PDA

View Full Version : Probleem schakelaars zelfbouw looper



Rude Perception
17 maart 2008, 16:08
Beide schakelaars van m'n zelfbouw looper doen raar. Als ik schakel gebeurd het soms dat het geluid uitvalt. Dan heb ik alleen geluid als ik ze precies tussen helemaal niet ingedrukt en de klik in heb zitten. Het rare is dat het geluid ook totaal verbroken wordt, als ik de loop in de fx-loop van m'n versterker aan of uit schakel. De fx-loop is parallel, dus als alleen het geluid door de loop verbroken wordt zou ik nog wel gewoon geluid moeten hebben.
Het is overigens een 2-kanaals looper, met per loop aparte in en uitgang. Het is dus zo:
gitaar --> loop --> versterker --> loop --> versterker.

Iemand enig idee? Ik had het idee dat er ergens kortsluiting moet ontstaan, omdat het geluid anders niet totaal uit kan zijn als ik alleen de parallelle loop aan/uit zet.
Is dit op te lossen door bijvoorbeeld wat contactspray te gebruiken? Ik heb geen ervaring met schakelaars, maar ik krijg een beetje het idee alsof het hetzelfde is als bij een potmeter kan gebeuren die wat spray nodig heeft. Alleen die kortsluiting kan ik dan niet verklaren.

ponq
17 maart 2008, 18:40
Ik zou beginnen met het doormeten van de verbindingen + schakelaars in beide posities.

Rude Perception
20 maart 2008, 17:52
Ik heb even gemeten. Soms wel gewoon 0 ohm als dat moet, soms (als je een beetje prutst) opeens oneindig grote weerstand. Kan contactspray een oplossing zijn?

Rude Perception
20 maart 2008, 18:09
Oja, wat haast is geboden, want ik moet morgen optreden;)

Rude Perception
20 maart 2008, 22:59
Niet te geloven waar het aan lag. De pluggen waren uit elkaar gevallen...