PDA

View Full Version : Crunchbox; DS-1 SEM en OCD.



Jan Buurman
17 maart 2008, 13:17
Hoi , ik heb een MI audio Crunchbox. Prima pedaal maar ik ben net niet helemaal tevreden. Wie kan mij uit ervaring vertellen hoe een DS-1 SEM en een OCD klinken t.o.v. een Crunchbox?
Uittesten is moeilijk omdat het tweede handsjes zijn. Zijn er mensen met een mening hierover?

Jimwoud
17 maart 2008, 14:38
Hoi , ik heb een MI audio Crunchbox. Prima pedaal maar ik ben net niet helemaal tevreden. Wie kan mij uit ervaring vertellen hoe een DS-1 SEM en een OCD klinken t.o.v. een Crunchbox?
Uittesten is moeilijk omdat het tweede handsjes zijn. Zijn er mensen met een mening hierover?
Zou er wel even bij vertellen wat er niet aan bevalt....

Mitch
17 maart 2008, 19:40
Dat, plus de rest van je setup en naar welk geluid je toe wil 8-)

shredneck
17 maart 2008, 20:18
Hoi , ik heb een MI audio Crunchbox. Prima pedaal maar ik ben net niet helemaal tevreden. Wie kan mij uit ervaring vertellen hoe een DS-1 SEM en een OCD klinken t.o.v. een Crunchbox?
Uittesten is moeilijk omdat het tweede handsjes zijn. Zijn er mensen met een mening hierover?

Je noemt hier drie aardig verschillende pedalen. De Crunchbox heb ik ook, evenals de OCD. Crunchbox is weinig subtiel, de OCD kan heel subtiel zijn, maar is weer niet zo geschikt voor een dikke metalsound.

OCD is een pedaaltje wat een 18 watt klasse A amp simuleert, als die sound is wat je zoekt dan ben je klaar.

De DS1 met mod ken ik, klinisch ding vindt ik, saai.

Ik vind de Crunchbox een prima distortionpedaal, hoewel ik meer een overdriveman ben.

Kom eens op met wat meer details, wellicht zoek je wat anders dan je nu opnoemt.

Jan Buurman
17 maart 2008, 20:54
Ik ben dus ook meer een overdrive man. Daarom vind ik de Crunchbox net niet lekker denk ik.
Hoewel de DS-1 SEM ook een echte distortion is ben ik wel benieuwd naar dit pedaal. Ik hoorde er goede verhalen over.
De OCD is een echte overdrive maar volgens vele wel een heftige.
Wat ik eigenlijk wil is een heftige overdrive die in de buurt komt van een distortion. Het is een beetje moeilijk uit te leggen.
Ik heb ook de Barber Direct Drive en ik hoop eigenlijk dat de OCD net even wat heftigere gain heeft.
Ik wil eigenlijk meer het verschil tussen de pedalen weten m.n. de hoeveelheid gain en tone.
Ik hoef niet naar zware metal maar wel richting "vette" rock...
Ik speel op div. Gibsons met SD JB's.

Jan Buurman
17 maart 2008, 21:07
Ik loop tegen het drie tekens probleem aan... OCD....... DS-1.......SEM....

shredneck
17 maart 2008, 21:15
Check.
Ik denk dat ik wel kan zeggen dat de OCD niet echt iets voor je is dan. OCD heeft wel aardig wat gain, maar als ie van overdrive naar de hoeveelheid gain van een distortionpedaal gaat dan compressed ie nogal. Dat is wat een klasse A versterker op hoge volumes ook doet.

Als je de gainstructuur van de Crunchbox wel ok vindt, dan kun je ook nog met een equalizer aan de gang, dat werkt ook heel erg goed.

Ikzelf ben dus, net als jij blijkbaar, een Overdriveman en ik ben heel erg content met mijn Fulldrive 2 Mosfet. Daar kan ik alles mee en als het een tandje meer gain nodig heeft zet ik er een boostertje voor....maar dat is bij mij nooit nodig geweest.

Jan Buurman
17 maart 2008, 21:25
@ shredneck: ken jij de Barber Direct Drive? Zo ja, hoe vergelijkt hij met de OCD?

shredneck
17 maart 2008, 21:49
Ja, die ken ik, dat is een mooi pedaal. De Barber heeft veel minder compressie bij hogere gaininstellingen. Je weet dat er binnen in de Barber nog wat te tweaken valt dmv trimpotjes voor bass en presence en dat ie ook op 18v werkt ( en daardoor nog wat opener klinkt) ?.

Ik denk dat je ook eens moet kijken naar een Little Green Wonder van Mad Proffessor, niet de Mighty Red Distortion, die is nog meer een distortion dan de Crunchbox.

