PDA

View Full Version : Eerste opnamens Phil's Neighbours



Rude Perception
18 maart 2008, 02:12
Live bij een bandjesmiddag van Daisybell, de oefenruimte waar we oefenen.
De kwaliteit is niet heel goed. Er zit naar mijn idee veel te veel compressie en galm op, maar het geeft een leuk idee, en ik was aangenaam verrast.
Ik schrok alleen een beetje van de verstaanbaarheid van het nummer Sleepin'.
Dit alles is te horen op:
www.myspace.com/philsneighbours (http://www.myspace.com/philsneighbours)

Ik hoop op wat kritiek waar ik iets mee kan. Wat mij ook al is opgevallen zijn de versnellingen in sommige nummers, maar ik wil vooral eens een frisse kijk van muzikanten op onze muziek.
P.S. de solo's in Perfect Life en Rock-a-bye-Cradle zijn van mij, de andere 2 zijn van de andere gitarist.

bassej
18 maart 2008, 20:46
beetje rhcp achtig. Ik vind het zang een beetje zwak, is al veel beter als het wat harder wordt.

Riky
19 maart 2008, 11:13
ik vind het eigenlijk helemaal niet op rhcp lijken...

zang ligt denk ik ook een beetje aan de muziek stijle, maar kan me wel in bassej's commentaar vind:)

verden klinkt het tof hoor!

Rude Perception
19 maart 2008, 23:22
Dank jullie wel. De zanger begon toen hij eigenlijk nog niet echt kon zingen. Hij gaat met grote stappen vooruit. Soms denk ik 'oew...' soms denk ik 'goh, jij kan toch wel zingen'.
RHCP heb ik in den beginne bij het lijstje met invloeden gezet, maar mag er eigenlijk vanaf, we zijn een hele andere kant op gegaan. M'n zus zei gister nog dat dat er wel af moest. Grappig dat jij zegt dat het er juist wel op lijkt. Ik vind het heel moeilijk in te delen. Vaak kom ik niet verder dan stevige rock, met veel Rage Against The Machine invloeden (de 'rap').

HvV
20 maart 2008, 00:18
Best geinig, dit. Meer punk dan rhcp. En die tempo-wisselingen, mij stoort het niet echt bij dit soort muziek en allemaal heel niet tijdens een live optreden. Die zang komt best goed.

Rude Perception
13 april 2008, 13:34
Nieuw nummertje online!!!
Deze is opgenomen op 3 sporen. 2 mics in de ruimte en de line out van de zangversterker. Eén mic stond richting bas/drum, andere richting de 2 gitaren.
Daarna heb ik wat geklooid met adobe audition (niet echt ervaring met mixen) om het wat beter te laten klinken. Ik vind het best een aardig resultaat zo (en het is, vind ik, een van onze vetste nummers).
Feedback over muziek en over de mix zijn welkom!
Op www.myspace.com/philsneighbours (http://www.myspace.com/philsneighbours) is het nummer te horen. W5HW heet het en het begint automatisch als je op de site komt.

Rude Perception
13 april 2008, 22:31
update!
Vandaag heb ik nog wat nummer erop gezet van afgelopen vrijdag. De kwaliteit is wat minder, maar ik kwam dan ook die middag aan na 19 uur in de bus vanuit polen.:satisfie:
Alleen 'Sleepin' is nog een live-opname. De rest is in de oefenruimte gemaakt.

Pechtold
15 mei 2008, 04:11
Ik heb jullie volges mijn gezien in haarlem, ik was daar in het melkwoud en toen stond er in ene een band te spellen. Volgens mij was jij dat, wel toffe herrie. Ik vond dat jullie niet echt als band speelden, meer als losse muziekanten. Alleen de bassist en drummer waren goed op elkaar ingespeeld vond ik. Het laatste nummer beukte wel en die covers, van de rest was het idee leuk, maar het hing een beetje losjes aan mekaar. Vooral de gitaarsolo's liepen niet echt lekker.
Zo hoe vind je dat als opbouwende kritiek?
Post vooral wanneer jullie weer gaan optreden.