
Ibanez AD-9 Analog Delay, zit echt n heel mooi geluid in

VanBiLL.com
31 maart 2008, 20:45
Deze had ik nog niet voorbij zien komen:
http://www.prophecysound.com/images/tgd/tgdangle03big.jpg

Voor samples (en de prijs) kijk hier: http://www.prophecysound.com/tgd.html

artnaz
31 maart 2008, 21:00
Hey, die kende ik niet... :)

Die twee switchable repeats zijn wel handig, maar ik ga toch voor de Nova Delay met meerdere presets en tap-tempo, dat is wat praktischer in mijn situatie. En die reversed delay is ook cool... :cooler:

interessander
31 maart 2008, 21:32
Ik heb een Tokai tdl-1 en een ibanez ad-99 gehad, en heb nu nog een ibanez ADL.

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/marktplaats/marktplaats014-a.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/marktplaats/marktplaats013-a.jpg

http://files.muziq.be/pics/ibanez_adl_001.jpg

Joppnl
1 april 2008, 15:49
'k ben t overzicht ff kwijt:

Stel ik wil eens een nummer voorzien van delay, een nummer zoals bv Run like Hell/Pink Floyd of zoiets als U2.

Heb ik dan een tap-bare delay nodig (dat lijkt me super handig als je in hetzelfde tempo wilt spelen) en zo ja, kan dat dan alleen bij een digitale delay?

Voor huis/tuin en zolder gebruik, is een DD3/4/5 dan voldoende of zijn er andere (redelijk 2e hands te vinden) types die beter zijn/voorkeur krijgen?

thnx,

Sinner
1 april 2008, 16:12
'k ben t overzicht ff kwijt:

Stel ik wil eens een nummer voorzien van delay, een nummer zoals bv Run like Hell/Pink Floyd of zoiets als U2.

Heb ik dan een tap-bare delay nodig (dat lijkt me super handig als je in hetzelfde tempo wilt spelen) en zo ja, kan dat dan alleen bij een digitale delay?

Het hoeft niet, maar het is wel verdomd handig. Ik heb zelf de Line6 Echopark, waar je heel goed The Edge mee na kunt doen. Heel goede tapfunctie, iets moeilijker om handmatig exact in te stellen. Is wel digitaal, maar kun je redelijk analoog laten klinken. Is ook betaalbaar.

Duurder alternatief (ook groter, qua footprint) is de TC electronic nova delay (hoor ik goede dingen over, nog geen eigen ervaring)



Voor huis/tuin en zolder gebruik, is een DD3/4/5 dan voldoende of zijn er andere (redelijk 2e hands te vinden) types die beter zijn/voorkeur krijgen?
thnx,
Voor dat gebruik is DD-3 een heel goede keuze DD4 bestaat volgens mij niet en DD5 en 6 zitten al weer meer toeters en bellen aan.

*spam alert!* ik heb evt wel een DD2 te koop :cooler: *spam alert off*

artnaz
1 april 2008, 16:16
De DD-3 vond ik één van de betere digitale delays. Sinner's DD-2 zal denk ik ook prima zijn.

Maar als je het warmer, donkerder, sfeervoller, en mooier wilt hebben, heb je natuurlijk een analoge nodig, zoals de Ibanez AD9... :)

*ahum* zie signature *ahum* :D

Joppnl
1 april 2008, 17:33
ok, thnx voor de antwoorden


als ik t zo bekijk op de boss site is eigenlijk alleen vanaf de 5 de tap functie aanwezig maar dan nog alleen met een externe switch, vanaf de 6 is dat in de footswitch verwerkt.

De echo-park van line 6 heeft dat standaard al, ik heb op you-troep gekeken en een demo gezien, geluid is natuurlijk niet te beoordelen, maar dat ding heeft wel heel veel functies maar goed, je hoeft ze natuurlijk niet allemaal te gebruiken.

Omdat ik ze (zeker 2e hands) niet allemaal kan uitproberen (en sommigen zijn ieuw niet meer te krijgen): hoe is de toon van de dd 5 of 6 tov de echo-park dan wel de dd3.

Zou de echo-park een goede keuze zijn???

artnaz
1 april 2008, 17:47
ok, thnx voor de antwoorden


als ik t zo bekijk op de boss site is eigenlijk alleen vanaf de 5 de tap functie aanwezig maar dan nog alleen met een externe switch, vanaf de 6 is dat in de footswitch verwerkt.

De echo-park van line 6 heeft dat standaard al, ik heb op you-troep gekeken en een demo gezien, geluid is natuurlijk niet te beoordelen, maar dat ding heeft wel heel veel functies maar goed, je hoeft ze natuurlijk niet allemaal te gebruiken.

