PDA

View Full Version : Nieuwe amp!



Damster
18 maart 2008, 00:11
Jarenlang wilde ik alleen maar op buizenamps spelen,
maar vandaag heb ik mezelf een nieuwe Peavey Bandit 112 kado gegeven.
Deze amp (zonder buisjes) heeft me echt verbaast, hij klinkt echt goed!

Natuurlijk blijf ik op de grotere optredens gewoon op mijn Koch Powertone II
spelen, maar voor de kleinere gigs gaat de Peavey voortaan mee.
Een echte aanrader voor iemand die niet teveel geld wil uitgeven
voor een nieuwe versterker, maar toch een goed geluid wil.


http://www.e-av.co.uk/products/BACGUIPEA112.jpg

jacobhdejong
18 maart 2008, 00:13
Ok! Gefeliciteerd!
Maar wat heb je er voor betaald?

HaroldA
18 maart 2008, 00:22
Hij heeft een nieuwe look gekregen zo te zien. Ik ben ook echt een buizenfanaat, maar ik kan iedereen de bandit aanbevelen!

In onze repetitieruimte staan er 2 en als ik geen zin heb om m'n set aan te sluiten, pak ik gewoon zo-een. Niets mis mee...

zeppo
18 maart 2008, 00:27
GB was er in november vorig jaar ook al zo tevreden over.

De minpuntjes die ze toen aanstipten:

- Geen LED aanduiding voor aktieve kanaal
- Geen Koptelefoon-aansluiting
- Zekering niet gemakkelijk toegankelijk
- Standaard geen voetschakelaar meegeleverd.

c'est tout

He, wacht es effe? Was dat alles? Yep, de rest alleen maar positief.
Ik denk wel dat de huidige generatie Bandits iets beter is dan de Bandit die ik in '79 (!) ofzo kocht.

Damster
18 maart 2008, 01:01
Tja ik snap er eigenlijk niets van.
Het is echt een hele goeie complete versterker voor € 300,-

- 3 modes op clean kanaal (vintage/classic/warm)
- 3 modes op lead kanaal (classic/modern/hi-gain)
- gescheiden toonregeling
- goed klinkende reverb
- in te stellen boost volume
- hi en lo gain input
- 3 way speaker damping
- direct out
- in te stellen power level (100% - 50% - 25%)
- Externe speaker aansluiting (rules big time!)
- Effects loop
- footswitch voor channel en boost (moet je er los bij kopen)

en hij gaat vreselijk hard! echt niet te geloven.

Jellyfish00
18 maart 2008, 20:33
Hmm dat ziet er goed uit, misschien maar even testen.. Door lage budget ook wel interessant om zo'n 2x12 Harley Benton te kopen voor wat extra vlam (en is goede investering natuurlijk ;))

Rude Perception
18 maart 2008, 21:05
Op zich heel interessant. Ware het niet dat ik sinds gister al 2 buizenversterkers heb staan...
Een paar jaar geleden hoorde je naar mijn idee veel meer over een peavey bandit. Ik heb er de laatste tijd inderdaad niet veel meer over gehoord. De specs zien er iig goed uit!

drap
18 maart 2008, 21:05
Alleen niet te hard niezen bij zo'n Harley Benton van waaibomenhout, anders flikkert ie om.

Jellyfish00
18 maart 2008, 21:07
Alleen niet te hard niezen bij zo'n Harley Benton van waaibomenhout, anders flikkert ie om.
Heb ik iets gemist? :nervous:

drap
18 maart 2008, 21:09
Wat denk je, dat een cabinet voor dat bedrag van een goeie kwaliteit hout is?

Misery Signals
18 maart 2008, 21:10
Ik heb er mijn Bogner en Mesa al eens op kunnen zetten. Fantastisch cab. Zelf proberen is de boodschap. Zodra ik terug begin met een band, komt er eentje over om in het kot te zetten...

Jellyfish00
18 maart 2008, 21:15
Nee zo ver was ik ook wel, maar ik dacht dat er nu mensen waren met ervaringen.. En dat zelf proberen is de boodschap, dat betekend dus naar Duitsland. Maar goed, zit er niet 3 jaar garantie op die dingen ofzo?

AART
18 maart 2008, 21:21
Mwa, ze zeggen zelf berkenplex te gebruiken maar dat doen ze niet altijd. Veel MDF en zelfs spaanplaat. Er was ook iemand bij wie een handvat uitscheurde, toen was duidelijk te zien dat het handvat in spaanplaat of mdf geschroefd was.

Je krijgt waar je voor betaald natuurlijk.

drap
18 maart 2008, 21:23
Mwa, ze zeggen zelf berkenplex te gebruiken maar dat doen ze niet altijd. Veel MDF en zelfs spaanplaat. Er was ook iemand bij wie een handvat uitscheurde, toen was duidelijk te zien dat het handvat in spaanplaat of mdf geschroefd was.

Je krijgt waar je voor betaald natuurlijk.

Dat bedoel ik maar. Veel mensen staren zich een beetje blind op de V30's in die dingen, terwijl je ze maar beter niet elk weekend een auto in en uit kan laden, want dan gaan ze nog geen half jaar mee vrees ik. Wat ook logisch is.

AART
18 maart 2008, 21:27
Dat bedoel ik maar. Veel mensen staren zich een beetje blind op de V30's in die dingen, terwijl je ze maar beter niet elk weekend een auto in en uit kan laden, want dan gaan ze nog geen half jaar mee vrees ik. Wat ook logisch is.

Tja, als je een goedkope cab zoekt die redleijk klinkt voor in je oefenruimte ofzo dan is dit toch wel ok lijkt me.

Ik zal ze zelf niet snel kopen denk ik, maar ik kan me goed indenken dat iemand er een koopt.

