PDA

View Full Version : wat is er mis met de elementen van een MIA telecaster



demetalenman
17 maart 2008, 15:04
wellicht voor sommige herkenbaar.

Heb een AM telecaster. uit 2006. Deze heeft al verschillende elementen er in gehad. Maar blijf steeds weer terug komen op de orginele elementen. Lees veel dat je de elementen moet vervangen omdat het de kwaliteit van je geluid zou verbeteren, ze suggereren dat de kwaliteit van de amerikaanse elementen slecht zijn. Nou tot zover draaide het vervangen van elementen uit op een teleurstelling, wellicht omdat ik er wat meer MUSCLE elementen in heb gegooid. Der is een SD little 59 en een Quarter pound in geweest (allebei in de brugpositie). Ik was dus opzoek naar iets met meer output, maar in deze gevallen vond ik dat het niet ten goede deed aan de TREBLE. Wat ik toch wel lekker vind om overal doorheen te snijden. Ik ga nog 1 poging wagen, en dat is een combo van een dimarzio chopper T (brug) en een twang king (nek).

Heeft iemand wellicht deze combo al in zijn tele gehad. Zo ja, wat zijn jullie bevindingen tegenover de orginele elementen. En wat vinden jullie nou van de orginele elementen. Bij nader inzien vind ik ze helemaal niet zo slecht.

Bernardduur
17 maart 2008, 15:16
Als je gaat overwounden gaat je treble verloren voor mids

Ik hou erg veel van mijn Fralin Blues special bridge pickup; genoeg treble (voor mij) met een heerlijk overwound geluid

VanBiLL.com
17 maart 2008, 20:05
Ik zou dan eerder denken aan een setje Broadcasters of Nocaster pup's van Fender's custom shop...

Ik heb zelf een paar Texas Specials in mijn tele zitten en daar is de nadruk nog wel op mid-hoog alleen niet meer zo harsh...

Eko
17 maart 2008, 21:17
Vervangen van de elementen heeft zin als je precies weet wat je zoekt. Het wordt vaak gedaan om een meer overstuurd geluid te maken. Dit gaat het snelst door het mid te boosten en het uitgangsvolume te pushen. Veel aftermarket merken hebben daar op ingezet.
Fender maakt geen slechte elementen voor z`n standaard gitaren. Het zijn gewoon goed gebalanceerde elementen , goed voor algemeen gebruik. Zet er een goed drivepedaal bij en je komt een heel eind.

Coolguy
17 maart 2008, 21:41
'51 Nocaster Custom Shop pickups geven de echte Tele-twang zoals 'ie vroeger was. :)

Eko
17 maart 2008, 23:34
Volgens mij weet hij heus wel dat er andere pickups zijn. Iedereen heeft zo zijn eigen idee over telegeluid. Het heeft mij ook jaren gekost om er een te vinden die ik kon laten klinken als een tele moest klinken ( tussen mijn oren dan ). Veel hangt bij een tele af van de rest van de gebruikte materialen. Een Nocaster klinkt als een klok maar de hals draagt daar veel aan bij. Veel klank komt uit een wat dikkere hals.
Maar daar gaat het hier niet om. De standaard elementen voldoen voor een hoop mensen en niet zonder reden.