PDA

View Full Version : Newtone zelfbouw



Jellyfish00
17 maart 2008, 21:56
Ik ga hopelijk binnenkort beginnen aan een zelfbouw-effectje, lijkt me leuk om eens te doen, en wat nieuws te leren. Nou zat ik even bij Newtone en BYOC te kijken. BYOC is me in ieder geval te duur, ik wil eerst even goedkoop beginnen, ook om te kijken of ik het wel leuk vind. Ook wil ik het liefste en simpel dingetje, omdat ik weinig ervaring heb met elektronica etc.

Dus toen kwam ik uit bij Newtone, goedkoop, en duidelijk. Maar wel jammer dat ze zo weinig keus hebben (en nog kom ik er niet uit). Ik vraag me namelijk af welk van de pedaaltjes voor mij het meest geschikt zou zijn, ik speel namelijk vooral metal. Even link (http://www.newtone-online.nl/?Projecten) om te kijken welke er zijn. Alvast bedankt :)

wrc_46
17 maart 2008, 22:03
Voor metal weet ik het zo niet direct, ik kan alleen zeggen dat ik de muff fuzz, de range en de disto + van Newtone zelf gebouwd heb. Zijn idd handige en leuke bouwpakketjes. En mij hoor je niet klagen over de service van Newtone, vrij correct en snel.

Jellyfish00
18 maart 2008, 18:55
Nog mensen met een voorstel over welke het meest geschikt is voor metal en andere high-gain muziek? :cheerup:

Fuhgawz
18 maart 2008, 23:21
Tja, de effecten van Newtone zijn eigenlijk meer vintage gericht, waarschijnlijk ook mede doordat de effecten uit dat tijdperk over het algemeen eenvoudiger waren.
Als je er een wilt maken die voor jouw muziek misschien bruikbaar is zou ik persoonlijk voor The Range gaan. Deze heeft drie verschillende boost standen (classic, treble en full) waarvan er vast wel eentje bijzit die bruikbaar voor je is.
Trouwens, +1 voor de uitstekende service bij Newtone. Geweldige zaak!!

Vonk
18 maart 2008, 23:24
De Range ja, die is perfect!

Jellyfish00
19 maart 2008, 12:39
Hmm ja misschien is dat wel wat... Maar misschien doe ik ook wel de muff fuzz, gewoon om er eentje te hebben, altijd handig voor wat riffjes enzo. Ik denk dat ik mijn metal wel uit mijn versterker of andere pedaaltjes haal, ik kom met die Newtone dingen waarschijnlijk toch niet zo ver qua metal. Is die Muff Fuzz een beetje goede sound (bruikbaar live)?

GeofJackon
19 maart 2008, 13:43
k was ook eerst aan't kjiken op die mxr kloon, maar k heb toch maar een metal muff gekocht. K denk niet dat je verder komt dan rhoads etc met een distortion +