PDA

View Full Version : True bypass wah?



grindminder
17 maart 2008, 19:42
Heb de zoek functie al gebruikt...

Ik ben van plan een wah te gaan kopen, welke zijn true bypass en nog een beetje betaalbaar ( budget is 100 /150 euro ) ?

Verder is het belangrijk dat de wah goed met een dosis gain overweg kan :P

R.J
17 maart 2008, 19:49
De Ibanez Weeping Demon is ZEKER een tb wah.
Veelzijdig in te stellen, klinkt best goed.
kost ook niet de hoofdprijs, iets van 120 euro was ie dacht ik.

Ik zou nog steeds 20-30 euro extra(vanaf 150) uitgeven en een dunlop535Q in huis halen though.

Dweezman
17 maart 2008, 20:07
gebruikte RMC-1?

the sure thing
17 maart 2008, 21:45
Je kan voor EUR 20 elke WAH laten ombouwen tot een true bypass wah! Als je weet wat een soldeerbout is, dan bestaat de kans ook nog dat je het zelf kan.

artnaz
17 maart 2008, 22:01
De Weeping Demon is niet True Bypass hoor... ;) Wel klinkt hij heel goed voor zijn geld, en is heel fijn in te stellen. Maar hij haalt het niet bij de organische en rijke sound van een RMC.

Heb zelf een MSD Silvermachine Mk.II, ben er helemaal verliefd op. Voet erop en hij schakelt automatisch in! Beter dan bij de Weeping Demon of de Steve Vai's, want die moeten gaan alleen uit als het pedaal helemaal uitgetrapt is. Maargoed, de MSD heeft wel een heel andere sound dan de RMC's, en kost ook wel wat meer dan €150...

Als je budget het toelaat zou ik dus een RMC proberen te scoren, en anders kun je voor een paar eurotjes zelf een wah True Bypass maken als je dat echt nodig vind (de MSD is trouwens ook niet TB).

R.J
17 maart 2008, 22:45
De Weeping Demon is niet True Bypass hoor... ;) Wel klinkt hij heel goed voor zijn geld, en is heel fijn in te stellen. Maar hij haalt het niet bij de organische en rijke sound van een RMC.

Heb zelf een MSD Silvermachine Mk.II, ben er helemaal verliefd op. Voet erop en hij schakelt automatisch in! Beter dan bij de Weeping Demon of de Steve Vai's, want die moeten gaan alleen uit als het pedaal helemaal uitgetrapt is. Maargoed, de MSD heeft wel een heel andere sound dan de RMC's, en kost ook wel wat meer dan €150...

Als je budget het toelaat zou ik dus een RMC proberen te scoren, en anders kun je voor een paar eurotjes zelf een wah True Bypass maken als je dat echt nodig vind (de MSD is trouwens ook niet TB).
Ik dacht dat je hem in kon stellen dat je hem met een footswitch aan/uit kon zetten zonder dat ie verder nog buffert of watdanook?

artnaz
17 maart 2008, 22:48
Ik dacht dat je hem in kon stellen dat je hem met een footswitch aan/uit kon zetten zonder dat ie verder nog buffert of watdanook?Die switch is gewoon een "normale" switch zoals bij de hele Tonelok serie, en die zijn niet True Bypass.

R.J
17 maart 2008, 22:51
Die switch is gewoon een "normale" switch zoals bij de hele Tonelok serie, en die zijn niet True Bypass.
Hmm, oké dan.

Dacht dat ze dat wel waren, verder zoeken dus 8-)

grindminder
17 maart 2008, 23:19
thanks voor de replys,

de Ibanez Weeping Demon , mischien best wel vet ( maar ik vind hem echt te lelijk voor woorden!! :P )

RMC is idd boven mijn budget

mischien is een Crybaby laten ombouwen wel een optie, heb tijdens de opnames van onze laatste CD een Morley Mark Tremonti wah (true bypas??? dunno) gebruikt die was best wel ok.. alleen wel wat te groot voor mijn pedalboard .

artnaz
17 maart 2008, 23:27
Heb even gekeken, maar er zijn geen RMC's tweedehands te koop momenteel, want dat is wat ik gedaan had als ik jou was.

De Tremonti is True Bypass ja, maar deze dingen kun je toch zelf opzoeken. En je komt een beetje over dat je een wah zoekt die "er goed uitziet" en per se true bypass moet zijn. En dat lijkt me eigenlijk niet helemaal de bedoeling, tenzij je op het podium naast de bandleden ook je pedalen aan het publiek voorstelt... :D

grindminder
17 maart 2008, 23:43
Heb even gekeken, maar er zijn geen RMC's tweedehands te koop momenteel, want dat is wat ik gedaan had als ik jou was.

De Tremonti is True Bypass ja, maar deze dingen kun je toch zelf opzoeken. En je komt een beetje over dat je een wah zoekt die "er goed uitziet" en per se true bypass moet zijn. En dat lijkt me eigenlijk niet helemaal de bedoeling, tenzij je op het podium naast de bandleden ook je pedalen aan het publiek voorstelt... :D

sorry maar dat wheeping demonen ding hoef ik dus idd echt niet op mijn board :P, voor die Tremonti heb ik geen ruimte helaas dus die valt af...

en een wah mag wat mij betreft wel lekker basic zijn, en als hij er ook nog eens basic uitziet.. nog beter natuurlijk :)

maar de klank staat natuurlijk altijd op nmr 1 !

hmm mijn pedalen voorstellen aan het publiek hahaha, breng mij nou niet op rare ideeën ;)

Mitch
17 maart 2008, 23:53
RMC tweedehands ligt niet buiten je budget hoor. Ik heb vorige week nog mijn RMC3 te koop gehad voor dat bedrag. Kwam geen hond op af :chicken:

artnaz
17 maart 2008, 23:56
Waarom heb je hem trouwens weggedaan Mitch?

Mitch
17 maart 2008, 23:59
Ik wilde een Picture wah en geloof 't of niet: ik trof iemand die een Pic wah had en een RMC3 zocht. Appeltje eitje! Heb nu ook nog een ex-Nocki BYOC wah trouwens, ook ontzettend lekker, weet nog niet welke van de twee gaat blijven. Picture wah is iets helderder, BYOC iets ronder en mellower, beide erg goede sound en sweep.

artnaz
18 maart 2008, 00:01
Cool, heb je mooi geluk gehad! :)