PDA

View Full Version : POD XT Live & geluid via je computer.



BartS
17 maart 2008, 18:31
Hoi, ik heb een probleem waar ik al een tijdje mee zit.

Als ik met m'n gitaar iets wil opnemen via de computer (windows vista), hoor ik mijn eigen gitaar niet 'live' door de speakers. Ik kan wel dingen inspelen (zonder geluid dus), en als ik dat dan afspeel hoor ik wat ik heb ingespeeld wel.

Dit is echter een onhandige en omslachtige manier, weet iemand wat ik moet doen? Ik heb begrepen dat dit probleem zich alleen op Vista voor doet.

MjS
17 maart 2008, 18:56
Als ik het goed begrijp will je je gitaargeluid wat je opneemt + backingtrack oid horen? Beste manier is om de speakers op de koptelefoonuitgang van de POD aan te sluiten.

BartS
17 maart 2008, 19:01
Ja, dat heb ik geprobeerd, maar het geluid wat ik dan krijg zuigt.. Veel te fuzzy.
En daarnaast kan ik dan beter een koptelefoon erin steken (dat geluid wat ik er dan uit krijg klinkt ook raar trouwens..)

Specificaties computer:
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=34022&GROEP_ID=156&TAB=specificaties

ExRxIxC
17 maart 2008, 19:15
mischien speaker simulatie van de pod aanzetten? :???:

BartS
17 maart 2008, 19:20
Nou, als ik iets in m'n koptelefooningang op de pod inpleur, springt ie automatisch naar 'studio direct', dit kan ik ook niet veranderen..

Of bedoel jij wat anders?

BartS
17 maart 2008, 20:35
Zojuist m'n boxen op de POD toch nog aangesloten gekregen, dmv een verloopstekker en die in de 'right'-output te steken. Dit geluid is echter ook bud, wat voor output mode ik ook selecteer... zou dit via de laptop mooier klinken?

Ik heb hier een peavy bandit 112 staan, waar ie het prima op doet.. maar volgend jaar ga ik op kamers, dus dan is waarschijnlijk alleen met koptelefoon op spelen en optie en laat er nou net geen headphones ingang op dat ding zitten.. vandaar dus dat ik deze POD heb gekocht.

Hoe laat ik dit ding naar behoren klinken??

Jimwoud
18 maart 2008, 09:14
Als je via je computer of koptelefoon wilt spelen dan is studio direct juist goed.

Hoe je hem goed laat klinken....Veel aan de knoppen draaien. Ik heb hem ook, en vind het niet makkelijk om er echt een goed geluid eruit te krijgen. Ik ga binnenkort ook weer eens wat opnemen ermee.

BartS
18 maart 2008, 15:00
Ik las ergens dat een mengpaneeltje ertussen gooien goed zou werken. Kan iemand dat hier bevestigen?

MjS
18 maart 2008, 16:15
Nee. In jouw geval niet. Je POD functioneert ook als mengpaneeltje. Ik snap alleen niet waarom er zo'n groot verschil is tussen de sound direct in je computer en die van de POD...

BartS
18 maart 2008, 17:42
Hmm.. Ja kijk, mijn cleans en effects klinken fantastisch, maar ik ben meer een man van het scheurgeluid. Oude metallica, Immortal, dat soort. En dat geluid heb ik, met headphones nog niet kunnen vinden.


Iemand die me kan helpen hierbij?


edit: ik zal even een nieuw topic aanmaken, door bovenstaande titel denkt men waarschijnlijk dat het om een ander probleem gaat.