Jellyfish00
18 maart 2008, 21:32
Ze gebruiken toch triplex of iets dergelijks.. Maarja, hij zal grotendeels in de oefenruimte staan (als hij er dan komt) en af en toen zal hij wel meegenomen moeten worden voor een gig dan ja.

Maar ookal gaat dat ding na een half jaar stuk, heb je wel mooi twee V30's, die toch voor minder geld dan de winkelwaarde over de toonbank zijn gegaan. Kan je altijd nog beslissen wat je daarmee doet.

Misery Signals
18 maart 2008, 21:51
Ik heb cab geprobeerd naast mijn Mesa en Koch V30 cabs... Echt, ik viel net niet omver. Veel sprankelendere en frissere sound dan met mijn twee cabs, ideaal geproportioneerd van laag, mid en hoog. Voor niet-metal kan je echt niet beter gesteld zijn. Kennis verkoopt zelfs zijn Engl V30 cab voor die cab te houden. Neem wel 't recht, net iets betere bassen...

E-J
18 maart 2008, 22:02
Sorry hoor, maar ga geen dingen afzeiken voordat je er een getest hebt. De prijs die ze vragen is gewoon erg goed. Ik snap totaal niet waarom Orange 750 euro (!!!) voor een 2x12 durft te vragen, met dezelfde speakers. Je gaat mij niet vertellen dat die "betere kast" en het feit dat 'ie ergens anders gemaakt die 550 euro het het waard maakt.

Een Bandit is trouwens een erg lekkere versterker voor weinig geld. Maar hadden vroegere modellen ook al die modes op de kanalen? Ik kan me dat niet herinneren...

drap
18 maart 2008, 22:04
Sorry hoor, maar ga geen dingen afzeiken voordat je er een getest hebt. De prijs die ze vragen is gewoon erg goed. Ik snap totaal niet waarom Orange 750 euro (!!!) voor een 2x12 durft te vragen, met dezelfde speakers. Je gaat mij niet vertellen dat die "betere kast" en het feit dat 'ie ergens anders gemaakt die 550 euro het het waard maakt.

Een Bandit is trouwens een erg lekkere versterker voor weinig geld. Maar hadden vroegere modellen ook al die modes op de kanalen? Ik kan me dat niet herinneren...

Waarom Orange dat doet? Voor een gedeelte de naam. Dat doen vrijwel alle grotere merken, behalve Vox en Marshall misschien. Maar dat neemt niet weg dat je voor een dergelijk bedrag geen kwaliteitskast kan verwachten. Dat staat overigens verder los van het geluid, maar daar heb ik het ook niet over gehad. Of het trouwens dezelfde speakers zijn is maar de vraag. Het zijn V30's, dat is waar.

Misery Signals
18 maart 2008, 22:11
Ik heb al een amptech horen zeggen dat het materiaal van die kasten even goede klankeigenschappen heeft als het hout van duurdere kasten. Ik zeg nu wel niets over de stevigheid... En waarom zou het ook niet kunnen? En ja het zijn net dezelfde speakers als in een orange of Mesa kast...

Probeer er nou eens eentje in plaats die kasten op voorhand af te breken... Moest het kunnen dan zou ik bijna zeker kunnen zeggen dat je ze er bij een geblinddoekte test met een Bogner, Mesa, Engl, Koch, marshall en Orange kast niet uithaalt.

Rude Perception
18 maart 2008, 23:28
Ik heb al een amptech horen zeggen dat het materiaal van die kasten even goede klankeigenschappen heeft als het hout van duurdere kasten. Ik zeg nu wel niets over de stevigheid... En waarom zou het ook niet kunnen? En ja het zijn net dezelfde speakers als in een orange of Mesa kast...

Probeer er nou eens eentje in plaats die kasten op voorhand af te breken... Moest het kunnen dan zou ik bijna zeker kunnen zeggen dat je ze er bij een geblinddoekte test met een Bogner, Mesa, Engl, Koch, marshall en Orange kast niet uithaalt.

Ik heb ook een amptech horen zeggen dat hij een half uur bezig was m'n versterker open te maken. Keek vandaag even hoe dat in elkaar zat... 5 min. werk en hij lag open.

Misery Signals
19 maart 2008, 00:12
Die amptech heeft daar 4 Harley Benton Kasten staan, twee 2x12's en 2 4x12's... En da's niet zomaar ene, da's Geert Sonicart/NEL uit Lommel, den beste in België ongeveer... 't Is ook een goede kennis, we zijn er vorige keer nog over bezig geweest... Wat een shit replys worden er hier gepost zeg, draag constructief bij tot een forum of hou mss je mond beter...

HaroldA
19 maart 2008, 00:52
Wat een shit replys worden er hier gepost zeg, draag constructief bij tot een forum of hou mss je mond beter...
Ik lees alleen opmerkingen over de constructie van de cabs en dat er niet consequent een houtsoort gebruikt wordt. Daar is toch niets 'shits' aan?

En nu weer terug naar de Bandit!

drap
19 maart 2008, 17:15
Ik heb al een amptech horen zeggen dat het materiaal van die kasten even goede klankeigenschappen heeft als het hout van duurdere kasten. Ik zeg nu wel niets over de stevigheid... En waarom zou het ook niet kunnen? En ja het zijn net dezelfde speakers als in een orange of Mesa kast...

Probeer er nou eens eentje in plaats die kasten op voorhand af te breken... Moest het kunnen dan zou ik bijna zeker kunnen zeggen dat je ze er bij een geblinddoekte test met een Bogner, Mesa, Engl, Koch, marshall en Orange kast niet uithaalt.

Het gaat helemaal niet om de klankeigenschappen. Je moet beter lezen kerel. En wat wel of niet bijdraagt beslis jij niet voor mij.