PDA

View Full Version : Koch pedaltone



Dirtypool
13 februari 2003, 18:14
Ok, hulp nodig.
Ik tracht een Blade R4H via een Koch Pedaltone door een Fender Blues de Luxe te jassen.
Aangezien ik hier thuis niet echt kan klooien ivm nachtdienst eega, oppas op nichtje van 3 die vooral niets van kindernet mag missen en muren die een scheet omzetten in een ontploffende scud, met buurmans reaktie en mijn opspelende maagzweer tot gevolg :smile: eigenlijk :sad:.

De vraag nu: heeft iemand ervaring met dit pedaal?
Hoe kan ik m het beste instellen.
De versterker heeft een fxloop.( ik heb ook nog wel een Ibanez TS-10, of wordt dit overkill? )

Alle tips van eigenaren van deze Pedaltone zijn welkom.

Grtz Richard (ps ik hou van 'Little Wing'clean, Texas Flood- crunch en Gary Moore-lead.)

srv-man
13 februari 2003, 20:58
Ik had een Pedaltone en de beste resultaten heb ik bereikt door hem direct op de eindtrap (via de effectreturn van je versterker bijv.) aan te sluiten.
Gezien de hoeveelheid gain die de Pedaltone kan produceren is een extra vervormer niet echt nodig, wil je dit toch sluit hem dan niet op de effectloop aan maar plaats hem voor de Pedaltone. De effectloop is meer bedoeld voor chorus, delay etc., kortom effecten die je het liefst na de preamp wilt hebben.
Om thuis zonder overlast te kunnen oefenen beschikt de Pedaltone ook nog over een compensated output, maar die klinkt werkelijk helemaal nergens naar.

Dirtypool
20 februari 2003, 17:59
Bedankt SRV-man.
Waarom deed je hem eigenlijk weg?

Zijn er meer die wat ervaringen met hun PDT steup willen delen?

Grtz Richard

srv-man
20 februari 2003, 22:29
Ik heb hem weggedaan omdat ik vond dat het geluid verzoop in het bandgeluid.

Dirtypool
21 februari 2003, 16:36
Wat gebruik je nu dan?

marc_o
21 februari 2003, 19:59
Ik heb de pedaltone nu een jaar en het beste resultaat is nog altijd de eindtrap van mijn engl-combo, dan heb je volledige klankkleur van het apparaat, en kun je de toonregeling het best benutten. Ik vind 'm in de gitaarinput een heel stuk minder en om op te nemen zelfs helemaal niet zo goed. In andere combo's klinkt ie weer minder maar hij is natuurlijk door koch ontworpen en zal beter klinken op een Fender dan op een Marshall, tenminste, dat is mijn ervaring..