PDA

View Full Version : Epiphone Firebird



~Dimitri~
17 maart 2008, 14:42
Hey ,

Weet iemand of de Epiphone firebirds V ( met wit en zwarte uitvoering :dance: ) een beetje goeie zijn ?
Wou altijd al een FB maar de gibsons zijn te duur en de rode Epi's staan me gewoonweg niet aan :)

Heb ze nog nooit gezien in deze uitvoering en ze zijn zelfs met doorlopende hals gemaakt ( veel of misschien wel de meeste epi's zijn bolt on ? )

Naar mijn weten alleen maar te verkrijgen bij Thomann en ze zien er verschrikkelijk prachtig uit...met block inlays , geen dot :nervous:

Heb wel nog nooit een Firebird bespeeld maar voor die prijs ?
Ik wil er echt eentje , maar eerst eens kijken wat jullie bevindingen eventueel zijn.

http://www.thomann.de/be/epiphone_firebird_v_1963_ltd_edition_eb.htm
http://www.thomann.de/be/epiphone_firebird_v_1963_ltd_edition_aw.htm

En ik weet dat je niet echt mag afgaan op fotos maar damn ze zien er wel geil uit ...

Alvast bedankt , Dimitri

~Dimitri~
17 maart 2008, 18:11
http://i275.photobucket.com/albums/jj318/DimitriH/HuH.gif

Luke-wannabe
17 maart 2008, 19:00
Prima gitaartjes. Ik ga zelf ook een dergelijke kopen.

~Dimitri~
17 maart 2008, 19:03
Allright , zien er toch zo goed uit , maar ben al blij dat de eerste die commentaar geeft ze niet de grond in boord :hippie:

Touwens , het zal m'n tweede gitaar worden , wordt dit een goede gitaar om verder op te spelen ? ( zit nu met een beginnersgitaartje van washburn een x10)

Hmm Firebirds ... 8)

jubei
17 maart 2008, 19:18
zijn ze eigelijk ook al ergens anders te krijgen?

in nederland ofzo?

~Dimitri~
17 maart 2008, 20:00
Niet dat ik weet , alleen nog maar daar tegengekomen.

Ik denk dat ik er gewoonweg eentje bestel ...:) Kan alleen maar meevallen denk ik

Yannicks
17 maart 2008, 20:30
Niet dat ik weet , alleen nog maar daar tegengekomen.

Ik denk dat ik er gewoonweg eentje bestel ...:) Kan alleen maar meevallen denk ik

Bij thomann haj je zowiezo 30 dagen niet goed geld terug garantie.

hansoonk
17 maart 2008, 20:32
Ik heb een poosje een Tokai Firebird gehad (zo'n nieuwere Koreaan). Het zou me niet verbazen dat ze uit dezelfde fabriek komen als de Epiphone. Het zijn wel andere gitaren dan de Gibsons. Ze zijn niet neck-through-body, maar hebben een gewone gelijmde hals en de body lijkt wat dunner en de kop is anders afgewerkt. Ik had de gelegenheid om hem te testen naast een Gibson Firebird en daar legde hij het toch tegen af. Maar voor zo'n Gibson betaal je dan ook vier keer zo veel.

Vond de Tokai wel waar voor zijn geld en de gitaar heeft wel degelijk de feel van een Firebird met de onderste frets wat verder weg, maar daarentegen lekker bereikbare hogere posities. De gitaar was wat topzwaar (ondanks dat er niet van die zware banjo-tuners op zaten), maar met een wat bredere draagband bleef hij goed in positie.

Maar jemig ... wat zijn die Epiphones bij Thomann goedkoop. Kun je je nooit een buil aan vallen lijkt me.

~Dimitri~
17 maart 2008, 20:35
Jup weet ik , maar als ge een beetje moeilijke ouders hebt ...:seriousf:
Ge verstaat het wel , misschien kende deze al
" je kunt toch maar met 1 tegelijk spelen "
" er komt geen meer in huis..."
"oke ge moogt ene hebben , maar stop dan met zagen "

:p Als ge dan toestemming hebt en ge krijgt hem dan is het slechtste wat je kan zeggen wss : ik stuur hem terug ...

mikeyaxeman
17 maart 2008, 20:40
Mooie gitaartjes voor een hele leuke prijs zou ook nog wel een keer een Firebird willen.
Misschien een Gibson maar die Epi's zien er ook verdomd fraai uit ben benieuwd hoe die klinken.
Hier in de plaatselijke muziekhandel staat een Epi Thunderbird (een bas dus)maar de hals is bolt on in plaats van doorlopend.

~Dimitri~
17 maart 2008, 20:48
Sebiet eens gaan polsen bij de mama ...:cool:

jubei
17 maart 2008, 20:51
is die witte nou alpine white zo als er bijstaat?
want dat is van dat spier witte,en gibson zijn altijd wat meer creme kleuring(vintage white ofzo)en op die fotos lijkt het ook niet echt spier wit

Luke-wannabe
17 maart 2008, 20:54
Nou hij is niet echt spierwit op die foto, hoor..

jubei
17 maart 2008, 21:00
neh dat zeg ik,er staat namelijk wel bij dat het alpine white moet zijn maar als ik die fotos zie vraag ik me af of dat wel zo is

~Dimitri~
17 maart 2008, 21:01
Ik vind dat wit van op de foto's wel mooi ...

