PDA

View Full Version : Superlux ECO H6a microfoon



lex luxaflex
17 maart 2008, 13:46
Heb net een line6 toneport ux2 binnen,super. Ben nog wel op zoek naar een goedkope microfoon. Heb gehoord over de goede prijs-kwaliteit verhouding van de superlux ECO h6a. Kan alleen geen winkel vinden die 'm verkoopt. Iemand een idee?

Thoom42
17 maart 2008, 16:05
Ik ben bekend met microfoons van Supelux en ben er totaal niet over te spreken. Kaal, koud, kil: eigenlijk klinken ze akelig! Ga voor wat anders! Ga bijvoorbeeld voor de Studio Projects B1. Daar is op dit forum al veel over geschreven en is echt een aanrader, zeker voor zijn prijs!

lex luxaflex
18 maart 2008, 09:05
Bedankt! Enig idee waar ik deze kan kopen?

vincent136
18 maart 2008, 09:43
Welkom op het forum trouwens. :)

http://www.helios.nl/productinfo/studioprojects/studioprojects_dealers.htm

google is het codewoord hier.

Waarvoor wil je hem gebruiken?

lex luxaflex
18 maart 2008, 10:34
Bedankt!

Ik ga hem voor m'n toneport gebruiken als zangmic maar wellicht ook om een akoestische gitaar op te nemen. Wat de muzieksoorten betreft: erg uiteenlopend. Ik begin nu alleen wel te twijfelen of ik een condensator mic ga kopen. Volgens mij pikken deze veel (te veel) geluid op. Weet je toevallig hoe dat zit met het gezoom van een computer?

bert k
18 maart 2008, 11:00
Dat is nou net waar je een microfoon voor gebruikt, om geluid op te pikken. Een condensator pikt niet meer geluid op dan andere mics, maar klinkt vaak wat helderder, en dat is vooral voor akoestisch gitaar een fijne eigenschap. Als je vlak naast een zoemende computer zit komt dat er ook op, dus je moet een goeie plek kiezen. Wat wel uitmaakt is of je mic richtinggevoelig is of rondom gevoelig. Het laatste type pikt meer omgevingsgeluid op, en een richtmic heeft daar minder last van. Gelukkig zijn de meeste condensators richtinggevoelig. Goeie merken voor weinig geld zijn SP, Rode of Behringer. Maar er zijn er heel veel, keus genoeg.

Han S
18 maart 2008, 17:49
Een van de problemen met als je advies vraagt op forums is dat mensen geneigd zijn om die dingen aan te prijzen die ze zelf hebben en dat is volkomen begrijpelijk. Niet iedereen kan topspullen betalen en ik zou dat ook niet uit de huishoudpot kunnen, maar zakelijk boeit het me geen bal, dus kocht ik gewoon een Neumann M149 voor indertijd 9000 gulden.

En dat is een topmicrofoon, betere zijn er eigenlijk niet, waarmee ik niet beweer dat dit de beste microfoon is, maar hij hoort wel in het rijtje van de vele toppers. Zo'n mic is heel erg gevoelig en daar pik je veel meer mee op als met een dynamische mic. Ik heb nog 50 andere microfoons, maar ii kan je geen raad geven over de Behringer B1 of B2 want die heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb een Rode NT3 en die werkt voor een aantal toepassingen goed, maar is wel de helderste mic die ik ooit heb gehoord.

Ik heb wel twee SP B1's en daar ben ik zeer over te spreken want voor die prijs zul je niet snel iets beters vinden en zang en akoestsch gitaar doet hij prima. Het enige waar hij me niet op beviel was op trompet en trombone, maar op een akoestische bas doet hij het dan weer geweldig en hij is behoorlijk richtinggevoelig.

Overigens zijn de meeste groot membraan condensatormicrofoons als de Behringer en SP B1 erg gevoelig, daar pik je die PC wel op mee als hij niet ver staat.

lex luxaflex
19 maart 2008, 13:10
Mm, bij nader inzien weet ik niet of het handig is om een gevoelige, heldere mic te kopen. Ik woon namelijk in een studentenkamer dus ik kan m'n mic nooit erg ver weg (2-3 meter) zetten van mijn computer. Ik denk dat ik toch voor een dynamische ga :p
Daarmee kom ik meteen op een volgend punt. Heb namelijk een nieuwe Sennheiser e 845 op marktplaats zien staan voor 69,95. http://link.marktplaats.nl/156278143
Twijfel alleen aan de kwaliteit. Iemand ervaring met de echt/ nep kwestie?

bert k
19 maart 2008, 13:29
Ja, maar een dynamische pikt de ruis van je computer net zo hard op als een condensator. Zet dat idee uit je hoofd dat dat minder zou zijn.

JRNV
20 maart 2008, 21:59
Heb net een line6 toneport ux2 binnen,super. Ben nog wel op zoek naar een goedkope microfoon. Heb gehoord over de goede prijs-kwaliteit verhouding van de superlux ECO h6a. Kan alleen geen winkel vinden die 'm verkoopt. Iemand een idee?

dude, geen goedkope mics, spaar dan door voor een sm57/e906,

Han S
20 maart 2008, 23:31
Ja, maar een dynamische pikt de ruis van je computer net zo hard op als een condensator. Zet dat idee uit je hoofd dat dat minder zou zijn.

Een goede dynamische microfoon als de MD421 op een nette pre amp en je kunt het gesprek van de buren volgen op 50 meter afstand.

Han S
20 maart 2008, 23:36
dude, geen goedkope mics, spaar dan door voor een sm57/e906,

Ik hoop niet dat je me vervelend vind, maar heb je wel eens een Audio Technica AT832 van €22.25 (omgerekend van de fl49- die ik er indertijd voor betaalde) vergeleken met de SM57? Ik vrees dat de 832 niet meer leverbaar is, maar IMHO klinkt die in veel toepassingen beter en heeft zeer zeker een veel mooiere OAR en een hogere output.

JvD.
20 maart 2008, 23:56
Ik heb een shure sm58 & sm57 / sennheiser e606 / Studio projects B1.

En mijn ervaring leert me dat ik met de dynamische mic's slecht akoestische gitaar kan opnemen. de B1 vind ik een heel leuk ding, en is mijn meest gebruikte mic.

Ik neem op op 3 meter afstand van mij pc. En dat gaat prima.

Je kunt beter voor een paar euro wat stille fan’s kopen dan voor een dynamische mic gaan imo.

Roman
21 maart 2008, 07:43
Mm, bij nader inzien weet ik niet of het handig is om een gevoelige, heldere mic te kopen. Ik woon namelijk in een studentenkamer dus ik kan m'n mic nooit erg ver weg (2-3 meter) zetten van mijn computer. Ik denk dat ik toch voor een dynamische ga :p
Daarmee kom ik meteen op een volgend punt. Heb namelijk een nieuwe Sennheiser e 845 op marktplaats zien staan voor 69,95. http://link.marktplaats.nl/156278143
Twijfel alleen aan de kwaliteit. Iemand ervaring met de echt/ nep kwestie?
De 845 is een hele prima zangmic. Die 70 euro is het wel waard mits de mic in goede staat is. Volgens mij istie ong even duur/goedkoop (streep door....) als een sm58.