Omdat ik ze (zeker 2e hands) niet allemaal kan uitproberen (en sommigen zijn ieuw niet meer te krijgen): hoe is de toon van de dd 5 of 6 tov de echo-park dan wel de dd3.

Zou de echo-park een goede keuze zijn???Echo-park heb ik kort getest. Indruk was redelijk, maar ik was er niet weg van. De DD-3 vond ik beduidend beter klinken dan de DD-6. DD-5 heb ik niet getest.

Kijk trouwens ook naar de Ibanez DE7. Goedkoop, en heel aardig geluid!

Mitch
1 april 2008, 17:52
Het voordeel van een analoge delay is dat als je 'm redelijk subtiel instelt, de toon van nature (meestal...) donker is en gemiddeld genomen ook niet boven de 300ms uitkomt: het klinkt eignelijk altijd wel.
Met een puntige, digitale delay en zeker als ie wat sterker stat ingesteld moet je wel aan de tap tempo om het synchroon met je drummer te krijgen.
Er zijn wel analoge delays die tap tempo hebben maar die zijn duur (Memory Lane). Hoewel niet goedkoop is van de afdeling digitaal wat mij betreft de DD20 nog steeds de beste qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden. Echo Park gehad maar ik vond 'm niet zo lekker 'mengen' met mijn basissound.

Mitch
1 april 2008, 19:45
... maar ik heb ook gezien dat hij voor de piano(!) de DL4 gebruikt (New Year's Day). Ik kan me even niet voor de geest halen op welke video ik het had gezien, maar ik weet het zeker.
Kijk, zó hoort het nou :D
http://www.waspikonzin.nl/Images/The%20Electric%20Co,%2029-03-2008/U2%20avond%20%2708%20024.jpg

Joppnl
1 april 2008, 20:04
ha!

k moest even goed naar de foto kijken maar volgens mij zie ik daar een dd-20 (?)

OK, zal zeker mooi zijn maar boven budget (al snel rond de 200 euri).

k Denk dat het de DD3 of de DE7 gaat worden alhoewel die dus geen tap-functie hebben maar goed, stel ik de snelheid grof in en pas ik me met m'n spel aan op de maat van het apparaat.

ok, weer wat wijzer, thnx

Sinner
2 april 2008, 14:18
ok, thnx voor de antwoorden


als ik t zo bekijk op de boss site is eigenlijk alleen vanaf de 5 de tap functie aanwezig maar dan nog alleen met een externe switch, vanaf de 6 is dat in de footswitch verwerkt.

De echo-park van line 6 heeft dat standaard al, ik heb op you-troep gekeken en een demo gezien, geluid is natuurlijk niet te beoordelen, maar dat ding heeft wel heel veel functies maar goed, je hoeft ze natuurlijk niet allemaal te gebruiken.

Omdat ik ze (zeker 2e hands) niet allemaal kan uitproberen (en sommigen zijn ieuw niet meer te krijgen): hoe is de toon van de dd 5 of 6 tov de echo-park dan wel de dd3.

Zou de echo-park een goede keuze zijn???

Ik ben echt fan van mijn echopark, en ik ben de thread met deze naam gestart (delay freak dus).
Bij de DD6 moet je het pedaal eerst 2 seconden(!) ingedrukt houden, voordat je kunt tappen. Volgens mij is het drumintro dan wel voorbij (zou wel zo moeten zijn i.e.g. ;) )

Ik heb zelf op mijn board de Boss DM-2 analoge delay voor korte delays en de echopark voor de lange "puntige delays" in de digitale stand, omdat je dan modulatie aan de repeats kunt geven. Als je'm in de "analoge" stand zet klinktie redelijk warm.

Ach er zijn meer wegen die naar rome leiden.

HaroldA
15 mei 2008, 23:19
Na het bekijken van de demo filmpjes ga ik toch maar een Carbon Copy uit de US and A halen. $160 incl verzending, das ~105 klinkende euro's. 25% aan invoer er op en dan zitten we aan de ~133 euro's.

Mocht ie niet bevallen zien jullie 'm binnenkort wel op MP (en mijn sig ;))...

VanBiLL.com
17 mei 2008, 11:00
Heeft iemand wel een van een Excalibur Analog Device AD-350 gehoord? Met 85 euro nieuw ook wel een leuke analoge delay voor het geld lijkt me...'K vraag me wel af hoe deze staat qua kwaliteit/sound vs alle andere genoemde analoge delays anders mogelijk een leuk ding voor de gitarist met een budget...

http://www.excaliburamps.com/html/analog_device.html
http://www.excaliburamps.com/Analog-Seite-1.jpg
http://www.excaliburamps.com/Analog-Seite-2.jpg