Die Blackstar pedalen krijgen goede reviews, maar daar was ik niet wild van. Ik zoek dan ook steeds weer de sound van de eerste Black Crowes plaat, dat doe ik nu met een OCD o.a. , gewoon een droge crunch met dynamiek.

Ik zou gewoon eens een bezoekje brengen aan Haarguitars.

Mitch
17 maart 2008, 23:56
Gek hoor, maar ik vond die Direct Drive dus echt té compressed. Wel meer een overdrive dan een distortion, absoluut, maar als je dan een Crunch Box weer teveel distortion vind en een DD niet en een OCD overweegt...eeeh....ik snap niet meer helemaal wat je zoekt.

dunnoaname
18 maart 2008, 09:10
Ik vond de OCD helemaal niet zo lekker klinken als de gain verder kwam dan lichte cruch, echt dat typische hoog van transistordistortion... Als je dat niet zo erg vind, of alleen lage gain wilt gebruiken is van wat je noemt de OCD toch wel echt GEWELDIG. Ik gaf de voorkeur aan een Balckstar HT Dist vanwege de mogelijkheden met de ISF en de 3 band EQ zodat ik dat hoog lekker smooth kon maken.

Jan Buurman
18 maart 2008, 10:39
Gek hoor, maar ik vond die Direct Drive dus echt té compressed. Wel meer een overdrive dan een distortion, absoluut, maar als je dan een Crunch Box weer teveel distortion vind en een DD niet en een OCD overweegt...eeeh....ik snap niet meer helemaal wat je zoekt.

Ik zoek ook niet echt, ik vroeg mij alleen af of de OCD op het gainvlak tussen de DD en de crunchbox in zou zitten. Dat maakte ik een beetje op uit diverse beoordelingen. Uit de bovenstaande verhalen blijkt echter van niet. Dus denk ik niet dat ik een OCD i.p.v. mijn Crunchbox wil.

Hoe zit het met de Keeley DS-1 SEM? Heeft iemand deze beide pedalen (gehad) zodat er een goed vergelijk mogelijk is? De samples van de Keeley site kan ik niet heel veel mee....

Einzeln
18 maart 2008, 11:21
Ik zoek ook niet echt, ik vroeg mij alleen af of de OCD op het gainvlak tussen de DD en de crunchbox in zou zitten. Dat maakte ik een beetje op uit diverse beoordelingen. Uit de bovenstaande verhalen blijkt echter van niet. Dus denk ik niet dat ik een OCD i.p.v. mijn Crunchbox wil.

Hoe zit het met de Keeley DS-1 SEM? Heeft iemand deze beide pedalen (gehad) zodat er een goed vergelijk mogelijk is? De samples van de Keeley site kan ik niet heel veel mee....

Mischien moet je dan die blues pro van MI audio proberen.

dml
18 maart 2008, 11:24
Als je dan toch voor een superflexibel oversturingspedaal wil gaan, met zo min mogelijk compressie, dan is de MI Audio TubeZone misschien nog wel wat voor je: van TS-achtige smooth overdrive tot hi gain distortion.

Jan Buurman
20 maart 2008, 16:22
Ik heb op MP een DS-1 SEM gescoord en zodra hij binnen is zet ik hem eens naast mijn Crunchbox. Er blijkt weinig bekend te zijn over de Keeley DS-1 hier op het forum......

Mitch
20 maart 2008, 19:07
Mischien moet je dan die blues pro van MI audio proberen.
Binnenkort in dit theater :cheerup:
Die van Robbert (Les Paul R8) klonk zo lekker dik, dat wilde ik ook zelf wel eens proberen...

Einzeln
20 maart 2008, 19:15
Binnenkort in dit theater :cheerup:
Die van Robbert (Les Paul R8) klonk zo lekker dik, dat wilde ik ook zelf wel eens proberen...

En ik denk dat ik binnenkort aan de Hyperpak ga.

Ibanez666
20 maart 2008, 19:41
gewoon ff youtuben, staan genoeg demo's op

Mitch
20 maart 2008, 20:10
En ik denk dat ik binnenkort aan de Hyperpak ga.
Als je Barbers te smooth vindt en je houdt wel van een lekker randje uit een pedaal dat ondanks de drive tóch nog goed dynamisch is qua volume: misschien wel de 'best buy' van dit moment.

Jan Buurman
21 maart 2008, 18:40
Keeley DS-1 SEM vs Crunchbox 0-1
Naast elkaar op een Cube 15 geprobeerd. DS een beetje krasserig. Wel veel regelmogelijkheden.
Snel een keer proberen op de JCM800 + 4x12......