Frisods
18 maart 2008, 09:54
bij eiland muziek in arnhem hangt er een epiphone firebird studio, misschien dat iets, ik dacht 450 euro

~Dimitri~
18 maart 2008, 14:10
Kan deze koffer gebruikt worden of niet voor een firebird ?

Er staat Firebird tussen , maar al de andere modellen zijn van die puntuitsteekselgitaren of hoe noemt dat , met zo'n abstracte vorm :confused:

Anyway , zal het gaan ?

Dimi

Luke-wannabe
18 maart 2008, 14:38
Welke koffer??

~Dimitri~
18 maart 2008, 14:45
Crap , in al die haast om terug te kunnen leren ( :nervous: ) ben ik de link vergeten...

http://www.thomann.de/be/rockcase_bc_rich_warlock_git_case_10721.htm

http://www.thomann.de/be/bcrich_warlock_case.htm

En misschien het verschil tussen de twee ?

Ajox
18 maart 2008, 19:40
Zeer mooie gitaar.

Maar ik heb toch niet al te beste dingen gehoort over die thoman.
Het kunnen verhalen zijn van 1 iemand uit de 100 die er eens mee slecht gevaren is maar een gitaar via duitsland vind ik toch niet zo'n goed idee.
Als je service nodig hebt mag je hem beginnen opsturen etc.
Ik zou je aanraden om hem te bestellen bij je lokale muziekhandel :p

grtz

rickert
18 maart 2008, 19:41
Kabels via thomann gaat prima. Duurt alleen lang.

Jay75
19 maart 2008, 01:30
Zeer mooie gitaar.

Maar ik heb toch niet al te beste dingen gehoort over die thoman.
Het kunnen verhalen zijn van 1 iemand uit de 100 die er eens mee slecht gevaren is maar een gitaar via duitsland vind ik toch niet zo'n goed idee.
Als je service nodig hebt mag je hem beginnen opsturen etc.
Ik zou je aanraden om hem te bestellen bij je lokale muziekhandel :p

grtz


Maat van me kocht een pedaal van Danelectro bij hun, ging na een paar maanden kapot en hij kreeg gewoon een nieuwe opgestuurd!
Service ook daar dus!

LaurensL
19 maart 2008, 09:15
Oh jaaa, de Firebird.

Fantastisch model moet ik toegeven, een van de gitaren waar ik als beginner GAS bij krijg :P

Een vraagje. Een verkoper vertelde mij dat het model firebird met zijn afmetingen/verhoudingen misschien een hindernis kan zijn om de overstap te maken naar andere 'gebruikelijke gitaren met hun gebruikelijke afmetingen'. Wat ik probeer te achterhalen is, is het echt zo dat het firebird model zo veel anders is dat je er 'last' van kan krijgen om weer te wennen aan bijv. een les paul model?

~Dimitri~
19 maart 2008, 17:26
Ik speel nu al 2 jaar op men waschburn x10 beginnersgitaartje (stratvorm) en ik ga straks zo een zwarte epi firebird bestellen :)
Natuurlijk zijn het grote vormen , maar alles went denk ik.
Voor mij is het ook de eerste keer , maar ik vind het het mooiste model dat er is.
En voor die prijs wil ik het niet laten .
Ik denk ook niet dat je last gaat krijgen als ge verandert van gitaren , zoiezo moet het wennen , als ge overstapt van bijvoorbeeld explorer naar strat zal het ook raar voelen.

Dimi

jubei
20 maart 2008, 17:59
cool post effe als je hem hebt ben erg benieuwt denk er zelf ook aan om zon gitaar te kopen


zijn minihumbuckers trouwens ook gewoon geschikt voor zware riffs,ala stoner rock ofzo net als gewone humbuckers?

Pat85
21 maart 2008, 12:50
Ik heb zelf een Epi Worn Firebird Studio, een lim. edition, een ander model dus dan de topic starter op doelt, hoewel het een hele fijne gitaar is, met een hele fijne sound (al heeft mijne erg hoge output), is het wel een gitaar waar je erg aan moet wennen. Hij kwam op mij veel groter over dan dat het model op fotos lijkt, en de balans is ook niet altijd even prettig, zeker niet als je een licht short-scale Fendertje gewend ben zoals ik. Hoewel de service van Thomann geweldig is, zou ik wel de gitaar eerst uitproberen aangezien niet iedereen er even goed mee overweg kan.
Ik gebruik em nu eigenlijk vooral in C om wat meer stoner achtige dingen te spelen, maar icm met m'n ENGL is het toch wat te strak.

~Dimitri~
21 maart 2008, 21:05
Njah , de bestelling is dan toch geplaatst , ik wou hem te erg ...:p

jubei
22 maart 2008, 18:31
kun je die minihumbuckers in een firebird trouwens ook vervangen met een p90 zonder de gitaar aan te passen?

jubei
26 maart 2008, 22:24
heb je hem al of was hij niet in voorraad ofzo?